Ärsyttää

Twister

Mua ärsyttää... Olen siis kuuro ja kun olen ulkona, joku kuuleva tulee ja puhuu. Viiton "en kuule", kuuleva katsoo vähän pitkään ja nyökkää ja lähtee. Tai kaupan kassa puhuu jotain, viiton myös "en kuule" sit viiton kysyvällä ilmeellä että "kirjoittaa?" kassa siihen huitoi kätensä merkiksi niinkuin "ei mitään". Mua ärsyttää, miksei kuulevat älyä puhua uudestaan rauhallisesti tai kirjoittaa asiansa. Oliko teillä kuuroilla sama juttu?

20

3505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silloin tällöin

      Nooh, se riippuu joskus tilanteesta ja ihmisestä itsestään.

      Olen törmännyt jopa sellaisiin ihmisiin, jotka ovat älynneet kirjoittaa asiansa kännykkään ja näyttää sitten mulle.. Tai ottaa pienen paperilappusen,johon kirjoittaa.Tai sitten taas puhuu rauhallisesti niin,että pystyin lukemaan huulilta.
      Tosin tuntuu vähän siltä, että tällaisia nopeasti hoksaavia ihmisiä on vähän.

      Olen muutenkin suht.hyvä lukemaan huulilta, joten kassalla kysytään yleensä sitä, että onko sulla sitä Plussa-korttia, S-etukorttia, tai onko sulla vaihtaa 20 senttiä niin,että jää tasan..

      Mutta harmittaa kyllä hieman,kun joiltakin ihmisiltä puuttuu viitseliäisyyttä edes kovin pieneen asiaan. :/

      • Joo...

        Totta, aika moni ei valitettavasti tajua, miten käyttäytyä, kun kohtaa kuuron.

        Onneksi minäkin olen törmännyt sellaisiin ihmisiin, jotka ovat älynneet, kuinka kommunikoida kanssani, he joskus jopa innostuvat! Eli kirjoittamalla kännykkään, lappuun.. tai elekielellä, selkeällä huulioluvulla.. Jo pelkkä osoitteleminenkin “elekielellä” käy helposti, esim. jos olen pikaruokalassa, ja se myyjä ilmoittaa että tuo myöhemmin safkan.

        Tervehtimisestä, olen huomannut, että joillakin kuulevilla tollanen käytös on aika tyly! Esim. työpaikalla jotkut (onneksi ei kaikki) eivät edes viitsi moikata, ei myöskään luoda katsekontaktia.. käyttävät vain ääntä sanoakseen hyvää huomenta tai jotain, mutta jos kohtaa minut, niin heti välttää koko tilanteen. Mielestäni pelkkä hymy tai nyökkääminen riittäisi tosi hyvin, huh huh!!!! Aika harva älyää hymyillä minulle, tai käyttää kättä “moi”... Ei se ole edes vaikeaa! Omasta aloitteesta hymyilisin tai nyökkäisin mielelläni, mutta en voi kun ne heti välttää katsekontaktia.. Pitäisköhän alkaa koputella niiden olkapäitä (siis säikytellä:)) ja sanoa hei... :P

        Usein ulkomailla kaikki on niin ihanan erilaista, kuulevat eivät kammoa kuuroja, vaan uskaltavat kommunikoida elekielellä ym!!! Heillä on “ihanat mielikuvitukset” verrattuna yleensä suomalaisiin, miten kommunikoida... Siellä mulle jää yleensä ihana mieli.

        Pidän todella paljon, jos kuuleva kohtaa minut, hän luo katsekontaktin minuun, ihan simppelikin elekieli käy aika hyvin, ei sen tarvitse olla oikeaa viittomakieltä, ellei osaa sitä. Hymykin on kiva, sen ei tarvitse olla flirttailua...


      • Twister
        Joo... kirjoitti:

        Totta, aika moni ei valitettavasti tajua, miten käyttäytyä, kun kohtaa kuuron.

        Onneksi minäkin olen törmännyt sellaisiin ihmisiin, jotka ovat älynneet, kuinka kommunikoida kanssani, he joskus jopa innostuvat! Eli kirjoittamalla kännykkään, lappuun.. tai elekielellä, selkeällä huulioluvulla.. Jo pelkkä osoitteleminenkin “elekielellä” käy helposti, esim. jos olen pikaruokalassa, ja se myyjä ilmoittaa että tuo myöhemmin safkan.

        Tervehtimisestä, olen huomannut, että joillakin kuulevilla tollanen käytös on aika tyly! Esim. työpaikalla jotkut (onneksi ei kaikki) eivät edes viitsi moikata, ei myöskään luoda katsekontaktia.. käyttävät vain ääntä sanoakseen hyvää huomenta tai jotain, mutta jos kohtaa minut, niin heti välttää koko tilanteen. Mielestäni pelkkä hymy tai nyökkääminen riittäisi tosi hyvin, huh huh!!!! Aika harva älyää hymyillä minulle, tai käyttää kättä “moi”... Ei se ole edes vaikeaa! Omasta aloitteesta hymyilisin tai nyökkäisin mielelläni, mutta en voi kun ne heti välttää katsekontaktia.. Pitäisköhän alkaa koputella niiden olkapäitä (siis säikytellä:)) ja sanoa hei... :P

        Usein ulkomailla kaikki on niin ihanan erilaista, kuulevat eivät kammoa kuuroja, vaan uskaltavat kommunikoida elekielellä ym!!! Heillä on “ihanat mielikuvitukset” verrattuna yleensä suomalaisiin, miten kommunikoida... Siellä mulle jää yleensä ihana mieli.

        Pidän todella paljon, jos kuuleva kohtaa minut, hän luo katsekontaktin minuun, ihan simppelikin elekieli käy aika hyvin, ei sen tarvitse olla oikeaa viittomakieltä, ellei osaa sitä. Hymykin on kiva, sen ei tarvitse olla flirttailua...

        Mulla ihan sama juttu työpaikalla ja exän kuulevien suvun parissa, että kun aina saavun paikalle ja hymyilen ja moikkaan, kaikki eivät ole huomaavinaan koska ne eivät koskaan moikkaa käsi pystyssä tai hymyilevät, nyökkäävät...
        Joskus mietin mitähän noita kuulevia vaivaa??Apatiaa? Eikö minusta pidetä?
        Joo ulkomailla on huomattavasti helpompaa olla, jopa kuulevien kanssa kommunikointi sujuu helposti vaikkeivät osaa viittomakieltä, elekielellä pärjäsimme hyvin.
        Minäkin pystyn lukemaan huulilta, ymmärrän aina jos ne kysyy plussa tai s-kortteja, mutta joskus oli jotain muutakin ku puhuu ja heiluttelee korttia pitkään... eikä viitsi kirjoittaa...
        Taidan harkita ulkomaille muuttoa...hmm... :D


    • Kivikuuro

      Mielestäni valitettavan harva asiakaspalvelussa oleva osaa kommunikoida niin, että tulisi toimeen kuuron asiakkaan kanssa.
      Kerran mulle sattui yhdessä kaupassa, että myyjä sanoi ympärilläoleville asiakkaille, että "en ymmärrä tätä". Arvatkaa meninkö noloksi kun luin sen myyjän huulilta. huh.
      Joskus taas saa yllättävää palvelua kuten Stocckalla vähän aikaa sit myyjä alkoi viittomaan ja taksikuski viittoi "Kiitos".

      • koomisia tilanteita

        Mulle tuli mieleen pari koomisia tilanteita, siis ainakin mun mielestäni hassuja tapauksia.

        Eräs kuuro tuttavani kertoi olleensa eräällä McDonaldsilla tilaamassa syötävää, kuten tavan mukaan pyysi paperilappua ja kynää elekielellä.Kas kummaa,Mäkkärin asiakaspalvelija ymmärsi ottaa kynän ja paprun esille. Hetken päästä myyjä kysyi kuurolta tuttavaltani, että "ai onko sulla siis kurkku kipeä, kun et voinut puhua nyt?". Kuuro tuttavani äimistyi ja kirjoitti, että olen kuuro!! Kylläpäs Mäkkärin myyjän naama karahti täysin punaiseksi ja tietenkin nolostui... :D

        Ja toinen vähän hassu,mutta myös hölmö tilanne...

        Kun olin ostamassa teetä ja suolaista syötävää kuuron ystäväni kanssa eräässä kahvilassa. Siellä oli semmoisia pari kassatiskiä, johon toiseen menin minä ja taas toiseen meni kuuro ystäväni.
        Kun myyjä kysyi jotain kuurolta ystävältäni, niin kuuro ystäväni ei heti ymmärtänyt ja sanonut elekielellä "en kuule". Ja kuuron ystävän takana oli joku täysin tuntematon kuuleva nainen odottamassa vuoroaan jonossa. Niin myyjä kysyi tältä kuuron ystävän takana olleelta naiselta, että oletko tämän avustaja?
        Se tuntematon kuuleva nainen oli ihan hölmistynyt ja silmät suurenivat lähes lautasen kokoisiksi..ilme oli ihan sen mukainen, että:"onkos tuo myyjä nyt vähän hölmö vai mitä se oikein luulee???!!" Ja nainen vastasi,että "EN!"

        Voi kiesus.. voitte kuvitella miten siinä oli naurussa pidättelemistä,siis myyjän takia..:D :/


      • syntymäkuuro
        koomisia tilanteita kirjoitti:

        Mulle tuli mieleen pari koomisia tilanteita, siis ainakin mun mielestäni hassuja tapauksia.

        Eräs kuuro tuttavani kertoi olleensa eräällä McDonaldsilla tilaamassa syötävää, kuten tavan mukaan pyysi paperilappua ja kynää elekielellä.Kas kummaa,Mäkkärin asiakaspalvelija ymmärsi ottaa kynän ja paprun esille. Hetken päästä myyjä kysyi kuurolta tuttavaltani, että "ai onko sulla siis kurkku kipeä, kun et voinut puhua nyt?". Kuuro tuttavani äimistyi ja kirjoitti, että olen kuuro!! Kylläpäs Mäkkärin myyjän naama karahti täysin punaiseksi ja tietenkin nolostui... :D

        Ja toinen vähän hassu,mutta myös hölmö tilanne...

        Kun olin ostamassa teetä ja suolaista syötävää kuuron ystäväni kanssa eräässä kahvilassa. Siellä oli semmoisia pari kassatiskiä, johon toiseen menin minä ja taas toiseen meni kuuro ystäväni.
        Kun myyjä kysyi jotain kuurolta ystävältäni, niin kuuro ystäväni ei heti ymmärtänyt ja sanonut elekielellä "en kuule". Ja kuuron ystävän takana oli joku täysin tuntematon kuuleva nainen odottamassa vuoroaan jonossa. Niin myyjä kysyi tältä kuuron ystävän takana olleelta naiselta, että oletko tämän avustaja?
        Se tuntematon kuuleva nainen oli ihan hölmistynyt ja silmät suurenivat lähes lautasen kokoisiksi..ilme oli ihan sen mukainen, että:"onkos tuo myyjä nyt vähän hölmö vai mitä se oikein luulee???!!" Ja nainen vastasi,että "EN!"

        Voi kiesus.. voitte kuvitella miten siinä oli naurussa pidättelemistä,siis myyjän takia..:D :/

        vastaavia tilanteita. Parhaiten onnistun,kun en viito vaan elehdin "osoitan korvaani" ja pudistan päätäni. Sitten elehdin "kirjoittamista" ja lopulta etsin silmilläni tiskiä, tarvittaessa kurkistan melkein yli tiskin. Kyllä myyjä useimmiten hoksaa että tarvitaan kynä ja paperi, antaa tarvitsemani.Joskus arvaan että myyjä kysyy jotain etukorttia ja vastaan ettei ole tai kaivan korttia kukkarostani.
        Joku mainitsi, että ulkomailla on erilaista, siellä on enemmän hoksaavaisia!
        Joten kysyn mistä saa tietoja Kanarian saarien kuurojen tapaamispaikasta. Suurkiitos etukäteen!


      • Twister
        syntymäkuuro kirjoitti:

        vastaavia tilanteita. Parhaiten onnistun,kun en viito vaan elehdin "osoitan korvaani" ja pudistan päätäni. Sitten elehdin "kirjoittamista" ja lopulta etsin silmilläni tiskiä, tarvittaessa kurkistan melkein yli tiskin. Kyllä myyjä useimmiten hoksaa että tarvitaan kynä ja paperi, antaa tarvitsemani.Joskus arvaan että myyjä kysyy jotain etukorttia ja vastaan ettei ole tai kaivan korttia kukkarostani.
        Joku mainitsi, että ulkomailla on erilaista, siellä on enemmän hoksaavaisia!
        Joten kysyn mistä saa tietoja Kanarian saarien kuurojen tapaamispaikasta. Suurkiitos etukäteen!

        Kanarian saaristoon kuuluu monta saarta. Mikä niistä? Ainakin Gran Canariassa ja Lanzarotessa on kuurojen yhdistystä, muita en tiedä, ehkä on, mulla on kavereita sieltäpäin, voin kysyy.


      • että..
        Twister kirjoitti:

        Kanarian saaristoon kuuluu monta saarta. Mikä niistä? Ainakin Gran Canariassa ja Lanzarotessa on kuurojen yhdistystä, muita en tiedä, ehkä on, mulla on kavereita sieltäpäin, voin kysyy.

        minä en välttämättä heti ymmärrä oletteko te kuuro, vai vaikka eri kansalaisuus joka ei osaa puhua vaikka englantia.Itseen ole kuuro, vaan siis asiakaspalvelija huoltoasemalla jossa lentokenttä on ihan vieressä. Meilläkäy hyvinpaljon saksalaisia, ruotsalaisia, venäläisiä jne jne, ja monesti kun puhun asiakkalle, ja hän vaikka heiluttaa käsiään, mistäaina tiedän ettäon kuuro? He monesti ovat erimaalaisia, eivätkä osaa puhu lainkaan englantia ja sittenkö minun pitäisi suoraan olettaa että hän on kuuro?? Ei.

        Kyllä mekuulevaisetkin olemme tavallisia ihmisiä, emmekä osaa lukea ajatuksianne. Helpompaa se olisi jos antaisi selvän merkin että EN KUULE, kuin seistä ja heiluttaa käsiään.Myös ulkomaalaiset seisovat ja ovat hiljaa, käsiään heiluttaen.


      • ankkuli
        että.. kirjoitti:

        minä en välttämättä heti ymmärrä oletteko te kuuro, vai vaikka eri kansalaisuus joka ei osaa puhua vaikka englantia.Itseen ole kuuro, vaan siis asiakaspalvelija huoltoasemalla jossa lentokenttä on ihan vieressä. Meilläkäy hyvinpaljon saksalaisia, ruotsalaisia, venäläisiä jne jne, ja monesti kun puhun asiakkalle, ja hän vaikka heiluttaa käsiään, mistäaina tiedän ettäon kuuro? He monesti ovat erimaalaisia, eivätkä osaa puhu lainkaan englantia ja sittenkö minun pitäisi suoraan olettaa että hän on kuuro?? Ei.

        Kyllä mekuulevaisetkin olemme tavallisia ihmisiä, emmekä osaa lukea ajatuksianne. Helpompaa se olisi jos antaisi selvän merkin että EN KUULE, kuin seistä ja heiluttaa käsiään.Myös ulkomaalaiset seisovat ja ovat hiljaa, käsiään heiluttaen.

        Niin onkin vaikea erottaa onko asiakas ulkomaalainen tai kuuro. Mutta yhden asian tiedän että kuurot vastaavat aina elekielellä "en kuule" eli etusormi osoittaa korviin ja sit kädet pienesti levälleen ja päätä pudistetaan niinkuin ei. Ulkomaalaiset vissiin heiluttaa jollain muulla tavalla, ei osoittaen korvaa ja pudistaa päätänsä.


      • niin tarkkaan
        että.. kirjoitti:

        minä en välttämättä heti ymmärrä oletteko te kuuro, vai vaikka eri kansalaisuus joka ei osaa puhua vaikka englantia.Itseen ole kuuro, vaan siis asiakaspalvelija huoltoasemalla jossa lentokenttä on ihan vieressä. Meilläkäy hyvinpaljon saksalaisia, ruotsalaisia, venäläisiä jne jne, ja monesti kun puhun asiakkalle, ja hän vaikka heiluttaa käsiään, mistäaina tiedän ettäon kuuro? He monesti ovat erimaalaisia, eivätkä osaa puhu lainkaan englantia ja sittenkö minun pitäisi suoraan olettaa että hän on kuuro?? Ei.

        Kyllä mekuulevaisetkin olemme tavallisia ihmisiä, emmekä osaa lukea ajatuksianne. Helpompaa se olisi jos antaisi selvän merkin että EN KUULE, kuin seistä ja heiluttaa käsiään.Myös ulkomaalaiset seisovat ja ovat hiljaa, käsiään heiluttaen.

        Niin no, et tainnut lukea edellämainittuja viestejä niin tarkkaan..(?) Näissähän kun on kirjoitettu, että kuuro aina osoittaa sormilla korviaan ja pudistaa sitten päätään, eli sillä elekielellä, että "EI KUULE", jos joku kuuleva sattuu puhumaan hänelle.

        Eiväthän ulkomaalaiset kuulevat koskaan osoita sormilla korviaan.. Joten ei pitäisi olla niin vaikea erottaa. ;)


      • syntymäkuuro
        Twister kirjoitti:

        Kanarian saaristoon kuuluu monta saarta. Mikä niistä? Ainakin Gran Canariassa ja Lanzarotessa on kuurojen yhdistystä, muita en tiedä, ehkä on, mulla on kavereita sieltäpäin, voin kysyy.

        Voisitko antaa kuurojen kokoontumispaikan osoitteet?
        Suurkiitos! Jos en satu ko. saaressa, kyllä jollakin tavalla hankkiudun sinne. Toisaalta saatan löytää sattumalta viittovia, toivottavasti.
        Suurkiitos etukäteen!
        Palaan vielä ymmärtämättömiin asiakaspalvelijoihin, niin kyllä on tullut huippuymmärtämättömiin törmättyä, niin se on just hampurilaispaikan myyjä! Hän oli kovin töykeä koska ei ymmärtänyt millään. Elehdin lopulta " pienet aivot" hänelle ja lähdin pois vihaisena ja pettyneenä. Varmasti hän ei myöskään ymmärtänyt äskeistä elettäni. Huoks! Varmaan tämä on pienempi paha verrattuna vaativaan,äänekkääseen ja sammaltavaan humalassa olevaan asiakkaaseen.


      • kuuleva
        syntymäkuuro kirjoitti:

        Voisitko antaa kuurojen kokoontumispaikan osoitteet?
        Suurkiitos! Jos en satu ko. saaressa, kyllä jollakin tavalla hankkiudun sinne. Toisaalta saatan löytää sattumalta viittovia, toivottavasti.
        Suurkiitos etukäteen!
        Palaan vielä ymmärtämättömiin asiakaspalvelijoihin, niin kyllä on tullut huippuymmärtämättömiin törmättyä, niin se on just hampurilaispaikan myyjä! Hän oli kovin töykeä koska ei ymmärtänyt millään. Elehdin lopulta " pienet aivot" hänelle ja lähdin pois vihaisena ja pettyneenä. Varmasti hän ei myöskään ymmärtänyt äskeistä elettäni. Huoks! Varmaan tämä on pienempi paha verrattuna vaativaan,äänekkääseen ja sammaltavaan humalassa olevaan asiakkaaseen.

        Hmmm...sellainen pikku juttu vain sattui mieleen, että kuurot ovat noin satamiljoonakertaa visuaalisempia kuin kuulevat. Jos viittoopi "en kuule" ja osoittelee korvaansa omasta mielestään kovinkin hitaasti niin voi olla, ettei kuuleva ihminen edes näe sellaista liikettä hämmennyksissään. Hän voi huomata vasta kieltävän liikkeen eli "käsien pudostelun". Ja asian ymmärtäminen viivästyy.

        Mutta ymmärrän tottakai, että tälläisiä asiakaspalvelutilanteita sattuu, jolloin myyjä ei vain tajua :( Itsestä oli aina mukavaa kun sattui kuuro asiakas kohdalle ja pystyi alkaa viittomaan.


      • katsekontakti asiakkaaseen
        kuuleva kirjoitti:

        Hmmm...sellainen pikku juttu vain sattui mieleen, että kuurot ovat noin satamiljoonakertaa visuaalisempia kuin kuulevat. Jos viittoopi "en kuule" ja osoittelee korvaansa omasta mielestään kovinkin hitaasti niin voi olla, ettei kuuleva ihminen edes näe sellaista liikettä hämmennyksissään. Hän voi huomata vasta kieltävän liikkeen eli "käsien pudostelun". Ja asian ymmärtäminen viivästyy.

        Mutta ymmärrän tottakai, että tälläisiä asiakaspalvelutilanteita sattuu, jolloin myyjä ei vain tajua :( Itsestä oli aina mukavaa kun sattui kuuro asiakas kohdalle ja pystyi alkaa viittomaan.

        Eikä millään hämmenny! Piste!


      • Twister
        syntymäkuuro kirjoitti:

        Voisitko antaa kuurojen kokoontumispaikan osoitteet?
        Suurkiitos! Jos en satu ko. saaressa, kyllä jollakin tavalla hankkiudun sinne. Toisaalta saatan löytää sattumalta viittovia, toivottavasti.
        Suurkiitos etukäteen!
        Palaan vielä ymmärtämättömiin asiakaspalvelijoihin, niin kyllä on tullut huippuymmärtämättömiin törmättyä, niin se on just hampurilaispaikan myyjä! Hän oli kovin töykeä koska ei ymmärtänyt millään. Elehdin lopulta " pienet aivot" hänelle ja lähdin pois vihaisena ja pettyneenä. Varmasti hän ei myöskään ymmärtänyt äskeistä elettäni. Huoks! Varmaan tämä on pienempi paha verrattuna vaativaan,äänekkääseen ja sammaltavaan humalassa olevaan asiakkaaseen.

        Siellä voit tapailla kuuroja.
        Osoite:

        Asociacion persona Sordos Gran Canaria
        c/Mariucha n 1
        Edificio mirador
        35012 Las Palmas de Gran Canarias.

        Terveisiä sinne vaan :) muistaakseeni siellä kokoonnutaan perjantaisin, ehkä muina aikoina joskus. Kannattaa kokeilla käydä katsomassa ja ottamassa selvää.


      • Tuskin.
        katsekontakti asiakkaaseen kirjoitti:

        Eikä millään hämmenny! Piste!

        Suomessa? Kuulevan ihmisen? hah hah.


      • Neli...

        Joskus vuosia sitten asioin pääkaupunkiseudun pankissa, joka sijaitsi meluisan kadun varressa. En huonokuuloisena kuullut mitään.

        Pankkivirkailija puhui epäselvästi ja hiljaa. Pyysin kaksi kertaa toistamaan rauhallisesti, että saisin selvää huuliosta. Sitten pyysin: kirjoita lapulle mitä kysyit. Ei tapahtunut mitään ja huomasin virkailijan hermostuvan.
        Minä lähdin kiukkuisena pois (muitakin asiakkaita oli pankissa). Menin kotiin ja kotona soitin lankapuhelimella,(jossa vahvistin ja kuulokojeessa vahvistin) suoraan kyseisen pankin toimistopäällikölle: kerroin miten huonoa palvelua sain pankissa virkailijalta.
        Sanoin että asiakastyössä olevan pitää pystyä rauhallisesti selvittämään asiat kuuron tai huonokuuloisen kanssa vaikka paperilla. Ei saa tiuskia ja hermostua.

        Päällikkö ilmoitti, että siirtää virkailijan muihin tehtäviin. Myös muut olivat valittaneet huonosta palvelusta tältä virkailijalta.

        Kannattaa vaikka valittaa asiakaspalvelutyössä olevan henkilön käytöksestä heidän esimiehelleen ja vaatia palvelua vaikka olet kuuro!

        Tämä juttu ei ollut ensimmäinen minun kohdallani, jouduin vielä valittamaan vakuutusyhtiön virkailijan käytöksestä ja valitin suoraan toimitusjohtajan sihteerille. Sain sitten markkinointijohtajalta johtajalta anteeksipyyntökirjeen huonosta palvelusta.

        Joten valittakaa ja vaatikaa palvelua ja tasa-arvoista kohtelua!


    • Jooseppi Wiisi

      Mulle on vallan herttaisen yhdentekevää mitä joku kassa tai yleensä sanoo. Tuskin niillä mitään tärkeätä on.

    • äippä

      Joo sama ongelma. Tänään olin tyttäreni kanssa ulkona leikkimässä hiekkalaatikossa. Yksi nainen sattui tulemaan ja puhui jostain. Elehdin "osoitan korvaani" ja pudistin päätäni, nainen vaan nyökkäsi ja häipyi.
      Olisin kyllä halunnut tietää mitä naisella oli asiaa ja miksi.

    • Nimetön

      tuttu tilanne ja oon itsekin kuuro. Ota aina lappu mukaan käsilaukkuun sekä kynä tai käny "apuvälineenä" kirjoittaa asian tekstarilla.
      Harvoin oon törmännyt epäkohteliaan kuulevan ihmisen kun ei viitsi kirjoittaa,selittää tai osoittaa asian käsillä jotain. Olipa kerran tilanne että nuori poliisi pysätti minut ja sanoin olevani kuuro "en kuule" Sitten poliisi vähän hermostui jakirjoitti lapulle asian ja pyysin että en näe tarpeeksi hyvin pieniä tekstiä ja pyysin isoa tyekstiä kirjoittaa.. Sitten poliisi taas vähän hermostui... Onbneks en saanut pamppua tai päätyä putkaan... hehehheheh Sorry huono suomenkileitaito :-(

    • Tiukuting

      Tää nyt on vähän vanha juttu, mutta haluaisin silti oman kantani sanoa.. Saamanne huono kohtelu ei varmastikaan johdu aina siitä, ettei kuuroja haluta auttaa tai asiaa selventää..jos kuuleva ei ole ennen ollut tekemisissä kuuron kanssa niin kyllä siinä varmana menee ujompi ihminen takalukkoon ja pakenee paikalta koska pelkää että mokaa jotenkin..elehtiminen on yhdenlaista esiintymistä ja itsensä likoonlaittamista, johon ei aina olla valmiita.. en missään nimessä tarkoita selitellä ja puolustella saamaanne huonoa kohtelua..ei mul muuta, kiitos jos jaksoitte lukea..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      452
      2295
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      238
      2056
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1582
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1561
    5. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1341
    6. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      53
      1335
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      151
      1326
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      51
      1208
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      68
      1095
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      100
      1058
    Aihe