Bulgaria

lähdöstä haaveileva

Olisikohan kenelläkään henkilökohtaista tietoa Bulgariasta. Olen nyt pitkään jo harkinnut tuota kultahietikkoa. Kuulostaa aivan ihanalta paikalta, mutta haluaisin kuulla ihmisten kokemuksia sieltä päin. Mikä huonoa, mikä erityisen hyvää? Siinä heinäkuussa olisin lähdössä.

10

1902

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • märy

      Kyllähän tuota kokemusta on.Olimme perheen kanssa heinä-elokuussa Bulgariassa.Paikka ei kylläkään ollut Kultahietikko/Varna, tosin ajelimme sinne omatoimisesti eli sekin tuli nähtyä.
      Olimme Sanny Beachin lähellä, Sveti Vlas nimisessä paikassa. Sanny Beach olisi ollut meikäläisille liian "eloisa" paikka. Sveti oli mukavan matkan päässä ja esim. hotellin taksit ajoivat ko. välimatkaa melko edullisesti, eikä "normaali" taksimatkakaan ollut kovin kallis.
      Jos haluaa nähdä oikeaa Bulgariaan niin kannattaa vuokrata auto. Liikenne oli samantapaista kuin missä tahansa muualla kuin Suomessa, eli vauhtia ja vaarallisia tilanteita, tarkkana ollessa kuitenkin selviää varsin hyvin.Ainoa ongelma oli kartan lukeminen. Maaseudulla tienvarsi opasteet ei suomalaisen luettavissa ja kartta kuitenkin englannin kielinen.Pienellä päättelyllä kuitenkin selvisi. Varnahan on melko suuri kaupunki ja siellä on varmasti paljon nähtävää mikäli sellaista haluaa. Jos haluaa aurinkoa niin rantakin on suhteellisen lähellä. Hotellit taitaa olla lähes kaikki ranalla. Synny Beach taas on enemmän rantalomaan tarkoitettu. Toki sieltäkin jotakin nähtävyyksiä löytyy. Ja onhan aina ne perinteiset retket joita järjestetään, itse emme niille osallistuneet. Lämpötila huiteli siinä 28 asteen paikkeilla. Koimme myös melkoisen ukkosmyräkän ja parina muunakin päivänä satoi. Mutta sadehan on hetkittäistä,lämmintä ja vanha sanonta pitää paikkansa; minkä kesä kastaa sen se myös kuivaa. Etukäteen olin kuullut varoituksen sanoja varkaista ja mahataudeista. Kumpaakaan emme onnistuneet kohtaamaan. Meille jäi hyvä kuva maasta ja sen ihmisistä. Toivottavasti kirjoituksesta jotakin apua.

    • bulgaria

      heippa, itse olen käynyt ainoastaan sunny beachilla, mutta sain niin hyviä kokemuksia että olen käynyt jo siellä 2 kertaa peräkkäisinä vuosina.
      ihmiset ovat ystävällisiä ja mikä tärkeintä kukaan ei tuputa mitään! ainoastaan illalla ravintoloiden sisäänheittäjät tekevät työtään, mutta siihen voit luottaa että kukaan ei tule sinulle väkisin kauppaamaan mitään kultaketjuja tms.
      elokuussa oltiin ja asteita oli 40 tai jopa yli, joten selluliitti sai kyllä väriä ja kurkku kostuketta.hinnat ovat todella edullisia - kahdeksan hengen popppoolla käytiin ja suurin lasku mitä saatiin tehtyä oli jtn 120levaa -eli pistä puoliksi= 60 euroa. tämä kattaa siis pihviruoat yms ja juomat!!
      mitään minulta ei ole varastettu - omaisuudesta kannattaa pitää huolta joka paikassa!

      • 1975 teimme ensimmäisen kerran pikamatkan Romaniasta Bulgariaan, ja sen jälkeen olemme lomailleet eri rantakohteissa vähintään kaksikymmentä kertaa.
        Kokemuksemme ovat olleet pelkästään hyviä.
        Ihmiset ovat maanläheisiä ja ystävällisiä, kun vaivautuu opettelemaan tavanomaiset tervehdykset ja kohteliaisuudet maan kielellä.
        Ruoka on hyvää ja edullista, rannat puhtaat ja mikä parasta varsinkin mehana-tyyppisissä ravintoloissa tarjotaan vielä bulgarialaista kansalliskulttuuriakin musiikin ja tanssin muodossa.
        Viimeksi olimme poikamme perheen kanssa v. 2004 Varnan Kultahietikolla, ja eri-ikäiset lapset viihtyivät niin hyvin, että olisivat olleet heti lähdössä takaisin.
        Niin mekin, jos se olisi mahdollista. Mutta ehkä vielä joskus...


    • Late Vaan

      Lähes 20 kertaa käyneenä suosittelen "ortodoksisten" kirjainten opettelemista. Silloin pärjää kartankin kanssa paremmin.
      Aina on mennyt muuten hyvin, mutta viimeksi Kultahietikko vaikutti jo hiukan liian kaupallistuneelta, mutta uima-altaan baarissa oli kiva istua.
      Tervemenoa ja hyvää matkaa.

    • Leka&Veka&avokit

      Viime kesänä Sunny beach. Loistomatka.
      Ensi kesänä Golden sands. Toivottavasti myös.

    • wqx

      Olen kerran käynyt Bulkariassa ja toista ketaa en mene.Sunny Beac oli paikka ja siitä tulee
      3 vuotta kesäkuussa. Missään ei saanut olla rauhassa kokoajan joku kauppasi jotain jos istahdit puiston enkille siinäkin joku kirsikoineen heti. Ruoka ei mitenkään erikoista. Yritettiin pettää myyntikojuilla. Kamala paikka.

      • kirsikkasuu

        Toivottavasti sentään oli riittävästi viinaa?


    • ihanaa....

      viime vuonna eken kerran ja nyt menos 22.5 taas,sunny beachille halpaa,ruoka hyvää,ihmiset ystävällisiä,ja mitä ihanempia kenkiä kenkäfriikeille ja melkeinpä ilmasia.täydellinen lomanviettopaikka!!!!

    • on sitten

      käytävä kiertelemässä basaareita. Kenkäkatu on ainakin naisille se MUST. Yksi iltaretki oli hyvä. Siihen kuului kaikki ja aika tasokasta ohjelmaa. Metsässä sellaisessa teatterin tapaisessa.

      • Tunturipappa

        Ompa niilläkin tullut makailtua.
        Hyvä paikka! Kannattaa mennä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      417
      1762
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1390
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1378
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      125
      1304
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      922
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      891
    9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      116
      885
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    Aihe