...kuten otsikosta jo ilmeni, onko kellään tietoa, että onko verikokeella tehty raskaustesti 100% luotettava? Täti labrassa sanoi, että se on sama testi kuin pissatestikin, verestä vaan otettuna.
Arveluttaa vaan, kun menkat myöhässä jo viikkoja, testit negaa (pissa veri), voiko nyt sitten jatkaa "normaalia" elämistä vai kannattaako jättää "varmuuden vuoksi" esim. alkoholi pois? Jos raskaana olisin, nyt olisi meneillään n. 5 viikko, kai se pitäisi testeissä näkyä???
Raskaustesti verestä 100% luotettava?
5
3489
Vastaukset
- kiiza.p
mä luulen että sun kannattas uskoa ettet ole raskaana ja jatkaa elämää normaaliin tapaan. ehkä ne menkatki sit alkaa ku et stressaa ja saattaa tärpätä nopeammin kun otat rennosti etkä mieti vauva-asioita alituiseen.
- olen
stressaamisen jo jättänytkin, ja siirtynyt haaveilemaan ihan muista asioista ;-)
Jotenkin vaan arveluttavaa juoda alkoholia menkkojen ollessa myöhässä, mutta ehkä kompromissi olisi hyvä: juo vain hiukan, jos ja kun tulee juhlia vastaan!
Asiasta kolmanteen: "kivasti" nuo e-pillerit ovat sekoittaneet kuukautiskiertoa... - ***
olen kirjoitti:
stressaamisen jo jättänytkin, ja siirtynyt haaveilemaan ihan muista asioista ;-)
Jotenkin vaan arveluttavaa juoda alkoholia menkkojen ollessa myöhässä, mutta ehkä kompromissi olisi hyvä: juo vain hiukan, jos ja kun tulee juhlia vastaan!
Asiasta kolmanteen: "kivasti" nuo e-pillerit ovat sekoittaneet kuukautiskiertoa...Verestä otettavaa testiä on kahden laista, toinen on yhtä herkkä kuin esim apteekin testi eli reagoi n.20-25 yksikköön hormonia..mutta toinen testi sitten on ihan tarkka..eli siinä nähdään ihan numeroina paljon sitä hormonia on veressä..eli tuo eka on vaan suuntaa antava ja toinen tarkka.. kannattaa pyytää jos pääsisit tuohon tarkkaan veerikokeeseen.. =)
- sellaisen
*** kirjoitti:
Verestä otettavaa testiä on kahden laista, toinen on yhtä herkkä kuin esim apteekin testi eli reagoi n.20-25 yksikköön hormonia..mutta toinen testi sitten on ihan tarkka..eli siinä nähdään ihan numeroina paljon sitä hormonia on veressä..eli tuo eka on vaan suuntaa antava ja toinen tarkka.. kannattaa pyytää jos pääsisit tuohon tarkkaan veerikokeeseen.. =)
kuvan sain labratädin puheista, että testi olisi sama kuin peruspissatesti, jossa pitäisi plussaa tulla, jos hormoonimäärä ylittää tietyn rajan. Eli mistään tarkasta testistä ei ilmeisesti ollu kyse.
Jäämme odottelemaan mitä tuleman pitää, ainakin pari viikkoa tässä menee ilman että ois mitään juhlia tiedossa, joten eletään vielä periaatteella "varmuuden vuoksi". :-)
Hiukan vaan taka-alalla lymyilee huoli testien luotettavuudesta, omassa lähisuvussa ei yhtä raskautta huomattu kuin vasta 3. raskauskuukaudella, sitä ennen oli jo ehditty aloittaa hormoonihoidot kuukautisten alkamiseksi... En nyt tiedä, mistä se raskaus sitten vihdoin ja viimein todettiin. - yxvaan77
*** kirjoitti:
Verestä otettavaa testiä on kahden laista, toinen on yhtä herkkä kuin esim apteekin testi eli reagoi n.20-25 yksikköön hormonia..mutta toinen testi sitten on ihan tarkka..eli siinä nähdään ihan numeroina paljon sitä hormonia on veressä..eli tuo eka on vaan suuntaa antava ja toinen tarkka.. kannattaa pyytää jos pääsisit tuohon tarkkaan veerikokeeseen.. =)
..sitten varmaan munkin tilannetta jota oon ihmetelly!!
Mulla otettiin eka kaupungin sairaalassa verikoe jonka sanottiin olevan .
Tuosta parin tunnin sisällä yliopistollisessa sairaalassa toinen koe jossa Hcg nolla!!? Tosta vielä viikon päästä tarkistus ja sillon 5...
Outo hämminki noissa tuloksissa mut pakkohan niitä sit kahdenlaisia on olla, ei kai muuten vois verikoe ihan pieleen näyttää.. ja kai se riippuu lääkäristäki millai tulkittee ne pitosuudet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t734486- 332541
- 402374
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin211835Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401722- 821573
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251572- 1511397
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..231267Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901155