ongelmaa ei ole näköjään vieläkään saatu poistettua, näin omin silmin - 03 vm. E- mersun, jonka takaluukussa oli jo pahat ruvet. Kyse ei ole mekaanisesta kulumisesta/kiveniskemistä, koska ruvet on luukun sisäpuolella.
mersun
36
4714
Vastaukset
Tämä on jo vakavan luokan ongelma. Itsellä on 05-mallin E-sarjalainen, ja tässä on nokkapelti alumiinia ja takaluukun kansi muovia.
Täytyypä nyt mennä heti juosten katsomaan, kuinka pahasti tuo muovi on ruosteessa.
Sitä kun katselit, niin mitä ajattelit? Oletko ennen nähnyt ruostunutta muovia? Voisikohan sen paikata purukumilla?
Master Eq- E- mersun
ruostuminen ei ole uutinen.jopa tuoreemmissa malleissa on esiintynyt näitä ongelmia. Kovin tuntuu mersun omistajat olevan yliherkkiä tälle ongelmalle.....
- ja on
E- mersun kirjoitti:
ruostuminen ei ole uutinen.jopa tuoreemmissa malleissa on esiintynyt näitä ongelmia. Kovin tuntuu mersun omistajat olevan yliherkkiä tälle ongelmalle.....
muutenkin huono näin laulaa tojoterot kuorossa,voi kiesus mistä näitä kateellisia kusipäitä aina vaan riittää. Onneksi totuus on toinen mersut kiiltää ja pelaa hienosti sehän se vissiin sapettaa kotterokuskeja.
- keskustelua.
E- mersun kirjoitti:
ruostuminen ei ole uutinen.jopa tuoreemmissa malleissa on esiintynyt näitä ongelmia. Kovin tuntuu mersun omistajat olevan yliherkkiä tälle ongelmalle.....
tästä aiheesta on turha toivoa, siitä pitää kaiken kansan kadehdinnan kohteena olevat mersukuskit. Itse en pidä kovinkaan ihmeellisenä sitä, että joltakin merkiltä pääsee markkinoille autoja, jotka ovat herkkiä ruostumaan. Sen sijaan sitä pidän aika outona että, mersu on reagoinut ongelmaan noin hitaasti. Vaikka ne ruostuvat mallit rajoittuisivat esim. vuosiin -96-03, seitsemän vuotta on niin pitkä aika että, asiat olisi pitänyt saada kuntoon. Siis jos ne olisi haluttu laittaa kuntoon, varsinkin kun edelliset mallit (w124 ja w201) olivat siihen nähden, etteivät ole sinkittyjä, varsin hyväpeltisiä autoja.
Itselläni oli 21v. vanha w201, ei yhtään reikää, ei yhtään paikkaa. - asiaa,
keskustelua. kirjoitti:
tästä aiheesta on turha toivoa, siitä pitää kaiken kansan kadehdinnan kohteena olevat mersukuskit. Itse en pidä kovinkaan ihmeellisenä sitä, että joltakin merkiltä pääsee markkinoille autoja, jotka ovat herkkiä ruostumaan. Sen sijaan sitä pidän aika outona että, mersu on reagoinut ongelmaan noin hitaasti. Vaikka ne ruostuvat mallit rajoittuisivat esim. vuosiin -96-03, seitsemän vuotta on niin pitkä aika että, asiat olisi pitänyt saada kuntoon. Siis jos ne olisi haluttu laittaa kuntoon, varsinkin kun edelliset mallit (w124 ja w201) olivat siihen nähden, etteivät ole sinkittyjä, varsin hyväpeltisiä autoja.
Itselläni oli 21v. vanha w201, ei yhtään reikää, ei yhtään paikkaa.minulla oli - 99 väyrynen, joka oli todellinen ruostepommi ja siitähän on jo aikaa monta vuotta, mutta edelleen ongelmat jatkuu... Miten muut merkit eivät ruostu ???? Takavuosina Fordit ( mondeot, focukset) ruostuivat, mutta ei enää moniin vuosiin ole sitä tehneet. Mersu tuntuu ajavan imagoaan alas ja lujaa, miksi ?
- kysymys.
asiaa, kirjoitti:
minulla oli - 99 väyrynen, joka oli todellinen ruostepommi ja siitähän on jo aikaa monta vuotta, mutta edelleen ongelmat jatkuu... Miten muut merkit eivät ruostu ???? Takavuosina Fordit ( mondeot, focukset) ruostuivat, mutta ei enää moniin vuosiin ole sitä tehneet. Mersu tuntuu ajavan imagoaan alas ja lujaa, miksi ?
siitä, mistä kaikilla muillakin aloilla nykyää. Helvetillinen ahneus, joka menee ammattiylpeyden yli? Eihän nykyään talonrakentajatkaan tee taloja, vaan rahaa, Autokorjaamoja ei kiinnosta tuleeko asiakkaan auto kuntoon, vaan se että tehdystä/tekemättömästä tai yritetystä työstä saadaan kirjoitettua mahdollisimman iso lasku. Autotehtaat yrittävät tehdä tuotteensa mahdollisimman halvalla, tuotteen laatu ei kiinnosta niin kauan kun kauppa käy ja rahaa tulee. Kukaan ei tunnu haluavan tehdä parasta tuotetta, vaan parhaan tuloksen. Onko Mersullakin uuden sukupolven johtajat tulleet näyttämään, miten firma pistetään tuottamaan. Siinä yhtälössä on tunnetuilla tuotemerkeilla vaarana ajaa imagonsa alas. Ei siis ole pelkästään Mersun ongelma.
- masterEq olla
Enään varaa edes purukumiin??
- komponentit ja maalit ym..
asiaa, kirjoitti:
minulla oli - 99 väyrynen, joka oli todellinen ruostepommi ja siitähän on jo aikaa monta vuotta, mutta edelleen ongelmat jatkuu... Miten muut merkit eivät ruostu ???? Takavuosina Fordit ( mondeot, focukset) ruostuivat, mutta ei enää moniin vuosiin ole sitä tehneet. Mersu tuntuu ajavan imagoaan alas ja lujaa, miksi ?
tulevat kiinasta jo mersuunkin,joihinkin diesel malliin koneetkin valmistetaan lisenssillä kiinassa,samoja osia käyttävät lukuisat merkit,arvo mersut on asia erikseen mutta niitä tuskin tämän palstan jeuhistelijoilta löytyy??ja onhan jossain mersussa jo takaluukkukin MUOVIA=)
- Kallonkutistaja
E- mersun kirjoitti:
ruostuminen ei ole uutinen.jopa tuoreemmissa malleissa on esiintynyt näitä ongelmia. Kovin tuntuu mersun omistajat olevan yliherkkiä tälle ongelmalle.....
Tuo takaluukun ruostuminen onkin vähän erikoista, kun se on valmistettu alumiinista, samoin kuin konepelti ja katto.
- merkistä riippumatta<
ja on kirjoitti:
muutenkin huono näin laulaa tojoterot kuorossa,voi kiesus mistä näitä kateellisia kusipäitä aina vaan riittää. Onneksi totuus on toinen mersut kiiltää ja pelaa hienosti sehän se vissiin sapettaa kotterokuskeja.
Mitä helvettii "tojoterot" tähän asiaan liittyy - onko sulla noin helvetin huono itsetunto - ainakin siltä vaikuttaa tekstistäsi päätellen(!)
Ja en kyllä ymmärrä tuota kateellisuus ongelmaa...taitaa se lähinnä olla TIETTYJEN mersun-omistajien korvien välissä - itse en ole koskaan kohdannut asiaa - vaikka mersukin on ollut yhtenä monien autojen joukossa.
Lähinnä tuon tasoiset, jutut kuulostavat huonosti koulutetun nuoren ammattikoulu-pojan jutuilta.
On selvää, että mersulla on laatuunsa nähden ylimitoitettu ruoste-ongelma, jota tehdas varmasti korjaa kaikin keinoin, mutta tuollainen asenne - ei ainakaan auta asiaa!!
T. ex-mersumies ja nykyauto Bmw-523 vm.00
ps.pistää vaan vihaksi tuollainen peittelyasenne purkaukseni ei ole suunnattu mersua vastaan yleensä, jota pidän suuressa arvossa ja no. vanhoja mersuja! - on ehkä
ja on kirjoitti:
muutenkin huono näin laulaa tojoterot kuorossa,voi kiesus mistä näitä kateellisia kusipäitä aina vaan riittää. Onneksi totuus on toinen mersut kiiltää ja pelaa hienosti sehän se vissiin sapettaa kotterokuskeja.
tässä tapauksessa hieman väärä sana. Vahingoniloinen kuvaa tilannetta paremmin.
- mmbb
On se hirvittävää,kun mersun takakontista on löytynyt ruostetta.On tullut omistettua tässä vuosien varella hyvin paljon eri automerkkejä ja kaikissa niissä on ollut vikansa.Kyllä ruostumista tapahtuu varmaankin joka merkissä,mutta usein eri paikoista.Sitä vaan ihmettelen,kun katselee ympärilleen,niin kovin ovat siistin näköisiä usein ne ruostepommi mersut,mistä lie johtuvan.Nyt kaikki vaan joukolla bongaamaan ruostekasoja
- ja kyyneleitä
On tässä vuosien saatossa tullut veljen automaalamossa noita (Vehon maalauttamia) mersuja katseltua ihan riittävän suurella otoksella.
Näin ollen voin sanoa, että se joka väittää ettei E-sarjan (90- luvun lopun ja 2000 alun) mersu ole yksi pahimpia ruostepesiä tämän hetken automaailmassa, ei ole autoa läheltä päässyt koskaan katsomaankaan.
- ladallako?
Moi,
Itselläni on vm. 02 E-sarjan MB (320 CDI) ja missään ei ole minkäänlaista ruostetta. Toki mersukin saa olla erehtyväisen ihmisen tekemä eikö niin, vai pitääkö sen olla joku maailman seitsemäs ihme, joka EI SAA RUOSTUA KOSKAAN (vapaa muunnos iskelmästä Koskaan et muuttua saa)? Rapistuuhan ihminenkin niin miksei hänen tekemät kulkulaitteensakin?
Kyllä tässä ruoste-aiheisessa keskustelussa on takana perisuomalainen kateus. Kun itsellä ei ole arvostettua automerkkia tallissaan, niin yksi konsti on lähteä katkeran kateuden tielle elikkä arvostella kaikin mahdollisin negatiivisin keinoin kaikkia mersun omistajia.
Itse huomasin tämän kun hankin MB:ni keväällä. Moni naapuri ei edes katsonut päin alussa saatikka olisi sitten tervehtinyt vastaan tullessaan. Kuinka tuollaisella äijällä voi olla mersu kulkuvälineenä oli kateellisten katsekontaktien ensisanoma.- väyrysen
omistajana voin vain ottaa osaa, kyllä ne ruosteet alkavat ihan lähitulevaisuudessa näkyä. Käypä kyselemässä eri automyyjiltä mitä ne hyvittävät mersustasi. Takaan, että tulet hämmästymään, näin kävi minullekin...
- ladallako?
väyrysen kirjoitti:
omistajana voin vain ottaa osaa, kyllä ne ruosteet alkavat ihan lähitulevaisuudessa näkyä. Käypä kyselemässä eri automyyjiltä mitä ne hyvittävät mersustasi. Takaan, että tulet hämmästymään, näin kävi minullekin...
Hei,
Se eittämätön tosiasia että autoon sijoitus on maailman huonoimpia kohteita jos ei peräti huonoin.
Merkkiin katsomatta hinta putoaa taatusti aina. Itse en ole ollut koskaan merkkiuskollinen.
Matkan varrella on ollut monenlaista autoa alla (BMW, Volvoja ja jne. Ja joka kerta kun vaihdon aika on tullut, niin kyllä se hinta on ollut lähes poikkeuksetta jotain muuta mitä itse on arvioinut.
Viimeisin auto toki teki positiivisen poikkeuksen (Volvo) mutta siihen liittyi autokaupassa esiintyvää molemminpuolista "kieroilua", jonka minä onnistuin kääntämään edukseni.
Edelleen ruostejutut kuuluvat mielestäni kategoriaan auton normaaliin vanhentumisilmiöön. Yhdessä omistamassani Volvossa oli muuten lähes samanlainen vika jo lähes uutena. Konepellistä ja takaluukusta lähti maali ja ruostumisilmiö oli voimallinen. Se korjattin takuuna silloin.
- Omistaaja
Vai löysit sinä amis-einari ruostetta takakontistani..toivottavasti katselit edes tarkkaan? Näin sinut möryilemässä takakontissa perse pystyssä...joillekkin tuntuu olevan elämän tehtävä tuo mersujen tarkkailu.
Komeasti näkyi kiiltävän sinun bilteman pölykapselit kun rähjäisellä muovi-avensiksellasi pihasta kaarroit pois.
Sanon vaan että tulehan toisenkin kerran takakonttiani tutkimaan niin tiedät tutkineesi.- ainutta
asiallista kommenttia ei näytä mersun omistajilta tulevan. Muitten kommentit ovat pysyneet suhteellisen asialinjalla. Outoa.
- päivänä
ainutta kirjoitti:
asiallista kommenttia ei näytä mersun omistajilta tulevan. Muitten kommentit ovat pysyneet suhteellisen asialinjalla. Outoa.
mersuilla ajavat vain alemman keskiluokan köyhälistö, joka luulee, että mersuilla ajavat vain paremmat ihmiset. Asiahan on päin vastoin, mersuilla ajavat tänä päivänä vain imbesillit talonmiehet jotka ei tiedä autoista tai elintasosta mitään.
- ei mene
päivänä kirjoitti:
mersuilla ajavat vain alemman keskiluokan köyhälistö, joka luulee, että mersuilla ajavat vain paremmat ihmiset. Asiahan on päin vastoin, mersuilla ajavat tänä päivänä vain imbesillit talonmiehet jotka ei tiedä autoista tai elintasosta mitään.
hyvin sullakaan, mene lääkäriin reppana !
- ladallako?
ainutta kirjoitti:
asiallista kommenttia ei näytä mersun omistajilta tulevan. Muitten kommentit ovat pysyneet suhteellisen asialinjalla. Outoa.
Hei,
Perustelepa väitteesi tarkemmin. Liika yleistys, johon sinä olet nyt syyllistynyt osoittaa asiantuntemattomuutta ja- anteeksi vain luetun ymmärtämättömyyttä. - omaa
ladallako? kirjoitti:
Hei,
Perustelepa väitteesi tarkemmin. Liika yleistys, johon sinä olet nyt syyllistynyt osoittaa asiantuntemattomuutta ja- anteeksi vain luetun ymmärtämättömyyttä.luetun ymmärtämystäsi. Jos nuo, ja suurin osa muista ketjun vastauksista on mielestäsi asiallisia, en ihmettele yleistysväitettäsi. Minusta ne eivät kyllä kerro asiantuntemuksesta. Eivätkä ole asiallisia.
jne,jne,jne...
- tuc
... siis kun ei ole ilmaiseksi käynyt maalauttamassa ruosteita pois. Mersuissa kun on 30 vuoden puhkiruostumattomuustakuu.
Kaikesta huolimatta uudemmillakin Mersuilla näköjään taitetaan aivan hirveitä kilometrimääriä. Nettiauto pullollaan todella paljon ajettuja E-sarjalaisia...- ruosteet
maalautetaan pois? W211:n herkimmin ruostuva näkyvä kohta on takalokasuojan kaari pyörän edessä. Pistehitsaukset on jätetty maalin alle ilman ruostesuojausta ja ruostuvat jopa Saksassa, josa kiveniskemiä ja suolaa on Suomeen verrattuna vähemmän. Ko. kohta ei ole ruuvikiinnitteinen vaan osa itsekantavaa koria. Ruostumisen alettua on todella vaikea saada korjaus onnistumaan - maalaus ei todellakaan poista ongelmaa, hyvin tehtynäkin peittää sen vain joksikin aikaa.
- MBika
ruosteet kirjoitti:
maalautetaan pois? W211:n herkimmin ruostuva näkyvä kohta on takalokasuojan kaari pyörän edessä. Pistehitsaukset on jätetty maalin alle ilman ruostesuojausta ja ruostuvat jopa Saksassa, josa kiveniskemiä ja suolaa on Suomeen verrattuna vähemmän. Ko. kohta ei ole ruuvikiinnitteinen vaan osa itsekantavaa koria. Ruostumisen alettua on todella vaikea saada korjaus onnistumaan - maalaus ei todellakaan poista ongelmaa, hyvin tehtynäkin peittää sen vain joksikin aikaa.
Itse ostin (halvalla) vuoden 1990 200 D 124- korilla. Kukaan ei tiedä paljon sillä on ajettu, epäilen noin 600 000. Minulla on ollut autoja tähän mennessä 15 kpl ja melkein kaikki eri merkkiä. Tämä nykyinen, monen mielestä loppuun ajettu 200 nuhapumppu on eittämättä yksi mukavimmista vehkeistä koskaan. Varsinkin nyt kun pistin kytkimen uusiksi. Hinnaneroa entisiin autoihini on useita tuhansia ja silti tämä on koriltaan ja tekniikaltaan erinomaisessa kunnossa. Katsastusmieskin sen totesi oikein ääneen viime viikolla. Pohjasta löytyy muutama ruosteläikkä kohdista, josta massa on aikojen alussa tippunut pois. Kyljet on maalattu uudestaan joskus aikoja sitten. Näillä kilometreillä ja Suomen keleillä sen ymmärtää. Uskon, että tällä autolla on edessä vielä niin monta vuotta ja kilometriä, että naapurin isäntä ehtii paalaamaan tässä välissä jo muutaman corollan. Kateellisten (tätä ei tarvi kadehtia) panettelua nämä puheet ruostumisesta.
- kokonaan
MBika kirjoitti:
Itse ostin (halvalla) vuoden 1990 200 D 124- korilla. Kukaan ei tiedä paljon sillä on ajettu, epäilen noin 600 000. Minulla on ollut autoja tähän mennessä 15 kpl ja melkein kaikki eri merkkiä. Tämä nykyinen, monen mielestä loppuun ajettu 200 nuhapumppu on eittämättä yksi mukavimmista vehkeistä koskaan. Varsinkin nyt kun pistin kytkimen uusiksi. Hinnaneroa entisiin autoihini on useita tuhansia ja silti tämä on koriltaan ja tekniikaltaan erinomaisessa kunnossa. Katsastusmieskin sen totesi oikein ääneen viime viikolla. Pohjasta löytyy muutama ruosteläikkä kohdista, josta massa on aikojen alussa tippunut pois. Kyljet on maalattu uudestaan joskus aikoja sitten. Näillä kilometreillä ja Suomen keleillä sen ymmärtää. Uskon, että tällä autolla on edessä vielä niin monta vuotta ja kilometriä, että naapurin isäntä ehtii paalaamaan tässä välissä jo muutaman corollan. Kateellisten (tätä ei tarvi kadehtia) panettelua nämä puheet ruostumisesta.
eri autosta, sinun autosi ei ole E Mersu. Mutta se sinun 124:nen taitaa olla hyvässä kunnossa, kun katsastusmies meinaa väkisin ostaa sen sulta.;)
- Psykiatri_
"... siis kun ei ole ilmaiseksi käynyt maalauttamassa ruosteita pois. Mersuissa kun on 30 vuoden puhkiruostumattomuustakuu."
Tuota noin oletko unohtanut tuosta takuuta koskevat ns. varaumat, joka tarkoittaa, että 30-v ei oikeudellisessa mielessä koskaan tule toteutumaan - se on selvää.
Itselläni on uutena hankittu Mercedes-Benz E-series, jonka johdosta olen jo 5-v kokemuksella tapellut(2x) alkavista pienistä ruoste-ongelmista Vehon kanssa..!! Ja siihen kts. 30-v on utopiaa ainakin Suomessa. - ainakaan
Psykiatri_ kirjoitti:
"... siis kun ei ole ilmaiseksi käynyt maalauttamassa ruosteita pois. Mersuissa kun on 30 vuoden puhkiruostumattomuustakuu."
Tuota noin oletko unohtanut tuosta takuuta koskevat ns. varaumat, joka tarkoittaa, että 30-v ei oikeudellisessa mielessä koskaan tule toteutumaan - se on selvää.
Itselläni on uutena hankittu Mercedes-Benz E-series, jonka johdosta olen jo 5-v kokemuksella tapellut(2x) alkavista pienistä ruoste-ongelmista Vehon kanssa..!! Ja siihen kts. 30-v on utopiaa ainakin Suomessa.ei korjattu Suutarilassa kuin ovien ruoste vauriot. Lokasuojien kaaret ja keula, sekä takaluukku meni "kiveniskemien" piikkiin. No, onneksi sain paskan myytyä, tosin huonoon hintaan.
- MBika
Ymmärsin kyllä, että Väyrystä tässä sohitaan. Oli siinä kuitenkin aika paljon myös yleistystä, jota vastaan kirjoittelin.
- dffdffd
Lue miten mersu on ratkonnut ruosteongelmansa Ruotsin markkinoilla ja ilmeisesti samalla tavalla Suomessa :
http://www.vibilagare.se
Jännä juttu muuten että Suomessa jumaloidut Tuulilasi ja TM ovat olleet täysin hiljaa asiasta.
Tiivistelmä:
-30 vuotinen ruostetakuu ei päde tehtaan mielestä.
-mahdolliset korjaukset hoidetaan Goodwill-tapauksina ja asiakaan on anottava korjausta sekä täytyy täyttää kokonainen liuta ehtoja että edes harkittaisiin korjausta tehtaan piikkiin, 99 anomusta 100:sta hylätään ....
-enää ei vaihdeta kokanisia ovia jne, vaan ruostunut sauma leikataan irti ja korvataan uudella pellillä ...... - kalle
Hei,
Paljon porua noinkin normaalista aiheesta kuin auton ruostuminen.
Mutta käsi moottorin päälle, kuinka monella kommentin kirjoittajalla on itse juuri nyt E-mallinen MB autona?
Itse E-mallisen MB:n omistajana en arvosta muita kuin omakohtaisia kokemuksia syystä, että ne ovat aitoja ja realistisia.
Aina voi kirjoittaa suoranaista paskaa mm. kateudesta niinkuin tälläkin palstallakin on taas käynyt.
Kommentteja vain ja ainoastaan mersun omistajat!- niistä
haluaa eroon. Edes raviharrastuksestaan tunnetut ihmiset eivät osta yli 7000€:n väyrysiä. E-mallin omistajan on syytä pitää käsi rahapussinsa päällä.
- kalle
niistä kirjoitti:
haluaa eroon. Edes raviharrastuksestaan tunnetut ihmiset eivät osta yli 7000€:n väyrysiä. E-mallin omistajan on syytä pitää käsi rahapussinsa päällä.
Moi,
Ketkä kaikki? Täsmennä! - joilla
kalle kirjoitti:
Moi,
Ketkä kaikki? Täsmennä!sellainen on.
- psykiatri_
Ainakin itse ostin autoni juuri sillä tarkoituksella, että auto on todella laadukas&luotettava ja kun muuten en ole mitään auto-ihmisiä eli en osaa tehdä autolle juuri mitään niin siihen nähden autoni ruostumisasia on tullut meille todella yllätyksenä. Mersuun sinällään olen ollut tyytyväinen, mutta ruostumiseen EN(!)
Onneksi Veho on ainakin tähän saakka korjannut alkavat ongelmat, mutta tappelun jälkeen vaikka puhutaan 30-v takuusta(joka on todellisuudessa aivan nimellinen), kun minulle maristiin jo molemissa tapauksissa, että ovat kiveniskemiä tai ole raapinut toisen oven alalaitaa kiveen(!)
Joten asian voi tiivistää siihen, että siihen laatuun, jota odotin niin en ole tyytyväinen, mutta ilman ruosteasiaa auto olisi todella HYVÄ(!) - kalle
psykiatri_ kirjoitti:
Ainakin itse ostin autoni juuri sillä tarkoituksella, että auto on todella laadukas&luotettava ja kun muuten en ole mitään auto-ihmisiä eli en osaa tehdä autolle juuri mitään niin siihen nähden autoni ruostumisasia on tullut meille todella yllätyksenä. Mersuun sinällään olen ollut tyytyväinen, mutta ruostumiseen EN(!)
Onneksi Veho on ainakin tähän saakka korjannut alkavat ongelmat, mutta tappelun jälkeen vaikka puhutaan 30-v takuusta(joka on todellisuudessa aivan nimellinen), kun minulle maristiin jo molemissa tapauksissa, että ovat kiveniskemiä tai ole raapinut toisen oven alalaitaa kiveen(!)
Joten asian voi tiivistää siihen, että siihen laatuun, jota odotin niin en ole tyytyväinen, mutta ilman ruosteasiaa auto olisi todella HYVÄ(!)Morjenttes,
Ensimmäinen todella asiallinen kommentti. Kiitos tästä. Tällainen kommentti olkoon esimerkkinä muillekin. Tästä on hyvä jatkaa keskustelua.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo716815Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583113- 322299
- 201878
- 131867
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto221862Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131582- 181559
- 521548
- 101539