Veistopuulajit??

taltta tanassa

Olen tehnyt elukoita pääasiassa koivusta ja mielikuvitus rupes oikeen lentämään kun kattelin kirjaa (Puun kuva) jossa on hienonnäkösiä puulajeja. Olisin erit. kiit. jos joku kokenut voisi kertoa helposti veistettäviä ei kotim.puulajeja ja mistä niitä saa. Keskim. teen noin 50 cm kork. veistoksia.

4

737

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entisöijätär

Lehmus on aika helppoa veistää, ehkä helpoin mitä ite oon veistelly. Samoin kuulemma poppeli. Mahonkikin on aika pehmeää loppuviimein, jos tummempia lajeja haluaa. Soita vaikka jonkun ison paikan puukeskukseen, turun viilukeskuksessakin on aika paljon eri puulajeja, massiivitavaranakin. Plektra Trading helsingissä on liike josta saa työkaluja, tosin niillä on omistajanvaihdos meneillään, kai. Mutta ne vois tietää materiaaleistakin. Toinen paikka mistä voi suoraan kysellä on Jurvassa, koristeveistoluokka, lienee pystyssä edelleenkin vissiin käsi-ja taideteollisuusoppilaitoksen puitteissa. Soita sinne.

• tylsät terät

Eikös poppeli ja haapa ole periaatteessa melkein samanlaisia? Haapa ainakin tylsyttää taltan terät nopeasti. En suosittele jos ei ole ahkera teroittelija.

• Kaikki käy

Maailmassa on satoja hienonnäköisiä puuaineita, mutta kai veiston kohde määrää mikä puu sopii parhaiten? Ketun voi tehdä punaisesta padoukista ja talvijäniksen vaikka haavasta.

• Puulajeja

Onko pakko olla ei-kotimaisia? Koivuhan olisi nimittäin yksi hyvä, kaunis ja vaalea puulaji. Tai miten olisi Tammi? Erittäin kaunis myös.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      199
      2280
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      3
      2099
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      317
      1837
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      94
      1600
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      83
      1475
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1230
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1170
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1111
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      1027
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      996
    Aihe