Koiran kivekset..

höhlä

Hei! Minulla on nyt puolenvuoden ikäinen uroskultsu. Milloin minun pitää alkaa tarkkailemaan koiran kiveksiä, että milloin ne laskeutuu ..tai yleensäkin tuo homma..voisko joku vähän tarkentaa tuota tilannetta ..

9

9309

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palleroisia

näy 1.v. synttäripäivänäkään, niin sitten se on turha toivo. Meiän 1-vee kultaisella on laskeutunut vain 1 kives.

• yhteen ikävuoteen

mennessä ole molemmat kivekset laskeutuneet, eivät ne sitten sieltä tulekaan. Mulla on vuoden ikäinen kultainen jolla ei ole laskeutunut kuin toinen palleroinen.

• iässä meillä

Meillä on kaksi kultaista urosta, 7kk ja 5kk. Kummallakin eläinlääkäri tarkisti rokotuksen yhteydessä (16vko), että ovat laskeutuneet. Aiemminkin ollut uroksia (3) ja kaikilta on kivekset laskeutuneet ennen 6kk:n ikää. Voithan kysyä kasvattajalta vielä varmuuden vuoksi.

• vastaaja--.-

on kirjoittanut. Jos ei palleroiset ole laskeutuneet yhteen ikävuoteen mennessä, ei ne enää sieltä laskeudukkaan.

Väliäkö sillä onko omistanut 1, 2 tai vaikka 17 kultaista, ei ihminen niille kulkusille ja niitten laskeutumiselle mitään voi.

Tarkkaile niitä, tunnustele, ja aina kun käytät rokotuksessa tai muuten eläinlääkärillä, niin pyydä häntäkin tarkistamaan asia.

• höhlä

Kirjoitin : "milloin ne laskeutuu ..tai yleensäkin tuo homma..voisko joku vähän tarkentaa tuota tilannetta .." ..noin epäselvästi! Suurin osa vastasi vaan, että ne laskeutuu jos laskeutuu ja ei laskeudu jos ei laskeudu .. ok, mutta miksi on tärkeää seurata niitä? Mitä sitte kun ne laskeutuu/ei laskeudu? ..vaikuttaako se johonkin asiaan!

Mä tiedän, nolo juttu edes kysyä tällasta ..mutta höhlä kun oon! Pliis, vastatkaa vähän tarkemmin tuota tilannetta!

• Pallit pois

1v mennessä Mikäli "pallit" tai toinen jää laskeutumatta saattaa myöhemmin tulla kivessyöpää liikakasvua tulehduksia jne,sen takia.Minun koiralle oli hankala ainakin kuin toinen kives jäi laskeutumatta, sille tuli virtsakivet tiedä sit jouduttiin lopettamaan koira 8v aana.Leikkauta pois ne nylkytys taipumuskin ym saattaa loppua, vähentyä sit.

• kasvattajanpuolikas

vaikkapa heti. Kun koira on selällään ne tuntuu paremmin.

• Kiinnostunut vain

Mieleeni vain tupsahti, eli osaako joku sanoa että vaikuttaako pentujen saantiin jos ei ole toinen kives laskeutunut?
      Eli eikö koira jolla ei toinen kives ole laskeutunut saada pentuja??

• vastaanpa nyt

Ikivanha ketju, mutta vastataan tuohon viimeiseen jos joku samaa miettivä tänne vielä sattuu.

Jos koiralla on toinen kives laskeutunut ja toinen ei, sen on mahdollista saada jälkeläisiä. Ei siis ainakaan kannata luottaa pallipuolen olevan steriili, jos samassa taloudessa sattuu olemaan leikkaamaton narttu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4428
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      152
      3291
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      55
      2560
    4. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2554
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      110
      2285
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1893
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1681
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1626
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      169
      1540
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1275
    Aihe