Shoppailu

Ruotsissa..

Onko Ruotsissa H&M tai muut "kansainväliset" vaateliikkeet kalliimpia kuin Suomessa..?

-Göteborgiin matkaava-

13

3456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • verkkofan

      Lindexin ja H&M.n hintalapuissa on muistaakseni tiedot sekä euroina että kruunuina. Ja samat laput ovat vaatteissa molemmissa maissa.
      Oma kokemukseni viime vuosilta on ollut, että Suomen hinnat ovat melkoisesti Ruotsin hintoja kalliimpia.

      • 2nd edition

        Mulla taas on päinvastainen mielikuva, mutta olenkin pyörinyt lähinnä Tukholmassa. Ja mikäli jotkut tuotteet olisikin hitusen halvempaa, sen häviää sitten jo rahanvaihdossa.


      • Tukholman matkaaja
        2nd edition kirjoitti:

        Mulla taas on päinvastainen mielikuva, mutta olenkin pyörinyt lähinnä Tukholmassa. Ja mikäli jotkut tuotteet olisikin hitusen halvempaa, sen häviää sitten jo rahanvaihdossa.

        Olen törmännyt tapaukseen, joissa €-hinta on ollut Suomessa korkeampi kuin €-hinta vastaavan näköisessä vaatteessa Ruotsissa. Valikoimat tosin ovat erilaiset, Suomessa paljon suppeammat, joten kyse voi olla saman tuotteen eri variaatiostakin.

        Nyt € on laskenut sitä vauhtia, että hintaeron olisi ainakin luullut kapenevan. Joten kannattaa olla tarkkana.


    • soomalainen

      Moi,kyllä asia on niin että saat paljon halvemmalla samat tuotteet göteborgista joita suomessa myydään,eli h&m on lähtöisin göteborgin viereisestä kaupungista nimeltä Borås.niinkuin paljon muutkin tekstiili kaupan vaatteet jotka on sittemmin saapuneet suomeen,ellos ja josefsson,kapp ahl ja monet muut,eli ruotsissa ne sit on edullisemmat,tämä on faktaa.

      • vaihtari

        En osaa sanoa juuri H&M:stä, mutta yleisesti en ole samaa mieltä. Hintalapuissa olen melko usein (ei tosin aina) nähnyt Suomen euron vastaavan 10 kruunua, ts. vaate on täällä selvästi kalliimpi.


    • ruotsin

      halvin vaate kauppa on Ullaredissa, kauppan nimi on GeKås uskon että sinne on matka Göteborista noin tunnin verran, noin 100 km Göteborista etelään päin. Jo ajaa E6 etelään päin ja sitten kääntyy Varbergistä Ullarediin.

      Että ehdotan kaikkia suomalaisia jotka ovat menossa sinne päin, käymään siellä, ne myövät kaikkia muutakin kuin vaateita. Että pitää varata ainakin 4-5 tuntia aikaa jos joku aikoo käydä tuossa liikeessä. Ennen oli usein pitkät jonot tuohon kauppaan mutta nyt ne ovat rakentaneet enemmän kassoja jne.

      Hinta es. minä olen joskus ostanut farkkuja 60 krunulla, noin 6 Euroa, mutta nämä ei ollut tunnetuja merkkejä. Anteeksi minun huonosta suomenkielestä. Osaan ruotsia paremmin.

      • vaan taas

        no nyt löysin linkin: http://www.gekas.se/index.asp

        miksi minä sanoin että pitää varata 4-5 tuntia? se on siksi että minun vaimo ruukkaa olla siellä niin kauvan aikaa. Ne myövät ihan kaikkea,, tv:eitä , tietokoneen osia, sähkökoneita jne.

        ruotsissa monesta paikasta menee jopa linja auto matkoja juuri tuohon liikeeseen.


      • soomalainen
        vaan taas kirjoitti:

        no nyt löysin linkin: http://www.gekas.se/index.asp

        miksi minä sanoin että pitää varata 4-5 tuntia? se on siksi että minun vaimo ruukkaa olla siellä niin kauvan aikaa. Ne myövät ihan kaikkea,, tv:eitä , tietokoneen osia, sähkökoneita jne.

        ruotsissa monesta paikasta menee jopa linja auto matkoja juuri tuohon liikeeseen.

        Kiva paikka,kaikki tavarat samamssa paikasa,kivaa jos tykkää shoppailusta


      • halusin
        vaan taas kirjoitti:

        no nyt löysin linkin: http://www.gekas.se/index.asp

        miksi minä sanoin että pitää varata 4-5 tuntia? se on siksi että minun vaimo ruukkaa olla siellä niin kauvan aikaa. Ne myövät ihan kaikkea,, tv:eitä , tietokoneen osia, sähkökoneita jne.

        ruotsissa monesta paikasta menee jopa linja auto matkoja juuri tuohon liikeeseen.

        lisätä sen, että täällä Ruotsissa on muitakin vaateketjuja jotka käyttävät hyödyksi tuon Ullaredin kylän nimeä. Näitten liikeiden nimi on "Ullared2", mutta ne eivät ole ihan sama asia, kuin Gekås. No se siitä. hehe


      • "Tuurin kyläkauppa"

      • ostelkelua

      • Nimetön

        Tuttu liike meillekin, vaikka asutaan täällä suomessa. Olemme käyneet monet kerrat siellä ostoksilla ja sen sanon ,että halpaa on. Meillä kun on eurot , niin meille se on halpa,ei senpuoleen ,on se sielläkin asuville.
        Otetaan yksi päivä lomasta siellä käyntiin ja meillä on kahvit ja voileivät mukana. Sieltä löytyy vaatteista ,nauloihin. Aina on sieltä löytynyt vaatteita itselle ja lastenlapsille tuliaisiksi. Olen asunut aikoinaan Göteborgissa 10 vuotta ja sentakia käymme siellä kerran vuoteen tuttuja moikkaamassa.
        Auto onkin aina täysi ,kun loma loppuu ja suomi kutsuu.


    • quqqulluuruu

      Göteborgista löytyä isojen miesten vaateliikkeitä kuten suomessa on Mr Big mistä löytyy tosi isojaki vaatteista. Mielellään kuulisin liikkeitten nimiä jos on jollaki tietoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe