Nettilukio

saul

Helou!
Olen suunnitelemassa nettilukiota ja haluaisin saada tietoa hyvistä ja huonoista puolista kyseisestä opinahjosta!
Kiitos jo etukäteen

8

1742

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Emilia_Erikoinen

Siis mie alotin nettilukio-opinnot tässä tänä syksynä Kuopiossa. Tällä hetkellä alkaa/on alkanut ensimmäinen koeviikkoni. Ylihuomenna olis ruotsin koe.

Itse olen kyllä tykännyt nettiopiskelusta, meillä toimii hyvin tuo sähköpostin käyttö. Muutaman kerran kurssin aikana ainakin meillä on sellaisia lähitunteja, mutta niillä ei kuitenkaan ole läsnäolopakkoa. Itseltähän tuo vaatii kurinalaisuutta ja intoa opiskella. Ohjausta ainakin meillä saa ihan aina tarvitessaan.

Miulle tämä opiskelutapa käy todella hyvin, koska en 3-vuorotyöni takia pysty sitoutumaan joka iltaiseen lukiossa istumiseen. :)

Suosittelen lämpimästi. Mihin nettilukioon sie olet ajatellut hakea? Mie olen Kallaveden lukiossa Kuopiossa.

• eagle^

mä ajattelin kanssa hakea nettilukioon.
        jos muutan ulkomaille, niin teen kokeet sitten suomen suurlähetysjutussako?

kaikki palaute tänne on tervetullut!

sit tämmöinen tyhmä kysymys..
        jos suoritan koko 44kurssia niin saanko valkolakin?

• Emilia_Erikoinen
        eagle^ kirjoitti:

mä ajattelin kanssa hakea nettilukioon.
        jos muutan ulkomaille, niin teen kokeet sitten suomen suurlähetysjutussako?

kaikki palaute tänne on tervetullut!

sit tämmöinen tyhmä kysymys..
        jos suoritan koko 44kurssia niin saanko valkolakin?

Jos aikuislukioon aiot, niin 44 kurssia ja valkolakki. Nuorisopuolella pitäis lukea muistaakseni 75 kurssia. Mikäli siulla on jo amk-tutkinto/muu yli 2 opiskeluvuotta kestänyt ammattitutkinto, niin riittäis siulle lukea vain kirjoitettavia aineita. Näin meille kertoivat. ...Ja tästä saisit valkolakin.

Tuosta kokeiden ja kirjoitusten tekemisestä en tiedä. Se kannattaa kysyä ja sopia sen lukion kanssa, mihin sie ilmottaudut. Itse käyn tenttimässä lukiolla tuolla Kuopiossa. Huomenna onkin ruotsin kokeen aika. Ensimmäinen koe on.

Rohkeutta ja voimia yritykseen. :)

• saul
        Emilia_Erikoinen kirjoitti:

Jos aikuislukioon aiot, niin 44 kurssia ja valkolakki. Nuorisopuolella pitäis lukea muistaakseni 75 kurssia. Mikäli siulla on jo amk-tutkinto/muu yli 2 opiskeluvuotta kestänyt ammattitutkinto, niin riittäis siulle lukea vain kirjoitettavia aineita. Näin meille kertoivat. ...Ja tästä saisit valkolakin.

Tuosta kokeiden ja kirjoitusten tekemisestä en tiedä. Se kannattaa kysyä ja sopia sen lukion kanssa, mihin sie ilmottaudut. Itse käyn tenttimässä lukiolla tuolla Kuopiossa. Huomenna onkin ruotsin kokeen aika. Ensimmäinen koe on.

Rohkeutta ja voimia yritykseen. :)

Hienoa että heti ensimmäinen viesti oli positiivinen=) Tässä lähipäivinä meinasin tyrkätä laput menemään tuonne Otavan opistolle. Itsekkin vuorotyötä tekevänä ei oikein tuo ilta opiskelu aina onnistu...

• Emilia_Erikoinen
        saul kirjoitti:

Hienoa että heti ensimmäinen viesti oli positiivinen=) Tässä lähipäivinä meinasin tyrkätä laput menemään tuonne Otavan opistolle. Itsekkin vuorotyötä tekevänä ei oikein tuo ilta opiskelu aina onnistu...

Otavalle minäkin aluksi suunnittelin, mutta kuulin lukioista, joissa opiskelu ilmaista. Näin vain oppikirjat piti itse kustantaa ja tietysti välillä niitä matkoja koululle. Vilkasehan täältä ensin http://www.oph.fi/etalukio/lukiot.html Ja sit kannattaa katsoa netistä vaik aikuislukio, nettilukio ja etälukio hakusanojen alta mahdollisuuksia. Ainakin Kuopiossa, Kallaveden lukiossa on tosiaan opetus ilmaista, kun valkolakkiin tähtää. Aineopiskelijat erikseen, heille joku kurssimaksu.

• saul
        Emilia_Erikoinen kirjoitti:

Otavalle minäkin aluksi suunnittelin, mutta kuulin lukioista, joissa opiskelu ilmaista. Näin vain oppikirjat piti itse kustantaa ja tietysti välillä niitä matkoja koululle. Vilkasehan täältä ensin http://www.oph.fi/etalukio/lukiot.html Ja sit kannattaa katsoa netistä vaik aikuislukio, nettilukio ja etälukio hakusanojen alta mahdollisuuksia. Ainakin Kuopiossa, Kallaveden lukiossa on tosiaan opetus ilmaista, kun valkolakkiin tähtää. Aineopiskelijat erikseen, heille joku kurssimaksu.

Mitäs eroa on sitten konkreettisesti etälukilla nettilukiolla tahi aikuislukiolla? komeita nimiä kaikki!=) Otavan opistossa On myös se puoli henk.koht. että käyntiä Mikkelin suunnalla on välillä nii samalla voisi hoitaa asioita kasvotusen. tuntuu sen takia pikkusen järkevämmältä vaihtoehdolta ja eihän se ole iso raha minkä se kustantaa.

• Emilia_Erikoinen
        saul kirjoitti:

Mitäs eroa on sitten konkreettisesti etälukilla nettilukiolla tahi aikuislukiolla? komeita nimiä kaikki!=) Otavan opistossa On myös se puoli henk.koht. että käyntiä Mikkelin suunnalla on välillä nii samalla voisi hoitaa asioita kasvotusen. tuntuu sen takia pikkusen järkevämmältä vaihtoehdolta ja eihän se ole iso raha minkä se kustantaa.

Siis etälukio ja nettilukio on samoja, mut niille on vain annettu erinimet, syytä tähän en tiedä. Molemmat toimivat netin kautta. Aikuislukio, josta myös kyselit on lukio, jossa pääasiassa aikuisia, ei siis päivälukio, joka on nuorisolle tarkoitettu. Aikuislukioon pääsee, kun on täysi-ikäinen. Siellä ei tartte valkolakkia varten kuin 44 kurssia. Nuorisopuolella muistaakseni 75. Tähän lukionimikkeistöön kuuluu myös iltalukio, jossa istutaan iltaisin tunneilla, kuten päivälukiolaiset ja on läsnäolopakko.

• vitsi!

Vai että oikein nettilukiota suunnittelemassa olet!?!?! Kuule, ota ne napit ajallaan, niin ei tule tollasia ylilyöntejä!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4125
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      95
      2253
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      59
      964
    4. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      834
    5. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      37
      833
    6. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      185
      820
    7. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      34
      811
    8. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      772
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      755
    10. 35
      754
    Aihe