hei.. oon 12 v.. ja ensi viikon lauantaina on Lovex-bändin keikka.. ja haluaisin mennä minun isosiskon kans sinne.. (isosisko on 22 vuotta) ja äiti ei päästä.. :'( ja äiti sano mulle että mä oon liian nuori keikoille.. (mä olin 10 vuotiaana antti tuiskun keikalla) ja nyt en pääse...ja että mä lähen iskän ja äitin kans ensi vuonna keikoille ja mistä sen tietää että oonko mä vielä lovex-fani ja mä en oo koskaan nähny lovexia... miks me ei saada päättää omista asioista.. miks aina äiti ja iskä piää olla mukana kaikesssa asioissa???? miksi en voisi mennä isosikon ja isoveljen kansssa...? en oikein ymmärrä sitä!
KEIKAT!!
15
2630
Vastaukset
- 18-vuotias
Äitisi on kyllä oikeassa, valitan. Keikoilla juodaan viinaa, josta kenenkään alle 18-vuotiaan vanhempi ei pidä, eikä varmasti vaikka olisikin täysi-ikäisiä. Vaikka et itse joisi, niin on siellä sitä huonoa esimerkkiä, jotka juovat viinaa ja polttavat tupakkaa. Itse pääsin festareille vasta kun olin 18 ensimmäistä kertaa.
Kannattaa odottaa vielä useita vuosia, ellei peräti 6.- paikkansa
Jos keikka on ikärajaton, siellä ei juoda viinaa. Sen kieltää laki. Tähän aikaan ei ole festareita, vaan sisätilakeikkoja. Jos niissä on tarjoilua, alle 18v alue on erotettu muusta keikka-alueesta. Ihan hyvin voisit mennä siskon kanssa. Minä olen äitinä laskenut lapseni juuri siskon kanssa yhdessä.
- väärää kasvatusta
paikkansa kirjoitti:
Jos keikka on ikärajaton, siellä ei juoda viinaa. Sen kieltää laki. Tähän aikaan ei ole festareita, vaan sisätilakeikkoja. Jos niissä on tarjoilua, alle 18v alue on erotettu muusta keikka-alueesta. Ihan hyvin voisit mennä siskon kanssa. Minä olen äitinä laskenut lapseni juuri siskon kanssa yhdessä.
Kyllä vanhemmat iloisesti kotona luulevat myös, ettei heidän 14-17-vuotiaat lapsensa ryyppää festareilla....
- poika 89
no hei tuskin se keikka missään tupakan savuses baaris on järjestetty jos sinne kerran alaikäsetkin pääsee.ja mitäs sitte jos siel jotkut täys ikäset juo.onhan alkoholii saatavana jalis,lätkä jne peleissäkin vaikka siellä on alaikäsii katsomossa ja juovathan lasten vanhemmatkin joskus.
emäkään kyll ymmärrä sun äitii.must on aika naurettavaa suoraa sanoen että äitis ei päästä sua täys ikäsen isosiskon kans keikalle joka on selvästi suunnattu myös alaikäsille.
must sun kannattas viel pyytää siskoas puhumaan äitis kans asiasta jos se onnistuis muuttamaan äitis mielen viel.joo mut toivotaan nyt et sä pääsisit sinne keikalle Lovexii kuuntelee. - yritähän
väärää kasvatusta kirjoitti:
Kyllä vanhemmat iloisesti kotona luulevat myös, ettei heidän 14-17-vuotiaat lapsensa ryyppää festareilla....
nyt erottaa festarit ja keikka ravintolassa! Jos keikka on sallittu alle 18v, silloin siellä ei saa tarjoilla alkoholia joko ollenkaankaan tai silloin on erotettava alue, jossa sitä tarjoillaan. Ottakaahan selvää asioista ennen kuin tuomitsette.
- ajatella
poika 89 kirjoitti:
no hei tuskin se keikka missään tupakan savuses baaris on järjestetty jos sinne kerran alaikäsetkin pääsee.ja mitäs sitte jos siel jotkut täys ikäset juo.onhan alkoholii saatavana jalis,lätkä jne peleissäkin vaikka siellä on alaikäsii katsomossa ja juovathan lasten vanhemmatkin joskus.
emäkään kyll ymmärrä sun äitii.must on aika naurettavaa suoraa sanoen että äitis ei päästä sua täys ikäsen isosiskon kans keikalle joka on selvästi suunnattu myös alaikäsille.
must sun kannattas viel pyytää siskoas puhumaan äitis kans asiasta jos se onnistuis muuttamaan äitis mielen viel.joo mut toivotaan nyt et sä pääsisit sinne keikalle Lovexii kuuntelee.ennen kuin äidin tuomitsee. Kukaan meistä kun ei tiedä millainen tämä sisko on, voiko hänen kanssaan laskea kissaakaan viiden metrin päähän! Kyllä 12-vuotiaalla pitää kuitenkin olla joku LUOTETTAVA aikuinen mukana. Ei asia ole aina ihan niin että koko totuus kerrotaan aloittajan viestissä...
- jos
kysyisit asiasta ihan suoraan. Jos olet nyt liian nuori, miten ihmeessä pääsit katsomaan antti tuiskua 2 vuotta sitten? Eikö sisaruksesi ole tarpeeksi luotettavia? Tosin itse päästessäni ensimmäisiä kertoja nuorisotalojen keikoille, ei se alaikäisyys estänyt paljon ryyppäämistä vaikka olutpuoli olikin erikseen... Tältä kantilta ymmärrän äitiäsi. Ja kerronpa salaisuuden: Äiti ja iskä on mukana aika monissa asioissa vielä reippasti yli parikymppisenäkin;) Tosin siinä vaiheessa on huomannut, ettei tämä olekaan ihan kamalaa:D
- Äiti43v.
Niinpä, minä lähden veljeni ja kahden 15 ja yhden 12 vuotiaan seuraksi (kuskiksi) Hartwall-Areenalle kuulemaan 50 Cent'ä marraskuussa. Musiikki ei minua miellytä, eikä herrojen tyyli muutenkaan, mutta kivahan se on jakaa ainutkertainen kokemus porukalla. Heinäkuussa olimme samalla kokoonpanolla kuulemassa Axl Rosea ja ja kuukautta aiemmin Tallinassa ikimuistoisessa Metallican konsertissa.
Miksi äiti ei voisi itsekin mennä mukaan? Parhaimpiin lapsuusmuistoihini kuuluu perheen kanssa kimpassa vietetty Ruisrock-72/73?, jolloin esiintyjäkaartin helmi oli Uriah Heep ja lavaisäntänä toimi Hector! :)
Olin silloin 11 tai 12 vuotias, vuosiluvusta en ole ihan varma.- on se vika
Vanhemmissa on kyllä se vika, ettei anna ryyppää.
Näin siis 17-vuotiaan näkökulmasta. - Äiti43v.
on se vika kirjoitti:
Vanhemmissa on kyllä se vika, ettei anna ryyppää.
Näin siis 17-vuotiaan näkökulmasta.Jos 17 vuotias haluaa ryypätä, ei siinä paljon äidin kiellot auta, sorry.
Kokeilevat ne penteleet kuitenkin, vaikka vahtisit 24/7. Jos muuta oletat, olet kasvanut umpiossa. - aikuinen miäs
Äiti43v. kirjoitti:
Jos 17 vuotias haluaa ryypätä, ei siinä paljon äidin kiellot auta, sorry.
Kokeilevat ne penteleet kuitenkin, vaikka vahtisit 24/7. Jos muuta oletat, olet kasvanut umpiossa.Antaisitko muka sinä alaikäisen ryypätä???
Voitko olla niin vastuuntunnoton? - ballstothewall
aikuinen miäs kirjoitti:
Antaisitko muka sinä alaikäisen ryypätä???
Voitko olla niin vastuuntunnoton?tietty joku raja pitää olla, mutta 16 tai 17-vuotiaiden ryyppääminen on ihan kk.
- v.äiti
ballstothewall kirjoitti:
tietty joku raja pitää olla, mutta 16 tai 17-vuotiaiden ryyppääminen on ihan kk.
Sitten kun tyttös tai poikas tulee kertomaan, että on pieniinpäin/tulossa isäksi, sitten rupeat hyppimään tasajalkaa. Et muuten voi, itse olet antanut luvan toimia vastuuttomasti salliessasi alkoholin käytön alle 18v. päissään tulee tehtyä kaikenlaista...eli et voi suuttua, itte lupasit!
- GJ...
v.äiti kirjoitti:
Sitten kun tyttös tai poikas tulee kertomaan, että on pieniinpäin/tulossa isäksi, sitten rupeat hyppimään tasajalkaa. Et muuten voi, itse olet antanut luvan toimia vastuuttomasti salliessasi alkoholin käytön alle 18v. päissään tulee tehtyä kaikenlaista...eli et voi suuttua, itte lupasit!
Noni. Ei lapsia sinne. Kaikilla aikuisillakaan ei ole tarpeeksi järkeä päässään heilua tuolla keikoilla.
- Av_78
GJ... kirjoitti:
Noni. Ei lapsia sinne. Kaikilla aikuisillakaan ei ole tarpeeksi järkeä päässään heilua tuolla keikoilla.
Minusta on hyvä, jos äitisi ei päästä keikalle sinua. Syyt ovat puhtaasti kasvatukselliset. Minusta on ainakin tyhmää, että lapset saavat kaiken mitä haluavat. Ei sitä aikuisenakaan saa kaikkea mitä haluaa ja pettymykset on vain kestettävä.
Itsekin muistan kuinka olisin niin halunnut New kids on the blockin Suomen keikalle silloin aikoinaan, mutta äitini ei päästänyt. Tuntui että maailma kaatuu siihen paikkaan. Mutta kaiken kaikkiaan se opetti että kyllä se elämä jatkuu, vaikka välillä on pettymyksiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse4908561Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1205852Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos2734828Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli584635Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s714166Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1603940SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1723778- 901718
- 991272
- 47889