matonkutojat

räsymatto, ei nukke

olen innokas räsymattojen kutoja. mattoni ovat herättäneet sen verran kiinnostusta että ovat kyselleet ostaakseen. Voisko joku kertoa hinnoista; Paljonko metri maksaa? Matot ovat kudottu vanhoista vaatteista ja lakanoista, ovat n.80 cm leveitä.

12

4881

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M.M

Itse olen myynyt n. 7€/metri, leveys n. 80 cm.
      Isompaa mattoa (140 X 230) n. 80€/matto.

• metrihinta

oletko laskenut omalle työllesi yhtään hintaa?
        leikkaat kuteet, ostat loimet tai luot itse, kudot,viimeistelet.kolminkertaista hintasi jos arvostat omaa työtäsi.

• Maritta

Tietääkö kukaan, voiko netin kautta ja mistä tilata valmiita loimia tai matonkuteita? Osoitteita olisi kiva saada. Paikkakunnallamme on yksi liike ja hinnat tuntuvat aika kovilta. Niiden mukaan laskien maton metrihinta nousee 10 euroon ilman työpalkkaa!

• yks

• räsymatto, ei nukke

uusista ostetuista kuteista tulee todellakin hintaa matoille. Itse kudon pääasiallisesti vanhoista vaatteista ja lakanoista leikatuilla kuteilla.Joskus tekee löytöjä esim. kirpputoreilta.

• Maritta
        yks kirjoitti:

Miten olis tämä paikka. Siskoni on täältä tilaillut loimia.

http://www.kangasaitta.fi/

täältäkin pitäisi loimia löytyä:

http://www.toika.com/

On hyvä tietää, mistä voi myös halutessaan tilata vaihtoehtona. Taitavat nuo valmiit kuteet olla melko kalliita joka paikassa.
        Maksoin matonloimestani 63 euroa, 30 metriä lointa, paikallisesta liikkeestä ostaessani.

• hinta
        Maritta kirjoitti:

On hyvä tietää, mistä voi myös halutessaan tilata vaihtoehtona. Taitavat nuo valmiit kuteet olla melko kalliita joka paikassa.
        Maksoin matonloimestani 63 euroa, 30 metriä lointa, paikallisesta liikkeestä ostaessani.

kyllä 63 € 30 m loimesta on normaalihinta, jos lanka on kotimaista 15 s kalalankaa.

• Maritta
        räsymatto, ei nukke kirjoitti:

uusista ostetuista kuteista tulee todellakin hintaa matoille. Itse kudon pääasiallisesti vanhoista vaatteista ja lakanoista leikatuilla kuteilla.Joskus tekee löytöjä esim. kirpputoreilta.

Oletteko käyttäneet narua mattoa kutoessanne? Olette varmaan, koska se tuntuu olevan nyt muodissa. Minulla on nyt sellainen matto tekeillä, johon laitoin narun toisena kuteen lisäksi ja sidoin ripsipalttinana.

Olen harrastelija kutojana, joten olisin kysynyt, miten näitä eri sidontoja voi hyödyntää mattoa tehdessään. Miten esim. pitäisi polkusimia käyttää, että narun kanssa tulisi "hyvää jälkeä". Alku näyttää mielenkiintoiselta.

• kutoja
        Maritta kirjoitti:

minä tässä aloin vertailla hintaa matonloimesta ja ostin juuri leveys 85cm, pituus 30m, sellaisen loimen kotimainen kalalanka ja hinta oli 64,80€,
        nyt vuonna 2006 loppuuvuodesta.
        ja tuo verrattava matonloimi oli ostettu 2003 alkuvuodesta hinta 63€. melkein neljä vuotta väliä ostopäivillä.
        olen hyvin tyytyväinen kudekauppaani, suosittelen muillekkin.
        http://matonkude.vuodatus.net/

• !!!

Porista saa 5,90€/ kg.

• mattoaräsyistä

Ei ole tarpeen käyttää aina kallista kotimaista kalalankaa loimena,aivan yhtä hyvää on puuvilla polyester lanka, n. euron metri hinta matolle. varsinkin räsymatolle parempi kuin kova kala lanka. ei kannata ilmaiseksi antaa hyvin tehtyjä mattoja, mutta kannattaa ostajankin katsoa että matto on räsy matto, mutta ei resu matto, jotkut taiteilijat yrittää esittää että se on luonnollisen näkoinen kun siinä näkyy "käden jälki" eli kun eivät osaa tehdä siistiä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      91
      7580
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      123
      6314
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      160
      4437
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      235
      3061
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      90
      2638
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      35
      1925
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      129
      1551
    8. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      197
      1534
    9. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      32
      795
    10. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      782
    Aihe