Morjens. Olen tässä aikonut siirtyä mersun leiriin ja olenkin katsellut tollasta 500 SEL mallista peliä. Auto on liikkeessä myynnissä ja se on vm-91 ja mittarissa reilut 400tkm. On ilmastoinnit ym herkut. Haluaisinkin tietää vähän mitä autossa kannattaa tutkia ja mitä vikoja yleensä tässä mallissa on? Entä mitä eroa on noissa SE ja SEL malleissa? Onko kulutus kovakin tossa V8 myllyssä? Kertokaahan näkemyksiä ja vinkkejä. Kiitos etukäteen vastauksista.
MB 500 SE
8
2324
Vastaukset
- Mersu-Mikko
SE ja SEL -mallien ero on, että SEL on pidennetyllä akselivälillä (Lang) ja SE normaalilla.
- pidä
paikkaansa.
S = Korimalli
E = Ruisku
L = Luxus - ---------------
pidä kirjoitti:
paikkaansa.
S = Korimalli
E = Ruisku
L = LuxusNo justiinsa. Mistä näitä "tietäjiä" sikiää ?
SE = lyhyt kori
SEL = Pidempi kori, juuri niinkuin ensimmäinen vastaaja kirjoitti.
S on tosin korimalli ja E tarkoittaa ruiskua, mutta L on mennyt aivan metsään sillä se on LANG, eikä mikään luxus.
Kumpaa koria olet katsomassa W126 vai W140 ?
Toisaalta aivan sama, enemmän saat tietoa http://mersuforum.net/forum - LuXus-autoksi
--------------- kirjoitti:
No justiinsa. Mistä näitä "tietäjiä" sikiää ?
SE = lyhyt kori
SEL = Pidempi kori, juuri niinkuin ensimmäinen vastaaja kirjoitti.
S on tosin korimalli ja E tarkoittaa ruiskua, mutta L on mennyt aivan metsään sillä se on LANG, eikä mikään luxus.
Kumpaa koria olet katsomassa W126 vai W140 ?
Toisaalta aivan sama, enemmän saat tietoa http://mersuforum.net/forumLähinnä käyttäisin harkitsemaasi autoa=täytemaana! Ja en suosittele vanhan ISON MB-ostoa, jollei sitten ole fanaatikko=tOOOdella iso rahapussi=teknistä taitoa aika tavalla.
ps.terv mekaaniKKo - osta mielummin pikkumersu pienemmällä tekniikalla - kannattaa!
- mese
Jättäisin väliin. 400 tonnia ajettu auto, olkoonkin mersu, saattaa tulla kalliiksi pitää.
Toisaalta moni samanikäinen auto on jo paalattu ajat sitten. - omistajilta
http://www.mese.fi/forum
Tuolla on mooooonta ässän omistajaa, ei tarvitse kuunnella arvauksia. - Aikalailla
Kun tuo auto on mitä ilmeisimmin myynnissä Rinta-Joupissa, riskihän tuon kanssa on aika pieni. Myyvällä liikkeellä on kuitenkin vastuu myymästään tavarasta.
Käyttökulut lienee kuitenkin aika suuret tuolle 2200kg painavalle autolle...Kyllä on rinta-joupissa myynnissä kyseinen malli. En tarkoittanut että olisin kiinnostunut pelkästään siitä autosta joka on siellä vaan yleisesti ottaen koko mallista jos vaan sopiva löytyy. Totta että liikkeellä on vastuu myymästään tavarasta, itsellä on kyllä aikaisemmilta vuosilta huonoja kokemuksia kyseisestä liikkeestä. Ostin pari vuotta sitten uudehkon auton (ei mersua)., ja melkein heti siitä hajosi ohjaustehostin ja sain kyllä riidellä aikani siitä kuka korjauksen maksaa. No kuluttaja-asiamies oli sitä mieltä että liikkeellä on vastuu, niinpä liike joutui korjaamaan vian mukisematta vaikka aluksi eivät meinannu millään, uhkasivat sulkea ovet minulta kyseiseen liikkeeseen jos alan riitelemään heidän kanssaan asiasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221310
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä501194Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221173- 1381013
- 99863
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten323809Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602
