Suunnitelmissa on laittaa kodinhoitohuoneeseen liukuovet joiden taakse elfatyyppiset hyllyt tms. En haluaisi laittaa sellaisia ovia, joissa on kehykset ja alakiskot vaan sellaiset, jotka riippuvat katosta yläkiskon varassa. Materiaaliksi olin ajatellut maitolasia tai läpinäkymätöntä akryylilevyä. Onko kenelläkään kokemusta tällaisista liukuovista? Miten kevyesti ovet liukuvat tuollaisella mekanismilla ja onkohan lasi liian painava materiaali? Ovia tulisi kaksi, korkeus 250 cm ja leveys n. 90 cm per ovi.
Liukuovet kosteaan tilaan
7
6670
Vastaukset
- B the B
Hei tane, oletko jo löytänyt ratkaisua liukuoviasiaan? Meille olisi myös tulossa samalla systeemillä khh:seen vajaa 2m leveän ja 2,4m korkean syvennyksen eteen liukuovet. Ensin ajattelin ihan tavallisia liukuovia ala- ja yläkiskoilla, mutta koska ovien taakse jää myös kurasyöppö (ja pesukone kuiv.rumpu), saattaisi alakisko kärsiä hiekka- ja kosteusongelmista. Näin siis järkevintä olisi varmaan laittaa yläkiinnitteiset ns. tilanjako-ovet. Ja lasia siis pitäisi olla, koska on kostea tila. Netistä olen yrittänyt tutkailla erilaisia vaihtoehtoja, liukuovivalmistajilla ainakin on näitä tilanjako-ovia valikoimissaan. Lisäksi ainakin FP-tuotteet valmistaa kokonaan lasisia ovia. Oletko löytänyt joitakin muita vaihtoehtoja tai kysellyt jo hintoja oville?
- tane
Joo, olen saanut tässä sen verran selville että nuo yläkiskosta riippuvat ovet ovat tosiaan nimeltään tilanjako-ovia, sillä nimellä jo rupesi netistäkin löytymään enemmän tietoa. Olen soittanut aika moneen firmaan ja kysellyt hintoja, hintahaitari lasisille oville on aika laaja, kaksi ovea yhteensä 800-1500 euroa. Olen alkanut kallistua tavallisten liukuovien suuntaan, meillä tosin alakiskon kanssa ongelmana on lattian kaato yhdessä kohdassa lämminvesivaraajan kohdalla. Yhdestä firmasta kyllä sanottiin, ettei se haittaa, sinne alle voi laittaa jotain korokepaloja. Enpä tiedä sitten, tuleeko hyvä sillä systeemillä.
- B the B
tane kirjoitti:
Joo, olen saanut tässä sen verran selville että nuo yläkiskosta riippuvat ovet ovat tosiaan nimeltään tilanjako-ovia, sillä nimellä jo rupesi netistäkin löytymään enemmän tietoa. Olen soittanut aika moneen firmaan ja kysellyt hintoja, hintahaitari lasisille oville on aika laaja, kaksi ovea yhteensä 800-1500 euroa. Olen alkanut kallistua tavallisten liukuovien suuntaan, meillä tosin alakiskon kanssa ongelmana on lattian kaato yhdessä kohdassa lämminvesivaraajan kohdalla. Yhdestä firmasta kyllä sanottiin, ettei se haittaa, sinne alle voi laittaa jotain korokepaloja. Enpä tiedä sitten, tuleeko hyvä sillä systeemillä.
Saanko vielä udella hinnoista sen verran, että minkä valmistajan tuotteet vaikuttivat edullisimmilta ja mitkä puolestaan olivat kalliimpia? Oletko muuten kysynyt lasiliikkeiltä, että tekevätkö moisia?
Itse kyselin ekana Kirenalta vaihtoehtoa, mutta ko. myyjä ei löytänyt Kirenalta laisinkaan valkoisella lasilla olevaa tilanjako-ovea.. Tuntui oudolta, mutta kaipa sitten myyjää tulisi uskoa..? Olen tässä vasta aloittamassa rsinaista tarjouskierrosrumbaa, kunhan muilta "kiireellisemmiltä" rakennusasioiltani kerkeän. Meille tulee lisäksi myös yhden vaatehuoneen oveksi tuollainen tilanjako-ovi ja komeroihin tavallisia liukuovia, joten kyllä tässä pitäisi tämäkin asia toimeksi ottaa! - tane
B the B kirjoitti:
Saanko vielä udella hinnoista sen verran, että minkä valmistajan tuotteet vaikuttivat edullisimmilta ja mitkä puolestaan olivat kalliimpia? Oletko muuten kysynyt lasiliikkeiltä, että tekevätkö moisia?
Itse kyselin ekana Kirenalta vaihtoehtoa, mutta ko. myyjä ei löytänyt Kirenalta laisinkaan valkoisella lasilla olevaa tilanjako-ovea.. Tuntui oudolta, mutta kaipa sitten myyjää tulisi uskoa..? Olen tässä vasta aloittamassa rsinaista tarjouskierrosrumbaa, kunhan muilta "kiireellisemmiltä" rakennusasioiltani kerkeän. Meille tulee lisäksi myös yhden vaatehuoneen oveksi tuollainen tilanjako-ovi ja komeroihin tavallisia liukuovia, joten kyllä tässä pitäisi tämäkin asia toimeksi ottaa!Kysyin myöskin Kirenalta ja siellä kahden lasisen tilanjako-oven hinnaksi tuli muistaakseni n. 1200 euroa. Siellä myyjä ei ainakaan sanonut, etteikö niitä ovia saisi lasisina. Tank Indoorilta tilanjako-ovet ainakin saa lasisena, ja hinta oli n. 1300 kaksi ovea. Avec-ovien lasiliukuovet vaikuttavat tosi laadukkailta, mutta olivat sitten parisataa euroa kalliimmat.
Jälkeenpäin selvisi, että ainakaan siellä halvimmassa paikassa (pikkufirma) jossa ovien hinnaksi olisi tullut n. 800, riippuvia ovia ei saanutkaan lasisina. Päädyttiin sitten ottamaan ihan tavalliset alakiskolliset liukuovet valkoisella lasilla, kun ne olivat aika paljon halvemmat ja meille kuitenkin pystyy sen alakiskonkin laittamaan. - B the B
tane kirjoitti:
Kysyin myöskin Kirenalta ja siellä kahden lasisen tilanjako-oven hinnaksi tuli muistaakseni n. 1200 euroa. Siellä myyjä ei ainakaan sanonut, etteikö niitä ovia saisi lasisina. Tank Indoorilta tilanjako-ovet ainakin saa lasisena, ja hinta oli n. 1300 kaksi ovea. Avec-ovien lasiliukuovet vaikuttavat tosi laadukkailta, mutta olivat sitten parisataa euroa kalliimmat.
Jälkeenpäin selvisi, että ainakaan siellä halvimmassa paikassa (pikkufirma) jossa ovien hinnaksi olisi tullut n. 800, riippuvia ovia ei saanutkaan lasisina. Päädyttiin sitten ottamaan ihan tavalliset alakiskolliset liukuovet valkoisella lasilla, kun ne olivat aika paljon halvemmat ja meille kuitenkin pystyy sen alakiskonkin laittamaan.Kiitos tane asiallisista vastauksista ja mukavaa syksyn jatkoa!! :-)
- termeistä
B the B kirjoitti:
Kiitos tane asiallisista vastauksista ja mukavaa syksyn jatkoa!! :-)
Tässä oli paljon apua. Etsin mattalasiliukuovea saunan ja takkahuoneen väliin - avullanne pääsen hommassa eteenpäin. Päivä pelastettu.
- Lisäys
termeistä kirjoitti:
Tässä oli paljon apua. Etsin mattalasiliukuovea saunan ja takkahuoneen väliin - avullanne pääsen hommassa eteenpäin. Päivä pelastettu.
Kiitos teille näistä! Itse törmäsin paikkaan jossa olisi saanut tuollaisen lasioven omalla valitsemallaan kuvapainatuksella ja se oli vielä hinnaltaan ihan kilpailukykyinen noiden kalliimpien "tavis"-mallien kanssa. Taisi olla joku prominent pictures tms. mutta ei itsellä ollut juuri sellainen tälläkertaa hakusessa... Täytyy jatkaa noiden teidän vinkkien perusteella T. Remppaaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856304
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283150Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691706- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46949Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42859