Mitä

haluaisitte

vielä tehdä / halusitte tehdä ennen lasten hankintaa puolisonne kanssa?

Me olemme mieheni kanssa oleet nyt kaksi vuotta naimisissa ja tehneet ja nähneet vaikka mitä mutta vielä tuntuu siltä että haluaisi olla ihan kaksin vielä hetken ennen lapsia! Se lasten hankinta on kuitenkin niin lopullista ja sitä kaksinkeskeistä aikaa on sitten niin vähän!!!

Haluaisinkin tietää mitä olette tehneet tai haluatte tehdä ennen lapsia?? Oliko jotain tiettyjä haaveita tai toiveita tai muuta???

32

2086

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on se

kahdenkeskeinen aika lapsien jälkeen järjestelykysymys.Meillä sitä on välillä vähän liikaakin kun mukulat varastetaan mummuloihin.Toki ymmärrän olevani onnellisessa asemassa kun mummut asuvat molemmat muutaman sadan metrin päässä ja minun omat isovanhemmat myös ihan kyljessä.Toisesta ei enää hoitajaksi ole mutta toinen on iältään vasta 65.
      Tilanne on toki raastavampi jos sukulaiset ovat kaukana..Mutta ei se elämä niihin lapsiin lopu..päinvastoin..

• on kanssa

puhuttu siitä että koska olis ns. hyvä aika vaikka ei kait ihan hyvää koskaan ole!!

Molemmilla on kuitenkin se toive että naimisissa olis kiva olla ennen lapsia ja se tulee nyt pian hoidettua! Emme ole oikein kummatkaan ymmärtäneet tätä "nykypäivän" avoliitto käsitettä mihin sitten lapsia tehdään...

Toiseksi haluaisimme matkustaa ja nähdä maailmaa ihan kahdestaan!!

Kyllä on kiva että on sitä kaksinkeskistä aikaa koska lapsia kerkiää sitten hankkimaan vaikka kuinka kauan! Eihän se parisuhde siihen lopu kun lapsia tulee, muttei se koskaan ole samanlaista!

Olen sitä mieltä että niin kauan kun se pelkkä kaksin olo tyydyttää niin kannattaa olla niin :)

• ei aina mene kuin suunnitel...

Lapsia kerkiää sitten hankkimaan vaikka kuinka kauan... ompa hieman naivi ja lapsellinen lausahdus. Näinhän ne kaikki nuoret ajattelee, että elämässä voi suunnilleen tehdä mitä vain ja milloin vain. Ei se elämä vain aina mene ihan suunnitelmien mukaan. Voipi käydä niin ettei niitä lapsia tule ollenkaan, vaikka kyllä sen varmaan tiedätkin.

• äiti31v

Me oltu mieheni kanssa yhdessä 14v ja siitä 10 v naimisissa. keväällä ois tulossa eka vauveli.
      tosin lasta toivottu jo usean vuoden ajan, mutta ei vain kuulunut. Yksi tuulimuna oli keväällä. On opettanut sen verran että lapsia ei tehdä, niitä saadaan. Mutta jokaisella tulee se oma hetki milloin on valmis perheen perustamiselle. me on käytetty tämä "lapseton aika" työn tekoon, rakennettu talo ja saatu vähän säästöönkin. Matkustella halutaan, mutta senhän voi tehdä lastenkin kanssa, eikö vain?

• perheellinen

Lasten kanssa voi tehdä ihan kaikkea mitä lapsettomanakin, se on enempi asenteesta kiinni kuin mistään muusta! No ehkä baariin ei voi mennä notkumaan, mutta kuka sitä kaipaisikaan... en minä ainakaan.

• pidä paikkaansa!!!
        perheellinen kirjoitti:

Lasten kanssa voi tehdä ihan kaikkea mitä lapsettomanakin, se on enempi asenteesta kiinni kuin mistään muusta! No ehkä baariin ei voi mennä notkumaan, mutta kuka sitä kaipaisikaan... en minä ainakaan.

En väitä että lasten kanssa olisi jotenkin orjuudessa, mutta ei todellakaan lasten kanssa pysty tekemään kaikkea!!!
        Ei voi tulla ja mennä niin kuin huvittaa ja päättää vaikka lähteä ulkomaille jos siltä tuntuu!

Kyllä ennen lasten tuloa täytyy saada ihan kaksin tehtyä kaikkea vapaasti ja sitten kun tulee lapset niin ei asiat huonommaksi muutu, mutta sitten täytyy mennä aikalailla lasten ehdoilla!

Hyvän suhteen lastensa kanssa pystyy turvaamaan hyvällä ja toimivalla avioliitolla mikä on jo perustettu ennen lapsia ja on vakaalla pohjalla!!!

• ehdottomasti

mennä naimisiin!!
      Tai oikeastaan emme vaan halua, vaan se kuuluu asiaan =)

• järkevästi

Kumpa itse olisin kyennyt yhtä järkevään ajatteluun, en tietenkään kadu lapsiani ja olen onnellinen ja kiitollinen heistä mutta toottahan se on että parisuhde unohtuu lasten myötä.
      Meillä oli ennen lapsia kivaa yhdessä, käytiin elokuvissa ja asuttiin ulkomailla jne. no nyt puhutaan vaan arkijutuista, rahasta, koulusta ja lapsista, ikinä ei missään käydä, tuntuu että on liikaa vaivaa hankkia lapsenvahti vaan sen takia että päästäs hetkeks ulos kaksistaan. lapset uuvuuttaa meidät myös iltaan mennessä niin että sänkyyn mennään vain nukkumaan eli seksielämää ei ole.
      Jos nyt saisin tehdä mitä haluaisin niin lähtisin ulkomaille tekemään kouluun kuuluvan parin kuukauden työharjoittelun, ottaisin ukon mukaan ja nauttittais olosta vieraassa maassa, syötäs hyvää ruokaa ja juotas hyvää viiniä :-)
      Tän kaiken voi kuitenkin unohtaa kun on 2 pientä lasta, rahat finaalissa ja opiskelut kesken.
      Lapset on ihanis ja suosittelen perheen perustamista kaikille mutta kunhan ottaa huomioon sen että aika pitkälti oma elämä loppuu lapsen syntymään, elät siitä lähtien lasten kautta. Nauti nyt elämästä ja nauttikaa toisistanne ja matkusteltaa ja tehkää mitä ikinä huvittaa ja sitten kun on oikea aika niin eikun lapsia hankkimaan.

• huomannut

että tosi monille on käynyt juuri noin!
        En millään tavalla halua väheksyä päätöksiäsi tai elämääsi, mutta me ollaan ainakin puhuttu että nyt kun pystytään niin nautitaan tästä kaksin olosta oikein kunnolla koska sitten kun niitä lapsia rupee hankkimaan niin se väkisinkin jää... :(
        Olin aika yllättynyt kommentistasi koska yleensä kaikki on vaan hirveellä puolustuskannalla, mutta tiedän että monet kuitenkin ajattelevat niin kuin sinäkin että sitä kaksinkeskeistä aikaaki kaipaa!

Meillä ei nyt vielä ole hirveä kiire lapsien hankintaan koska ei nyt vielä kauheen vanhoja olla... en kuitenkaan halua olla ihan ikäloppu eli eiköhän tässä kohta sitäkin ruveta miettimään!

Ettekö te saisi jotain lasten kanssa vaikka viikonlopuksi että pääsisitte johonkin ihan kaksin? Tai edes illaksi johonkin??

Tsemppiä ja voimia teille ja muistakaa se että olette silti pariskunta vaikka olette vanhempia!!! :)

• keski-ikäinen...

Uskon että teillä on aika pienet lapset. Odota vain, se on yksi hujahdus ja lapset on jo sen ikäisiä, että isompi katsoo hetken pienempiään. Tai pärjäävät keskenään lyhyitä aikoja.
        Sitä hyvää ruokaa voi tehdä kotona ja laittaa musiikin soimaan ja kynttilän valossa viettää vaikka kreikkalaista iltaa viinilasillisen ääressä. Meillä nämä yhteiset parhaat hetket on ollut kyllä ihan kotioloissa järjestettyjä, siinä on vain mielikuvitus rajana mihin "matkustaa" ja mitä tekee.

• kohta neljän äiti

Minä ja mun mies päätettiin että lapset saa tulla heti jos on tullakseen ja meitä ei kaduta yhtään! Jos lapsia saa tossa lähellä kolmeekymppiä niin kyllä minä ainakin olin saanut olla jo "rauhassa" samoin mún mies! On se jännä miten jotkut tykkää että lapset on joku riesa? No ei kaikkille tietysti tämä "vankien" elämä sovi!

• tarkoita sitä

että ajattelee että lapset on riesa jos niitä ei halua heti olla hankkimassa!
        Me ainakin halutaan kovastikin perustaa perhe, mutta haluamme myös nyt nauttia kaksinolosta koska sitten kun niitä lapsia tulee niin se käy vaikeeksi!
        En todellakaan pidä vanhemmuutta "vankeutena" vaan hienona asiana, mutta sen perusta on mielestäni hyvä ja kehittynyt avioliitto! Sen takia aijomme nauttia nyt toisistamme täysin siemauksin ja lapsistamme sitten kun olemme niihin täysin valmis =)

• keski-ikäinen jo

Täytyy sanoa että me miehen kanssa vietettiin monta vuotta yhdessä, ensin avo- ja sitten avioliitossa lapsettomina. Käytiin ulkomailla, matkusteltiin kotimaassa, en edes osaa kertoa tai sanoa että mitä muuta olisi tehty, ihan tavallisia asioita, koska en edes muistakaan... Sitten kun perhe perustettiin niin ollaan paljon enempi tehty ja koettu perheenä, kaikki se entinen on tavallaan menettänyt merkityksensä, koska nyt vasta kokee elävänsä täysillä! Ei meille lapset ole olleet esteenä mihinkään, vaikkei meillä edes ole lastenvahteja eikä mummoloita joihin viedä. On jopa järjestettävä aina niin että lääkärikäyntikin pitää suunnitella tarkasti kellonaikaa myöten jos on itsellä esim. alapää-juttujen takia lekuri, johon ei lapsia voi ottaa mukaan, joten isän on oltava kotona. Mielestäni monet parit "pilaavat" sen parisuhteen väärällä asenteella suhtautumisessa perhe-elämään ja lapsiin. Meillä kaikki toimii hienosti koska molemmat haluamme että parisuhteemme on se joka loistaa ja kukoistaa koska sellaisessa suhteessa lapsetkin ovat onnellisia ja voivat hyvin. Seksi ei ole koskaan loppunut (eikä muukaan yhteinen aika) missään vaiheessa, ainoastaan sen ajan järjestämiseen pitää käyttää mielukuvitusta enemmän mitä aiemmin, lapsettomana.

• Mitä esimerkiksi pitäisi tehdä ennen lasten hankintaa? Eipä koskaan käynyt edes mielessä, että olisi jotain täytynyt tehdä ennen lapsia.

Ennemmin ajattelin, että kun tekee lapset aikanaan niin ehtii viettää sitä "laatuaikaa" sitten kun on pesä tyhjä ja rahnaa jemmassa.

• asiaa voi

ajatella esim niin että sitä laatuaikaa on hyvä viettää jo ennen niitä lapsia koska sitten menee hyvässä tapauksessa yli 20 vuotta ennen kun se "pesä" on tyhjä ???
        Eikä se sitten ole enää 50 vuotiaana sama asia... kyllä se sillon tarvii se suhde hoitaa ennenku niitä lapsia tulee!
        Lasten on aina parempi tulla semmoseen perheeseen jossa vanhemmat on jo saaneet tutustua toisiinsa täysin ja viettää laatuaikaa ihan kaksin!!!
        Ja luuletko tosiaan että sitten on hirveesti ylimääräistä rahaa kun lapset on isoja??? Voi kuule olla ihan päinvastoin...

• asia menee näin
        asiaa voi kirjoitti:

ajatella esim niin että sitä laatuaikaa on hyvä viettää jo ennen niitä lapsia koska sitten menee hyvässä tapauksessa yli 20 vuotta ennen kun se "pesä" on tyhjä ???
        Eikä se sitten ole enää 50 vuotiaana sama asia... kyllä se sillon tarvii se suhde hoitaa ennenku niitä lapsia tulee!
        Lasten on aina parempi tulla semmoseen perheeseen jossa vanhemmat on jo saaneet tutustua toisiinsa täysin ja viettää laatuaikaa ihan kaksin!!!
        Ja luuletko tosiaan että sitten on hirveesti ylimääräistä rahaa kun lapset on isoja??? Voi kuule olla ihan päinvastoin...

Olen kyllä ihan sitä mieltä, ettei se ennen lapsia vietetty yhteinen "laatuaika" mitenkään varastoon vietettynä korvaa sitä aikaa mitä tulee lasten myötä. Eli tiedän tapauksia joissa on vuosikymmenkin vietetty ihan kaksin ja kun lapsi tulee perheeseen niin ei olekaan "kivaa" ja ero on tullut lapsen ollessa hyvin pieni. Ja näitä on ikävä kyllä useampi joita tunnen. Sitten taas jotkut tekevät lyhyen tuntemisen jälkeen lapsia ja kaikki menee ihan ok. Jokainen taaplaa tyylillään ja minusta se on enempi asenne- ja asennoitumiskysymys koko perheen perustaminen. Toiset kypsyy siihen perhe-elämään helpommin ja nopeammin kuin toiset. Toisille koko perhe-elämä ei sovi ollenkaan ja siitä saa valitettavasti kaikki perheenjäsenet kärsiä.

• totta että
        asia menee näin kirjoitti:

Olen kyllä ihan sitä mieltä, ettei se ennen lapsia vietetty yhteinen "laatuaika" mitenkään varastoon vietettynä korvaa sitä aikaa mitä tulee lasten myötä. Eli tiedän tapauksia joissa on vuosikymmenkin vietetty ihan kaksin ja kun lapsi tulee perheeseen niin ei olekaan "kivaa" ja ero on tullut lapsen ollessa hyvin pieni. Ja näitä on ikävä kyllä useampi joita tunnen. Sitten taas jotkut tekevät lyhyen tuntemisen jälkeen lapsia ja kaikki menee ihan ok. Jokainen taaplaa tyylillään ja minusta se on enempi asenne- ja asennoitumiskysymys koko perheen perustaminen. Toiset kypsyy siihen perhe-elämään helpommin ja nopeammin kuin toiset. Toisille koko perhe-elämä ei sovi ollenkaan ja siitä saa valitettavasti kaikki perheenjäsenet kärsiä.

kaikki kokee ja hoitaa asiat eri lailla, mutta olen kanssa sitä mieltä että kyllä on hyvä viettää aikaa ihan kahdestaankin ennen lapsia!! Minä ainakin iloitsin siitä ajasta kun sain tutustua mieheeni ensin ja viettää kahden keskeistä aikaa ja sitten kun olimme jo vakaa pariskunta ja tunsimme toisemme hyvin oli lasten aika... kyllä lasten on aina parempi tulla semmoseen suhteeseen missä isä ja äiti jo tuntevat toisensa hyvin ja ovat vakaita ja kokeneita parisuhteessaan.

• myös...

"Ennemmin ajattelin, että kun tekee lapset aikanaan niin ehtii viettää sitä "laatuaikaa" sitten kun on pesä tyhjä ja rahnaa jemmassa."

Koska mitään ei voi suunnitella varmasti tapahtuvaksi, on myös tuossa ajatuskannassa heikkoutensa. Mitä jos lapsi onkin sellainen, ettei itsenäisty koskaan? Ikävimmillään se voi viedä henkisten resurssien lisäksi kaikki taloudelliset resurssit niin, ettei sitä "laatuaikaa" enää kerrassaan ole ja sitä ei ole vara järjestää.

• ihan samalta

että vielä pitäisi jotain nähdä ja kokea. Sitä mietti aika tarkasti mitä kaikkea ei sitten enää voikaan tehdä kun tulee lapsi. Mutta jännä juttu nyt kun lapsi on niin elämä tuntuu vasta nyt alkaneen eikä niitä entisiä mukavia asioita enää kaipaa sillä tavalla. Kerkeäähän sitä sitten kun lapsi on isompi taas kaikenlaista.
      Ehkä joku kiva rinkkareissu aasiaan tai muuhun eksoottiseen paikkaan mihin ei välttämättä lapsen kanssa halua lähteä olis minun suositus.

• kyllä

se hyvä on hetki viettää aikaa ihan kahdestaan koska kyllä lapset vie ajan siltä parisuhteelta! Lasten kanssa on uudet kujeet ja leikit, mutta se aika mikä teillä on ihan kahdestaan ei unohdu myöskään koskaan ja on myös tärkeä aika elämässä!
      Ottakaa vaikka edellisen viestistä neuvot ja lähtekää vaikka johkin reissuun... usein siinä oppii toisesta hirveesti ja on kiva sitten rauhottua ja ruveta miettiin lapsia kun on saanut ihan kahdestaankin elää elämää... loppu elämä menee sitten kuitenkin erilailla ja aina on muita kun te kaksi joita miettiä... tämä on nyt teidän aikaa =)

• mennä ensin

naimisiin :) Sit haluttiin vähän yhdessä nähdä maailmaa ja laittaa vähän kotia!
      Kaikille tietty tääki asia menee ihan erilailla eikä ole mitään tiettyä oikeeta juttua!
      On se kyllä vähän niin että kyllä hyvä on vähän viettää aikaa kaksinkin... ei niin kiire saa olla siihen lapsitouhuun! Aina jaksaa vanhemmuuden paremmin kun tuntee puolison paremmin... ja tunteminen ei tule mistään muusta kun yhdessä vietetystä ajasta :)

• halutaan

naimisiin ensin!
      Sitte ollaan kaksin vähän aikaa ja sit lapsia :)

• nii-n

ajattelin ihan samanlailla pari vuotta sitten, tahdoin olla mieheni kanssa kahden. sitten kun tuli ajatus että nyt vauva, niin...ei tullutkaan. eikä kyllä tullut mitään muutakaan seuraavien yli 2 vuoden vauva buumin aikana. tuli ero! nyt olen yksin, ja raskaana. neuvoni on, elkää suunnitelko niin mielettömästi kaikkea.

• sitä voikaan

suunnitella että saako lapsia varmasti vai ei, mutta kyllä ainakin sen haluan suunnitella (ja olen suunnitellut) että kaksin ollaan ensin vielä vähän aikaa!
        Eihän se suunnittelu tarkoita että kaikkien juttujen tarvii mennä juuri niin... jos nyt tulisin raskaaksi niin iloinen asiahan se olisi, mutta ennemmin odotamme vielä hetken!

Olemme kyllä puhuneet siitäkin että jos niitä lapsia ei sitten saa kun niitä haluaisi ja se otetaan sitten niin kun tulee ja katsotaan yhdessä mitä tehdään! Kunhan yhdessä pysytää niin kyllä kaikki järjestyy!!

Tsemppiä sulle :)

• .....

menimme naimisiin!
      Lapsen on parempi tulla avioliitto perheeseen! (tiedän että tästä aina suututaan, mutta se on mielipiteeni)!!
      Opiskelut myös hoidettiin loppuun!!!

Kyllä on ihan hyväkin että olette kaksin hetken! Lasten kanssa kerkiää sitten olla koko loppu elämänsä, mutta kaksin olette vasta vanhana! Nauttikaa toisistanne nyt, niin nautitte lapsistannekin sitten paremmin :)

• suuttunut!!!

päinvastoin!!
        Olen kyllä kans huomannut että monet avoliittossa lapset hankkivat suuttuvat kun sanon että haluan naimisiin ennen lapsia! En tiedä miksi siitä aina suututaan vaikka en edes ketään arvostele!!!??

Itse monia sivusta seuranneena (ja ihan omasta mielihalustakin johtuen) haluan että olemme naimisissa ennen lapsia!! Kyllä se vaan niin on parempi!!! :)

Onko sinulle kiukuteltu kun haluat näin??
        (kannattaakin muuten olla ylpeä siitä kun menitte naimisiin.,., harvinaista herkkua nykypäivänä)!!!

• Vastauksia....
        suuttunut!!! kirjoitti:

päinvastoin!!
        Olen kyllä kans huomannut että monet avoliittossa lapset hankkivat suuttuvat kun sanon että haluan naimisiin ennen lapsia! En tiedä miksi siitä aina suututaan vaikka en edes ketään arvostele!!!??

Itse monia sivusta seuranneena (ja ihan omasta mielihalustakin johtuen) haluan että olemme naimisissa ennen lapsia!! Kyllä se vaan niin on parempi!!! :)

Onko sinulle kiukuteltu kun haluat näin??
        (kannattaakin muuten olla ylpeä siitä kun menitte naimisiin.,., harvinaista herkkua nykypäivänä)!!!

Minulla ihan sama juttu... monet kaveri melkeimpä suuttuvat kun sanon että meillä mennään ensin naimisiin !! Ikäänkuin olisin jotain sanonut siitä että kun he eivät näin tee...
        Mielestäni kavereitten kanssa pitäis pystyä tämmösestä asiasta puhumaan, mutta olen ilmeisesti ollut väärässä!

Luulen kuitenkin että se on vaan kateutta... olen ihan varma että ainakin melkein kaikki naiset haluaisivat häät ja kaikkihan tietää ettei se sitten enää ole sama asia kun on jo lapsia...

Kiitos vaan, ja kyllä olenkin ylpeä siitä että menimme ensin naimisiin!! Minustakin se on parempi... niin monet vaan ajattelevat että siitä avoliitosta voi sitten vaan kävellä ulos.

Olen sitä mieltä että jos on kypsä vanhemmaksi niin sitä ennen täytyy olla myös kypsä sanomaan "tahdon". Koska sitä ei sano vaan puolisolle, vaan myös sille että tahtoo sadalla sitoutua puolisoon ja tulevaan perheeseen!

Pidä lippu korkeella ja älä välitä kateellisten kavereiden höpötyksistä!!! :)

• taas!!!!!
        Vastauksia.... kirjoitti:

Minulla ihan sama juttu... monet kaveri melkeimpä suuttuvat kun sanon että meillä mennään ensin naimisiin !! Ikäänkuin olisin jotain sanonut siitä että kun he eivät näin tee...
        Mielestäni kavereitten kanssa pitäis pystyä tämmösestä asiasta puhumaan, mutta olen ilmeisesti ollut väärässä!

Luulen kuitenkin että se on vaan kateutta... olen ihan varma että ainakin melkein kaikki naiset haluaisivat häät ja kaikkihan tietää ettei se sitten enää ole sama asia kun on jo lapsia...

Kiitos vaan, ja kyllä olenkin ylpeä siitä että menimme ensin naimisiin!! Minustakin se on parempi... niin monet vaan ajattelevat että siitä avoliitosta voi sitten vaan kävellä ulos.

Olen sitä mieltä että jos on kypsä vanhemmaksi niin sitä ennen täytyy olla myös kypsä sanomaan "tahdon". Koska sitä ei sano vaan puolisolle, vaan myös sille että tahtoo sadalla sitoutua puolisoon ja tulevaan perheeseen!

Pidä lippu korkeella ja älä välitä kateellisten kavereiden höpötyksistä!!! :)

Mulla yks kaveri oikeesti sanoki sen että on kade kun olis halunnu kans ensin naimisiin mutta mies ei innostunu ja sit rupes ikääkin pukkaan ja tuli kiire hankkia lapsia!!
        Musta kaikkein ihmellisimmältä tuntuu se että monet kaverit sanoo ettei vaan tartte mennä naimisiin tai että ei oo vielä valmis semmoseen... miten ihmeessä sitten voi olla valmis tuomaa uuden ihmisen tähän maailmaan jos ei ole edes valmis naimisiin???
        Mielestäni jos on valmis vanhemmaksi niin täytyis olla jo valmis aviopuolisoksi!!

Toisaalta eniten vaan huvittaa kun ovat niin kateellisia... meillä oli kuitenkin hienot häät ja ikimuistoiset sellaiset ja nyt kaveri koittaa kahden lapsen kanssa suunnitella jotain "pika-häitä" mikä on vaan joku ihme muodollisuus...
        En edes ymmärrä miltä se naimisiinmeno tuntuu kun ollaan jo vuosia eletty yhdessä ja hankittu lapset ja kaikki! Kyllä siitä ainakin jotain jää väkisinki uupuun...

Kerro vielä lisää jos tulee jotain mieleen! Täälä kuitenkin nyt jonkun verran hiippailen :) Ollaanpahan ainakin me kaks "vanhaa varista" vielä täälä ;)

• toinen vanha varis :)
        taas!!!!! kirjoitti:

Mulla yks kaveri oikeesti sanoki sen että on kade kun olis halunnu kans ensin naimisiin mutta mies ei innostunu ja sit rupes ikääkin pukkaan ja tuli kiire hankkia lapsia!!
        Musta kaikkein ihmellisimmältä tuntuu se että monet kaverit sanoo ettei vaan tartte mennä naimisiin tai että ei oo vielä valmis semmoseen... miten ihmeessä sitten voi olla valmis tuomaa uuden ihmisen tähän maailmaan jos ei ole edes valmis naimisiin???
        Mielestäni jos on valmis vanhemmaksi niin täytyis olla jo valmis aviopuolisoksi!!

Toisaalta eniten vaan huvittaa kun ovat niin kateellisia... meillä oli kuitenkin hienot häät ja ikimuistoiset sellaiset ja nyt kaveri koittaa kahden lapsen kanssa suunnitella jotain "pika-häitä" mikä on vaan joku ihme muodollisuus...
        En edes ymmärrä miltä se naimisiinmeno tuntuu kun ollaan jo vuosia eletty yhdessä ja hankittu lapset ja kaikki! Kyllä siitä ainakin jotain jää väkisinki uupuun...

Kerro vielä lisää jos tulee jotain mieleen! Täälä kuitenkin nyt jonkun verran hiippailen :) Ollaanpahan ainakin me kaks "vanhaa varista" vielä täälä ;)

Tuntuu kyllä kans et taidetaan olla ainoot vanhanaikaiset jäljellä :)

Olen ihan samaa miettinyt siitä että mitä se naimisiin meno sitten muuttaa kun ollaan taloo pidetty jo monta vuotta kakaroineen päivineen??? Minusta paljon hienommalta tuntui kun naimisiin meno konkreettisesti muutti elämää...
        nykyään ei vaan paljo taideta sellaselle antaa arvoa...??

En kans ymmärrä miten ei muka "olla valmiita" menemään naimisiin vaikka muksuja saattaa pyöriä monin kappalein jo jaloissa. Kait sitä vaan kattellaan et jos jotain vikaa tuleekin parisuhteeseen niin ompa helppo ottaa ja lähtee... ei ymmärrä niin mitenkään..... ???

• näitä taida
        toinen vanha varis :) kirjoitti:

Tuntuu kyllä kans et taidetaan olla ainoot vanhanaikaiset jäljellä :)

Olen ihan samaa miettinyt siitä että mitä se naimisiin meno sitten muuttaa kun ollaan taloo pidetty jo monta vuotta kakaroineen päivineen??? Minusta paljon hienommalta tuntui kun naimisiin meno konkreettisesti muutti elämää...
        nykyään ei vaan paljo taideta sellaselle antaa arvoa...??

En kans ymmärrä miten ei muka "olla valmiita" menemään naimisiin vaikka muksuja saattaa pyöriä monin kappalein jo jaloissa. Kait sitä vaan kattellaan et jos jotain vikaa tuleekin parisuhteeseen niin ompa helppo ottaa ja lähtee... ei ymmärrä niin mitenkään..... ???

koskaan ymmärtää!!
        Eivätkä avoliitossa asuvat yleensä ymmärrä minua joten samassa tilassa kai sit ollaan :)

Täytyy kuitenkin iloita siitä että itse on mielellään vanhanaikainen ja nauttii siitä!! Itse en osaa kuvitellakkaan ikinä muuttuvani... miksi pitäisi kun olen äärimmäisen onnellinen näihin valintoihin... ja mitä ystäväpiiriä katselee niin tuntuu että olen ainoa!
        Lieneekö onnellisen avioliiton syytä?? ;)

• oikeassa

siitä että sitä kaksinkeskistä aikaa on sitten aikas vähän kun niitä lapsia alkaa tulla, että ihan hyvä että vietätte nyt kaksin aikaa koska sitä on lasten kanssa sitten vähemmän!

En sano ollenkaan että lapset jotenkin huonontaa sitä suhdetta - päinvastoin... mutta ei siinä sitä kaksin menoo ja tuloo ja olemista hirveästi ole!

Koittakaa saada nyt saada toisistanne mahdollisimman paljon irti koska sitten kun tulee lapsia niin ne väkisinkin vie suurimman osan huomiosta ja tarttee enemmän aikaa jolloin vähemmän aikaa jää parisuhteen hoitamiselle!

Tsemppiä jatkoon! Olette oikeilla jäljillä :)

• tsemppauksesta!

tuntuu vaan valitettavasti että monet leimaa heti itsekkääksi tai lapselliseksi kun tälläsiä mietin!!!??
        Kait se on sitä että nykyään tuntuu että mitä nuorempana lapset hankkii niin sitä parempi... itse kun taas en näin ajattele... vaadin ehkä parisuhteelta enemmän kuin moni muu...

No koitan kuitenkin rohkeasti haalia omia elämänkokemuksia ja tehdä muista poikkeavia ratkaisuja, itsehän kuitenkin oman elämäni elän ja haluan siitä itselleni mieluisan (ja miehelle tietysti) :)

Joskus vaan harmittaa kun kaikki kaverit on niin kriittisiä ja olettaa että pitäis kaikkien toimia samanlailla... mistä lie johtuu ???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      66
      6391
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      71
      5818
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      134
      5045
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      62
      4035
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3895
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      38
      3309
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      71
      3093
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      64