omituinen otus

hyi....

Mikähän kuoriainen meille on pesiytynyt rivitaloon. Olen kolme jo listinyt keittiössä kun yrittivät karkuun jää-viileäkaapin alle. En löytänyt netistä kodin tuholaiset sivuilta mitään kuvaa joka vastaisi tätä kuoriaista. Se on n 6-7 mm pitkä ja selkä on kiiltävä tummanruskea ja litteä. Se on siis kuoriainen, ei toukka. Sillä on takaruumis hieman leveämpi ja siinä kaksi pistimen näköistä uloketta. Tuntosarvet ovat lyhyehköt. En uskalla sumuttaa hyönteismyrkkyä jää-viileäkaapin alle. Ei kai vaan ole Espanjasta tullut tuliainen?

4

7473

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löydät linkeistä

Miksi et uskalla laittaa hyönteismyrkkyä kylmälaitteen alle? Pelkäätkö sen joutumista ruokatarvikkeisiin vai ponnekaasun takia räjähdysvaaraa? Suoraan kompressorin päälle ei kannata suihkuttaa, mutta eteen kylläkin ja sivuista sen, mitä yltää.

Otuksen tunnistamiseksi tässä linkkejä, joista löytyy kuvia ja tietoa kotituholaisista:

http://www.hel2.fi/YMK/ymk/yvy/Asunto/Tuholaiset/elintarviketuholaiset.htm

http://kasvinsuojelu.berner.fi/kotiinjapuutarhaan/tuholaiset/asunto.html

http://www.tampere.fi/asuminen/asuminenjaterveys/tuholaiset.html

Neuvoisin laittamaan kaikki jauhot, sokerit ja riisit suljettuihin astioihin ja tarkkailla niitä, sillä, jos kuoriainen on joku elintarviketuholainen eikä ulkoa eksynyt metsän vieras, se on jo voinut käydä jauhopussilla, näkkileipäpakkauksessa tai missä tahansa viljaa sisältävässä pakkauksessa munimassa.

• hyi...

mutta ainoa joka on suunnillen samannäköinen on ruotsintorakka. Koko on tosin huomattavasti pienempi kuin 20-30 mm. Bernerin sivuilla ei valitettavasti ole kuvia.

• olla
    • saikku

joo mäkin oon löytäny samanlaisia ötököitä.ne on nimeltään pihtihäntä.ei vaarallisia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1576
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1413
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1279
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      1259
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      972
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe