Miltä kuulostaa nimi Adolf tai Aadolf? Germaaninen nimi, merkitys "jalo susi". Vastatkaa rehellisesti, mitä mielikuvia herättää? Mietinpähän vain, että tulisiko mieleen se eräs saksalainen kaima vai onko tuo ihan neutraali. Suomalaisempaa versiota Aatu vähän vierastan, ei kuulosta hyvältä.
Adolf?
12
2978
Vastaukset
- Adolfin äiti
Adolf nimeltään. Saksalaisesta kaimasta ei tähänmennessä minun kuulteni oli kukaan maininnut.
Kun esikoistani odotin, meinasimme antaa hänen toiseksi nimekseen Adolfiina, mutta se tuntui silloin hiukkasen liian oudolta ja tytär sai nimekseen Mia Adalmina, Adalmina on kutsumanimi.
Toisen lapsen syntyessä mietimme Adalminan kanssa rimmaavaa pojan nimeä, ja pinnalle pulpahti taas Adolf. Pojasta tuli Joel Adolf, mutta kustumanimi on Adolf (lausumme pitkällä aalla)
Kolmas lapsi on meillä juuri syntynyt, ja hänelle mietiskelemme parasta aikaa nimeä. :)- kiusata
Ekaluokkalaiset tuskin edes tietävät kuka Hitler oli. Eiköhän se kiusaaminen ja nimittely sitten ala, kun vähän kasvavat ja viimeistään, kun käsitellään historiassa noita asioita. Hyvä kuitenkin, että pojallanne on sellainen etunimi, jota hän voi tarvittaessa alkaa käyttää, jos valitsemanne kutsumanimi tuntuu kamalalta.
Itse en missään nimessä antaisi lapselle nimeä Adolf, sillä mielikuva juutalaisia teurastavasta diktaattorista on sen verran vahva. Enkä kyllä suosittelisi muillekaan. - Samaa mieltä
kiusata kirjoitti:
Ekaluokkalaiset tuskin edes tietävät kuka Hitler oli. Eiköhän se kiusaaminen ja nimittely sitten ala, kun vähän kasvavat ja viimeistään, kun käsitellään historiassa noita asioita. Hyvä kuitenkin, että pojallanne on sellainen etunimi, jota hän voi tarvittaessa alkaa käyttää, jos valitsemanne kutsumanimi tuntuu kamalalta.
Itse en missään nimessä antaisi lapselle nimeä Adolf, sillä mielikuva juutalaisia teurastavasta diktaattorista on sen verran vahva. Enkä kyllä suosittelisi muillekaan.Olen täysin samaa mieltä! Veit sanat suusta!
- olette noin
ennakkoluulottomia, antakaa kolmannelle lapsellenne nimeksi Josif.
- hhhlllööö
kiusata kirjoitti:
Itse en missään nimessä antaisi lapselle nimeä Adolf, sillä mielikuva juutalaisia teurastavasta diktaattorista on sen verran vahva. Enkä kyllä suosittelisi muillekaan.ariel
- gdgfdgd
aletaa haukkii koulus hitleriks heti ja jos sattuu olemaan samal luokal joku Juutalainen niin kyl tulee
sille paha mieli
- Liisa-Mari
kenraali Adolf Ehrnroth tai Ruotsin Gustaf Adolf nimiset kuninkaat eikä eräs itävaltalainen korpraali. Kieltämättä jälkimmäinen on joksikin aikaa pilannut tämän hyvän ja aikaisemmin yleisen nimen kaiun. Luultavasti hra H. kuitenkin vähitellen unohtuu ja painuu historian pimentoon, mutta Adolf nimi säilyy edelleen käytössä. Suomalaisista nimimuodoista Aatto on parempi kuin kovin arkiselta kuulosta Aatu.
- Marienhof
Kummallista kun muissa maissa kyllä uskalletaan antaa Adolf-nimeksi tai sen muoto esim. Adolfo. Ei yksi ihminen ole sitä nimeä pilannut.
Jos tuolla tavalla ajattelee niin sitten on pantava pannaan mm. Joseph, Josef, Joose, Jooseppi (Tito, Josef Stalin, Joseph Kony, Mobutu Sese Seko, samoin sitten Robert ja Roope pannaan Robert Mugaben takia. Samoin nimi Aukusti koska olihan Augusto Pinochet kamala murhaaja, samoin nimet Teo ja Teodor jne.
Oikein hyvä nimivalinta, parempi kuin tuikitavalliset Aleksit ja Venlat. - Hitlerin veli
kuulostaa hyvälle,vaikka kuitenkin annat vähemmistön nimen Abullah.
- Auroora V
Joku ihmetteli miten voidaan antaa nimeksi vaikka Aukusti tai Robert muiden diktaattorien takia, mutta minusta näitä ei voi ihan verrata Adolfiin, joka on paaljon harvinaisempi nimi. Eiköhän suurimmalle osalle ihmisistä tule mieleen juuri se yksi, Ehrnrootheista ynnä muista huolimatta. Kyseinen hirviö mieheksi TUSKIN unohtuu maailmanhistoriassa koskaan.
En missään nimessä antaisi lapselleni nimeä Adolf.- Marienhof
Kim aivan samanlainen ihmishirviön nimi, kuinka sitä voi muka antaa?
Kyllä pitää jo 60 vuoden jälkeen unohtaa tuollaiset kiellot ettei muka Adolf -nimeä voi antaa.
- *sinitta*
hei hitler..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1462912Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3672047- 401777
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371742Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328965Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782