Moi! Olen viimeisilläni raskaana, ja alan olla täysin hermostunut olotilaani. Olen huono ihminen, sillä en ole nauttinut odotuksestani koko raskauden kestävän pahoinvoinnin, turvotuksen, jalkakremppojen ja ummetuksen takia. Olen yrittänyt syödä näkkileipää aamuisin, ottaa magnesiumia ja Duphalacia sekä liikkua. Painoa on kuitenkin tullut, joskin se (mm. turvotus) alkaa vähentyä kylmempien kelien takia.
Kaikkein eniten minua kuitenkin raivostuttaa ne ihanat ihmiset, jotka tulevat minulle erikseen ilmoittamaan, kuinka heidän tutuntutullaan on ollut sitten ihanaa raskaana. Tähän syyllistyvät erityisesti lapsettomat ihminen. Mulle puhutaan tyyliin miten sä voit olla noin reppana, kun Liisakin oli hehkeimmillään ja kauneimmillaan koko raskauden ajan eikä se yksi Maija oksentanut ikinä ja iloitsi joka päivä mahasta. Kaikkein pahin oli eräs kommentti, joka kertoi pahoinvoinnin johtuvan siitä, ettei lapsi ole toivottu.
Myös lapsettomien ihanat kommentit siitä, kuinka ihanaa olisi saada jättimaha ja tulla raskaaksi, jotta voisi syödä kellon ympäri, raivostuttaa. Niitäkin riittää, jotka jokaisella tapaamisella katsovat asiakseen perustella, miksi he eivät halua hankkia lapsia vielä.
Te ihmiset, joilla on maailman ihanin raskaus, viriilein seksielämä ja iho hehkeimmillään juuri nyt, olkaa ystävällisiä ja huomioikaa onnettomatkin osapuolet. Jos joku kertoo teille vaikeuksistaan, olkaa mieluummin vaikka hiljaa kuin alatte kertoa omasta erinomaisesta voinnistanne. Vaikeaan raskauteen liittyy niin paljon kaikenlaisia tuntemuksia, joista yksi on minulla ainakin syyllisyys.
Kiitos ja anteeksi.
raivostuttavia ihmisiä
5
706
Vastaukset
- kirjoitus
olen kanssasi täysin samaa mieltä, minullekkin on tolkutettu että nauti nyt, raskaus on maailman ihaninta aikaa, mutta nyt minunkaan tapauksessani niin ei vaan ole.
Pari kertaa olen ollut tämän raskauden aikana sairaalassa, jäin 6vk ennen äitiysloman alkua sairaslomalle supistelujen ja vuotojen takia.
Mihinkään ei tahdo päästä /jaksaa liikkua, nivelet sattuu ja yöt on yhtä tuskaa kun paikat puutuu ja kylkeä pitää kääntää, tuntuu että maha repeää, ja se maha onkin valtava, koko ajan mitta menee yli käyrien, eikä sen kanssa olo taatusti ole helppoa ,
eikä olo ole hehkeä, eikä seksielämä kuki.
Minulla vielä muutama tuskaisa viikko laskettuun aikaan, mutta odotan sitä todella paljon.- INKA-26
Yhdyn teihin täysin....Ja mä en jaksa enää YHTÄÄN "miten te voitte" kysymystäkään.Hyväähän nuo tarkottavat mutta kummastuttaa kun eivät ennen raskautta edes tervehtineet ja nyt musta on tullut joku äititeresa. Tekis mieli sanoa että sama vanha narttu mä olen edelleen ja aion jatkossakin etuilla sua ravintolanjonossa,läikyttää bissee päälles ja epähuomiossa oksentaa kengillesi, että VIELÄKÖ kiinnostaa miten minulla menee massukkani kanssa?!Kuitenkin vedän vain imelän hymyn naamalleni ja tarinoin kaikki kakkani väristä viimeisimpään gynekologikäyntiin...
On niin hassua kun mahan lisäks sain sädekehän pääni päälle...
Ja sitten tuo "taitaa olla hormoonit taas hieman sekasin"-lässytys!Ystäväni tuppaavat työntämään tuon lauseen joka yhteyteen..Viimeksi ärähdinkin koko porukalle että olkaapa kuule itse vuosi juomatta ja polttamatta yksin himassa yrjötaudissa niin tiedätte ettei niillä hormoneilla oloe mitään HELVETIN tekemistä tän v.tutuksen kanssa..Niitä vaan nauratti ja sanoivat että syös kuule taas jotain..Mä en enää tiennyt itkeäkö vai nauraa joten tein molempia samaan aikaan..Ehkä niillä hormoneilla on pieni osuus:)
Mutta mä lähden nyt jumppaan että pysyisin yhtä "sievästi" raskaana kun toinenkin miniä ja serkkulikka Saija joka on myös malli ja Ritvan tytär Niina joka sentään odotti kaksosiakin ja lenkkeili kun lapsvedet tuli jnejne...
Ihanaa ja ratkiriemukasta odotusta kaikille,nauttikaa nyt sillä raskaushan on naisen elämän parasta aikaa:) hehehhee:)
- kommentti....
minkä yksi tuttu oli kuullut, kun vauvan la oli jo reilusti ohi, oli:"Nykyajan naiset ovat niin itsekkäitä, että he eivät ole valmiita ottamaan vastuuta lapsesta. Siksi synntykset menevät yliaikaisiksi, kun odottajat alitajuisesti pyrkivät lykkäämään vastuun ottoa!"
Kyseisestä aivoituksesta huomaa, kuinka tietämättömiä pässejä ihmiset saattavat olla. Itse asiassa aika harvassa ovat ne, jotka todella viitsivät välittää toisesta ihmisestä ja tukea vaikeassa tilanteessa. Voimia ja jaksamista sinulle! Ja tiedoksesi, että minun raskauteni eivät ole olleet helppoja ;) Mua ärsyttää se et jos oon vähä sanonu et synnytys jännittää niin kaikki kylän naiset ja miehet kertoo miten helppoa se on ja "itellä meni 2 tuntia" ja "ennen vanhaan naiset sai lapset saunassa" ja et mä marisen.
Eihän kukaan voi taata et mulla menis hyvin! Jos mun äidillä on menny 26 tuntia, voi mullaki mennä! Kyllä mä voin olla just se jolla repeää peräsuoli. En kyllä enää otakaan tätä enkä mitään muutakaan raskauteen liittyvää asiaa puheeksi ku neuvolassa. Muutenki tuntuu, et olen yleistä riistaa. Mua saa arvostella tyyliin: "susta ei tuu hyvä äiti ku luet niin paljon kirjoja, ei sulla oo aikaa lapsille"
Huh huh.. Mulla taitaa olla hormonit pinnassa..- tuo
vähättely voi jatkua myös synnytyssalissa, minulle osui esikoista synnyttäessäni kätilö, joka hoki koko ajan, että kyllä sun nyt pitää reipastua, minäkään en joskus saanut mitään puudutteita kun olen synnytin ym. ym.
Vielä tänä päivänä pistää kiukuksi moinen moukkamaisuus, kyllä kätilön pitäisi tietää, että kaikki synnytykset on erilaiset ja jos hänellä on ollut "helppo" synnytys, ei se tarkoita sitä että kaikilla olisi. Loppujen lopuksi siinä myös kävi niin, että n.40 tunnin kuluuttua päädyttiin sektioon väärän tarjonnan vuoksi. Toivottavasti kyseinen kätilö pysyy kaukana seuraavasta synnytyksestäni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683149
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753037Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682902On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632574Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli432088- 601657
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181629- 351625
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,241610- 591556