MB 500 SE

Morjens. Olen tässä aikonut siirtyä mersun leiriin ja olenkin katsellut tollasta 500 SEL mallista peliä. Auto on liikkeessä myynnissä ja se on vm-91 ja mittarissa reilut 400tkm. On ilmastoinnit ym herkut. Haluaisinkin tietää vähän mitä autossa kannattaa tutkia ja mitä vikoja yleensä tässä mallissa on? Entä mitä eroa on noissa SE ja SEL malleissa? Onko kulutus kovakin tossa V8 myllyssä? Kertokaahan näkemyksiä ja vinkkejä. Kiitos etukäteen vastauksista.

8

2324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mersu-Mikko

      SE ja SEL -mallien ero on, että SEL on pidennetyllä akselivälillä (Lang) ja SE normaalilla.

      • pidä

        paikkaansa.
        S = Korimalli
        E = Ruisku
        L = Luxus


      • ---------------
        pidä kirjoitti:

        paikkaansa.
        S = Korimalli
        E = Ruisku
        L = Luxus

        No justiinsa. Mistä näitä "tietäjiä" sikiää ?

        SE = lyhyt kori
        SEL = Pidempi kori, juuri niinkuin ensimmäinen vastaaja kirjoitti.

        S on tosin korimalli ja E tarkoittaa ruiskua, mutta L on mennyt aivan metsään sillä se on LANG, eikä mikään luxus.

        Kumpaa koria olet katsomassa W126 vai W140 ?

        Toisaalta aivan sama, enemmän saat tietoa http://mersuforum.net/forum


      • LuXus-autoksi
        --------------- kirjoitti:

        No justiinsa. Mistä näitä "tietäjiä" sikiää ?

        SE = lyhyt kori
        SEL = Pidempi kori, juuri niinkuin ensimmäinen vastaaja kirjoitti.

        S on tosin korimalli ja E tarkoittaa ruiskua, mutta L on mennyt aivan metsään sillä se on LANG, eikä mikään luxus.

        Kumpaa koria olet katsomassa W126 vai W140 ?

        Toisaalta aivan sama, enemmän saat tietoa http://mersuforum.net/forum

        Lähinnä käyttäisin harkitsemaasi autoa=täytemaana! Ja en suosittele vanhan ISON MB-ostoa, jollei sitten ole fanaatikko=tOOOdella iso rahapussi=teknistä taitoa aika tavalla.

        ps.terv mekaaniKKo - osta mielummin pikkumersu pienemmällä tekniikalla - kannattaa!


    • mese

      Jättäisin väliin. 400 tonnia ajettu auto, olkoonkin mersu, saattaa tulla kalliiksi pitää.

      Toisaalta moni samanikäinen auto on jo paalattu ajat sitten.

    • omistajilta
    • Aikalailla

      Kun tuo auto on mitä ilmeisimmin myynnissä Rinta-Joupissa, riskihän tuon kanssa on aika pieni. Myyvällä liikkeellä on kuitenkin vastuu myymästään tavarasta.

      Käyttökulut lienee kuitenkin aika suuret tuolle 2200kg painavalle autolle...

      • Kyllä on rinta-joupissa myynnissä kyseinen malli. En tarkoittanut että olisin kiinnostunut pelkästään siitä autosta joka on siellä vaan yleisesti ottaen koko mallista jos vaan sopiva löytyy. Totta että liikkeellä on vastuu myymästään tavarasta, itsellä on kyllä aikaisemmilta vuosilta huonoja kokemuksia kyseisestä liikkeestä. Ostin pari vuotta sitten uudehkon auton (ei mersua)., ja melkein heti siitä hajosi ohjaustehostin ja sain kyllä riidellä aikani siitä kuka korjauksen maksaa. No kuluttaja-asiamies oli sitä mieltä että liikkeellä on vastuu, niinpä liike joutui korjaamaan vian mukisematta vaikka aluksi eivät meinannu millään, uhkasivat sulkea ovet minulta kyseiseen liikkeeseen jos alan riitelemään heidän kanssaan asiasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1310
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      50
      1194
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1173
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      863
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      323
      809
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe