Madeira/mitä uskaltaa syödä?

aaaa

Ollaan lähdössä ensi viikoksi madeiralle. En haluaisi saada vatsatautia matkalla, niin mitä ei kannata silloin syödä? Uskaltaako raakoja vihanneksia (salaattia jne) syödä? entä kylmiä maitotuotteita, kermaa, jäätelöä jne?

7

2394

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Carlton Madeira

Siellä ei ole sapuskassa mitään pöpöjä kun pistää vatsan sekaisin.Kaikkia hedelmiä ja salaatteja voi huoletta syödä.Ja Madeiralla on tosi hyvä ruoka.Vesi on ainoa mitä kannattaa kaupasta ostaa.

• sapuskat

madeiralla tosiaan uskaltaa syödä kaikkea mitä tarjotaan. Oltiin just vuosi sitten eikä ollut mitään mahavaivaa. Opas sanoi että vettäkin voi juoda hanasta mutta ostettiin kyllä kaupasta kuitenkin, hampaat pestiin hanavedellä.

• Madeiraa
        sapuskat kirjoitti:

madeiralla tosiaan uskaltaa syödä kaikkea mitä tarjotaan. Oltiin just vuosi sitten eikä ollut mitään mahavaivaa. Opas sanoi että vettäkin voi juoda hanasta mutta ostettiin kyllä kaupasta kuitenkin, hampaat pestiin hanavedellä.

Kaksi kertaa olen käynyt Madeiralla, ei mitään vatsaongelmia. Pullotettua vettä olen juonut,
        mutta syönyt kaikkea, mitä on tarjottu. Maitohappobakteeripillereitä olen napsinut ohjeen mukaan. Näkemisen arvoinen maa ja hyvää
        ruokaa. Onnea matkaan!

• Dennis I

Kannattaa maistaa Madeiran erikoisuutta, eli espada-kalaa. Sitä saa esim. grillattuna, tai vaikka banaanin kanssa. Lihavarras eli espetada taas sopii hyvästä lihasta pitäville.
      Pullotettu juomavesi on tietenkin kaikkein varmin juoma, vaikka sanotaankin, että voi juoda myös kraanavettä. Hyvää ruokahalua.

• Carlton Madeira

Hyvä kala,mutta käy kauppahallissa katsomassa sitä myyntipöydällä päivää ennenkuin tulet kotiin.Ja ota kuva siitä,tätä mä olen syönyt.

• Barbeito

Joku on herkkävatsaisempi kuin toinen, mutta kyllä minä olen juonut ihan hanavettä ilman ongelmia.

• Terveenä pysynyt

Hygienia on hyvä ja mitä tahansa kypsennettyä voi syödä. Majoneeseja voi hieman vältellä mutta ei niitä juuri tyrkytetä. Tavallisissa kansanpaikoissakin on aivan kelvollista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      25
      3140
    2. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      12
      2289
    3. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      72
      2168
    4. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      1941
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      76
      1623
    6. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      42
      1439
    7. Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"

Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1355
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      400
      1285
    9. Jos saisit antaa yhden neuvon

jälkikasvullesi elämää varten, niin minkä antaisit?
      Sinkut
      114
      1130
    10. Tulipalo viimeyönä

Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj
      Jämsä
      15
      1096
    Aihe