Miten kouluttaa koira ajamaan?

Ebrola

Meillä on 3kk beaglen pentu ja kiinostaisi kovasti kuinka kouluttaa se ajamaan ja myös palaamaan luokseni?

4

565

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • beaglen omistaja

ajamaan lähtee, älä hosu;) Sillä on niin verissä se ajamishomma että se takuulla säntää jänisten perään vielä. Palaa sitten kun hukka tulee tai sinua ikävä, se piirre poistuu iän myötä ja paluu luoksesi tapahtuu vasta kun ajettava on kaadettu tai hukattu totaalisesti.

• mk41

BEAGLELLA ON VERISSÄ AJAMINEN, MENE KOIRAN KANS METSÄÄN "RETKELLE" NIIN NÄET KUINKA SE ALKAA ITSE TOUHUAMAAN SIELLÄ. OPETA KOIRAA TOTTELEMAAN PILLIN ÄÄNTÄ MERKIKSI PALUUSTA, MUISTA PALKITSEMINEN. TUTKAPANTAAN KANNATTAA SIJOITTAA KANS KOSKA USEIMMITEN BEAGLET OVAT TODELLA SITKEITÄ AJAMAAN,MEILLÄ KERRAN 5 VRK METSÄSSÄ, SEN JÄLKEEN HANKIMME TUTKAPANNAN. ON TIETYSTI SELLLAISIAKIN KOIRIA MITKÄ EIVÄT SYTY AJAMISESTA MUTTA SE ON SITTEN ASIA ERIKSEEN.

• killer kid

Kun koira on noin 5 - 12 kuukautta vie se sellaiseen paikkaa, missä jäniksia on. Istu vaikka kannon päähän ja anna sen tutkia ympäristöä. Todennäköisesti koira alkuun ei uskalla mennä kovin kauas, vaan tulee katsomaan sinua. Ole vain paikallasi ja anna koiran hakea. Kun se huomaa, ettei isäntä sitä jätä, se uskaltaa laajentaa aluetta. Ja ennemmin tai myöhemmin se saa jäniksen liikkeelle ja ajaa sitä. Jos se tulee ajosta pois, mene hukkapaikalle ja anna koiran työskennellä, jotta se oppii luottamaan sinuun ja näkee ettei hommaa saa jättää kesken.
      Kun lopetat harjoituksen, kutsu koira luoksesi ja anna sille herkkupala, jotta se tuntee tapahtuman miellyttäväksi.

• Hätänumero

Lykkää koira jonkun kokeneen ajokin matkaan, kyllä muuten oppii. ;) Takaisinkin saattaa hyvällä lykyllä tulla, kun huomaa että toinenkin tulee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      191
      3145
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      66
      2862
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2260
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      74
      1896
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      102
      1803
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1731
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      108
      1585
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      219
      1186
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1140
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1099
    Aihe