Olen varmaan aivan urpoksi valmistuva maisteri, mutta kertokaapa mulle mitä publiikissa tapahtuu? Annetaanko siellä vain todistus hanskaan ja heivataan yliopistosta pihalle? Kuinka kauan tilaisuus kestää? Mä ajattelin ilmottautua lokakuun publiikkiin kun on kerta kaikki hommat hoidettu ja opinnot viimeinkin rekisteröity kokonaisuuksiksi. En aio juhlia vielä valmistumistani, mutta kuuluuko se edes publiikkipäivään? Minulla olisi menoa samaisen päivän iltana - publiikki alkaa klo 15, mutta ehdinköhän laisinkaan menoilleni vai pyhitänkö päivän pubbailuun??
PUBLIIKKI
4
4100
Vastaukset
- turbo*
Niin minkä valtakunnan/yliopiston/tiedekunnan maisteri mahdat olla? Taitaa olla käytännöt erilaisia eri puolilla.
t. yksi todistuksen postista saanut
vaihtoehtona olisi ollut käydä toimistosta hakemassa- urpolainen
helsinkiläinen humanisti...
- musta mansikki
Meillä publiikkiin mennään pukeutuneena siististi. Siellä sitten jaetaan todistukset eximian ja laudaturin gradut mainiten ja skoolataan lasillisella samppajuomaa. En muista onko muuta ohjelmaa (tiedot tapahtuman luonteesta on ilmoitettu jossain opiskelijoita koskevassa vuosittain jaettavassa vihkosessa). Paikalle saa tuoda pari läheistä, mutta ei kaikkia vieraita jos niitä on enemmänkin. Jotkut eivät tuo ketään, kun ei kuitenkaan ole pakko ;)
Toinen vaihtoehto on pyytää tiedekunnalta paperit postissa. - Diplomaatti-insinööri
Oulun teknisessä tiedekunnassa publiikki oli omakohtaisen kokemuksen mukaan positiivinen tilaisuus. Paikalla piti olla siististi pukeutuneen (etukäteen sai pukeutumisohjeet). Käytin releisiin 800€. On sitten siisti puku kenkineen muuhunkin. Tilaisuus kesti noin 1,5 tuntia, sisältäen dekaanin puhetta, teekkaritorvea, todistusten jakoa, samppanjaa, kakkukahvit sekä valmistuneiden yhdistysaktiivien muistamista. Suosittelen menemään paikalle. Mielestäni valmistusjuhlat on tapana pitää myöhemmin sopivana aikana. Publiikit yleensä arkipäivänä, joten valmistumisjuhliin voi olla vaikea saada vieraita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442470Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131071Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743