accesin poistokyselyt

Justus06

Miten pystyn poistamaan tietokannasta henkilön, mutta ei esinettä, minkä kuuluisi jäädä kantaan.
Eli:
Tietokannassani on 2 taulua jotka ovat Työntekijä ja tietokone ja niissä on 1 suhde moneen (eli työntekijällä voi olla vaikka 2 konetta käytössään). Kun työsuhde päättyy, haluan tietty poistaa hänet kannasta. Ensin olen tehnyt taulukon luovan kyselyn, jossa siirrän työntekijän uuteen tauluun nimellä "Entiset työntekijät". Tälle työntekijälle kuuluu firman tietokone, joka jää työsuhteen päätyttyä tietenkin firmalle.
Kuinka voisin poistaa työtekijät kokonaan firman kannasta ilman, että kone poistuisi. Poistokysely näet poistaa nyt kaikki tiedot.

Olen koittanut pähkäillä tätä parhain päin, mutta taidot ei taida riittää, joten kaikki apu on tarpeen.... Pomo jo kyselee...

4

364

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mmm

Johdannaispoisto on päällä. Työkalut > Yhteydet > Klikklik yhteyttä taulujen välillä > Ponnahdusikkunasta ruksi pois kohdasta 'Tietueiden johdannaispoisto'.

• Justus06

...johdannaispoisto on päällä, koska poistaminen ei tunnu onnistuvan, jos se ei ole päällä.

Olen koittanut muokata yhteyksiä ja vaikka mitä, mutta en tiedä mikä mahtaa mätätä.

• näkymässä

Kuullostaa siltä kuin olisit yhteyksiä vetäessäsi laittanut raksin väärään ruutuun. Yhteydet näkymässä klikkaat yhteyden aktiiviseksi ja poistat ruksin ruudusta joka kertoo koneelle muihin tauluihin ulottuvan poistokäskyn.

• prius

Niitä voi sorkkia niin, ettei automaaginen poisto ole käytössä. Heitän kuitenkin kysymyksen, että eikö yhdellä koneella sitten voi olla enempää kuin yksi käyttäjä? Jotenkin tuntuisi luontevammalta tehdä monen suhde moneen relaatio, eli välitaulu jossa avaimet molemmista tauluista linkataan toisiinsa. Silloin tietue tuosta välitaulusta poistuu jos jompikumpi (tietokone tai työntekijä) poistetaan, mutta ei sen perässä enää toinen. Tuohon välitauluun voi halutessaan upottaa myös tietoa, kuten vaikka milloin ko. käyttäjä on jollekin koneelle kirjautunut viimeksi jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      54
      2828
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      61
      2671
    3. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      38
      2198
    4. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      63
      1967
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      55
      1935
    6. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      37
      1633
    7. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      965
    8. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      113
      894
    9. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      869
    10. Sotekeskus

Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit
      Ähtäri
      37
      844
    Aihe