APUA-välivuosi

ja peruskoulu

Hei!

Auttakaa,nyt en tiedä mitä pitäisi tehdä..
Peruskoulu on ohi,menin opiskelemaan kympille,koska ajattelin korottaa kolme-neljä numeroa paremmaksi..Nyt tuntuu,ettei jaksaa,ei vaan onnistu ja tuntuu olevan ihan väärä paikka mulle,ei ole minkäälaista motivaatiota korottaa ne numerot..Onko vaarallista pitää välivuosi heti peruskoulun jälkeen?Mitä tehdä välivuotena?Ilmoittautua työkkäriin ja hakea jonkunlaista kiinnostavaa työharjoittelupaikkaa tai vaikkapa lähteä au-pairiksi joksikin aikaa?
On ollut nyt turhia poissaoloja,koska ei jaksa opiskella siellä,ainoa hyvä asia on se että siellä on tosi mahtavat opettajat,luokka ei sitten niin mahtava oo..
kertokaa mitä teidän mielestänne tässä tilanteessa pitäisi tehdä?Asiallisia vastauksia,kiitos!:)

2

934

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksivaaan

Jos ei lukeminen kiinnosta niin hyvä vaihtoehtoehto on jokin toiminnallinen ammattikoulututkinto esim. kampaaja, puuseppä, lähihoitaja jne. Jos myöhemmin lukuintoa tulee lisää niin mikään ei estä jatkamasta opintoja myöhemmällä iällä. Esim yliopisto on täynnä 30-vuotiaita. Ammattitutkinnoilla tehdään nykyään kaiken lisäksi vielä hyvin rahaa!

• ..................

ei välivuosi oo vaarallinen, jos sul on selkärankaa. itse olin vuoden yläasteen jälkeen kansanopistossa, joka oli tavallaan välivuosi ja mulle se teki vaan hyvää! opiskelumotivaatio kasvoi paljon! jos ei koulu nappaa ni lähe töihin tai ulkomaille, tosin toi alaikäisyys on aika iso pulma :( mut kantsii ehkä tutustuu kaikkiin nuorisovaihto ym.ohjelmiin vaikka(esim.lions-club tai allianssi), jos sieltä löytyis jotain..
      kantsii kuiteski miettii, et mihin sun tän hetkisen tokarin numerot riittää, et saat välivuoden jälkeen sen koulupaikan, jonka haluut..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      123
      1732
    2. NO NIIN !!!

Totuus Ukrainan sodan todellisista ja oikeista juurisyistä alkaa nyt näköjään paljastua lopultakin. https://www.youtube
      NATO
      681
      1644
    3. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1467
    4. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      165
      1343
    5. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      123
      1298
    6. Trumpin hallinto hiljentää mediaa USA:ssa

Tuo paskahallinto on sananvapauden vihollinen, vaikka Vancen idiootilla oli otsaa syyttää eurooppalaisia sananvapauden p
      Maailman menoa
      322
      1294
    7. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      43
      1258
    8. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      25
      1195
    9. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1155
    10. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      61
      1142
    Aihe