OSAO, Kontinkankaan yksikkö!

Sosiaali- ja terveysala!

Muita hakeneita Oulun seudun ammattiopistoon sosiaali- ja terveysalalle? Erityisesti yo-pohjaiselle linjalle? Onko tietoa, että mitä pääsykokeissa tehdään? Olisi mukava kuulla mahdollisesti jo koulussa opiskelevien mielipiteitä opetuksesta yms.?

23

4063

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hanna

      Minä olen hakenut sinne,mutta kylläkin aikuiskoulutus puolelle...=)Mutta olisi mukava tietää myös niistä pääsykokeista kun sinne ollaan menossa!=)Jännittää ihan vietävästi...=)

    • ........................

      Olen hakenut sinne, yo pohjalla myös. Onko teille tullut jo pääsykokeisiin kutsua?

      • Jenniiiii

        Hakutoimistot alkavat vasta huomenna katsomaan ne hakemukset läpi, jos oikein olen ymmärtänyt. Täytyy niiden kutsujen tulla kuitenkin suht pian, sillä pääsykokeet ovat lokakuun puolella.
        Itse katselin tänään netistä mahdollisia tehtäviä, joita on ollut pääsykokeissa. Eipä niihin mahdottomasti voi harjoitella. Jännittäähän tuo silti. Minkä ikäisiä hakijoita olette, jos saan kysyä? Toivon todella, että tuo koulu on sitä mitä haluan!


      • Hanna
        Jenniiiii kirjoitti:

        Hakutoimistot alkavat vasta huomenna katsomaan ne hakemukset läpi, jos oikein olen ymmärtänyt. Täytyy niiden kutsujen tulla kuitenkin suht pian, sillä pääsykokeet ovat lokakuun puolella.
        Itse katselin tänään netistä mahdollisia tehtäviä, joita on ollut pääsykokeissa. Eipä niihin mahdottomasti voi harjoitella. Jännittäähän tuo silti. Minkä ikäisiä hakijoita olette, jos saan kysyä? Toivon todella, että tuo koulu on sitä mitä haluan!

        jhep...mulle tuli viikko sitten kutsu pääsykokeisiin jotka pidetäään 17.10...


      • Jenniiiii
        Hanna kirjoitti:

        jhep...mulle tuli viikko sitten kutsu pääsykokeisiin jotka pidetäään 17.10...

        Mulle tuli myös noin viikko sitten kirje, jossa sanottiin, että pääsykokeet ovat keskiviikkona 18. päivä. Onkohan hakeneita ollut niin paljon, että koepäiviä on kaksi? Onko tietoa, pääsivätkö pääsykokeisiin kaikki hakukelpoiset hakijat, vai karsittiinko osa pois jo pelkän todistuksen perusteella?


      • Hanna
        Jenniiiii kirjoitti:

        Mulle tuli myös noin viikko sitten kirje, jossa sanottiin, että pääsykokeet ovat keskiviikkona 18. päivä. Onkohan hakeneita ollut niin paljon, että koepäiviä on kaksi? Onko tietoa, pääsivätkö pääsykokeisiin kaikki hakukelpoiset hakijat, vai karsittiinko osa pois jo pelkän todistuksen perusteella?

        Siinä on varmaan niin paljon tosiaan niitä hakijoita...=)Hitto mua pelottaa...


      • Jenniiiii
        Hanna kirjoitti:

        Siinä on varmaan niin paljon tosiaan niitä hakijoita...=)Hitto mua pelottaa...

        Viime yönä näin unta pääsykoetilanteesta, siispä täällä jännitetään myös! Turhaa sitä on kuitenkaan panikoida. Yrittää vaan tehdä parhaansa. Tsemppiä tiistaille! Jos ehdit, käy tiistaina kertomassa tänne, millaiset pääsykokeet olivat ;)


    • Hanna

      Pääsykoe ei ollut vaikea,eikä sitä kannata jännittää,rento tilanne=)piti kertoa itsestä ja miksi haluaa tälle allalle jne....Nyt vaan odotteleen tuloksia...

      • lillii

        paljon hakijoita, montako otetaan?
        Entä oliko eka päivänä paljon poisjääneitä?


      • Hanna
        lillii kirjoitti:

        paljon hakijoita, montako otetaan?
        Entä oliko eka päivänä paljon poisjääneitä?

        Hakijoita Tiistaina oli 80 (aikuiskoulutuspuolle)ja 2 päivä ryhmää ja yksi ilta ryhmä aloittavat tammikuussa,ei ollut pois jääntejä ainakaan en huomannut!=)Ne ottaa varmaan 16-18 per aloittava luokka eli 48-54 yhteensä kaikista hakijoista!


      • lilii
        Hanna kirjoitti:

        Hakijoita Tiistaina oli 80 (aikuiskoulutuspuolle)ja 2 päivä ryhmää ja yksi ilta ryhmä aloittavat tammikuussa,ei ollut pois jääntejä ainakaan en huomannut!=)Ne ottaa varmaan 16-18 per aloittava luokka eli 48-54 yhteensä kaikista hakijoista!

        Kiitti tiedoista ja lykkyä!


    • Kon 05

      Kouluhan on ihan ok, on siellä paljon asioita, jotka ei toimi, mutta missäpä koulussa ei olisi..

      Ylioppilaille jotkut jutut voi tuntua hieman oudoilta (helpoilta, liian yksinkertaisilta tms), mutta tämäkin on tietenkin yksilöllistä..

      Opiskelu on ollut mukavaa ja loppua kohden vaan paranee :)

      • Hanna

        Jee mä pääsin opisekelemaan,eilen tuli kirje!=)
        Onko muita päässeitä?


      • hoihoitaja
        Hanna kirjoitti:

        Jee mä pääsin opisekelemaan,eilen tuli kirje!=)
        Onko muita päässeitä?

        Jep kontikankaalla on tullut opiskeltua ja voin kertoa, että syvältä koko homma. Itse ala kyllä kiinnostaa mutta suuri osa opettajista kuuluisi jonnekin ihan muualle kuin opetustehtäviin. Lisäksi koko lähihoitajakoulutuksen rakenne on rehellisesti sanottuna perseestä. Ennen koulutusohjelmaa eli suuntautumista jauhetaan kaksi vuotta paskaa, sen jälkeen odotukset korkealla koulutusohjelmaan toteamaan opettajien epäpätevyys... Että näin, en suosittele.


      • timnat

        Olen täysin samaa mieltä! 1,5 vuotta olen opiskellut siellä ja olen joutunut keskeyttämään opiskeluni ja tekemään tiettyjen opettajien erittäin epäasiallisesta toiminnasta kantelut aluehallintovirastolle. Siellä on paljon täysin sopimattomia henkilöitä opetustehtäviin. Vaikuttaa, että siihen on kerätty kaiken maailman juntteja ja kaheleita Oulun ympäristöstä opetustehtäviin. Ja opiskelija joutuu vain kärsimään heidän toiminnasta, koskapa oppilaitoksessa ei ole minkäänlaista valvontaa, miten kyseiset opetushenkilöt käyttäytyvät omia opiskelijoita kohtaan koulutuksissa. Minulle ovat tapahtuneet sellaiset asiat hieroja- ja jalkojenhoidon koulutuksissa siellä, että niistä ovat jääneet minulle ikuiset henkiset traumat. En suosittele kyseistä opiskelupaikkaa kenellekään. Ja varoitan tulevia opiskelijoita.


      • OSAO, Kontinkankaan yksikkö: avuton, ymmärtämätön, älyllisesti alikehittynyt, suomalaisiin opiskelijoihin verrattuna heikompi yksilö, joka ei saanut antaa arvostelevaa palautetta edes nimettömänä eikä puolustaa itseäni, joka asiassa on aina väärässä ja syyllinen, yksinäinen ulkomaalainen opiskelija-selviytyjä. Tämmöisenä olen saanut itseäni kokea kyseisen oppilaitoksen opetushenkilöiden minuun kohdistaman kohtelun ansiosta. Sain siellä kokea, miten opiskelijaa useamman opetushenkilön joukkovoimin alistetaan ja nöyryytetään oppilaitoksessa. Aikuiskoulutuksissakin noudatettiin edelleen vanhanaikaisia lastenkohtelun menetelmiä - tiukattiin aikuisopiskelijalta luokanoven takana myöhästymisensyyn eikä päästetty luokkaan ennen kuin opettajalta "varpaat oli nuoltu". Opiskelijoiden henkilökohtaisia asiakirjoja säilytettiin oppilaitoksessa leväperäisesti ja ne joutuivat hukkaan, eikä kukaan oppilaitoksessa tiennyt, missä ne ovat.Tutkintotilaisuuksien arviointikeskusteluissa käskettiin tutkinnon suorittajaa useita kertoja oven taakse odottamaan arvioijien päätöstä eikä kerrottu heti tutkintosuorituksen tulosta. Osa oppilaitoksen opetushenkilöistä ja oppilaitoksen ulkopuolella olevista näyttötutkintosuoritusten arvioijista kuuluisi kyllä jonnekin aivan muualle, kuin opetustehtäviin. Vaikutti, että Oulun ympäristöstä Rovaniemeä myöten kerättiin kyseiseen oppilaitokseen sopimattomia, epäpäteviä henkilöitä, omia kavereita, sukulaisia ja tuttavien tuttavia, suoraan sanoen –kaiken maailman juntteja, jotka ovat täysin väärällä alalla töissä ja joiden epäasiallisen toiminnan takia opiskelija joutui monesti aiheettomasti kärsimään. Opettajien ja arvioijien psyykkinen puoli on myös vaikuttanut kehnolta, joka ilmeni usein oman huonon olon aggressiivisina purkauksina aiheettomasti opiskelijalle tai opiskelijan asioihin välinpitämättömänä suhtautumisena. Koko oppilaitoksen mainostama kansainvälisyys on pelkää teatteria. Osalla oppilaitoksen opetushenkilöistä oli kielteisiä ennakkoluuloja ja jyrkkiä asenteita ainakin venäläistä opiskelijaa kohtaan. Olen selkeästi kokenut välillä, että minua venäläisyyteni vuoksi avoimesti inhottiin, enkä ole ollut suomalaisiin opiskelijoihin verrattuna tasavertainen ja tasa-arvoinen henkilö siellä. Yksi opettaja suoraan on sanonut minulle opintojeni aikana, että "Venäjällä myös kohdellaan suomalaisia huonosti", josta olen tullut siihen käsitykseen, että minun kuuluisi nöyrästi hyväksyä omalla kohdallani epäasiallista ja syrjivää käyttäytymistä Suomessa. Kyseisen opiskelupaikan opettajat ovat kaikista parhaiten tarjonneet minulle mahdollisuuden omien hämmästyttävien lausahdusten tiimoilta täydentää omia muistiinpanoja, joihin olen kirjoittanut elämäni aikana opettajien lausahduksia ja joka kuuluu minun harrastuksiini. Valvonta opettajien toiminnasta oppilaitoksessa mielestäni on ollut erittäin heikko. Vaikutti, että kukaan johtohenkilöistä ei ole ollut kiinnostunut, mitä oppilaitoksessa oikein tapahtuu. Oppilaitoksessa elettiin vain opettajien rajattoman mielivaltansa mukaan ja vain heidän käsityksiin asioista luottaen. En suosittele kyseistä opiskelupaikkaa ulkomaalaisille opiskelijoille ja varoitan hakeutumasta sinne. Uskon, että suomalaiset opiskelijat osaavat pitää paremmin puoliaan ja heihin ehkä ei niin rohkeasti uskalleta kohdistaa omia mielivaltaisia tekoja, koskapa ehkä pelätään taustalla olevaa tukea opiskelijoiden oman sukupiirin muodossa. Venäläinen opiskelija on yleensä yksinäinen maahanmuuttaja vailla mitään taustatukea Suomessa, jota on helppo ahdistella. Myös luotetaan siihen, että hän ei ymmärrä tai tiedä asioista yhtä hyvin, kuin suomalainen opiskelija, eikä osaa tai uskalla hakea apua. Asiallista kritiikkiä oppilaitoksessa opetushenkilöt eivät sietäneet ollenkaan vaan lähtivät kostontielle. Opiskelija ei saanut olla eri mieltä asioista, kuin mitä opettaja oli, vaikka opettaja olisi ollut kuinka väärässä. Olen miettinyt monesti – eikö ole raskasta olla virheettömiä ihmisiä? Tässä opiskelupaikassa minulle tapahtuneiden asioiden johdosta olen menettänyt lopullisesti luottamukseni ja arvostukseni kyseisen oppilaitoksen opetushenkilöihin ja erityisesti johtohenkilöihin. Opiskelijoille huono opiskelupaikka.


      • alanopettajaksi
        hoihoitaja kirjoitti:

        Jep kontikankaalla on tullut opiskeltua ja voin kertoa, että syvältä koko homma. Itse ala kyllä kiinnostaa mutta suuri osa opettajista kuuluisi jonnekin ihan muualle kuin opetustehtäviin. Lisäksi koko lähihoitajakoulutuksen rakenne on rehellisesti sanottuna perseestä. Ennen koulutusohjelmaa eli suuntautumista jauhetaan kaksi vuotta paskaa, sen jälkeen odotukset korkealla koulutusohjelmaan toteamaan opettajien epäpätevyys... Että näin, en suosittele.

        Suuri ellei jopa suurinosa lähi- ym. hoitaja-opiskelijoista ei tosiasiassa sovellu alalle. Valtakunnalliset pääsykoekriteerit eivät kuitenkaan hakuvaiheessa karsi pois niitä sopimattomia. Valitettavasti asia on näin.


      • Anonyymi
        hoihoitaja kirjoitti:

        Jep kontikankaalla on tullut opiskeltua ja voin kertoa, että syvältä koko homma. Itse ala kyllä kiinnostaa mutta suuri osa opettajista kuuluisi jonnekin ihan muualle kuin opetustehtäviin. Lisäksi koko lähihoitajakoulutuksen rakenne on rehellisesti sanottuna perseestä. Ennen koulutusohjelmaa eli suuntautumista jauhetaan kaksi vuotta paskaa, sen jälkeen odotukset korkealla koulutusohjelmaan toteamaan opettajien epäpätevyys... Että näin, en suosittele.

        En suosittele Osaota sielä on sisäpiiri touhua ja osa opettajista myös voi syrjiä opiskelijaa ja jopa suosia kiusaamista. Ei voi suositella koulua missä pilataan nuoren tai opiskelijan ura heti alussa.
        Joukko kiusaamisella ja epäreilulla arvostelulla.
        Hyi olkoon mikä paikka !


      • Anonyymi
        timnat kirjoitti:

        Olen täysin samaa mieltä! 1,5 vuotta olen opiskellut siellä ja olen joutunut keskeyttämään opiskeluni ja tekemään tiettyjen opettajien erittäin epäasiallisesta toiminnasta kantelut aluehallintovirastolle. Siellä on paljon täysin sopimattomia henkilöitä opetustehtäviin. Vaikuttaa, että siihen on kerätty kaiken maailman juntteja ja kaheleita Oulun ympäristöstä opetustehtäviin. Ja opiskelija joutuu vain kärsimään heidän toiminnasta, koskapa oppilaitoksessa ei ole minkäänlaista valvontaa, miten kyseiset opetushenkilöt käyttäytyvät omia opiskelijoita kohtaan koulutuksissa. Minulle ovat tapahtuneet sellaiset asiat hieroja- ja jalkojenhoidon koulutuksissa siellä, että niistä ovat jääneet minulle ikuiset henkiset traumat. En suosittele kyseistä opiskelupaikkaa kenellekään. Ja varoitan tulevia opiskelijoita.

        Kantelut ei johda mihinkään. Opettajat suosii vain omia lellikkejä ja opiskelijan pärstä ei miellytä niin opiskelusta tehdään helvettiä !


      • Anonyymi
        timnat kirjoitti:

        OSAO, Kontinkankaan yksikkö: avuton, ymmärtämätön, älyllisesti alikehittynyt, suomalaisiin opiskelijoihin verrattuna heikompi yksilö, joka ei saanut antaa arvostelevaa palautetta edes nimettömänä eikä puolustaa itseäni, joka asiassa on aina väärässä ja syyllinen, yksinäinen ulkomaalainen opiskelija-selviytyjä. Tämmöisenä olen saanut itseäni kokea kyseisen oppilaitoksen opetushenkilöiden minuun kohdistaman kohtelun ansiosta. Sain siellä kokea, miten opiskelijaa useamman opetushenkilön joukkovoimin alistetaan ja nöyryytetään oppilaitoksessa. Aikuiskoulutuksissakin noudatettiin edelleen vanhanaikaisia lastenkohtelun menetelmiä - tiukattiin aikuisopiskelijalta luokanoven takana myöhästymisensyyn eikä päästetty luokkaan ennen kuin opettajalta "varpaat oli nuoltu". Opiskelijoiden henkilökohtaisia asiakirjoja säilytettiin oppilaitoksessa leväperäisesti ja ne joutuivat hukkaan, eikä kukaan oppilaitoksessa tiennyt, missä ne ovat.Tutkintotilaisuuksien arviointikeskusteluissa käskettiin tutkinnon suorittajaa useita kertoja oven taakse odottamaan arvioijien päätöstä eikä kerrottu heti tutkintosuorituksen tulosta. Osa oppilaitoksen opetushenkilöistä ja oppilaitoksen ulkopuolella olevista näyttötutkintosuoritusten arvioijista kuuluisi kyllä jonnekin aivan muualle, kuin opetustehtäviin. Vaikutti, että Oulun ympäristöstä Rovaniemeä myöten kerättiin kyseiseen oppilaitokseen sopimattomia, epäpäteviä henkilöitä, omia kavereita, sukulaisia ja tuttavien tuttavia, suoraan sanoen –kaiken maailman juntteja, jotka ovat täysin väärällä alalla töissä ja joiden epäasiallisen toiminnan takia opiskelija joutui monesti aiheettomasti kärsimään. Opettajien ja arvioijien psyykkinen puoli on myös vaikuttanut kehnolta, joka ilmeni usein oman huonon olon aggressiivisina purkauksina aiheettomasti opiskelijalle tai opiskelijan asioihin välinpitämättömänä suhtautumisena. Koko oppilaitoksen mainostama kansainvälisyys on pelkää teatteria. Osalla oppilaitoksen opetushenkilöistä oli kielteisiä ennakkoluuloja ja jyrkkiä asenteita ainakin venäläistä opiskelijaa kohtaan. Olen selkeästi kokenut välillä, että minua venäläisyyteni vuoksi avoimesti inhottiin, enkä ole ollut suomalaisiin opiskelijoihin verrattuna tasavertainen ja tasa-arvoinen henkilö siellä. Yksi opettaja suoraan on sanonut minulle opintojeni aikana, että "Venäjällä myös kohdellaan suomalaisia huonosti", josta olen tullut siihen käsitykseen, että minun kuuluisi nöyrästi hyväksyä omalla kohdallani epäasiallista ja syrjivää käyttäytymistä Suomessa. Kyseisen opiskelupaikan opettajat ovat kaikista parhaiten tarjonneet minulle mahdollisuuden omien hämmästyttävien lausahdusten tiimoilta täydentää omia muistiinpanoja, joihin olen kirjoittanut elämäni aikana opettajien lausahduksia ja joka kuuluu minun harrastuksiini. Valvonta opettajien toiminnasta oppilaitoksessa mielestäni on ollut erittäin heikko. Vaikutti, että kukaan johtohenkilöistä ei ole ollut kiinnostunut, mitä oppilaitoksessa oikein tapahtuu. Oppilaitoksessa elettiin vain opettajien rajattoman mielivaltansa mukaan ja vain heidän käsityksiin asioista luottaen. En suosittele kyseistä opiskelupaikkaa ulkomaalaisille opiskelijoille ja varoitan hakeutumasta sinne. Uskon, että suomalaiset opiskelijat osaavat pitää paremmin puoliaan ja heihin ehkä ei niin rohkeasti uskalleta kohdistaa omia mielivaltaisia tekoja, koskapa ehkä pelätään taustalla olevaa tukea opiskelijoiden oman sukupiirin muodossa. Venäläinen opiskelija on yleensä yksinäinen maahanmuuttaja vailla mitään taustatukea Suomessa, jota on helppo ahdistella. Myös luotetaan siihen, että hän ei ymmärrä tai tiedä asioista yhtä hyvin, kuin suomalainen opiskelija, eikä osaa tai uskalla hakea apua. Asiallista kritiikkiä oppilaitoksessa opetushenkilöt eivät sietäneet ollenkaan vaan lähtivät kostontielle. Opiskelija ei saanut olla eri mieltä asioista, kuin mitä opettaja oli, vaikka opettaja olisi ollut kuinka väärässä. Olen miettinyt monesti – eikö ole raskasta olla virheettömiä ihmisiä? Tässä opiskelupaikassa minulle tapahtuneiden asioiden johdosta olen menettänyt lopullisesti luottamukseni ja arvostukseni kyseisen oppilaitoksen opetushenkilöihin ja erityisesti johtohenkilöihin. Opiskelijoille huono opiskelupaikka.

        Samaa mieltä kiusaamista ja syrjivää käytöstä. !


      • Anonyymi
        hoihoitaja kirjoitti:

        Jep kontikankaalla on tullut opiskeltua ja voin kertoa, että syvältä koko homma. Itse ala kyllä kiinnostaa mutta suuri osa opettajista kuuluisi jonnekin ihan muualle kuin opetustehtäviin. Lisäksi koko lähihoitajakoulutuksen rakenne on rehellisesti sanottuna perseestä. Ennen koulutusohjelmaa eli suuntautumista jauhetaan kaksi vuotta paskaa, sen jälkeen odotukset korkealla koulutusohjelmaan toteamaan opettajien epäpätevyys... Että näin, en suosittele.

        Jopa arvostelu tilaisuudet hipoo jo kunnianloukkausta epäasiallista toimintaa haukutaan päin naamaa ja pilkataan !! Suoraan sanottuna itketetään.
        Olisi hyvä nostaa julkisuuteen kaikki mitä sielä tapahtuu . Opettajien hyväveli verkosto toimii arviointi tilaisuudessa.
        Opettajan lellikit saa kiitettäviä mutta jos opettajaa ei miellytä naama opiskelu on painajaista ja arvioinnissa näkyy kun arvostelijoiden kanssa sovitaan numero jo etukäteen. Toiminta hyvin kyseenalaista. Olisi hyvä jonkun tahon tutkia asia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En suosittele Osaota sielä on sisäpiiri touhua ja osa opettajista myös voi syrjiä opiskelijaa ja jopa suosia kiusaamista. Ei voi suositella koulua missä pilataan nuoren tai opiskelijan ura heti alussa.
        Joukko kiusaamisella ja epäreilulla arvostelulla.
        Hyi olkoon mikä paikka !

        Opettajat vaihtuvat tiheään. Ei ilmoitella oppilaille tulevista tehtävistä.. Toisella paikkakunnalla asuvaa opiskelijaa pyydetään tulemaan korvaamaan poissaoloansa. Oppilas menee mutta OPETTAJA EI OLEKAAN PAIKALLA ! Turha reissu. Wilmassa ei tiedoteta tarpeeksi . Etenkin ala-ikäiset ja nuoret tarvitsisivat enemmän tukea ja neuvoa opinnoissaan.
        Ovatko opettajat päteviä alalle, onko kaikki kunnossa ko. opinahjossa..Paljon on kuulunut Kontinkankaasta, eikä se ole positiivista!


    • Anonyymi

      Minä en suosittele osao kosmetologi linjaa.
      Menkää opiskelemaan minne tahansa ei sinne.
      Kyseenalainen paikka ! Jokainen voi käydä hakemassa omakohtaisen kokemuksen .
      En suosittele

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      38
      2893
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      10
      1990
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1453
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1335
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1310
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1231
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1141
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1085
    9. 22
      1047
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1044
    Aihe