Ketju vai hihna

Buell ?

Miten kestää hammashihna ketjuun verrattuna, esim. jos vertaa tehokkaita pyöriä esim. 1000cm

21

9857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hondisti

      Eipä tuo kestä edes noissa mopotehoisissa Harrikoissa. Täysin paska konstrukstio, sopii toisaalta täysin paskaan pyörään... Buell on samaa kuraa, kannattaa kiertää kaukaa!

      • sjopppeli

        tuskin tuo hihna voi iha susi olla koska esim kaikki american chopperin vehkeet on duunattu hihnalla...
        Eihän tuo hihna varmaan toimisi jossain super sportissa mutta eiköhän ne harrikoissa aja asiansa.


      • Hondisti
        sjopppeli kirjoitti:

        tuskin tuo hihna voi iha susi olla koska esim kaikki american chopperin vehkeet on duunattu hihnalla...
        Eihän tuo hihna varmaan toimisi jossain super sportissa mutta eiköhän ne harrikoissa aja asiansa.

        No eipä aja asiaansa missään. Harrikoissakin menee aina monta hihnaa vuodessa, ja ovat kalliita. Täysin epäkelpo konstrukstio, ei toimi missään eikä koskaan. Moottoripyörässä on ketjuveto!


      • hodnisti
        Hondisti kirjoitti:

        No eipä aja asiaansa missään. Harrikoissakin menee aina monta hihnaa vuodessa, ja ovat kalliita. Täysin epäkelpo konstrukstio, ei toimi missään eikä koskaan. Moottoripyörässä on ketjuveto!

        ootko vienyt jo honda monkkis taliin kunoot tullut taas tänne meitä valistaan...


    • mankelix

      Hihnasta ei oikeastaan huonoja puolia löydäkään. Se on siisti, äänetön oikein säädettynä, huoltovapaa eikä kuluta hihnapyöriäkään suuremmin. Ikävää on se, että noita hihnavetoisia on vaan niin vähän, ainakin toistaiseksi. Ehkä yhtenä huonona piirteenä on sen korjauskelvottomuus pienenkin vaurion sattuessa. Eli on sitten hihnan vaihto edessä. Kestävyydeltään se on kuitenkin ketjua huomattavasti pitkäikäisempi. Kestää yleensä kymmeniä tuhansia kilometrejä. Toivottavasti tulevaisuus tuo tullessaan lisää noita remmivetoisia pyöriä. Hihnavetoista vertaisin lähinnä kardaaniin mitä sen kestoon tulee.

      • samuelli

        yli satatuhatta on ajettu willen alkuperäisellä hihnalla, ja on edelleenkin iskussa. Kannattaa kuitenkin tsekata välillä ettei ole kivenmurikoita välissä, varsinkin jos soratietä on ajeltu. Entisessä mopossa oli kardaani (Honda VT1100) mutta hihnaveto on "joukeampi" Kallishan hihna on uusia, mutta jos kardaani roppaa, niin eipä ole halapa sekään korjata.


      • Bonneville

        Korjaan MP,tä työkseni, tänä kesänä olen vaihtanut 5 hihnaa Big Twin harrikoihin, eniten ajettu oli kestänyt yli 60 tkm, tosin myös hihnapyörät piti uusia, olivat jo kuluneet loppuun, muissa oli kilometrejä 35000 - 45000 kun remmi meni poikki, vanhin pyöristä oli vm -99, oman kokemukseni mukaan remmi kestää n, 30000-40000 km, sen jälkeen ollan riskirajalla, X-rengasketju kestää saman verran, mutta maksaa rattaineen alle puolet remmin hinnasta, eikä se vaadi jatkuvaa rasvausta vaikka hihnamiehet niin väittääkin.

        Joten pisteet Ketjulle 6-0


      • anhiH
        Bonneville kirjoitti:

        Korjaan MP,tä työkseni, tänä kesänä olen vaihtanut 5 hihnaa Big Twin harrikoihin, eniten ajettu oli kestänyt yli 60 tkm, tosin myös hihnapyörät piti uusia, olivat jo kuluneet loppuun, muissa oli kilometrejä 35000 - 45000 kun remmi meni poikki, vanhin pyöristä oli vm -99, oman kokemukseni mukaan remmi kestää n, 30000-40000 km, sen jälkeen ollan riskirajalla, X-rengasketju kestää saman verran, mutta maksaa rattaineen alle puolet remmin hinnasta, eikä se vaadi jatkuvaa rasvausta vaikka hihnamiehet niin väittääkin.

        Joten pisteet Ketjulle 6-0

        Joo mutta se äänettömyys, se äänettömyys


      • gasketjuuuuuuu
        Bonneville kirjoitti:

        Korjaan MP,tä työkseni, tänä kesänä olen vaihtanut 5 hihnaa Big Twin harrikoihin, eniten ajettu oli kestänyt yli 60 tkm, tosin myös hihnapyörät piti uusia, olivat jo kuluneet loppuun, muissa oli kilometrejä 35000 - 45000 kun remmi meni poikki, vanhin pyöristä oli vm -99, oman kokemukseni mukaan remmi kestää n, 30000-40000 km, sen jälkeen ollan riskirajalla, X-rengasketju kestää saman verran, mutta maksaa rattaineen alle puolet remmin hinnasta, eikä se vaadi jatkuvaa rasvausta vaikka hihnamiehet niin väittääkin.

        Joten pisteet Ketjulle 6-0

        juu ei todellakaan tarvii jatkuvasti rasvata noita x-rengaskettinkejä,1000 km välein ku rasvaa kunnolla niin hyvin menee.


      • Chainman
        anhiH kirjoitti:

        Joo mutta se äänettömyys, se äänettömyys

        Mitäs ääntä se ketju sitten pitää ? Hihna ainakin vinkuu ja kitisee niin perkeleesti kun vähänkään on kostea ilma, ehyestä ketjusta ei kuulu mitään !!!


      • Bonneville kirjoitti:

        Korjaan MP,tä työkseni, tänä kesänä olen vaihtanut 5 hihnaa Big Twin harrikoihin, eniten ajettu oli kestänyt yli 60 tkm, tosin myös hihnapyörät piti uusia, olivat jo kuluneet loppuun, muissa oli kilometrejä 35000 - 45000 kun remmi meni poikki, vanhin pyöristä oli vm -99, oman kokemukseni mukaan remmi kestää n, 30000-40000 km, sen jälkeen ollan riskirajalla, X-rengasketju kestää saman verran, mutta maksaa rattaineen alle puolet remmin hinnasta, eikä se vaadi jatkuvaa rasvausta vaikka hihnamiehet niin väittääkin.

        Joten pisteet Ketjulle 6-0

        Ketjut mullakin on, mutta en ymmärrä miksi jotkut ei viitsi hoitaa niitä. Vaikka näissä O- ja X-rengasketjuissa onkin kestovoitelu, niin se rasva on siellä ketjun sisällä tiivisterenkaan takana. Pitäähän rullan ja hampaan välissäkin olla öljyä.
        Heh - korjaajana sä saat tietty töitä nopeemmin, kun ei ketjuja hoideta.


      • löytyy
        Chainman kirjoitti:

        Mitäs ääntä se ketju sitten pitää ? Hihna ainakin vinkuu ja kitisee niin perkeleesti kun vähänkään on kostea ilma, ehyestä ketjusta ei kuulu mitään !!!

        Ja vittu varmaan kuuluu ketjusta enemmän ääntä.
        Korjaa putkesi ja kuuntele uudestaan. Hankaappas kumia ja metallia vastakkain ja sen jälkeen metallia metallia vasten.


      • Chainman
        löytyy kirjoitti:

        Ja vittu varmaan kuuluu ketjusta enemmän ääntä.
        Korjaa putkesi ja kuuntele uudestaan. Hankaappas kumia ja metallia vastakkain ja sen jälkeen metallia metallia vasten.

        Tottakai ketju pitää hiukan enemmän ääntä kuin hihna (edellyttäen ettei se remmi satu juuri silloin kitisemään kosteuden vaikutuksesta...) Eikä se ketju mihinkään hankaa, se vierii rulliensa varassa ketjupyörien hampailla.

        Mutta kuuleeko sen ketjun "kovemman äänen", Vastaus on : Ei sitä kuule, ei kuule pyörän kuski , eikä myöskään sivulliset, joten mihin se kovempi ääni sitten kuuluu, ja mitä se haittaa ?


      • kardaani paras
        Chainman kirjoitti:

        Tottakai ketju pitää hiukan enemmän ääntä kuin hihna (edellyttäen ettei se remmi satu juuri silloin kitisemään kosteuden vaikutuksesta...) Eikä se ketju mihinkään hankaa, se vierii rulliensa varassa ketjupyörien hampailla.

        Mutta kuuleeko sen ketjun "kovemman äänen", Vastaus on : Ei sitä kuule, ei kuule pyörän kuski , eikä myöskään sivulliset, joten mihin se kovempi ääni sitten kuuluu, ja mitä se haittaa ?

        Se kuuluu sellaisena ylimääräisenä "jurinana",
        jota ei hihnasta kuulu (eikä kardaanista).


      • .......
        Chainman kirjoitti:

        Mitäs ääntä se ketju sitten pitää ? Hihna ainakin vinkuu ja kitisee niin perkeleesti kun vähänkään on kostea ilma, ehyestä ketjusta ei kuulu mitään !!!

        Senkös takia Harrikat on niin äänettömiä?

        Mitä nyt vähän pakoäänet kuuluu.


      • jepjepjep12345
        Laaksonenster kirjoitti:

        Ketjut mullakin on, mutta en ymmärrä miksi jotkut ei viitsi hoitaa niitä. Vaikka näissä O- ja X-rengasketjuissa onkin kestovoitelu, niin se rasva on siellä ketjun sisällä tiivisterenkaan takana. Pitäähän rullan ja hampaan välissäkin olla öljyä.
        Heh - korjaajana sä saat tietty töitä nopeemmin, kun ei ketjuja hoideta.

        kertaakaan hihna poikki buellista tai mamman hd:sta.
        Ketjut pitää kyllä ääntä mutta vaikka mulla olisi ketjut buellissa en silti kuulisi niiden ääntä/ ei se mitään haittaisi..

        Maku-asioita sano koira kun tassujaan nuoli!


      • Itellä ketjuveto
        jepjepjep12345 kirjoitti:

        kertaakaan hihna poikki buellista tai mamman hd:sta.
        Ketjut pitää kyllä ääntä mutta vaikka mulla olisi ketjut buellissa en silti kuulisi niiden ääntä/ ei se mitään haittaisi..

        Maku-asioita sano koira kun tassujaan nuoli!

        mä oon samaa mieltä et vähä on makuasioita! Mua henkilökohtasesti ottaa suunnattomasti päähän kun joku urpo ostaa tonnisatasen tuplaärräceebeeärrän, ja sen jälkeen kaikki muu paitsi ketjuveto on perseestä. Poika ei ole edes hihna-, tai kardaanivetosta pyörää edes ajanu! Näin väitän


      • Itellä ketjuveto
        Itellä ketjuveto kirjoitti:

        mä oon samaa mieltä et vähä on makuasioita! Mua henkilökohtasesti ottaa suunnattomasti päähän kun joku urpo ostaa tonnisatasen tuplaärräceebeeärrän, ja sen jälkeen kaikki muu paitsi ketjuveto on perseestä. Poika ei ole edes hihna-, tai kardaanivetosta pyörää edes ajanu! Näin väitän

        -edes- sanan esiintyminen edellisessä kahteen kertaan johtuu siitä että jallua on menny jo puoli pulloa, mut ei se sitä poista et hondistilla on huonot mielipiteet!


      • >>TurbotOn<<
        jepjepjep12345 kirjoitti:

        kertaakaan hihna poikki buellista tai mamman hd:sta.
        Ketjut pitää kyllä ääntä mutta vaikka mulla olisi ketjut buellissa en silti kuulisi niiden ääntä/ ei se mitään haittaisi..

        Maku-asioita sano koira kun tassujaan nuoli!

        Eiköhän ne pyöränvalmistajat ole testannut myös hihnan sopivuutta/kestävyyttä tehokkaimmissa pyörissään ja varmaan tullut siihen tulokseen ettei ne lopulta anna samaa kestävyyttä kuin ketjut. Kun lähes parisataa hevosvoimaa on pyörässä ja kaveri haluaa repäistä keulan kohti taivasta isolla vaihteella kovassa nopeudessa kytkintä lipaisemalla saattaa olla että hihna siinä repäisyssä joutuu nöyrtymään : ) Aattelin vaan että kun hihnassa on selvät edut ketjuun nähden tietyissä asioissa niin jokin syy täytyy olla että tehokkaimmissa pyörissä on juuri ketjut! Jotain huonompaa siis täytyy olla.


      • eiks vaan
        >>TurbotOn<< kirjoitti:

        Eiköhän ne pyöränvalmistajat ole testannut myös hihnan sopivuutta/kestävyyttä tehokkaimmissa pyörissään ja varmaan tullut siihen tulokseen ettei ne lopulta anna samaa kestävyyttä kuin ketjut. Kun lähes parisataa hevosvoimaa on pyörässä ja kaveri haluaa repäistä keulan kohti taivasta isolla vaihteella kovassa nopeudessa kytkintä lipaisemalla saattaa olla että hihna siinä repäisyssä joutuu nöyrtymään : ) Aattelin vaan että kun hihnassa on selvät edut ketjuun nähden tietyissä asioissa niin jokin syy täytyy olla että tehokkaimmissa pyörissä on juuri ketjut! Jotain huonompaa siis täytyy olla.

        olen täysin samaa mieltä edellisestä, joskin haluaisin tuoda keskusteluun myöskin sen näkökannan, että moottoripyöräilyä on käsittääkseni luvallista harrastaa muillakin tavoilla, kun repiä kakssataa heppasella koneella keula pystyssä kyttiä karkuun. Itse reissailen 2-3 viikkoa kesässä Euroopassa cruiser-mallisella pyörällä, ja 50 heppaa ja hihnaveto riittää täysin tämän malliseen harrastamiseen.


    • Anonyymi

      Totta nee pitää saatanan kovaa ääntä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1378
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1175
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1135
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      14
      1083
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe