Miten kestää hammashihna ketjuun verrattuna, esim. jos vertaa tehokkaita pyöriä esim. 1000cm
Ketju vai hihna
23
10509
Vastaukset
- Hondisti
Eipä tuo kestä edes noissa mopotehoisissa Harrikoissa. Täysin paska konstrukstio, sopii toisaalta täysin paskaan pyörään... Buell on samaa kuraa, kannattaa kiertää kaukaa!
- sjopppeli
tuskin tuo hihna voi iha susi olla koska esim kaikki american chopperin vehkeet on duunattu hihnalla...
Eihän tuo hihna varmaan toimisi jossain super sportissa mutta eiköhän ne harrikoissa aja asiansa. - Hondisti
sjopppeli kirjoitti:
tuskin tuo hihna voi iha susi olla koska esim kaikki american chopperin vehkeet on duunattu hihnalla...
Eihän tuo hihna varmaan toimisi jossain super sportissa mutta eiköhän ne harrikoissa aja asiansa.No eipä aja asiaansa missään. Harrikoissakin menee aina monta hihnaa vuodessa, ja ovat kalliita. Täysin epäkelpo konstrukstio, ei toimi missään eikä koskaan. Moottoripyörässä on ketjuveto!
- hodnisti
Hondisti kirjoitti:
No eipä aja asiaansa missään. Harrikoissakin menee aina monta hihnaa vuodessa, ja ovat kalliita. Täysin epäkelpo konstrukstio, ei toimi missään eikä koskaan. Moottoripyörässä on ketjuveto!
ootko vienyt jo honda monkkis taliin kunoot tullut taas tänne meitä valistaan...
- Anonyymi
Hondisti kirjoitti:
No eipä aja asiaansa missään. Harrikoissakin menee aina monta hihnaa vuodessa, ja ovat kalliita. Täysin epäkelpo konstrukstio, ei toimi missään eikä koskaan. Moottoripyörässä on ketjuveto!
Harrikkamiehenä ei ole koskaan hihna pettänyt. Tällä palstalla puhuu tietämättömät
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harrikkamiehenä ei ole koskaan hihna pettänyt. Tällä palstalla puhuu tietämättömät
Ei pettänyt odotuksia? Lyö aina tyhjää niin kuin kuskillakin!!
- mankelix
Hihnasta ei oikeastaan huonoja puolia löydäkään. Se on siisti, äänetön oikein säädettynä, huoltovapaa eikä kuluta hihnapyöriäkään suuremmin. Ikävää on se, että noita hihnavetoisia on vaan niin vähän, ainakin toistaiseksi. Ehkä yhtenä huonona piirteenä on sen korjauskelvottomuus pienenkin vaurion sattuessa. Eli on sitten hihnan vaihto edessä. Kestävyydeltään se on kuitenkin ketjua huomattavasti pitkäikäisempi. Kestää yleensä kymmeniä tuhansia kilometrejä. Toivottavasti tulevaisuus tuo tullessaan lisää noita remmivetoisia pyöriä. Hihnavetoista vertaisin lähinnä kardaaniin mitä sen kestoon tulee.
- samuelli
yli satatuhatta on ajettu willen alkuperäisellä hihnalla, ja on edelleenkin iskussa. Kannattaa kuitenkin tsekata välillä ettei ole kivenmurikoita välissä, varsinkin jos soratietä on ajeltu. Entisessä mopossa oli kardaani (Honda VT1100) mutta hihnaveto on "joukeampi" Kallishan hihna on uusia, mutta jos kardaani roppaa, niin eipä ole halapa sekään korjata.
- Bonneville
Korjaan MP,tä työkseni, tänä kesänä olen vaihtanut 5 hihnaa Big Twin harrikoihin, eniten ajettu oli kestänyt yli 60 tkm, tosin myös hihnapyörät piti uusia, olivat jo kuluneet loppuun, muissa oli kilometrejä 35000 - 45000 kun remmi meni poikki, vanhin pyöristä oli vm -99, oman kokemukseni mukaan remmi kestää n, 30000-40000 km, sen jälkeen ollan riskirajalla, X-rengasketju kestää saman verran, mutta maksaa rattaineen alle puolet remmin hinnasta, eikä se vaadi jatkuvaa rasvausta vaikka hihnamiehet niin väittääkin.
Joten pisteet Ketjulle 6-0 - anhiH
Bonneville kirjoitti:
Korjaan MP,tä työkseni, tänä kesänä olen vaihtanut 5 hihnaa Big Twin harrikoihin, eniten ajettu oli kestänyt yli 60 tkm, tosin myös hihnapyörät piti uusia, olivat jo kuluneet loppuun, muissa oli kilometrejä 35000 - 45000 kun remmi meni poikki, vanhin pyöristä oli vm -99, oman kokemukseni mukaan remmi kestää n, 30000-40000 km, sen jälkeen ollan riskirajalla, X-rengasketju kestää saman verran, mutta maksaa rattaineen alle puolet remmin hinnasta, eikä se vaadi jatkuvaa rasvausta vaikka hihnamiehet niin väittääkin.
Joten pisteet Ketjulle 6-0Joo mutta se äänettömyys, se äänettömyys
- gasketjuuuuuuu
Bonneville kirjoitti:
Joten pisteet Ketjulle 6-0juu ei todellakaan tarvii jatkuvasti rasvata noita x-rengaskettinkejä,1000 km välein ku rasvaa kunnolla niin hyvin menee.
- Chainman
anhiH kirjoitti:
Joo mutta se äänettömyys, se äänettömyys
Mitäs ääntä se ketju sitten pitää ? Hihna ainakin vinkuu ja kitisee niin perkeleesti kun vähänkään on kostea ilma, ehyestä ketjusta ei kuulu mitään !!!
Bonneville kirjoitti:
Joten pisteet Ketjulle 6-0Ketjut mullakin on, mutta en ymmärrä miksi jotkut ei viitsi hoitaa niitä. Vaikka näissä O- ja X-rengasketjuissa onkin kestovoitelu, niin se rasva on siellä ketjun sisällä tiivisterenkaan takana. Pitäähän rullan ja hampaan välissäkin olla öljyä.
Heh - korjaajana sä saat tietty töitä nopeemmin, kun ei ketjuja hoideta.- löytyy
Chainman kirjoitti:
Mitäs ääntä se ketju sitten pitää ? Hihna ainakin vinkuu ja kitisee niin perkeleesti kun vähänkään on kostea ilma, ehyestä ketjusta ei kuulu mitään !!!
Ja vittu varmaan kuuluu ketjusta enemmän ääntä.
Korjaa putkesi ja kuuntele uudestaan. Hankaappas kumia ja metallia vastakkain ja sen jälkeen metallia metallia vasten. - Chainman
löytyy kirjoitti:
Ja vittu varmaan kuuluu ketjusta enemmän ääntä.
Korjaa putkesi ja kuuntele uudestaan. Hankaappas kumia ja metallia vastakkain ja sen jälkeen metallia metallia vasten.Tottakai ketju pitää hiukan enemmän ääntä kuin hihna (edellyttäen ettei se remmi satu juuri silloin kitisemään kosteuden vaikutuksesta...) Eikä se ketju mihinkään hankaa, se vierii rulliensa varassa ketjupyörien hampailla.
Mutta kuuleeko sen ketjun "kovemman äänen", Vastaus on : Ei sitä kuule, ei kuule pyörän kuski , eikä myöskään sivulliset, joten mihin se kovempi ääni sitten kuuluu, ja mitä se haittaa ? - kardaani paras
Chainman kirjoitti:
Tottakai ketju pitää hiukan enemmän ääntä kuin hihna (edellyttäen ettei se remmi satu juuri silloin kitisemään kosteuden vaikutuksesta...) Eikä se ketju mihinkään hankaa, se vierii rulliensa varassa ketjupyörien hampailla.
Mutta kuuleeko sen ketjun "kovemman äänen", Vastaus on : Ei sitä kuule, ei kuule pyörän kuski , eikä myöskään sivulliset, joten mihin se kovempi ääni sitten kuuluu, ja mitä se haittaa ?Se kuuluu sellaisena ylimääräisenä "jurinana",
jota ei hihnasta kuulu (eikä kardaanista). - .......
Chainman kirjoitti:
Senkös takia Harrikat on niin äänettömiä?
Mitä nyt vähän pakoäänet kuuluu. - jepjepjep12345
Laaksonenster kirjoitti:
Ketjut mullakin on, mutta en ymmärrä miksi jotkut ei viitsi hoitaa niitä. Vaikka näissä O- ja X-rengasketjuissa onkin kestovoitelu, niin se rasva on siellä ketjun sisällä tiivisterenkaan takana. Pitäähän rullan ja hampaan välissäkin olla öljyä.
Heh - korjaajana sä saat tietty töitä nopeemmin, kun ei ketjuja hoideta.kertaakaan hihna poikki buellista tai mamman hd:sta.
Ketjut pitää kyllä ääntä mutta vaikka mulla olisi ketjut buellissa en silti kuulisi niiden ääntä/ ei se mitään haittaisi..
Maku-asioita sano koira kun tassujaan nuoli! - Itellä ketjuveto
jepjepjep12345 kirjoitti:
kertaakaan hihna poikki buellista tai mamman hd:sta.
Ketjut pitää kyllä ääntä mutta vaikka mulla olisi ketjut buellissa en silti kuulisi niiden ääntä/ ei se mitään haittaisi..
Maku-asioita sano koira kun tassujaan nuoli!mä oon samaa mieltä et vähä on makuasioita! Mua henkilökohtasesti ottaa suunnattomasti päähän kun joku urpo ostaa tonnisatasen tuplaärräceebeeärrän, ja sen jälkeen kaikki muu paitsi ketjuveto on perseestä. Poika ei ole edes hihna-, tai kardaanivetosta pyörää edes ajanu! Näin väitän
- Itellä ketjuveto
Itellä ketjuveto kirjoitti:
mä oon samaa mieltä et vähä on makuasioita! Mua henkilökohtasesti ottaa suunnattomasti päähän kun joku urpo ostaa tonnisatasen tuplaärräceebeeärrän, ja sen jälkeen kaikki muu paitsi ketjuveto on perseestä. Poika ei ole edes hihna-, tai kardaanivetosta pyörää edes ajanu! Näin väitän
-edes- sanan esiintyminen edellisessä kahteen kertaan johtuu siitä että jallua on menny jo puoli pulloa, mut ei se sitä poista et hondistilla on huonot mielipiteet!
- >>TurbotOn<<
jepjepjep12345 kirjoitti:
kertaakaan hihna poikki buellista tai mamman hd:sta.
Maku-asioita sano koira kun tassujaan nuoli!Eiköhän ne pyöränvalmistajat ole testannut myös hihnan sopivuutta/kestävyyttä tehokkaimmissa pyörissään ja varmaan tullut siihen tulokseen ettei ne lopulta anna samaa kestävyyttä kuin ketjut. Kun lähes parisataa hevosvoimaa on pyörässä ja kaveri haluaa repäistä keulan kohti taivasta isolla vaihteella kovassa nopeudessa kytkintä lipaisemalla saattaa olla että hihna siinä repäisyssä joutuu nöyrtymään : ) Aattelin vaan että kun hihnassa on selvät edut ketjuun nähden tietyissä asioissa niin jokin syy täytyy olla että tehokkaimmissa pyörissä on juuri ketjut! Jotain huonompaa siis täytyy olla.
- eiks vaan
>>TurbotOn<< kirjoitti:
Eiköhän ne pyöränvalmistajat ole testannut myös hihnan sopivuutta/kestävyyttä tehokkaimmissa pyörissään ja varmaan tullut siihen tulokseen ettei ne lopulta anna samaa kestävyyttä kuin ketjut. Kun lähes parisataa hevosvoimaa on pyörässä ja kaveri haluaa repäistä keulan kohti taivasta isolla vaihteella kovassa nopeudessa kytkintä lipaisemalla saattaa olla että hihna siinä repäisyssä joutuu nöyrtymään : ) Aattelin vaan että kun hihnassa on selvät edut ketjuun nähden tietyissä asioissa niin jokin syy täytyy olla että tehokkaimmissa pyörissä on juuri ketjut! Jotain huonompaa siis täytyy olla.
olen täysin samaa mieltä edellisestä, joskin haluaisin tuoda keskusteluun myöskin sen näkökannan, että moottoripyöräilyä on käsittääkseni luvallista harrastaa muillakin tavoilla, kun repiä kakssataa heppasella koneella keula pystyssä kyttiä karkuun. Itse reissailen 2-3 viikkoa kesässä Euroopassa cruiser-mallisella pyörällä, ja 50 heppaa ja hihnaveto riittää täysin tämän malliseen harrastamiseen.
- Anonyymi
Totta nee pitää saatanan kovaa ääntä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1107197- 474986
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa562821Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän52328Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101328Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1861250Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921063Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai283945Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30876Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?179850