APUA-välivuosi

ja peruskoulu

Hei!

Auttakaa,nyt en tiedä mitä pitäisi tehdä..
Peruskoulu on ohi,menin opiskelemaan kympille,koska ajattelin korottaa kolme-neljä numeroa paremmaksi..Nyt tuntuu,ettei jaksaa,ei vaan onnistu ja tuntuu olevan ihan väärä paikka mulle,ei ole minkäälaista motivaatiota korottaa ne numerot..Onko vaarallista pitää välivuosi heti peruskoulun jälkeen?Mitä tehdä välivuotena?Ilmoittautua työkkäriin ja hakea jonkunlaista kiinnostavaa työharjoittelupaikkaa tai vaikkapa lähteä au-pairiksi joksikin aikaa?
On ollut nyt turhia poissaoloja,koska ei jaksa opiskella siellä,ainoa hyvä asia on se että siellä on tosi mahtavat opettajat,luokka ei sitten niin mahtava oo..
kertokaa mitä teidän mielestänne tässä tilanteessa pitäisi tehdä?Asiallisia vastauksia,kiitos!:)

2

929

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksivaaan

Jos ei lukeminen kiinnosta niin hyvä vaihtoehtoehto on jokin toiminnallinen ammattikoulututkinto esim. kampaaja, puuseppä, lähihoitaja jne. Jos myöhemmin lukuintoa tulee lisää niin mikään ei estä jatkamasta opintoja myöhemmällä iällä. Esim yliopisto on täynnä 30-vuotiaita. Ammattitutkinnoilla tehdään nykyään kaiken lisäksi vielä hyvin rahaa!

• ..................

ei välivuosi oo vaarallinen, jos sul on selkärankaa. itse olin vuoden yläasteen jälkeen kansanopistossa, joka oli tavallaan välivuosi ja mulle se teki vaan hyvää! opiskelumotivaatio kasvoi paljon! jos ei koulu nappaa ni lähe töihin tai ulkomaille, tosin toi alaikäisyys on aika iso pulma :( mut kantsii ehkä tutustuu kaikkiin nuorisovaihto ym.ohjelmiin vaikka(esim.lions-club tai allianssi), jos sieltä löytyis jotain..
      kantsii kuiteski miettii, et mihin sun tän hetkisen tokarin numerot riittää, et saat välivuoden jälkeen sen koulupaikan, jonka haluut..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      333
      8193
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2501
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      67
      2255
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1915
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1482
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1331
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1317
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      174
      1274
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1260
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1157
    Aihe