MGS2-Sons of Liberty

meddie

Pelasin juuri pelin loppuun ja täytyy sanoa, että olen vaikuttunut. Kyllähän pelissä vikoja on ( hankalahko ohjaus, edelleen liian lyhyt), mutta kokonaisuus menee kuitenkin reilusti plussan puolelle. Grafiikka on loistava, äänimaailma kohdallaan ja juoni on tarpeeksi erikoinen. Henkilötkin ovat kiinnostavia, etenkin Vamp, Fortune ja Raiden. Kahdelle jälkimmäiselle olisi tosin voinut antaa mahdollisuuden syventyä hahmoina, nyt he jäävät puolitiehen.Mielestäni Raiden on tervetullut vaihtelu juoneen. Snake on kerrassaan mainio, mutta ei Raidenkaan turha ole. Sitäpaitsi Raidenilla on kiva kroppa :)

12

352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Smart

MGS 2, ostin sen käytettynä, aluksi
      ihastuin, sitten vihastuin. Järkyttävät
      codec-keskustelut, uskomaton rautalangan
      vääntö simppelistäkin tehtävästä, ylikirjoitettu
      juoni... Pomotaistelut todella syvältä,
      PS2:n ohjainta ei ole tehty tarkkuutta vaativiin räiskintöihin. Hermot meni lopullisesti, kun piti tapella kolmea! metal gearia vastaan, ja niin peli jäikin hyllyyni pölyä keräämään.

• meddie

Onhan siinä vikoja...en sanonut että se on täydellinen.Etkö sie päässyt sitä loppuun? Olet liian kärsimätön!Jos minunlaiseni tytteli päihittää Metal Gear Rayt ja Soliduksen niin jo on ihme jos et sie sitä pysty tekemään. Ei millään pahalla...

• Smart
        meddie kirjoitti:

Onhan siinä vikoja...en sanonut että se on täydellinen.Etkö sie päässyt sitä loppuun? Olet liian kärsimätön!Jos minunlaiseni tytteli päihittää Metal Gear Rayt ja Soliduksen niin jo on ihme jos et sie sitä pysty tekemään. Ei millään pahalla...

Epäilemättä päihittäisin metal gear rayt,
        mutta olen ottanut periaatteksi sen, että
        pelin pitää olla nautintoa tuottava!

Tuollaiset pelaajan turhauttamiskohdat, kuten
        metal gear rayt eivät ole oikea tapa tehdä
        pelaamisesta hyvää kokemusta.

Pelin keinotekoinen pidentäminen atosfääriin
        vedetyllä vaikeustasolla ei ole kovin palkitsevaa, osoittaa juonenväsääjien kyvyttömyyttä suunnitella palkitsevia
        ratkaisumalleja.

Oppia olisivat saaneet ottaa esim. legendaarisesta Ultima Underworldista.

Jos esim. saavuit ovelle, jonka avain tuntuu olevan kateissa, oven saattoi yksinkertaisesti lyödä aseella säpäleiksi, aseen
        vaurioitumisen kustannuksella.

• meddie
        Smart kirjoitti:

vedetyllä vaikeustasolla ei ole kovin palkitsevaa, osoittaa juonenväsääjien kyvyttömyyttä suunnitella palkitsevia
        ratkaisumalleja.

Jos esim. saavuit ovelle, jonka avain tuntuu olevan kateissa, oven saattoi yksinkertaisesti lyödä aseella säpäleiksi, aseen

Vaikeusastetta voi tosin aina säätää pienemmäksi...

• Fortune

hihih oot aikas toivoton!!!! mä oon tapellu ainakin 6 metal geartä vastaan ja ne oli helppoja!!!! tai no aika! pomotaistelut ei oo syvältä ainakaan mun mielestä...jos et osaa pelata sitä älä pelaa!!!!!!! mä oon kohta 15 vee ja oon tyttö ja oon pelannu sen läpi hardillakin!!!!!!!! koko peli on tosi hyvä!! oot tainu pelata vaan very easylla ja sun hermot meni siinä vai! pelaa ensin hardilla 6 metal geariä vastaan ja tuu sitten itkeen tänne!!!!!!!! tiedoks vaan että mgs on yks maailman parhaimmista peleistä!!!! >=P hähäh

• -
        Smart kirjoitti:

ratkaisumalleja.

okke...ootko kokeillu kerätä dog tagejä se on aika kivaa....voi lapsi parkaa kun ei osaa vaan pelaata

• stillman

kyllä konami osaa... vai että raidenilla kiva kroppa.. pyllyjooseppi se on.. skeletor

sons of libertystä löytyy vielä parannettavaa seuraavaan osaan, viholliset saisivat olla vielä pirullisempia... huomaisivat heti kun astuu ovesta =)

peli vaikutti ihan mukavalta peliltä, mutta maku meni siinä kun kuulin otaconin perheen pimeän historian, hyhh..

solidit olisivat hyviä pelejä, jos liika yliluonnolisuus jätettäisiin pois.. se häiritsee..

ainoa asia mikä minua ilahdutti (sai jopa nauramaan) on japanilaisten huumori ja herjaus amerikkaa kohtaan..

carry on.. snake SNAKE!!

• meddie

Kyllähän minä komeat miehet huomaan, jopa peleissä ;)

• stillman
        meddie kirjoitti:

Kyllähän minä komeat miehet huomaan, jopa peleissä ;)

näköjään olet pelissä esiintynyttä presidenttiä tarkempi =)

• meddie
        stillman kirjoitti:

näköjään olet pelissä esiintynyttä presidenttiä tarkempi =)

Minä pidän katsos juuri hoikista ja ehkä myös hieman feminiinisistä miehistä. Mutta sehän on vain sopivaa, miehille on Lara Croft ja muut povipommisankarit ja meille naisille on Raiden, Squall (FF8)sekä tietenkin Hwoarang ja Jin( Tekkenit). Kyllä nainen miehen tuntee ;)

• ar2

Se on yksi parhaista pelaamistani peleistä. Esimerkiksi heti alku (alkudemo ja tankkerin aloitus) on vaikuttava taidonnäyte. Kerrassaan loistava.

• j

mua muuten nauratti kamalasti kun raiden hyppi alasti siinä lopussa ..hih...paitsi ne ninjat oli kamalia...>=(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3315
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3127
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2508
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      2406
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1933
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1820
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1435
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82