VapaaKierto kalaöljyt

Onko firmalla väliä

Eräs sukulaiseni söi kolesterolia alentaakseen muutaman kuukauden VapaaKierto kalaöljykapseleita. Muutaman kuukauden jälkeen hän otti kolesteroliarvon ja se oli noussut monta pykälää!! Kysyi lääkäriltä miten mahdollista? Lääkäri sanoi että kalaöljyn pitoisuudet ovat niin pienet että ei paljon järkevämpää syödä kalaa. Lisäksi sanoi että itse valmiste on saattanut nostaa kolesterolia ja samaa sanottiin firmastakin, vaikutus on kuulemma yksilöllinen, joillakin se kuulemma voi alentaa kolesterolia, joillakin ehkä nostaa, sanoivat että kannattas ehkä lopettaa valmisteen käyttö ja niin tuttuni lopettikin. Eli voiko ne liivatteet niissä öljyissä nostaa kolesterolia, nehän tehdään ties mistä mömmöstä.

Riippuuko kala-öljyjen teho firmasta ja onko niin että ne voi sopia jollekkin ja toiselle taas eivät sovi lainkaan, eli voivat siis aiheuttaa terveyshaittoja?

15

27766

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liperi

harvemmin on laadukasta. Pitoisuudet pienet ja mistäköhän se kala on peräisin.

• aniantuntemus

on kysenalainen, sillä kokonaiskolesteroli voi nousta siksi, että hyvä HDL nousee. Vapaa Kierto on kuitenkin sitä halvinta ja kehnointa peruskalaöljyä, jota myydään postimyynnissä hyväuskoisille, jotka eivät erota hyvänlaatuisia tuotteita kehnoista.

Jos katsot esim. JELIS-tutkimuksen tuloksia, näet, että kolesteroli- ja tryglyseridiarvot alenivat E-EPAlla vielä siitäkin mihin kolesterolilääkkeillä oli päästy. JELIS löytyy googlesta ihan tällä nimellä.

• liperi
        aniantuntemus kirjoitti:

on kysenalainen, sillä kokonaiskolesteroli voi nousta siksi, että hyvä HDL nousee. Vapaa Kierto on kuitenkin sitä halvinta ja kehnointa peruskalaöljyä, jota myydään postimyynnissä hyväuskoisille, jotka eivät erota hyvänlaatuisia tuotteita kehnoista.

Jos katsot esim. JELIS-tutkimuksen tuloksia, näet, että kolesteroli- ja tryglyseridiarvot alenivat E-EPAlla vielä siitäkin mihin kolesterolilääkkeillä oli päästy. JELIS löytyy googlesta ihan tällä nimellä.

ku oisit vielä vastannu tolle alottajalle tän eikä mulle. Mä tiedän tän asian, mut se ei taida tietää.

• HYVÄ KALAÖLJY
        aniantuntemus kirjoitti:

Mitkä on hyviä kalaöljyjä ja missä on eniten sitä kalaöljyä?

• vielä niin että
        aniantuntemus kirjoitti:

DHA nostaa useimmilla pahaa-kolesterolia ?

• vapaakierto nosti arvoja
        liperi kirjoitti:

ku oisit vielä vastannu tolle alottajalle tän eikä mulle. Mä tiedän tän asian, mut se ei taida tietää.

Niin se kolesterolin nousu oli jyrkkää, alle 7:stä yhdeksään. Parin kuukauden käuytön aikana.

Eli tutkitaanko noita luonnontuotteita lainkaan mitä niihin laitetaan. Tuntuis että onko esim. Möller sitten ainut luotettava koska se firmahan on tehnyt kalamaksanöljyäkin vuosi kymmenet.

Tuntuu että tuo tuotevalikoima on niin kirjava että tutkitaanko niitä edes kaikkia. Esim. Tolosenkin tuotteista olen kuullut että ne ovat pelkkää mömmöä.

Onko sitten varalta parempi välttää luontaistuotteita ettei sairastu.

• tutkittuja
        vapaakierto nosti arvoja kirjoitti:

Niin se kolesterolin nousu oli jyrkkää, alle 7:stä yhdeksään. Parin kuukauden käuytön aikana.

Eli tutkitaanko noita luonnontuotteita lainkaan mitä niihin laitetaan. Tuntuis että onko esim. Möller sitten ainut luotettava koska se firmahan on tehnyt kalamaksanöljyäkin vuosi kymmenet.

Tuntuu että tuo tuotevalikoima on niin kirjava että tutkitaanko niitä edes kaikkia. Esim. Tolosenkin tuotteista olen kuullut että ne ovat pelkkää mömmöä.

Kun nyt nostit esille nuo tri Tolosen kalaöljyt, niin kävin etsimässä netsitä onko väitteillesi katetta. Pötyä näytät puhuvan, tuotteet on hyvin tutkittuja, jopa Tullilaroratoriossa ja kotimaisissa yliopistoissa, mitä ei kai voi sanoa muista tuotteista, joita täällä mainostetaan
        http://www.biovita.fi/suomi/tuotteet/e-epa.html

• mitä saa
        vapaakierto nosti arvoja kirjoitti:

postitse tilata: kyseltiin täältä firmalta että mikä on se kala josta se valmistetaan,,,,,yllätys oli suuri kun ei tienneet sanoa mikä kala se on. siihen loppu sen tuotteen käyttö meillä.

• kalanystävä

Kalaöljyillä voi olla vaikutus että nostaa kokonaiskolestrolia. Yleisesti aleneva vaikutus näkyy Triglygerideissä, jotka ovat eniten ns syömälä hankittuja rasvoja. Kalaöljyt myös nostavat HDLää mikä on hyvä asia. Aina jos kolesteroli nousee, on syytä myös tarkistaa mitä muita elintapoja muuttui samalla
      Se että nostettiin Vapaakierto esille, voin kertoa, että tuote valmistetaan GMP standardien mukaisesti eli lääkeaineiden hyvien tuotantostandardien mukaisesti, eli valvonta sama kuin lääkkeillä- siis sisällä on mitä luvataan. Sillä on myös Norjan Kansanterveyslaitoksen suositus mitä esim Möller tai kukaan muu ole saanut! Ja se on saatu nimenomaan tuotteen laadun vuoksi, ei maksamalla joku julkkis puhumaan asian puolesta.
      Hinnan edullisuus on vain siinä, ettei tuotteella ole kaupan ym välikäsiä, ei suinkaan tuotteen huonon laadun vuoksi

• Hauki78

Tuolla enemmän tuotteen sisällöstä. Erittäin hyvä ja laadukas tuote.

• hohhoijakkaa
        Hauki78 kirjoitti:

Tuolla enemmän tuotteen sisällöstä. Erittäin hyvä ja laadukas tuote.

just joo ilman muuta kannattaa pistää rahat johonkin postimyyntikamaan ja puhelinmyyjien tuputtamiin tuotteisiin.

• tupla hohhoijaa
        hohhoijakkaa kirjoitti:

just joo ilman muuta kannattaa pistää rahat johonkin postimyyntikamaan ja puhelinmyyjien tuputtamiin tuotteisiin.

jäi nyt vähän mietityttämään tuo edellinen mielipide. Kirjoitus siihen sävyyn, kuin joku "-puhelinmyyjä-" olisi nyt ns. pissinyt muroihisi, tai ainakin nyt sitten "t-u-p-u-t-t-a-n-u-t tuotteita. Pistipä itseäni siis telemarkkinoijana sapettamaan.
        Tiedän että joitain ja varsinkin nykyään on vähän valitettavasti hämärä bisnestä tälläkin alalla -se vaan sortaa meitä yrityksiä joilla on puhtaat jauhot pussissa ja perheen äidit ja isät, ja suuret määrät opiskelijoita tällä alalla töissä. Jos epäilee luotettavuutta, niin kannattaa aina kysyä että mistä on saanut numeron, mistä soittaa ja tuotteista jne, ja pyytää kotisivujen os. jne.. mutta se siitä aiheesta, kalaöljyistä piti.

Tässä muutamia faktoja nimenomaan tuosta teidänkin puhumasta vapaakierrosta
        -omegan muoto etyyli esteri, siis imeytyy useaa omegaa paremmin (triglyseridi)
        -ei lisättyjä vitamiineja (liika vitamiini rasvoittaa maksaa, etenkin kemialliset) mukana ainoastaan luonnollinen E, joka säilöö omegaa ja imeyttää elimistöön
        -omega pitoisuus 70%, eli markkinoiden ylimpiä (vahvemmat yleensä reseptillä)
        -EPA:aa enemmän kuin DHA:ta
        -Jos omega määrä halutaan isommaksi, voi kapseleita syödä esim. 3 päivässä (jotkut syö 5-6 päivässä) annostuksesta voi kysyä vapaakierron sivuilla olevasta "kysy lääkäriltä" osiossa
        -kapselin koko pieni, jos tekee tiukkaa syödä isoja
        -voi käyttää jos kala allergia ei niin paha, että ei pysty samassa huoneessa olemaan kalan kanssa
        -Usean lääkkeen kanssa voi käyttää
        -kalat puhtaista vesistä ja maksaa ei käytetä (ympäristömyrkyt)'
        -Valmistusprosessi pitempi, jotta kalanmaku ei tule ihan niin helposti röyhtäyksissä suuhun kuin monissa muissa

Nämä samat asiat löytyy vapaakierto.fi:stä.
        On muitakin hyviä omegoita markkinoilla, vapaakierto suhteellisen hyvä hintalaatu suhteeltaan, kun hintaan vielä sisältyy tuo kysy lääkäriltä palvelu.

Ja jotta kukaan ei nyt kuitenkaan ala sokeasti uskomaan tuotteeseen tai mollaa vastaustani että esim. tuli ainakin minulle allerginen reaktio, niin henkilökohtaisia eroja käyttäjissä on aina, sopivan tuotteen omegoistakin löytää usein vain kokeilemalla, ja sitten taas, -ei omega ole ainoa joka sinusta -forever young- tms, mutta fiksu syödä varsinkin kun suomessa yleisin syy sydän ja verisuonitaudit.

• möhömaha
        hohhoijakkaa kirjoitti:

Postimyynti kamaa sä voit mennä Norjasta hakemaan sitä idiootti jos et halua postin kautta tilata ,että osaa olla tyhmää porukkaa.Ihan täysiä idiootteja koko sakki mä en käsitä et miten kaikki saatanan vammaset osaa löytää toisensa.Syökää paskaa ei oo postimyynti kamaa ja laatukin on taattu.

• vipa

Olen nähnyt tutkimuksia, jossa kalaöljyillä on päästy samoihin tuloksiin kuin joillakin yleisimmin määrätyillä kolesterolilääkkeillä. Joskus kalaöljy saattaa nostaa hieman LDLää, sekä myös HDLaa ja alentaa triglyseridejä, jonka kautta se vaikuttaa kolesterolien suhdelukuihin ja niiden partikkelikokoihin myönteisesti jne.

• kim kaunis poika

osta möllerin valmisteita niin saat laatua

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2314
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1559
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1372
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1310
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      268
      1293
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe