Olen ajatellut meneväni laserleikkaukseen, koska miinuksia on paljon. Silmälääkärin mukaan minulle voidaan tehdä lasik- jollakin(en muista) menetelmällä.
Nyt haluisin ihmisten mielipiteitä leikkauksesta? Paljonko oli miinuksia, ikäsi ja miten leikkaus onnistui, oliko kipuja jne....
Ja vielä tärkeä kysymys, missä sinut leikattiin, onko joku käynyt tampereen medilaserissa, millainen paikka oli?
Laserleikkaus kokemuksia?
13
4109
Vastaukset
- Antti--
Kävin puolitoista vuotta sitten leikkauksessa Tampereella Mehiläisessä. Kirjoitin sivuilleni tekstin kokemuksistani, vilkaise sieltä jos vaikka olisi iloa/apua.
http://aeintola.sigmatic.fi/lasikleikkaus.html - lasikista
Hei, minulle tehtiin kaksi viikkoa sitten Lasik-zyoptix Kuopion Medilaserissa. Miinuksia minulla oli -6.5 ja -7.5 ja lisäksi hajataittoa molemmissa silmissä. Esitutkimuksessa selvisi, että minulla on normaalia ohuemmat sarveiskalvot ja pupillit normaalia suuremmat. Lääkäri sanoi, että oikeastaan ainoa minulle sopiva vaihtoehto olisi lasik zyoptix-menetelmällä.
Leikkaus jännitti kovasti, mutta turhaan jännitin. Se ei ollut kivulias, korkeintaan epämiellyttävä. Leikkaussalissa kului kaikkiaan n. 20 min. Luomenlevittimet tuntuivat vähän inhottavilta ja imu, jolla saatiin paine silmään. Itse laserointi ei tuntunut miltään. Piti vaan katsoa edessä näkyvään punaiseen valoon. Leikkauksen jälkeen sain päähäni suojalasit. Näin heti melko hyvin, tunnin kuluttua leikkauksesta minulla oli jo ajokorttinäkö.
Nyt on siis kulunut kaksi viikkoa leikkauksesta ja näen aivan haukantarkasti. En ole ikinä nähnyt näin tarkasti millään silmälaseilla tai piilolinsseillä. Näköä ylikorjattiin tarkoituksella vähän, regression varalle. Jälkitarkastuksen mukaan plussaa on jonkin verran niinkuin pitääkin. En kuitenkaan huomaa sitä mitenkään. Suosittelen leikkausta ehdottomasti. Olen ollut todella tyytyväinen:) Silmät tuntuvat nyt vähän kuivilta, mitään muita vaivoja ei ole ollut missään vaiheessa.- sanat
Olen täysin samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja, eli suosittelen lämpimästi leikkausta. Yksi elämäni parhaita päätöksiä. Ei enää silmälaseja ei enää piilareita. Miinusta oli 2,75 ja 3,25 ja vähän hajataittoa. Ikää on 24. Puoli vuotta on nyt leikkauksesta ja näkö on täydellinen. En ole minäkään nähnyt koskaan rilleillä tai piilareilla näin hyvin. Ei ollut kivulias (ei tuntuinut ollenkaan), silmät voi hyvin jo pari tuntia leikkauksen jälkeen ja näin täydellisesti samana iltana. Turhaa jännitin minäkin. Minut leikkasi Juha Lehtosalo Helsingin yksityisessä silmäsairaalassa (Makkaratalossa.) Olin todella tyytyväinen.
- Pinja
Minulla oli miinuksia yli -10 kun menin leikkaukseen. Minulle ei luvattukaan välttämättä täyttä lasittomuutta mutta helpompaa elämää kumminkin. KOhdallani kävi kuitenkin niin ikävästi että miinusta on tullut (2 kk jälkeen) takaisin jo -2,25 ja lasiton elämä on takanapäin. Alussa näin haukantarkasti pari päivää, sitten näkö huononi. En tiedä oliko tämä 3000 arvoista, toki verrattuna lähtöarvoon, tilanne on vieläkin vähän eri. Riippuen miinuksistasi, jos niitä on vähän, on leikkaus varmaan ihan hyvä juttu.
- molemmat silmät
Multa leikattiin silmät 1999 ja toinen 2000 Tikkurilassa. Näkö meni aluksi nollaan (lähtötilanne -5,5 molemmissa), mutta huononi vuodessa noin -1 tasolle, ja tällä hetkellä molemmissa silmissä -1,25. Toki se on parempi kuin entinen -5,5. Mutta lisäksi silmät tulivat valoaroiksi ja hämäräsokeus lisääntyi. Autolla ajaminen pimeässä on hankalaa tämän ns. halo-ilmiön takia, eli vastaantulevien autojen valot heijastuvat rengasmaisesti ja sokeisevat..
Leikkaukset ovat varmasti kehittyneet hurjasti, joten eiköhän se ole ihan kannattava investointi. - täällä'
molemmat silmät kirjoitti:
Multa leikattiin silmät 1999 ja toinen 2000 Tikkurilassa. Näkö meni aluksi nollaan (lähtötilanne -5,5 molemmissa), mutta huononi vuodessa noin -1 tasolle, ja tällä hetkellä molemmissa silmissä -1,25. Toki se on parempi kuin entinen -5,5. Mutta lisäksi silmät tulivat valoaroiksi ja hämäräsokeus lisääntyi. Autolla ajaminen pimeässä on hankalaa tämän ns. halo-ilmiön takia, eli vastaantulevien autojen valot heijastuvat rengasmaisesti ja sokeisevat..
Leikkaukset ovat varmasti kehittyneet hurjasti, joten eiköhän se ole ihan kannattava investointi.Mulla leikattu PRK:lla 1998 molemmat silmät. Lähtötilanne -5.5 myös. Nyt vasemmassa -1.25 ja oikeassa -0.25.
Käytän laseja ajoittain (nytkin päässä). Miten sulla - omistatko/käytätkö? Kauan sulla meni että palautui tuota miinusta? Mulla meni parisen vuotta. - aloittaja
Mulla kanssa paljon miinuksia molemmissa yli -9. Olen lähettänyt Tren medilaseriin ilmaisen "arvioinnin" sähköpostilla. Sinne laitettiin omat miinusarvot ja sun muut arvot, silmälasireseptistä. Ymmärsin niin, että noi miinukset eivät oikeastaan ole haittana. ja olenko ymmärtänyt oikein, että jos vuoden sisällä leikkaukseta tulee joitakin ongelmia esim. näkö huononee niin että uusinta leikk. tarvitaan, niin se on ilmaista(huom! vuoden sisällä leikkauksesta)
- Pinja
aloittaja kirjoitti:
Mulla kanssa paljon miinuksia molemmissa yli -9. Olen lähettänyt Tren medilaseriin ilmaisen "arvioinnin" sähköpostilla. Sinne laitettiin omat miinusarvot ja sun muut arvot, silmälasireseptistä. Ymmärsin niin, että noi miinukset eivät oikeastaan ole haittana. ja olenko ymmärtänyt oikein, että jos vuoden sisällä leikkaukseta tulee joitakin ongelmia esim. näkö huononee niin että uusinta leikk. tarvitaan, niin se on ilmaista(huom! vuoden sisällä leikkauksesta)
Että sinun miinuksillasi (kuten minulla -10) ei sarveiskalvon paksuun välttämättä riitä uusinta eli korjausleikkaukseen. Näin minullekin sanottiin, että tulos on mikä on. Ja minulle on 2 kk aikana tullut miinusta takaisin jo -2,25 ja huononevan tuntuu. Suurilla miinuksilla ei kannata odottaa pääsevänsä laseista kokonaan eroon, jotkut onnelliset toki pääsee mutta harvat. Yleensä miinusta tulee takaisin jonkin verran, mutta eihän sitä lääkärissä mainosteta...
Itselleni sanottiin kyllä mutta en tajunnut sitä, kuinka vähäisillä miinuksilla jo tarvii silmälasit että voi esim. ajaa autoa. Ja varsinkin kun on isoilla miinuksilla tottunut terävään näköön lasien kanssa. - aloittaja
Pinja kirjoitti:
Että sinun miinuksillasi (kuten minulla -10) ei sarveiskalvon paksuun välttämättä riitä uusinta eli korjausleikkaukseen. Näin minullekin sanottiin, että tulos on mikä on. Ja minulle on 2 kk aikana tullut miinusta takaisin jo -2,25 ja huononevan tuntuu. Suurilla miinuksilla ei kannata odottaa pääsevänsä laseista kokonaan eroon, jotkut onnelliset toki pääsee mutta harvat. Yleensä miinusta tulee takaisin jonkin verran, mutta eihän sitä lääkärissä mainosteta...
Itselleni sanottiin kyllä mutta en tajunnut sitä, kuinka vähäisillä miinuksilla jo tarvii silmälasit että voi esim. ajaa autoa. Ja varsinkin kun on isoilla miinuksilla tottunut terävään näköön lasien kanssa.Juu kyllä mä sitä oon miettinyt, että en ehkä pääse rilleistä eroon kokonaan, mutta tulis vähemmän miinuksia niin sekin olis ihanaa. Nyt rillit maksaa omaisuuden, koska miinuksia on paljon. Linssit ovat paksut, vaikka kuinka hiotaan ja hiotaan! ja nyt huomasin optikolla, että kaikenlaisia kehyksiä en voi osataa, koska vahvat linssini eivät sovellu varsinkaan pokiin, missä kulkee siima, esim. sellaiset missä on siima alla ja kehystä ylhäällä. Tai voi linssit niihin laittaa, mutta ei voi hioa, koska räsähtää hajalle.
- Pinja
aloittaja kirjoitti:
Juu kyllä mä sitä oon miettinyt, että en ehkä pääse rilleistä eroon kokonaan, mutta tulis vähemmän miinuksia niin sekin olis ihanaa. Nyt rillit maksaa omaisuuden, koska miinuksia on paljon. Linssit ovat paksut, vaikka kuinka hiotaan ja hiotaan! ja nyt huomasin optikolla, että kaikenlaisia kehyksiä en voi osataa, koska vahvat linssini eivät sovellu varsinkaan pokiin, missä kulkee siima, esim. sellaiset missä on siima alla ja kehystä ylhäällä. Tai voi linssit niihin laittaa, mutta ei voi hioa, koska räsähtää hajalle.
Noita itsekin mietin ja niillä nyt lohduttaudun. Että saa esim. aurinkolasit omilla miinuksilla ja voi käyttää värillisiä piilareita. Tuollaisethan eivät ole olleet meille huononäköisille mahdollista ollenkaan. Ja tosin lasit maksoivat 500 joka kerta. Nyt laitoin lasit vanhoihin pokiin niin maksoi sekin tosin 230,- Mutta onhan sitä ihan eri näköinenkin vaikka on lasit päässä, kun nyt silmätkin NÄKYVÄT eivätkä ole enää pienet tihrut paksujen linssien alla. Että onhan tässä toki hyvätkin puolet vaikkei haukannäköä saanutkaan ;)) Ja kuten lääkärini sanoi -elämänlaatu kyllä paranee. Onhan se 3000,- kyllä paljon mutta...
- Anonyymi
Itse kävin justiinsa jättämässä oman kokemuksen http://silmaleikkaus.com/silma-laser-leikkaus-kokemuksia.php sivustolle. Onko muut? Onhan tääkin hyvä foorumi, mutta välillä turhaakin tekstiä.
- Anonyymi
Ihan ok sivusto http://silmaleikkaus.com . Kiitos paljon vinkistä.
- Anonyymi
http://silmaleikkaus.com näyttäisi olevan alhaalla, tai sitten tuo linkkisi on väärä. Ainakin https://silmaleikkaus.com/silma-laser-leikkaus-kokemuksia.php löytyi, jossa kokemuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik103379MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681858Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61982Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33948Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768