Siis apua! Olen ostamassa kannettavaa tietokonetta, ja nyt mietin, kannatteeko minun ostaa läppäri, jossa on kirjoittava CD- vai DVD- asema? Voiko esim. DVD-levyille polttaa muuta dataa kuin leffaa? Esim. audiota (WAV, ja tunnistaako minkäänlainen stereo sellaista audiota), MP3:sta (ja voiko niitä kuunnella esim. mp3-levyn tunnistavassa stereossa) sekä kuvia (jpeg, bmp, gif)? Eli periaatteessa en tee pelkkää leffamatskua kirjoittavalla asemalla mitään, mutta onhan DVD-levyt isompia, eli niihin mahtuis enemmän tavaraa kuin CD-levyihin. Eli siis mikä olisi nyt järkevää? Osaako kukaan auttaa? Kiitos!
Kirjoittava CD- VAI DVD-asema??
4
340
Vastaukset
- se on että
-Siis apua! Olen ostamassa kannettavaa tietokonetta, ja nyt mietin, kannatteeko minun ostaa läppäri, jossa on kirjoittava CD- vai DVD- asema? Voiko esim. DVD-levyille polttaa muuta dataa kuin leffaa? -
Voi laittaa kaikkea dataa
-Esim. audiota (WAV, ja tunnistaako minkäänlainen stereo sellaista audiota), MP3:sta (ja voiko niitä kuunnella esim. mp3-levyn tunnistavassa stereossa)-
Ei voi kuunnella, tomii vaan cd aihiot, tosin niitä voi myös tehdä sillä dvd-asemalla.
Dvd soittimesta en tiedä, tomisko niissä mp3,set.
Tietokonneen asemassa kyllä voi soittaa sitten
mitä sieltä dvd-levyltä löytyy. (pois sulkien
jotkut suojatut osto dvd, niissä voi olla vaikeuksia)
-sekä kuvia (jpeg, bmp, gif)? Eli periaatteessa en tee pelkkää leffamatskua kirjoittavalla asemalla mitään, mutta onhan DVD-levyt isompia, eli niihin mahtuis enemmän tavaraa kuin CD-levyihin. Eli siis mikä olisi nyt järkevää? Osaako kukaan auttaa? Kiitos-
Joo kuvia voi laittaa, ainoa haitta taitaa olla se että jos se dvd-levy hajoaa
menee paljon kuvia hukkaan.- Kiitos!
Kiitos tästä infosta :)
- Jorrjf
Meneppäs kuule asiantuntevaan liikkeeseen ja kysyt miten asian kanssa on.
Voinhan minäkin nyt sen sulle tässä kertoa, että jos ylipäätänsä enää sellaista uutta konetta löydät jossa olisi pelkkä CD-RW (tallentava Cd) asema niin ei kannata, sillä DVD-RW (tallentava DVD)asema kyllä osaa kirjoitella myös noita CD-levyjä joissa voit sitten käyttää paremmin tuota audio puolta. DVD-levylle kyllä voit tallentaa ihan samaa dataa mutta on tosiaan luettavissa vain DVD-soittimilla tai sitä formaattia tukevilla laitteilla.- Kiitos!
Kiitos kiitos avusta! Tämä auttoi paljon :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216705Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562303- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981055- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.89953Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767