Elitkö nuoruutesi?

erias

En ymmärrä tätä jeesustelua siitä että nuoruutta ei saa elää, sillä silloin on huono nainen - ei kelpaa elämänkumppaniksi.

Onko tämä vain kateutta "kilteiltä" vai mikä tässä mättää?

Eipä ketkään enemmänkokeneet tuomitse kilttejä ihmisiä siitä, kun ovat kovin kokemattomia kaikessa!

Minä ainakin elin ja elän vieläkin nuoruuttani, enkä häpeä sitä yhtään. Harrastan seksiä koska se on ihanaa. Tapaan monia ihmisiä sillä haluan tutustua erilaisiin ihmisiin ja sitä kautta selvittää millaisen ihmisen haluan lopulta rinnalleni - toki myös sillä hetkellä nautin kyseisen ihmisen seurasta. Käytän silloin tällöin (kerran parissa kuukaudessa) alkoholia sillä alkoholijuomat maistuvat hyvälle ja tuovat hyvän fiiliksen. Tupakkaa en polta sillä en halua sairastua syöpään, enkä ole käyttänyt koskan huumeita.

Seksiä olen harrastanut useamman kuin kymmenen miehen kanssa (tarkkaa kirjaa en ole pitänyt), korkeintaan 15 miehen kanssa.

Käyn baareissa ja flirttailen joskus miehille jos siltä tuntuu - toki edellyttäen että miestä ei ole valmiiksi käsipuolessa. Joskus taas en välitä miehistä vaan juhlin ystävieni kanssa.

Olen mennyt sänkyyn miesten kanssa ekanakin iltana, sillä himoilleen saa mielestäni antautua kun siltä tuntuu. Joskus juttu ei ole johtanut mihinkään ja on tullut sydänsurujakin, mutta mitään en ole katunut.

Lisäpointtina vielä se, että olen oikein nätti nuori nainen ja tulevaisuudessa akateemisesti koulutettu. Jos joku haluaa luokitella "pahaksi" niin olen sitä oikein mieluusti ;D

104

5805

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta.....

Ei siihen elämään sisältynyt seksikokemuksia...

• jäit paitsi!

Eräs, joka on jo nuoruutensa elänyt ja katuu vain sitä ettei elänyt vielä villimmin!

• kuitenkin...
        jäit paitsi! kirjoitti:

Eräs, joka on jo nuoruutensa elänyt ja katuu vain sitä ettei elänyt vielä villimmin!

Katuminen on tyhmintä mitä voi tehdä...

• hohhoh

"Eipä ketkään enemmänkokeneet tuomitse kilttejä ihmisiä siitä, kun ovat kovin kokemattomia kaikessa! "

Äläs jauha paskaa. Nimenomaan melkoista ylenkatsetta niiltä kokeneemmilta tulee. Ikään kuin heillä olisi siihen mitään varaa.

Nuoruuden eläminen - mahdollisimman paljon seksiä? Siltä se nykyään tuntuu. Itse olen elänyt hyvän nuoruuden, ja elän tälläkin hetkellä täysillä. Siihen yhtälöön vain ei kuulu suhteilu kovin herkästi. Mutta kukin tyylillään, muistetaan vain että ne kokeneemmat eivät yleensä ole parempia.

• erias

Ihmetykseni on vain siinä että naisia pidetään huorina jos he harrastavat seksiä ja miehillä se on vain "ihan normaalia".

En väitä ettäkö olisi parempaa kokeilla kaikkea kuin jättää kaiken kokematta, mutta kyllähän sitä nyt jotakin kannattaa kokeilla "ajoissa", sillä kuitenkin houkutus on suuri enemmin tai myöhemmin.

Todella asillista: "Äläs jauha paskaa. Nimenomaan melkoista ylenkatsetta niiltä kokeneemmilta tulee. Ikään kuin heillä olisi siihen mitään varaa." - Kiitos tästä! Kyllä on varaa kommentoida ja esittää omia näkökulmia, kun näkee mihin se usein johtaa, kun elää nuorena tylsää elämää ja sitten viiskymppisenä alkaa tavoitella kadotettua nuoruuttaan.

Seksi ei minunkaan mielestäni kuulu ihanteellisessa tilanteessa vasta kun parisuhteisiin, mutta sehän on niin mukavaa puuhaa että en kyllä pysty siitä kieltäytymään. Ole sitten minua parempi ihminen, minä myhäilen huonompana omien orgasmieni kanssa ;D

• Kokematon.
        erias kirjoitti:

Ihmetykseni on vain siinä että naisia pidetään huorina jos he harrastavat seksiä ja miehillä se on vain "ihan normaalia".

En väitä ettäkö olisi parempaa kokeilla kaikkea kuin jättää kaiken kokematta, mutta kyllähän sitä nyt jotakin kannattaa kokeilla "ajoissa", sillä kuitenkin houkutus on suuri enemmin tai myöhemmin.

Todella asillista: "Äläs jauha paskaa. Nimenomaan melkoista ylenkatsetta niiltä kokeneemmilta tulee. Ikään kuin heillä olisi siihen mitään varaa." - Kiitos tästä! Kyllä on varaa kommentoida ja esittää omia näkökulmia, kun näkee mihin se usein johtaa, kun elää nuorena tylsää elämää ja sitten viiskymppisenä alkaa tavoitella kadotettua nuoruuttaan.

Seksi ei minunkaan mielestäni kuulu ihanteellisessa tilanteessa vasta kun parisuhteisiin, mutta sehän on niin mukavaa puuhaa että en kyllä pysty siitä kieltäytymään. Ole sitten minua parempi ihminen, minä myhäilen huonompana omien orgasmieni kanssa ;D

Elämä on tylsää jos ei harrasta yhdenillansuhteita? Onko tämä ihmetyksestäsi päinvastainen näkökanta sitten yhtään parempi?

• hohohooo
        erias kirjoitti:

No eihän tässä mistään kilpailusta ole kyse? En väitä olevani sinua parempi ihminen. En myöskään sinua huonompi ihminen. That's all.

• erias
        Kokematon. kirjoitti:

Elämä on tylsää jos ei harrasta yhdenillansuhteita? Onko tämä ihmetyksestäsi päinvastainen näkökanta sitten yhtään parempi?

Onko nainen sinun mielestäsi "huonompi" jos hän on ollut nuoruudessaan useiden miesten kanssa?

...koska miehethän saavat paneskella ketä tahansa niin nuorina kuin vanhoina, mutta naiset eivät missään vaiheessa PAITSI aviomiestään.

Katso aiempi keskustelu niin ymmärrät.

• Kokematon.
        erias kirjoitti:

Onko nainen sinun mielestäsi "huonompi" jos hän on ollut nuoruudessaan useiden miesten kanssa?

...koska miehethän saavat paneskella ketä tahansa niin nuorina kuin vanhoina, mutta naiset eivät missään vaiheessa PAITSI aviomiestään.

Ei ole, minulle toisen historia ei ole niin tärkeä kuin nykyhetki. Sinulle sillä näyttäisi olevan merkitys kun noin vahvasti puolustelet omia valintojasi ja vähättelet muiden.

• erias
        Kokematon. kirjoitti:

Ei ole, minulle toisen historia ei ole niin tärkeä kuin nykyhetki. Sinulle sillä näyttäisi olevan merkitys kun noin vahvasti puolustelet omia valintojasi ja vähättelet muiden.

En väitäkään että jompi kumpi olisi parempi ihminen, mutta niitä (meitä) jotka ovat tehneet jotain "hämärää" nuoruudessaan pidetään yleisesti huonompina.

Kyllä puolustan omaa näkökantaani vaikka myönnän että kilttinä elämisessä on puolensa, niin hyvät kuin huonot - siinä ei ole riskejä, mutta riskinottokin joskus kannattaa.

• .......

useimmat suomalaiset ovat niin idiootteja, että heidän mukaan elämä ei muka ole elämää jos siihen ei sisälly järjetöntä ryyppäämistä ja yhden yön suhteita.

• J-lintu
        erias kirjoitti:

Olkoon samantekevää, onko nainen ollut seksisuhteessa toisen miehen kanssa ennen suhdettaan elämänkumppaniinsa vai sen aikana. Itse asiassa jälkimmäinen vaihtehto ei välttämättä tuota pysyvää vahinkoa. Kummassakin tapauksessa naisen koskemattomuus on kadotettu.

Naiselle kaikki ensimmäistä yhdyntäkumppania seuraavat miehet ovat vain tämän ensimmäisen korvikkeita, ainaisia kakkosia, joiden pitää sopia ensi-ihastuksen perusteella tehtyjen odotusten ja toiveiden muottiin. Tällaisessa asemassa oleva mies voi odottaa saavansa naisesta asuinkumppanin, joka silloin tällöin mukavuussyistä tai manipuloidakseen saattaa rakastellakin hänen kanssaan. Ehdotonta rakkautta hänen on turha odottaa, sillä naisen ensirakkaus on sanellut ehdot jo aikoja sitten.

• .........
        erias kirjoitti:

Tiesitkö, että orgasmeja voi saada ihan vakituiselta kumppanilta eikä vain yhden yön tuntemattomilta? Minulla ei ole koskaan ollut mitään näitä naisia vastaan, jotka harrastavat yhden yön juttuja (nuoruudessa tai vanhuudessa) olen jopa puolustellut heitä erinnäisillä suomi24:n palstoilla kun aihe on heitä koskenut. Mutta ymmärräthän, että nuoruus koostuu muustakin kuin seksistä, jos minä muistelen nuoruuttani ja sitä miten elän tämänhetkistä "nuoruutta", niin kyllä niitä hyviä muistoja löytyy vähän muustakin kuin orgasmeista. Ja orgasmeja siis tosiaan voi saada vakituisessa parisuhteessa. Itse jopa pidän enemmän seksistä mieheni kanssa, joka tietää tasan tarkkaan mikä saa sekopäiseksi ja mitä fantasioita ja kokeiluja haluan toteuttaa. Lisäksi ei jää kolkkoa oloa.

Minusta sinun ei kannattaisi jokaista kehottaa toimimaan kuten sinä. Meitä löytyy niin moneen eri lähtöön, jotkut saavat vain morkkiksen yhden yön jutusta ja pystyvät harrastamaan estottomammin seksiä vakkarin kanssa. Eikä se tarkoita, että sinä tai se toisin ajatteleva, olisi parempi ihminen. Ehkä sinunkin kannattaisi jättää moralisoijien mielipiteet omaan arvoonsa eikä heistä huolehtia ja ryhtyä elämään omaa elämää. :)

• gisell
        erias kirjoitti:

kaikin puolin samaa mieltä kanssasi.

Ja sitäpaitsi, elämäänsä tunteella elänyt ihminen on huomattavasti luotettavampi valinta elämänkumppainiksi.
        Ei niitä aikoja kuitenkaan niin kaiholla muistele, että lähtisi uusimaan rilluttelujaan. Ennemminkin osaa arvostaa sitä parisuhteen mukanaan tuomaa onnea.
        Nuorena se nuoruus on elettävä, turha sitä on enää viisikymppisenä tavoitella. Ei varmaan löydy vaikka kuin etsisi.

• gisell
        ......... kirjoitti:

Tiesitkö, että orgasmeja voi saada ihan vakituiselta kumppanilta eikä vain yhden yön tuntemattomilta? Minulla ei ole koskaan ollut mitään näitä naisia vastaan, jotka harrastavat yhden yön juttuja (nuoruudessa tai vanhuudessa) olen jopa puolustellut heitä erinnäisillä suomi24:n palstoilla kun aihe on heitä koskenut. Mutta ymmärräthän, että nuoruus koostuu muustakin kuin seksistä, jos minä muistelen nuoruuttani ja sitä miten elän tämänhetkistä "nuoruutta", niin kyllä niitä hyviä muistoja löytyy vähän muustakin kuin orgasmeista. Ja orgasmeja siis tosiaan voi saada vakituisessa parisuhteessa. Itse jopa pidän enemmän seksistä mieheni kanssa, joka tietää tasan tarkkaan mikä saa sekopäiseksi ja mitä fantasioita ja kokeiluja haluan toteuttaa. Lisäksi ei jää kolkkoa oloa.

Minusta sinun ei kannattaisi jokaista kehottaa toimimaan kuten sinä. Meitä löytyy niin moneen eri lähtöön, jotkut saavat vain morkkiksen yhden yön jutusta ja pystyvät harrastamaan estottomammin seksiä vakkarin kanssa. Eikä se tarkoita, että sinä tai se toisin ajatteleva, olisi parempi ihminen. Ehkä sinunkin kannattaisi jättää moralisoijien mielipiteet omaan arvoonsa eikä heistä huolehtia ja ryhtyä elämään omaa elämää. :)

se elämänkumppani ei vain kävele vastaan juuri silloin kun sitä kaipaa, ja välillä tuntuu että meneekö se elämä odotellessa ohi....

• ;-))) Vanha Gubbe

Itse harrastin seksiä niin paljon, kuin se silloin oli mahdollista. Siis aika vähän nykyiseen verrattuna.
        Sitten tuli aika vakiintua. Pitkiä pätkiä saman kanssa, ja sitten vaihto.
        Viimein tapasin naisen, joka oli menettänyt kumppaninsa kuolemalle, eikä hänellä ole muita miehiä ollut. Arvaattekin mitä aion sanoa? Hän on niissä hommissa aivan ylivertainen kaikkiin muihin kokemiini verrattuna.
        Eikä tarvitse pelätä tauteja.
        Nyt vasta on elämä mallillaan.

• Vivian78

En nyt vieläkään ole mikään ikäloppu, mutta koe vahvasti että juoksut on juostu ja olen valmis "asettumaan aloilleni". Elämänarvot ovat muuttuneet, mutta olen kiitollinen kaikista nuoruuden kokemuksistani. Ne ovat tehneet minusta vastuuntuntoisen ja kypsän; enää ei tarvitse miettiä onko ruoho vihreämpää aidan toisella puolen.

Minullakin oli nuorena (15-22 -vuotiaana) useita seksisuhteita, joista osa johti pidemmälle osa ei. Olen harrastanut seksiä kymmenien miesten kanssa, mutta viimeiset 8 vuotta olen seurustellut säännöllisesti, joten olen harrastanut seksiä vain näiden 3 seurustelukumppanini kanssa. Jossain vaiheessa nimittäin totesin, että yhden illan jutut eivät ole enää minua varten ja minusta tulikin varsinainen "pihtari".:D Nykyiselle avollenikin annoin vasta useiden kuukausien seurustelun jälkeen. Tärkeän ihmisen kanssa se tuntui hyvältä, että tunsimme toisemme hyvin ennen seksiä.

Kaikkea muutakin pöljää on tullut tehtyä... Nuoruuteni on ollut villi, mutta eipähän tarvitse kiikkustuolissa katua ettei kokeillut kaikkea, mitä halusi! Elämä on elämistä varten.

Nykyinen mieheni arvostaa sitä, että olen elänyt nuoruuteni ja olen itsenäinen. Hänkään ei nyt ihan tarkalleen ottaen ole mikään puhdas pulmunen ja hyvä niin. Eipähän tarvitse miettiä, että haikaileeko toinen elämättömän nuoruutensa perään tai kokeilemaan muita seksikumppaneita.

Mutta kukin tyylillään. Toisille siveällisempi elämä sopii, toiset meistä haluavat juoda maljansa pohjaan saakka!

• Kokematon.

"Elitkö nuoruutesi?"
      "Onko tämä vain kateutta "kilteiltä""
      "Aika paljosta jäit paitsi!"
      "Eipähän tarvitse miettiä, että haikaileeko toinen elämättömän nuoruutensa perään tai kokeilemaan muita seksikumppaneita."
      "toiset meistä haluavat juoda maljansa pohjaan saakka!"

Edellämainittuihin lainauksiin sisältyy kaikkiin vihjaus siitä, että "kiltit" eläisivät elämäänsä väärällä tavalla. Onko todella niin vaikea kuvitella, että joku ei halua tai kykene elämään samalla tavalla? Syyllistämistä nyt on puolin ja toisin, mutta erityisesti miehelle kokemattomuus tuntuu olevan lähes pahe. Pelimiehestäkin saa vielä koulutettua kunnon puolison, mutta kokemattomuus on lähes mielenvikaisuuteen verrattava sairaus.

• Vivian78

Kannatan viimeiseen asti yksilön vapautta päättää omasta elämästään ja tehdä omat valintansa. Minulle nuoruuden kohkaaminen sopi, toisille se ei sovi. Meidät ihmiset on rakennettu hyvin eri tavalla ja arvostamaan hyvin eri asioita. Tärkeintä on löytää se itselleen sopiva tie ja pysyä sillä. Toiset meistä löytävät sen empimättä, toisten pitää kokeilla harhapolkujakin... Mutta kaikki on hyväksi, jos se johtaa todelliseen itsensä löytämiseen.

Kokeneisuus seksin suhteen ei ole minulle mikään itseisarvo. Nuorena ja hölmönä luulin sen olevan "se" -juttu, mutta nyt vanhempana ajatukseni ovat muuttuneet. Kokemukset ovat edelleenkin mielestäni tärkeitä ja kasvattavia, sillä mitenkä sitä muuten elämää oppisi ellei elämällä? Mutta en tarkoita tässä yhteydessä kokemuksilla pelkästään seksikokemuksia, vaan ylipäätään asioiden tekemistä muuallakin kuin töissä ja kotona. Omia rajojaan on hyvä tavoitella silloin tällöin.

Eli ei minun mielestäni kiltteys ja kokemattomuus ole mitenkään väärin. Usein ne vain kulkevat käsikädessä tietämättömyyden kanssa, sillä kovin kokemattomalla ei välttämättä ole sitä tietoarsenaalia käytettävissään, mikä kokeneemmalla on. En siis sano, että aina, mutta usein näin on. Siksi ehkä kokeneisuutta arvostetaan niin paljon; elämä hioo ihmisestä paljon turhaa pois.

Mutta itseään ei kannata pettää; jos asioiden kokeileminen ei tunnu hyvältä, niin ei kannata tehdä vaikka kuka sanoisi mitä. Itselleen uskollisena pysyminen on tärkeintä, oli se sitten mielenvikaisuutta tai ei.

• hyvähyvä
        Vivian78 kirjoitti:

Kannatan viimeiseen asti yksilön vapautta päättää omasta elämästään ja tehdä omat valintansa. Minulle nuoruuden kohkaaminen sopi, toisille se ei sovi. Meidät ihmiset on rakennettu hyvin eri tavalla ja arvostamaan hyvin eri asioita. Tärkeintä on löytää se itselleen sopiva tie ja pysyä sillä. Toiset meistä löytävät sen empimättä, toisten pitää kokeilla harhapolkujakin... Mutta kaikki on hyväksi, jos se johtaa todelliseen itsensä löytämiseen.

Kokeneisuus seksin suhteen ei ole minulle mikään itseisarvo. Nuorena ja hölmönä luulin sen olevan "se" -juttu, mutta nyt vanhempana ajatukseni ovat muuttuneet. Kokemukset ovat edelleenkin mielestäni tärkeitä ja kasvattavia, sillä mitenkä sitä muuten elämää oppisi ellei elämällä? Mutta en tarkoita tässä yhteydessä kokemuksilla pelkästään seksikokemuksia, vaan ylipäätään asioiden tekemistä muuallakin kuin töissä ja kotona. Omia rajojaan on hyvä tavoitella silloin tällöin.

Eli ei minun mielestäni kiltteys ja kokemattomuus ole mitenkään väärin. Usein ne vain kulkevat käsikädessä tietämättömyyden kanssa, sillä kovin kokemattomalla ei välttämättä ole sitä tietoarsenaalia käytettävissään, mikä kokeneemmalla on. En siis sano, että aina, mutta usein näin on. Siksi ehkä kokeneisuutta arvostetaan niin paljon; elämä hioo ihmisestä paljon turhaa pois.

Mutta itseään ei kannata pettää; jos asioiden kokeileminen ei tunnu hyvältä, niin ei kannata tehdä vaikka kuka sanoisi mitä. Itselleen uskollisena pysyminen on tärkeintä, oli se sitten mielenvikaisuutta tai ei.

Sait mut miettimään asioita.

• terttukki
        Vivian78 kirjoitti:

Kirjoitit niin hienosti että ihan otti syrämestä. Elämä on tehty elettäväksi, sen tekee enemmin tai myöhemmin.

Nuoruuteen toki kokeilu sopii paremmin, ei enää vanhemmalle. Mutta jokainen tallaa tyylillään.

• Kokematon.
        Vivian78 kirjoitti:

Sitten olemme asiasta jotakuinkin samaa mieltä. Mielestäni ihminen voi päästä tavoitteeseensa useita polkuja, ja jos ketään ei loukkaa siinä varrella niin ei toinen polku ole toista huonompi. Kirjoitinkin vain siitä syystä, että vaikutti siltä että moni tuntuu vaativan muilta arvostusta kuitenkaan antamatta sitä itsestään poikkeaville, oli sitten kokenut tai kokematon.

Tästä aiheesta taitaa muutenkin olla melko ristiriitaisia vaatimuksia ihmisille, kun lähes päinvastaisella kannalla olevat ihmiset kokevat olevansa painostettuja toisenlaiseen käytökseen. Eiköhän molemmille kuitenkin löydy tilaa jos ihmiset osaisivat kuvitella muitakin tapoja kuin sen omansa.

Kun tuo nyt tuli sanottua, niin en kuitenkaan menisi arvostamaan kokemusta noin korkealle kasvamisen välineenä. Nykyään monet menevät viettiensä perässä miettimättä sen tarkemmin tekemistensä seurauksia. Kokemukset ovat arvottomia jos niistä ei kykene ottamaan opikseen. Loppuun huono aforismi: "Viisas oppii muiden virheistä, tyhmä ei omistakaan".

• Eri mieltä
        Vivian78 kirjoitti:

"Eli ei minun mielestäni kiltteys ja kokemattomuus ole mitenkään väärin. Usein ne vain kulkevat käsikädessä tietämättömyyden kanssa, sillä kovin kokemattomalla ei välttämättä ole sitä tietoarsenaalia käytettävissään, mikä kokeneemmalla on."

Tai toisinsanoen näinpäin: kiltit, kokemattomat _tietävät_ jo ilman, että heidän tarvitsee sekoilla päämäärättömästi miten sattuu, "elää elämäänsä"? Vain tyhmähän se "oppii kokemustensa kautta" kun ei mieti etukäteen mahdollisuuksiaan ja tekojensa seurauksia? Ikä ja kokemus sitten tuovat kantapään kautta sen tiedon, mikä "kilteillä" oli jo alun alkaenkin.

• Vivian78
        Eri mieltä kirjoitti:

"Eli ei minun mielestäni kiltteys ja kokemattomuus ole mitenkään väärin. Usein ne vain kulkevat käsikädessä tietämättömyyden kanssa, sillä kovin kokemattomalla ei välttämättä ole sitä tietoarsenaalia käytettävissään, mikä kokeneemmalla on."

Tai toisinsanoen näinpäin: kiltit, kokemattomat _tietävät_ jo ilman, että heidän tarvitsee sekoilla päämäärättömästi miten sattuu, "elää elämäänsä"? Vain tyhmähän se "oppii kokemustensa kautta" kun ei mieti etukäteen mahdollisuuksiaan ja tekojensa seurauksia? Ikä ja kokemus sitten tuovat kantapään kautta sen tiedon, mikä "kilteillä" oli jo alun alkaenkin.

En nyt kylläkään puhunut kantapään kautta opitusta tiedosta, joka tosin on tarpeellista sekin, vaan kokemuksen tuomasta syvemmästä ymmärryksestä. Sinulla ei voi olla tietoa esim. millaista ulkomailla OIKEASTI on, jos et ole siellä ikinä käynyt. Voit toki lukea kertomuksia ja katsoa dokumentteja, mutta ne eivät ikinä anna todellista kuvaa KOKEMUKSESTA.

Ihmisellä voi olla tietoa, luettua ja opittua, mutta uskon että vasta oma kokemus tuo tietoon mukaan ymmärryksen. Eli mahdollisuudet ja tekojen seuraukset voi ymmärtää kyllä ihan maalaisjärjellä ja muuten omaksumallaan tiedolla, mutta lopullisen tiedon asiasta tuo vasta kokemus (vrt. voit lukea rakkaudesta mielin määrin ja keskustella siitä, mutta vasta kokemus kertoo sinulle, mitä rakkaus todella on).

Painotan vielä, ettei mielestäni kokeneisuus tarvitse olla sekoilemista ja pään seinään hakkaamista. Kokemuksia on hyviä ja pahoja, suurin osa kuitenkin ehkä neutraaleja. Ne ovat kuin värejä, jotka värittävät ihmisen persoonaa ja valitsemalla oman tapansa oppia ja reagoida, voi päätää ovatko värit tummat vai vaaleat.

• Jihuuu

En ole ikinä ymmärtänyt tuota termiä "nuoruuden eläminen", etenkin siihen tuntuu liittyvän nimenomaan se, että pitää sekstailla suurinpiirtein jokaisen vastaantulijan kanssa. Se tuskin moniakaan kiinnostaa ja se ei tarkoita sitä, että joutuisi yhtään vähemmän sitä "nuoruutta elämään".

Tapasin mieheni 19-vuotiaana ja siihen mennessäni oli ihan tarpeeksi tullut tavattua turhia ihmisiä, eikä se elämä siihen parisuhteeseen loppunut (jos se seksin harrastaminen on nuoruuden elämistä, niin onhan tuota tullut elettyä viime vuosinakin :P ) eikä edes lapsen tulemiseen. Yhä saan mennä ja tulla miten haluan, se on vaan järjestelykysymys ;)

Kuulostaa jotenkin surullista, että elämän eläminen kuuluisi vaan nuoruuten, ihan niinkuin se elämä loppuisi sitten kun vakiintuu jne. Kummallinen asenne :/

• erias

...niin ymmärrät pointtini - tai sitten et :)

• Jihuuu
        erias kirjoitti:

...niin ymmärrät pointtini - tai sitten et :)

Missäs se aloitus on vai eikö nyt vaan silmäni sitä näe :D Mikä otsikko?

• erias
        Jihuuu kirjoitti:

Missäs se aloitus on vai eikö nyt vaan silmäni sitä näe :D Mikä otsikko?

aloitus pahoista ja kilteistä pojista.

Miehistä ajatellaan että "pojat on poikia" jos he nuorena ovat mokailleet. Samaisessa tilanteessa ei tule kysymykseenkään että "naiset ovat naisia"

• ainavälttis
        erias kirjoitti:

Miehistä ajatellaan että "pojat on poikia" jos he nuorena ovat mokailleet. Samaisessa tilanteessa ei tule kysymykseenkään että "naiset ovat naisia"

Itse olen mies, enkä katso mitään häntäheikkejä ylöspäin. Minua on aina ärsyttänyt tuo sanonta pojat ovat poikia. Ei ole mitenkään miehekästä, jos mies panee mahd. monta naista. Totta, yhteiskunnassa on tiettyjä hölmöjä jaotteluja miesten ja naisten suhteen, mutta se ei tarkoita että kaikki ajattelisivat niin...

• reijok
        ainavälttis kirjoitti:

Itse olen mies, enkä katso mitään häntäheikkejä ylöspäin. Minua on aina ärsyttänyt tuo sanonta pojat ovat poikia. Ei ole mitenkään miehekästä, jos mies panee mahd. monta naista. Totta, yhteiskunnassa on tiettyjä hölmöjä jaotteluja miesten ja naisten suhteen, mutta se ei tarkoita että kaikki ajattelisivat niin...

Ärsyttää myös tuo sanonta. Itse joskus olen töppäillyt ja ensimmäisenä en ole ajatellut että "pojat on poikia"... että näin saa tehdä koska oon mies.

Tyhmä ajatus joillakin tuo että naiset on huoria jos ovat miesten kanssa. Samaahan mekin harrastamme mutta naisten kanssa :)

• Jihuuu
        erias kirjoitti:

Tosiaan, nytpäs löysinkin.

Juu on tullut itsellenikin noita miehiä vastaan, että mies kyllä saa tehdä sitä ja tätä mutta nainen ei. Olen viitannut niille miehille kintaalla :P ..oma ukko suhtautui minuun ihan ihmisenä, vaikken mikään impi ollutkaan kun tapasimme xD

Se nyt vaan on tyypillistä sikamaisuutta mieheltä, jos mies ajattelee että hän saa tehdä jotain mutta nainen ei. Näkyy varmasti parisuhteessakin sellaisen miehen kanssa.

• Gulakki

Kokemus on yhtä kuin seksikumppanien määrä? Mietit siellä kiikkustuolissa kuinka sait ja missä asennossa? Onnea sinulle jos se riittää. Itse miettisin, että mitä elämä on antanut ja mitä olen sille antanut(enkä nyt tarkoita seksiä).

Tähänkin sopii erään viisaan näkemys: Piirretään ympyrä ja sen sisälle toinen ympyrä. Sisempään kuuluu 98%ihmisistä, joiden kiinnostukset ovat hyvin pitkältä itsessään ja naapurin marjapensaissa. Ulompaan ympyrään kuuluu 2%ihmisistä, jotka tajuavat ja näkevät oman napansa ulkopuolelle.

• erias

...tai sitten ei! :p

Nuoruus on kokeilua varten, sillä loppuelämän voi sitten oppia tulemaan koko ajan viisaammaksi ja viisaammaksi. Itse ainakin haluan tehdä virheeni nyt, ettei sitten vanhempana tarvitse miettiä että millaista olisi tehdä jotain päätöntä.

Enkä nyt tarkoita tällä asialla pelkästään seksiä, asiaan liittyy myös vaikkapa alkoholin käyttö tai muu vastaava houkutus. Mieluummin sekoilen (taikka sekoilin) nyt alkoholin kanssa kun sitten myöhemmin huomaan kuinka tekis mieli vetää ekat perskännit ja kotona odottaa mies ja lapset - sitten eksyisin jonkun vieraan miehen matkaan ja lopputulos ei olisi hyvä. Nyt kun olen päässyt jo sen vaiheen yli ettei alkoholi niin hirveänä kiinnostakaan, niin ei ole mitään syytä huoleen. Et vain halua ymmärtää mistä puhun, vaikka ymmärrätkin :)

• terttukki

...eikä varmasti ainut näistä nuoruuden houkutuksista. Niitä kyllä löytyy.

Samaa mieltä olen aloittajan kanssa, että nuorena kannattaa mokailla jos on mokaillakseen, varttuneemmalle se ei enää sovi kun on lapsia ja oma kumppani. Lähipiiristäni tiedän että monet hiirulaiset, sekä miehet että naiset, ovat eläneet nelikymppisiksi asti ilman riskejä ja niitä riskejä on sitten alettu ottaa kun se ei sovi elämäntilanteeseen enää ollenkaan. Sitten sitä petetään, jätetään, jaetaan lapsia ja YH:t valtaavat maailman. Eipä siinäkään järkeä ole.

Nuoruudessani melkeinpä alkoholisoiduin, mutta tein parannuksen ja nyt tiedän omat rajani siinä asiassa kuten monessa muussakin asiassa. Kyllä kokemus ihmistä viisastaa, kun yhden kerran kunnolla epäonnistuu.

• Gulakki
        erias kirjoitti:

...tai sitten ei! :p

Nuoruus on kokeilua varten, sillä loppuelämän voi sitten oppia tulemaan koko ajan viisaammaksi ja viisaammaksi. Itse ainakin haluan tehdä virheeni nyt, ettei sitten vanhempana tarvitse miettiä että millaista olisi tehdä jotain päätöntä.

Enkä nyt tarkoita tällä asialla pelkästään seksiä, asiaan liittyy myös vaikkapa alkoholin käyttö tai muu vastaava houkutus. Mieluummin sekoilen (taikka sekoilin) nyt alkoholin kanssa kun sitten myöhemmin huomaan kuinka tekis mieli vetää ekat perskännit ja kotona odottaa mies ja lapset - sitten eksyisin jonkun vieraan miehen matkaan ja lopputulos ei olisi hyvä. Nyt kun olen päässyt jo sen vaiheen yli ettei alkoholi niin hirveänä kiinnostakaan, niin ei ole mitään syytä huoleen. Et vain halua ymmärtää mistä puhun, vaikka ymmärrätkin :)

Minusta nuo eivät ole toisiaan poissulkevia tekijöitä. Että jonkin tekemättömyys johtaisi automaattisesti sitten myöhemmällä ajankohdalla tehdyksi. Tästä on kyllä turha keskustella. Jokainen tekee kuten parhaimmaksi tai huonommaksi näkee.

• Naisen näkökulmasta

"Onko tämä vain kateutta "kilteiltä" vai mikä tässä mättää? "

Itse nuorempana kokeilin sitä sun tätä ja myöhemmin (20 vuotta myöhemmin!) kiltimpi ystävätär sanoi kuinka olisi aina halunnut ottaa riskejä, mutta pelkäsi vanhempiaan niin paljon ettei uskaltanut. Kyllä moni haluaisi kokeilla, muttei uskalla. Samainen ystävätär on nyt melkoisessa kriisissä kun on alkanu 40-vuotiaana juoksemaan baareissa parikymppisten kanssa - ei hyvä :/ Itse ainakin pidän käytöstä aika hassuna, mutta jokainen tehkööt mitä tahtoo.

• J-lintu

Juoskoon 20-vuotias tai 40-vuotias nainen kuppiloissa - ei kumpikaan vaihtoehto ole hyvä. Monet täällä kirjoittavat luulevat, että naiselta odotettava siveys olisi jotenkin ikäkysymys, mutta sitä se ei ole. Menetettyä siveyttään ei saa takaisin. Turha on valittaa, jollei myöhemmällä iällä kunniallisille miehille kelpaa.

• Tyrannian tyttö
        J-lintu kirjoitti:

Juoskoon 20-vuotias tai 40-vuotias nainen kuppiloissa - ei kumpikaan vaihtoehto ole hyvä. Monet täällä kirjoittavat luulevat, että naiselta odotettava siveys olisi jotenkin ikäkysymys, mutta sitä se ei ole. Menetettyä siveyttään ei saa takaisin. Turha on valittaa, jollei myöhemmällä iällä kunniallisille miehille kelpaa.

Biologiselta kannalta nainen tarvitsee lapselleen tänä päivänä vain hyvät geenit, ei "kunniallista" miestä.

• jeesusolipaskajätkä
        Tyrannian tyttö kirjoitti:

Biologiselta kannalta nainen tarvitsee lapselleen tänä päivänä vain hyvät geenit, ei "kunniallista" miestä.

Eikö biologian kannalta hyvät geenit ole sellaisia, jotka leviävät tehokkaasti?

Onko lestadiolaisten geenit parempia kuin muiden?

• Tyrannian tyttö
        jeesusolipaskajätkä kirjoitti:

Eikö biologian kannalta hyvät geenit ole sellaisia, jotka leviävät tehokkaasti?

Onko lestadiolaisten geenit parempia kuin muiden?

Hyvät geenit ovat sellaisia, jotka leviävät tehokkaasti ja joissa on lajille hyödyllisiä ominaisuuksia. Tämä on biologiaa.

Ehkäisy tosin muuttaa tätä, sillä jokaisesta yhdynnästä ei enää tarvitse pelätä tulevansa raskaaksi. Tämä on kulttuurievoluutiota.

Molemmat vaikuttavat nykyajan lisääntymispaineeseen.

• jeesusolipaskajätkä

Hyvät geenit ovat sellaisia, jotka leviävät tehokkaasti ja joissa on lajille hyödyllisiä ominaisuuksia. Tämä on biologiaa.

Ehkäisy tosin muuttaa tätä, sillä jokaisesta yhdynnästä ei enää tarvitse pelätä tulevansa raskaaksi. Tämä on kulttuurievoluutiota.

Molemmat vaikuttavat nykyajan lisääntymispaineeseen.

"Ehkäisy tosin muuttaa tätä, sillä jokaisesta yhdynnästä ei enää tarvitse pelätä tulevansa raskaaksi. Tämä on kulttuurievoluutiota."

Evoluutiota sotkee myös yhteiskuntamme sosiaaliapu ym. oikeasti elinkelvottomien yksilöiden tekohengittäminen. Jos jollain vanhemmilla (tai yh:lla) ei ole kykyä huolehtia lapsistaan, niin näiden lajin kehittymisen kannalta pitäisi antaa kuolla pois, koska vanhempien geenit eivät oikeasti kanna lajille hyödyllisiä ominaisuuksia.

Onko tämä sitten jotain sosiaalievoluutiota, vai miksi sitä kutsutaan?

• Tiedän kyllä

En ole lukenut tai kuullut yhdenkään naisen haikailevan "hyvien geenien" perään. Kunnollisia miehiä sen sijaan kaipaillaan sekä jälkeenpäin surraan, kun pelimies pani naista taas halvalla.

Jos nainen lähtee tuollaiseen mukaan, ei tuolta polulta ole paluuta kunniallisten miesten matkaan. Tätä monet naiset eivät tunnu ymmärtävän ja sitä "J-lintu" varmaankin tarkoitti.

• Tyrannian tyttö

"Ehkäisy tosin muuttaa tätä, sillä jokaisesta yhdynnästä ei enää tarvitse pelätä tulevansa raskaaksi. Tämä on kulttuurievoluutiota."

Evoluutiota sotkee myös yhteiskuntamme sosiaaliapu ym. oikeasti elinkelvottomien yksilöiden tekohengittäminen. Jos jollain vanhemmilla (tai yh:lla) ei ole kykyä huolehtia lapsistaan, niin näiden lajin kehittymisen kannalta pitäisi antaa kuolla pois, koska vanhempien geenit eivät oikeasti kanna lajille hyödyllisiä ominaisuuksia.

"Jos jollain vanhemmilla (tai yh:lla) ei ole kykyä huolehtia lapsistaan, niin näiden lajin kehittymisen kannalta pitäisi antaa kuolla pois, koska vanhempien geenit eivät oikeasti kanna lajille hyödyllisiä ominaisuuksia."

Näinhän biologisesti ajateltuna olisi järkevää toimia.

• Jesus is just alright

" Jos jollain vanhemmilla (tai yh:lla) ei ole kykyä huolehtia lapsistaan, niin näiden lajin kehittymisen kannalta pitäisi antaa kuolla pois, koska vanhempien geenit eivät oikeasti kanna lajille hyödyllisiä ominaisuuksia."

Miten on esimerkiksi laman aikana, kun taloudellinen ahdinko ei johdu ihmisistä itsestään vaan hallitusten tyhmistä päätöksistä ja maailmantalouden tilanteesta?

• Tyrannian tyttö
        Tiedän kyllä kirjoitti:

En ole lukenut tai kuullut yhdenkään naisen haikailevan "hyvien geenien" perään. Kunnollisia miehiä sen sijaan kaipaillaan sekä jälkeenpäin surraan, kun pelimies pani naista taas halvalla.

Jos nainen lähtee tuollaiseen mukaan, ei tuolta polulta ole paluuta kunniallisten miesten matkaan. Tätä monet naiset eivät tunnu ymmärtävän ja sitä "J-lintu" varmaankin tarkoitti.

Se, ettemme aina tiedosta käyttäytymisemme taustalla toimivia biologisia funktioita ei tarkoita sitä, etteivätkö ne vaikuttaisi parinvalinnassa radikaalisti. Alitajuisesti jokainen nainen etsii lapsilleen parhaita mahdollisia geenejä ja kunnollinen mies ei välttämättä näitä geenejä kanna. Kunnollisuus ja hyvät geenit eivät kulje käsi kädessä, mutta eivät myöskään sulje toisiaan pois. Biologisesti naisen on järkevää olla valikoiva.

"Jos nainen lähtee tuollaiseen mukaan, ei tuolta polulta ole paluuta kunniallisten miesten matkaan. Tätä monet naiset eivät tunnu ymmärtävän ja sitä "J-lintu" varmaankin tarkoitti."

Niin no... Kuten olen jo aiemmin todennut, n. 10% suhteessa syntyneistä lapsista uskoo naisen kumppania isäkseen vaikkei tämä olisikaan totuus. Tämä siis tarkoittaa sitä, että korkean statuksen miehillä on usein enemmän jälkeläisiä kuin matalamman statuksen miehillä. Ja se tavallaan sulkee tuon väitteesi pois: näyttää siltä, että vaikka nainen olisi kuinka käynyt vehtaamassa korkean statuksen miehen kanssa, alemman statuksen miehet jopa elättävät näitä lapsia ominaan.

Terveisin Inhottava Realisti.

• Raadollinen totuus
        Jesus is just alright kirjoitti:

" Jos jollain vanhemmilla (tai yh:lla) ei ole kykyä huolehtia lapsistaan, niin näiden lajin kehittymisen kannalta pitäisi antaa kuolla pois, koska vanhempien geenit eivät oikeasti kanna lajille hyödyllisiä ominaisuuksia."

Miten on esimerkiksi laman aikana, kun taloudellinen ahdinko ei johdu ihmisistä itsestään vaan hallitusten tyhmistä päätöksistä ja maailmantalouden tilanteesta?

Lama on yhteiskunnan lääkekuuri, jolla syöpäläiset kitketään.

• Kaarlo

En ymmärrä tällasii muijii jotka luulee et eläminen tarkottaa tavaran jakamist hei mist toi käsitys oikee kumpuaa?

• MMies

Kumpuaa mielikuvituksettomuudesta. Koko ajatus, että "eläminen" on panoja lukuisten kumppaneiden kanssa on materialistista idiotismia.

Toisaalta voi nähdä taustalla naisen ikiaikaisen tarpeen ja tarkoituksen: nainen elää _vain_ miestä varten. Naisen elämä ei ole mitään ilman miestä, nainen "ei ole elänyt elämäänsä", kuten ketjun naisten vastauksistakin käy ilmi. Toki niitä vahvoja itsenäisiä poikkeuksiakin löytyy, mutta nehän "ei elä".

• J-lintu

Lainaus: "En ymmärrä tätä jeesustelua siitä että nuoruutta ei saa elää, sillä silloin on huono nainen - ei kelpaa elämänkumppaniksi."

Minä ymmärrän. Saan esittäytyä, olen J-lintu. Selitän asiaa hieman muillekin:

Miehelle olkoon häpeäksi, jos hänen naiskumppaninsa on maannut puolen pitäjän kanssa. Tämän osoittaa jo naisten pelko leimautua "lutkaksi", jonka vuoksi naiset sitten pelailevat parisuhdepelejään ja leikkivät vaikeasti tavoiteltavaa.

Sen sijaan mies olkoonkin maannut puolen pitäjän kanssa, nainen arvostaa miestä juuri tämän vuoksi, sillä se osoittaa, että mies on kyvykäs eli potentti ja saa lähestulkoon kenet haluaa. Se, että tällainen mies on valinnut juuri hänet, saa hänet tuntemaan itsensä erikoiseksi. Myös muiden naisten kateus häntä kohtaan lämmittää hänen mieltään, vaikkei sitä myöntäisikään.

Tosiasia olkoon, että mies on luotu tai kehittynyt harrastamaan seksiä monen kumppanin kanssa, nainen yhden. Tämä muodostaa selvän epätasapainon, jota tasapainottamassa ovat huorat, jotka omaksuvat miehisen roolin. Siksi onkin ymmärrettävää, että miehet nimittävät omalla laillaan käyttäytyviä naisia huoriksi.

"kyllähän sitä nyt jotakin kannattaa kokeilla "ajoissa", sillä kuitenkin houkutus on suuri enemmin tai myöhemmin."
      Lisäksi tuollainen asenne olkoon merkkinä luonteen heikkoudesta, jonkalaisen edessä mies mieluusti vaihtakoon elämänkumppania. Tietoa voi saada muutenkin kuin itse kokeilemalla.

• Tyrannian tyttö

"Sen sijaan mies olkoonkin maannut puolen pitäjän kanssa, nainen arvostaa miestä juuri tämän vuoksi, sillä se osoittaa, että mies on kyvykäs eli potentti ja saa lähestulkoon kenet haluaa."

Ei pidä paikkansa pelkästään näin päin. Miehet haluavat, että heidän naisensa on haluttava ja kelpaisi muillekin miehille.

"Tosiasia olkoon, että mies on luotu tai kehittynyt harrastamaan seksiä monen kumppanin kanssa, nainen yhden."

Periaatteessa eläimiä katsellessa voidaan huomata, että osa eläimistä on moniavioisia, osa yksiavioisia. Naiselle on biologian kannalta toki järkevää ottaa mies, jolla on hyvät geenit, mutta tämä ei tarkoita sitä, että naisen kannattaisi välttämättä valita tämä mies loppuiäkseen tai edes lastensa kasvattajaksi. Nainen voi lisääntyä vain muutaman kerran elämänsä aikana, mies periaatteessa vaikka kuinka monesti. Mies ei voi koskaan tietää kehittymättömässä yhteisössä 100% olevansa lapsen isä, joten miehen on kannattanut käyttää panoksensa yhteen naiseen ja täten varmistaa isyys ainakin osalla lapsista. Onkin siis todennäköistä, että nimenomaan miehet ovat alkaneet ajaa yksiavioisuutta eteenpäin. Ja tämä siis nimenomaan niin, että oma nainen ei saisi käydä vieraissa - sillä tämä tarkoittaisi sitä, että mies ei ole välttämättä lapsen isä. Käytännössä tämän estäminen on kuitenkin osoittautunut mahdottomaksi, sillä nainen voi halutessaan aina pettää. Huomionarvoista on myös, että yhteiskunnat, joissa nainen on alistetussa asemassa eivät ole teknologisesti, tieteellisesti ja taloudellisesti yhtä kehittyneitä kuin länsimaat, joissa vallitsee tasa-arvo.

Käytännössä pelkkä lisääntyminen ei takaa jälkeläisten kasvua aikuiseksi ja lisääntymiskykyiseksi sellaiseksi, joten yhteistyö lasten vanhempien kesken on biologisesti järkevää. Tämä toteutuu parhaiten, kun a) vanhemmat kasvattavat lapsensa yhdessä ja b) isä ei jaa tarpeetonta huomiota au-lapsilleen. Käytännössä siis isä voi pettää vain, mikäli siitä ei tule seuraamusta eli lasta.

"Tämä muodostaa selvän epätasapainon, jota tasapainottamassa ovat huorat, jotka omaksuvat miehisen roolin."

Huora on maksullinen nainen.

• edelliseen

"Sen sijaan mies olkoonkin maannut puolen pitäjän kanssa, nainen arvostaa miestä juuri tämän vuoksi, sillä se osoittaa, että mies on kyvykäs eli potentti ja saa lähestulkoon kenet haluaa."

Ei pidä paikkansa pelkästään näin päin. Miehet haluavat, että heidän naisensa on haluttava ja kelpaisi muillekin miehille.

"Tosiasia olkoon, että mies on luotu tai kehittynyt harrastamaan seksiä monen kumppanin kanssa, nainen yhden."

Periaatteessa eläimiä katsellessa voidaan huomata, että osa eläimistä on moniavioisia, osa yksiavioisia. Naiselle on biologian kannalta toki järkevää ottaa mies, jolla on hyvät geenit, mutta tämä ei tarkoita sitä, että naisen kannattaisi välttämättä valita tämä mies loppuiäkseen tai edes lastensa kasvattajaksi. Nainen voi lisääntyä vain muutaman kerran elämänsä aikana, mies periaatteessa vaikka kuinka monesti. Mies ei voi koskaan tietää kehittymättömässä yhteisössä 100% olevansa lapsen isä, joten miehen on kannattanut käyttää panoksensa yhteen naiseen ja täten varmistaa isyys ainakin osalla lapsista. Onkin siis todennäköistä, että nimenomaan miehet ovat alkaneet ajaa yksiavioisuutta eteenpäin. Ja tämä siis nimenomaan niin, että oma nainen ei saisi käydä vieraissa - sillä tämä tarkoittaisi sitä, että mies ei ole välttämättä lapsen isä. Käytännössä tämän estäminen on kuitenkin osoittautunut mahdottomaksi, sillä nainen voi halutessaan aina pettää. Huomionarvoista on myös, että yhteiskunnat, joissa nainen on alistetussa asemassa eivät ole teknologisesti, tieteellisesti ja taloudellisesti yhtä kehittyneitä kuin länsimaat, joissa vallitsee tasa-arvo.

Käytännössä pelkkä lisääntyminen ei takaa jälkeläisten kasvua aikuiseksi ja lisääntymiskykyiseksi sellaiseksi, joten yhteistyö lasten vanhempien kesken on biologisesti järkevää. Tämä toteutuu parhaiten, kun a) vanhemmat kasvattavat lapsensa yhdessä ja b) isä ei jaa tarpeetonta huomiota au-lapsilleen. Käytännössä siis isä voi pettää vain, mikäli siitä ei tule seuraamusta eli lasta.

"Tämä muodostaa selvän epätasapainon, jota tasapainottamassa ovat huorat, jotka omaksuvat miehisen roolin."

"Huora on maksullinen nainen."

Ei vfaan maksullinen nainen on prostituoitu. Huora on jakorasia, oppikaa jo.

• jeesusolipaskajätkä

"Huomionarvoista on myös, että yhteiskunnat, joissa nainen on alistetussa asemassa eivät ole teknologisesti, tieteellisesti ja taloudellisesti yhtä kehittyneitä kuin länsimaat, joissa vallitsee tasa-arvo. "

Se ei silti automaattisesti tarkoita, että sukupuolten tasa-arvo olisi joku edellytys yhteiskunnan muulle kehitykselle.

Lisäksi ihmiset voivat keskimäärin henkisesti erittäin huonosti tasa-arvoisissa maissa kuten Suomi. Tästä todisteena tämä paikka. Afganistan24:lla kirjoittelee paljon onnellisempi kansa.

• Tyrannian tyttö

"Huomionarvoista on myös, että yhteiskunnat, joissa nainen on alistetussa asemassa eivät ole teknologisesti, tieteellisesti ja taloudellisesti yhtä kehittyneitä kuin länsimaat, joissa vallitsee tasa-arvo. "

Se ei silti automaattisesti tarkoita, että sukupuolten tasa-arvo olisi joku edellytys yhteiskunnan muulle kehitykselle.

Lisäksi ihmiset voivat keskimäärin henkisesti erittäin huonosti tasa-arvoisissa maissa kuten Suomi. Tästä todisteena tämä paikka. Afganistan24:lla kirjoittelee paljon onnellisempi kansa.

"Se ei silti automaattisesti tarkoita, että sukupuolten tasa-arvo olisi joku edellytys yhteiskunnan muulle kehitykselle."

Ei, mutta näin näyttäisi olevan. Sellaiset maat, jossa molemmat sukupuolet käyttävät töissä ovat keskimäärin tuottavimpia noin niinkun taloudellisesti. Tällähän ei sinänsä ole tasa-arvon kanssa mitään tekemistä. Jompikumpi sukupuoli voi olla hyvin alistettu vaikka molemmat sukupuolet kävisivät töissä. Tekninen, taloudellinen ja tieteellinen kehitys vaan näyttää vaativan koko yhteiskunnan panostusta, sukupuolesta riippumatta. Jos koko yhteiskunta on enemmän tai vähemmän sitoutunut työelämään, on tietysti mahdollista valmistaa enemmän erilaisia hyödykkeitä ja myydä niitä kuin yhteiskunnassa, jossa vain osa ihmisistä käy töissä.

Naisten alistaminen ei myöskään ole missään yhteiskunnassa johtanut siihen, että mies voisi olla 100% varma olevansa jälkeläistensä biologinen isä. Tämä on täysin mahdotonta toteuttaa ja kulttuurista riippumatta näyttää siltä, että osa (n. 10%) lapsista kasvaa perheessä, jossa hänen biologinen isänsä ei ole hänen isänsä vaikka lapsi niin luulee.

Se tasa-arvosta. Ko. aihe ei oikeastaan kiinnosta minua kovasti, sillä en ole feministi. Tosiasia nimittäin on, että yhteiskunnasta riippumatta todellinen valta (= faktatieto omasta lisääntymisestä) on aina vain ja ainoastaan naisilla. Tämä ei ole mikään moraalinen kannanotto vaan fakta.

"Lisäksi ihmiset voivat keskimäärin henkisesti erittäin huonosti tasa-arvoisissa maissa kuten Suomi. Tästä todisteena tämä paikka."

Netin keskustelupalstat nyt eivät todista mistään mitään.

On myöskin syytä pohtia, onko syynä henkiseen pahoinvointiin kapitalismi, individualismi ja kilpailuyhteiskunta vai tasa-arvo. Nämä seikat eivät ole riippuvaisia toisistaan.

• Korjausmies

"Se ei silti automaattisesti tarkoita, että sukupuolten tasa-arvo olisi joku edellytys yhteiskunnan muulle kehitykselle."

Ei, mutta näin näyttäisi olevan. Sellaiset maat, jossa molemmat sukupuolet käyttävät töissä ovat keskimäärin tuottavimpia noin niinkun taloudellisesti. Tällähän ei sinänsä ole tasa-arvon kanssa mitään tekemistä. Jompikumpi sukupuoli voi olla hyvin alistettu vaikka molemmat sukupuolet kävisivät töissä. Tekninen, taloudellinen ja tieteellinen kehitys vaan näyttää vaativan koko yhteiskunnan panostusta, sukupuolesta riippumatta. Jos koko yhteiskunta on enemmän tai vähemmän sitoutunut työelämään, on tietysti mahdollista valmistaa enemmän erilaisia hyödykkeitä ja myydä niitä kuin yhteiskunnassa, jossa vain osa ihmisistä käy töissä.

Naisten alistaminen ei myöskään ole missään yhteiskunnassa johtanut siihen, että mies voisi olla 100% varma olevansa jälkeläistensä biologinen isä. Tämä on täysin mahdotonta toteuttaa ja kulttuurista riippumatta näyttää siltä, että osa (n. 10%) lapsista kasvaa perheessä, jossa hänen biologinen isänsä ei ole hänen isänsä vaikka lapsi niin luulee.

Se tasa-arvosta. Ko. aihe ei oikeastaan kiinnosta minua kovasti, sillä en ole feministi. Tosiasia nimittäin on, että yhteiskunnasta riippumatta todellinen valta (= faktatieto omasta lisääntymisestä) on aina vain ja ainoastaan naisilla. Tämä ei ole mikään moraalinen kannanotto vaan fakta.

"Lisäksi ihmiset voivat keskimäärin henkisesti erittäin huonosti tasa-arvoisissa maissa kuten Suomi. Tästä todisteena tämä paikka."

Netin keskustelupalstat nyt eivät todista mistään mitään.

On myöskin syytä pohtia, onko syynä henkiseen pahoinvointiin kapitalismi, individualismi ja kilpailuyhteiskunta vai tasa-arvo. Nämä seikat eivät ole riippuvaisia toisistaan.

"Sellaiset maat, jossa molemmat sukupuolet käyttävät töissä ovat keskimäärin tuottavimpia noin niinkun taloudellisesti. "

Ai niin kuin esimerkiksi Japani, Singapore tai Sveitsi? ;)

• Tyrannian tyttö
        Korjausmies kirjoitti:

"Sellaiset maat, jossa molemmat sukupuolet käyttävät töissä ovat keskimäärin tuottavimpia noin niinkun taloudellisesti. "

Ai niin kuin esimerkiksi Japani, Singapore tai Sveitsi? ;)

Käytin sanaa keskimäärin.

Ja naiset kyllä käyvät nykyajan Japanissa ja Sveitsissä työssä, vaikka siellä kotiäitiyskin on mahdollista erilailla rakentuneen yhteiskunnan vuoksi. Harvassa maassa työllisyysprosentti on yhtä tasaisesti jakautunut kuin Suomessa, mutta se ei silti tarkoita sitä, etteivätkö naiset kävisi näissäkin maissa töissä enemmän kuin esim. tietyissä lähi-idän maissa.

• Korjausmies

Käytin sanaa keskimäärin.

Ja naiset kyllä käyvät nykyajan Japanissa ja Sveitsissä työssä, vaikka siellä kotiäitiyskin on mahdollista erilailla rakentuneen yhteiskunnan vuoksi. Harvassa maassa työllisyysprosentti on yhtä tasaisesti jakautunut kuin Suomessa, mutta se ei silti tarkoita sitä, etteivätkö naiset kävisi näissäkin maissa töissä enemmän kuin esim. tietyissä lähi-idän maissa.

Suomi on kuriositeetti, kuten muutkin pohjoismaat. Kulttuuri esimerkiksi Keski- tai Etelä-Euroopan maissa ei tule ikinä muuttumaan samanlaiseksi. Ei myöskään Aasian rikkaissa valtioissa. (Ja vielä vähemmän Aasian rikastuvissa valtioissa tai esim. Kiinan kaupungeissa)

• J-lintu

Mutta ei näiltä osin:

1) "Ei pidä paikkansa pelkästään näin päin. Miehet haluavat, että heidän naisensa on haluttava ja kelpaisi muillekin miehille."

Tuo on yritys tunkea naisten ajattelutapa myös miehille, mutta ainakaan vahvat miehet eivät välitä muiden mielipiteistä naistaan kohtaan, vaan naisen neitseellisyydestä. Sanalla vahva tarkoitan suuren evoluutioarvon miehiä, joilla on kehityskelpoinen perimä.

2) "Huomionarvoista on myös, että yhteiskunnat, joissa nainen on alistetussa asemassa eivät ole teknologisesti, tieteellisesti ja taloudellisesti yhtä kehittyneitä kuin länsimaat, joissa vallitsee tasa-arvo."

Tuossa ovat sekoittuneet syy ja seuraus keskenään. Teollistumisen ja tieteellisen kehityksen alkuaikoina (1700-luvun loppu ja 1800-luku) naiset olivat länsimaissa olennaisilta osin yhtä lailla alistettuja kuin muuallakin maailmassa. Teknologian kehittyminen mahdollisti kuitenkin naistenkin käytön työvoimana, jota kapitalistit myös hyödynsivät sen halpuuden vuoksi. Samalla he sitä ajattelematta pistivät liikkeelle naisten omavaraisuuskehityksen, joka on johtanut heidän asemansa kohoamiseen muissakin suhteissa kuin taloudellisissa. Lähemmästä historiasta esimerkin kehityksestä tarjoaa Japani, jonka kaupunkiseuduilla naiset ovat nykyään jo melkein yhtä hillittömiä kuin esimerkiksi Suomessa.

3) "naisen kannattaisi välttämättä valita tämä mies loppuiäkseen tai edes lastensa kasvattajaksi."

Tämä olkoon ainoastaan lisäys, ei korjaus. Naisten pettämishakuisuus perustuu juuri haluun saada toinen vahvempi mies lastensa isäksi kuin elättäjäksi. Tämän estääkseen heikompien miesten täytyy alistaa naisia.

4) Periaatteessa miehen kannattaa muodostaa haaremeja pelkän yhden naisen valitsemisen sijasta. Uusien naisten perheeseen liittämisen tuomat kustannukset ovat pienet verrattuna hyötyyn, joka yhteistyöstä lasten hoidossa saavutetaan. Toki tämä järjestely vaatii vahvan miehen, joka kykenee estämään naisten liiallisen valtapelin ja keskinäisen kamppailun.

5) Miehen kannattaa pettää, vaikka seurauksena olisikin lapsi hänen kuitenkin jatkaessaan haareminsa elätystä. Tällainen hänen perhepiirinsä ulkopuolinen sijoitus voi jäädä eloon joko pelkän äidin tai sitten tämän uuden miehen avulla ja siten lisätä miehen geneettistä kattavuutta. Vahva mies voi elättää suurempaakin pesuetta.

6) "Yhteiskunnasta riippumatta todellinen valta (= faktatieto omasta lisääntymisestä) on aina vain ja ainoastaan naisilla."

Harva nainen, joka useamman miehen kanssa on huolimattomasti maannut, tietää kuka hänen lapsensa todellinen isä on, ellei hän sitten asu kehittyneessä maassa ja teetä tutkimuksia. Harhaluuloton mies voi ottaa asian aivan yhtä hyvin selville.

• Tyrannian tyttö
        Korjausmies kirjoitti:

Suomi on kuriositeetti, kuten muutkin pohjoismaat. Kulttuuri esimerkiksi Keski- tai Etelä-Euroopan maissa ei tule ikinä muuttumaan samanlaiseksi. Ei myöskään Aasian rikkaissa valtioissa. (Ja vielä vähemmän Aasian rikastuvissa valtioissa tai esim. Kiinan kaupungeissa)

Mutta Keski- ja Etelä-Euroopan maissa kuten myös Japanissa ja jopa konservatiivisillä USA:n alueilla on paljon työssäkäyviä naisia ja naiset voivat käydä työssä. Monet naiset kouluttautuvat näissä maissa ja kotiäitiys on useissa maissa välivaihe, ei pysyvä tila. Uskoisin, että mikäli Suomessa veroprosentti olisi pienempi ja palkat paremmat, myös täällä monet naiset valitsisivat kotiäitiyden siksi ajaksi, kun lapset ovat pieniä.

Sanoin jo, että erittäin harvassa yhteiskunnassa työllisyysprosentti jakautuu yhtä tasan naisten ja miesten kesken kuin Suomessa. En siitä huolimatta ymmärrä, miten vaikeaa sinun on ymmärtää, että useimmissa taloudellisesti menestyneissä maissa myös naisia hyödynnetään työelämässä.

• Korjausmies
        J-lintu kirjoitti:

Mutta ei näiltä osin:

1) "Ei pidä paikkansa pelkästään näin päin. Miehet haluavat, että heidän naisensa on haluttava ja kelpaisi muillekin miehille."

Tuo on yritys tunkea naisten ajattelutapa myös miehille, mutta ainakaan vahvat miehet eivät välitä muiden mielipiteistä naistaan kohtaan, vaan naisen neitseellisyydestä. Sanalla vahva tarkoitan suuren evoluutioarvon miehiä, joilla on kehityskelpoinen perimä.

2) "Huomionarvoista on myös, että yhteiskunnat, joissa nainen on alistetussa asemassa eivät ole teknologisesti, tieteellisesti ja taloudellisesti yhtä kehittyneitä kuin länsimaat, joissa vallitsee tasa-arvo."

Tuossa ovat sekoittuneet syy ja seuraus keskenään. Teollistumisen ja tieteellisen kehityksen alkuaikoina (1700-luvun loppu ja 1800-luku) naiset olivat länsimaissa olennaisilta osin yhtä lailla alistettuja kuin muuallakin maailmassa. Teknologian kehittyminen mahdollisti kuitenkin naistenkin käytön työvoimana, jota kapitalistit myös hyödynsivät sen halpuuden vuoksi. Samalla he sitä ajattelematta pistivät liikkeelle naisten omavaraisuuskehityksen, joka on johtanut heidän asemansa kohoamiseen muissakin suhteissa kuin taloudellisissa. Lähemmästä historiasta esimerkin kehityksestä tarjoaa Japani, jonka kaupunkiseuduilla naiset ovat nykyään jo melkein yhtä hillittömiä kuin esimerkiksi Suomessa.

3) "naisen kannattaisi välttämättä valita tämä mies loppuiäkseen tai edes lastensa kasvattajaksi."

Tämä olkoon ainoastaan lisäys, ei korjaus. Naisten pettämishakuisuus perustuu juuri haluun saada toinen vahvempi mies lastensa isäksi kuin elättäjäksi. Tämän estääkseen heikompien miesten täytyy alistaa naisia.

4) Periaatteessa miehen kannattaa muodostaa haaremeja pelkän yhden naisen valitsemisen sijasta. Uusien naisten perheeseen liittämisen tuomat kustannukset ovat pienet verrattuna hyötyyn, joka yhteistyöstä lasten hoidossa saavutetaan. Toki tämä järjestely vaatii vahvan miehen, joka kykenee estämään naisten liiallisen valtapelin ja keskinäisen kamppailun.

5) Miehen kannattaa pettää, vaikka seurauksena olisikin lapsi hänen kuitenkin jatkaessaan haareminsa elätystä. Tällainen hänen perhepiirinsä ulkopuolinen sijoitus voi jäädä eloon joko pelkän äidin tai sitten tämän uuden miehen avulla ja siten lisätä miehen geneettistä kattavuutta. Vahva mies voi elättää suurempaakin pesuetta.

6) "Yhteiskunnasta riippumatta todellinen valta (= faktatieto omasta lisääntymisestä) on aina vain ja ainoastaan naisilla."

Harva nainen, joka useamman miehen kanssa on huolimattomasti maannut, tietää kuka hänen lapsensa todellinen isä on, ellei hän sitten asu kehittyneessä maassa ja teetä tutkimuksia. Harhaluuloton mies voi ottaa asian aivan yhtä hyvin selville.

Japanilaisnaisten pervoilut johtuvat siitä, että Japani on yksi ainoista valtioista maailmassa, joka ei ole ollut selkeästi minkään maailmanuskonnon piirissä. No buddhalaisuus, mutta japanilaisten buddhalaisuus ei ole oikeaa buddhalaisuutta eikä ole ikinä ollutkaan...

Japanilaisilla ei ole ikinä kehittynyt samanlaista moraalikoodistoa kuin muualla. Ei välttämättä kamalan hyvä juttu, sillä osa japanilaisten toisen maailmansodan aikaisista seksiin liittyvistä sotarikoksistakin ehkä selittyy tällä.

Muuten, kuin tässä seksimielessä, Japani on hyvin patriarkaalinen valtio.

• Korjausmies

Mutta Keski- ja Etelä-Euroopan maissa kuten myös Japanissa ja jopa konservatiivisillä USA:n alueilla on paljon työssäkäyviä naisia ja naiset voivat käydä työssä. Monet naiset kouluttautuvat näissä maissa ja kotiäitiys on useissa maissa välivaihe, ei pysyvä tila. Uskoisin, että mikäli Suomessa veroprosentti olisi pienempi ja palkat paremmat, myös täällä monet naiset valitsisivat kotiäitiyden siksi ajaksi, kun lapset ovat pieniä.

Sanoin jo, että erittäin harvassa yhteiskunnassa työllisyysprosentti jakautuu yhtä tasan naisten ja miesten kesken kuin Suomessa. En siitä huolimatta ymmärrä, miten vaikeaa sinun on ymmärtää, että useimmissa taloudellisesti menestyneissä maissa myös naisia hyödynnetään työelämässä.

Kotiäiteys on vakiovaihtoehto, normaali tapa, josta poikkeavat vain feministit useimmissa maailman valtioissa. Siis tarkoitan kotiäiteyttä sen aikaan, kun lapset ovat tarhaikäisiä. Muualla naiset eivät rakenna uraa lasten hyvinvoinni kustannuksella.

• Nipponisti
        Korjausmies kirjoitti:

Japanilaisnaisten pervoilut johtuvat siitä, että Japani on yksi ainoista valtioista maailmassa, joka ei ole ollut selkeästi minkään maailmanuskonnon piirissä. No buddhalaisuus, mutta japanilaisten buddhalaisuus ei ole oikeaa buddhalaisuutta eikä ole ikinä ollutkaan...

Japanilaisilla ei ole ikinä kehittynyt samanlaista moraalikoodistoa kuin muualla. Ei välttämättä kamalan hyvä juttu, sillä osa japanilaisten toisen maailmansodan aikaisista seksiin liittyvistä sotarikoksistakin ehkä selittyy tällä.

Kaupungeissa asuvat japanittaret voivat nykyään jo kieltäytyä naimisiin menosta ja keskittyä työhön, harrastuksiin ja "itsensä toteuttamiseen".

Kaiken kukkaraksi taannoin puitiin mahdollisuutta, josko Japaniin sallittaisiin keisarinna. En tosin tiedä, mihin kysymyksessä lopulta päädyttiin.

• Tyrannian tyttö
        J-lintu kirjoitti:

Mutta ei näiltä osin:

"Tuo on yritys tunkea naisten ajattelutapa myös miehille, mutta ainakaan vahvat miehet eivät välitä muiden mielipiteistä naistaan kohtaan, vaan naisen neitseellisyydestä. Sanalla vahva tarkoitan suuren evoluutioarvon miehiä, joilla on kehityskelpoinen perimä."

Sanoin että kelpaisi, ei että on kelvannut.

Biologisesti mies tahtoo itselleen naisen, joka on hedelmällinen ja hyvä huoltaja lapsilleen. Tämä voidaan yhdistää neitseyteen, mutta tämä vaatii naiselta muitakin ominaisuuksia. Neitseys ei ole myöskään välttämättömyys näiden seikkojen täyttämiseen. Ja pohjimmiltaan neitsyysvaatimus ei johdu muusta kuin miehen halusta varmistaa lapsen isyys. Tämä ei kuitenkaan ole ikinä mahdollista.

"Teknologian kehittyminen mahdollisti kuitenkin naistenkin käytön työvoimana, jota kapitalistit myös hyödynsivät sen halpuuden vuoksi."

Teknologia tarvitsi naisia. Kuten myös maatalousyhteiskunta aikoinaan. Vain erittäin varakkaissa perheissä naisen täydellinen omistautuminen lapsenteolle ja lasten hoidolle on ollut mahdollista. Kivikaudella tai no, 1800-luvun maatilalla on tarvittu kyllä jokaista kättä ruokkimaan suku. Ei siinä paljon olla katsottu mitä haarojen välissä on roikkunut. Edelleen, on mahdotonta täyttää yhteiskunnan tuotantovaatimuksia jos 50% työikäisestä väestöstä laitetaan kortistoon. Tämä oli mahdotonta Kehruu-Jennyn aikaan ja on mahdotonta nyt. Vielä 50-luvulla kuitenkin oli naisten ja miesten työt. Nykyään sellaista jaottelua on vaikea tehdä. Onko toimistotyö miehistä vai naisista? Valkokaulusduunareita tässä kuitenkin enemmistö alkaa olla...

"Tämän estääkseen heikompien miesten täytyy alistaa naisia."

Mikä on johtanut neitsyysvaatimuksiin.

"4) Periaatteessa miehen kannattaa muodostaa haaremeja pelkän yhden naisen valitsemisen sijasta. Uusien naisten perheeseen liittämisen tuomat kustannukset ovat pienet verrattuna hyötyyn, joka yhteistyöstä lasten hoidossa saavutetaan."

Haaremi on ollut kätevä ratkaisu maatalousyhteiskunnassa.

Sen sijaan kustannukset useiden naisten ja lasten elätyksessä nyky-yhteiskunnassa ovat valtavat. Mietipä pelkästään tilavaatimuksia haaremille. Ruokakulut, harrastekulut ja kosmetiikkakulut ovat myös valtavat. Tämä johtaisi siihen, että naisten tulisi käydä töissä. Ja mahdollisuus pettämiseen lisääntyisi. Tämä saattaisi johtaa siihen, että miehellä olisi useita vaimoja muttei yhtään omaa biologista lasta.

"Toki tämä järjestely vaatii vahvan miehen, joka kykenee estämään naisten liiallisen valtapelin ja keskinäisen kamppailun."

Järjestely vaatii erittäin rikkaan miehen. Vain tällöin nainen on tyytyväinen, ei käy töissä eikä saa välttämättä mahdollisuuksia pettämiseen.

"5) Miehen kannattaa pettää, vaikka seurauksena olisikin lapsi hänen kuitenkin jatkaessaan haareminsa elätystä. Tällainen hänen perhepiirinsä ulkopuolinen sijoitus voi jäädä eloon joko pelkän äidin tai sitten tämän uuden miehen avulla ja siten lisätä miehen geneettistä kattavuutta. Vahva mies voi elättää suurempaakin pesuetta."

Biologisesti näin on. Nykyään kuitenkin rakastajatar saa lapsesta hyvät rahat. Miehen ei siis kannata pettää. Vain naisen kannattaa pettää: talous on aina turvattu. Jos lapsi on korkean statuksen miehen siittämä, tämän miehen tuloista lohkeaa mukava pala äidin ja lapset tilille jos naisen mies pääsee jyvälle totuudesta ja ottaa eron.

"Harva nainen, joka useamman miehen kanssa on huolimattomasti maannut, tietää kuka hänen lapsensa todellinen isä on, ellei hän sitten asu kehittyneessä maassa ja teetä tutkimuksia."

Et ymmärtänyt asiaani. Tarkoitin, että nainen itse tietää 100% varmasti olevansa lapsen biologinen äiti. Mies ei ikinä voi tietää olevansa lapsen biologinen isä. Mies voi elää koko ikänsä luullen lisääntyneensä, vaikkei näin todellakaan olisi.

Tässä on valta. Sitä valtaa miehellä ei ole koskaan ollut eikä koskaan tule olemaan. Naisella on aina ollut lisääntymisen tieto ja valta, miehillä on ollut vain epäonnistuneita yrityksiä kontrolloida sitä.

• Tyrannian tyttö
        Korjausmies kirjoitti:

Kotiäiteys on vakiovaihtoehto, normaali tapa, josta poikkeavat vain feministit useimmissa maailman valtioissa. Siis tarkoitan kotiäiteyttä sen aikaan, kun lapset ovat tarhaikäisiä. Muualla naiset eivät rakenna uraa lasten hyvinvoinni kustannuksella.

Olen samaa mieltä, mutta tosiasia on, että Suomessa ja muissa Pohjoismaissa valtio ei mitenkään hirveästi tue kotiäiteyttä esim. verohelpotuksin.

Tarha/esikouluiän jälkeenhän useimmat naiset sitten jättävät lapset koulun armoille ja menevät takaisin töihin.

• Tyrannian tyttö
        Korjausmies kirjoitti:

Patriarkaaninen valtio, jossa naiset kuitenkin käyvät koulut ja käyvät jopa työssä. Japani ei ole nk. tasa-arvoinen maa (onko mikään maa, sillä sukupuolten väliset todelliset ja olemassaolevat erot estävät tämän), mutta Japanissa ei kyllä kohdella naisia mitenkään huonosti. Kyllä nainen voi käydä Japanissa työssä tai jopa jättää nykyään perustamatta perheen vaikka sitä epäonnistumisen merkkinä voidaan pitääkin.

• MMies

"Tuo on yritys tunkea naisten ajattelutapa myös miehille, mutta ainakaan vahvat miehet eivät välitä muiden mielipiteistä naistaan kohtaan, vaan naisen neitseellisyydestä. Sanalla vahva tarkoitan suuren evoluutioarvon miehiä, joilla on kehityskelpoinen perimä."

Biologisesti mies tahtoo itselleen naisen, joka on hedelmällinen ja hyvä huoltaja lapsilleen. Tämä voidaan yhdistää neitseyteen, mutta tämä vaatii naiselta muitakin ominaisuuksia. Neitseys ei ole myöskään välttämättömyys näiden seikkojen täyttämiseen. Ja pohjimmiltaan neitsyysvaatimus ei johdu muusta kuin miehen halusta varmistaa lapsen isyys. Tämä ei kuitenkaan ole ikinä mahdollista.

"Teknologian kehittyminen mahdollisti kuitenkin naistenkin käytön työvoimana, jota kapitalistit myös hyödynsivät sen halpuuden vuoksi."

Teknologia tarvitsi naisia. Kuten myös maatalousyhteiskunta aikoinaan. Vain erittäin varakkaissa perheissä naisen täydellinen omistautuminen lapsenteolle ja lasten hoidolle on ollut mahdollista. Kivikaudella tai no, 1800-luvun maatilalla on tarvittu kyllä jokaista kättä ruokkimaan suku. Ei siinä paljon olla katsottu mitä haarojen välissä on roikkunut. Edelleen, on mahdotonta täyttää yhteiskunnan tuotantovaatimuksia jos 50% työikäisestä väestöstä laitetaan kortistoon. Tämä oli mahdotonta Kehruu-Jennyn aikaan ja on mahdotonta nyt. Vielä 50-luvulla kuitenkin oli naisten ja miesten työt. Nykyään sellaista jaottelua on vaikea tehdä. Onko toimistotyö miehistä vai naisista? Valkokaulusduunareita tässä kuitenkin enemmistö alkaa olla...

"4) Periaatteessa miehen kannattaa muodostaa haaremeja pelkän yhden naisen valitsemisen sijasta. Uusien naisten perheeseen liittämisen tuomat kustannukset ovat pienet verrattuna hyötyyn, joka yhteistyöstä lasten hoidossa saavutetaan."

Sen sijaan kustannukset useiden naisten ja lasten elätyksessä nyky-yhteiskunnassa ovat valtavat. Mietipä pelkästään tilavaatimuksia haaremille. Ruokakulut, harrastekulut ja kosmetiikkakulut ovat myös valtavat. Tämä johtaisi siihen, että naisten tulisi käydä töissä. Ja mahdollisuus pettämiseen lisääntyisi. Tämä saattaisi johtaa siihen, että miehellä olisi useita vaimoja muttei yhtään omaa biologista lasta.

"Toki tämä järjestely vaatii vahvan miehen, joka kykenee estämään naisten liiallisen valtapelin ja keskinäisen kamppailun."

Järjestely vaatii erittäin rikkaan miehen. Vain tällöin nainen on tyytyväinen, ei käy töissä eikä saa välttämättä mahdollisuuksia pettämiseen.

"5) Miehen kannattaa pettää, vaikka seurauksena olisikin lapsi hänen kuitenkin jatkaessaan haareminsa elätystä. Tällainen hänen perhepiirinsä ulkopuolinen sijoitus voi jäädä eloon joko pelkän äidin tai sitten tämän uuden miehen avulla ja siten lisätä miehen geneettistä kattavuutta. Vahva mies voi elättää suurempaakin pesuetta."

Biologisesti näin on. Nykyään kuitenkin rakastajatar saa lapsesta hyvät rahat. Miehen ei siis kannata pettää. Vain naisen kannattaa pettää: talous on aina turvattu. Jos lapsi on korkean statuksen miehen siittämä, tämän miehen tuloista lohkeaa mukava pala äidin ja lapset tilille jos naisen mies pääsee jyvälle totuudesta ja ottaa eron.

"Harva nainen, joka useamman miehen kanssa on huolimattomasti maannut, tietää kuka hänen lapsensa todellinen isä on, ellei hän sitten asu kehittyneessä maassa ja teetä tutkimuksia."

Et ymmärtänyt asiaani. Tarkoitin, että nainen itse tietää 100% varmasti olevansa lapsen biologinen äiti. Mies ei ikinä voi tietää olevansa lapsen biologinen isä. Mies voi elää koko ikänsä luullen lisääntyneensä, vaikkei näin todellakaan olisi.

Tässä on valta. Sitä valtaa miehellä ei ole koskaan ollut eikä koskaan tule olemaan. Naisella on aina ollut lisääntymisen tieto ja valta, miehillä on ollut vain epäonnistuneita yrityksiä kontrolloida sitä.

"Tässä on valta. Sitä valtaa miehellä ei ole koskaan ollut eikä koskaan tule olemaan. Naisella on aina ollut lisääntymisen tieto ja valta, miehillä on ollut vain epäonnistuneita yrityksiä kontrolloida sitä."

Enpä tiedä voiko tuota vallaksi kutsua. Tiedoksi ehkä, joka taas mahdollistaa miehen kusettamisen kybällä omien (materiaalisten) tarpeidensa tyydyttämiseksi tai sitten tasa-arvoisen yhteiselon kumpaisenkin ja jälkikasvun yhteiseksi hyväksi.

Sinänsä turha etsiä niitä eroja sukupuolten välillä, jos oletus on, että mies ja nainen elävät kumppaneina yhteisen elämän? Pitäisi enemmän etsiä niitä yhdistäviä tekijöitä joiden perusteella ne erot korostuvat positiivisesti. Tai jotain. Mitä tahansa.

• Tyrannian tyttö
        MMies kirjoitti:

"Tässä on valta. Sitä valtaa miehellä ei ole koskaan ollut eikä koskaan tule olemaan. Naisella on aina ollut lisääntymisen tieto ja valta, miehillä on ollut vain epäonnistuneita yrityksiä kontrolloida sitä."

Enpä tiedä voiko tuota vallaksi kutsua. Tiedoksi ehkä, joka taas mahdollistaa miehen kusettamisen kybällä omien (materiaalisten) tarpeidensa tyydyttämiseksi tai sitten tasa-arvoisen yhteiselon kumpaisenkin ja jälkikasvun yhteiseksi hyväksi.

Sinänsä turha etsiä niitä eroja sukupuolten välillä, jos oletus on, että mies ja nainen elävät kumppaneina yhteisen elämän? Pitäisi enemmän etsiä niitä yhdistäviä tekijöitä joiden perusteella ne erot korostuvat positiivisesti. Tai jotain. Mitä tahansa.

Koko keskustelu lähti poikimaan biologisista tosiasioista eikä heijasta allekirjoittaneen omia moraalinäkemyksiä tai tapaa elää ollenkaan. Tehdään se nyt heti selväksi. :=)

"Enpä tiedä voiko tuota vallaksi kutsua. Tiedoksi ehkä, joka taas mahdollistaa miehen kusettamisen kybällä omien (materiaalisten) tarpeidensa tyydyttämiseksi tai sitten tasa-arvoisen yhteiselon kumpaisenkin ja jälkikasvun yhteiseksi hyväksi."

Nimenomaan vallaksi, sillä tieto on valtaa. Tätä tietoa nainen voi käyttää miten tahtoo. Hän voi uskotella miehelle, että tämä on lapsen isä tai sitten rahastaa jälkikasvulla. Usein tosin korkean statuksen miehen kanssa lisääntynyt, mutta matalan statuksen miehen kanssa aviossa oleva nainen ajattelee myös lasten turvallisuutta ja kasvua ydinperheen huomassa.

• MMies

Koko keskustelu lähti poikimaan biologisista tosiasioista eikä heijasta allekirjoittaneen omia moraalinäkemyksiä tai tapaa elää ollenkaan. Tehdään se nyt heti selväksi. :=)

"Enpä tiedä voiko tuota vallaksi kutsua. Tiedoksi ehkä, joka taas mahdollistaa miehen kusettamisen kybällä omien (materiaalisten) tarpeidensa tyydyttämiseksi tai sitten tasa-arvoisen yhteiselon kumpaisenkin ja jälkikasvun yhteiseksi hyväksi."

Nimenomaan vallaksi, sillä tieto on valtaa. Tätä tietoa nainen voi käyttää miten tahtoo. Hän voi uskotella miehelle, että tämä on lapsen isä tai sitten rahastaa jälkikasvulla. Usein tosin korkean statuksen miehen kanssa lisääntynyt, mutta matalan statuksen miehen kanssa aviossa oleva nainen ajattelee myös lasten turvallisuutta ja kasvua ydinperheen huomassa.

"Usein tosin korkean statuksen miehen kanssa lisääntynyt, mutta matalan statuksen miehen kanssa aviossa oleva nainen ajattelee myös lasten turvallisuutta ja kasvua ydinperheen huomassa."

Korkean statuksen? Miksi korkean statuksen mies sekaantuisi sitten alemman statuksen naiseen- vieläpä niin, että menisi hankkimaan alemman statuksen jälkeläisiä, jos ne biologiset seikat tässä olivat pohjalla?

Käsitän keskustelun lähtökohtaisesti väärin, kun en määrittele ihmisille statuksia näiden -minkä?- ominaisuuksien mukaan?

• mohammedolipedofiili

"nainen itse tietää 100% varmasti olevansa lapsen biologinen äiti. Mies ei ikinä voi tietää olevansa lapsen biologinen isä. "

Ei liene nykyisellä DNA ym. tekniikalla kovin vaikeaa tai kallista selvittää onko "isä" isä lähes 100% varmuudella. Itse asiassa asian todistamisen taakka pitäisi olla naisella ja kai onkin(?) ellei mies ole erehtynyt avioliittoon naisen kanssa. Ilman todisteita lapset olkoon vain äidin ja äiti vastatkoon myös lapsen hoidosta, kustannuksista ja kaikesta muusta lapseen liittyvästä riesasta.

Biologisestihan mies ei tarvi naista itselleen kuin hetkeksi. Riittää että kylvää siementä tarpeeksi moneen koloon. Joissain tapauksissa miehen tulee roikkua naisen mukana niin kauan, että abortin tekeminen on myöhäistä. Tämän jälkeen miehen on turha haaskata aikaa ja energiaa jälkeläiseen. Naiset on kuitenkin parempia kasvattajia.

• Tyrannian tyttö
        MMies kirjoitti:

"Usein tosin korkean statuksen miehen kanssa lisääntynyt, mutta matalan statuksen miehen kanssa aviossa oleva nainen ajattelee myös lasten turvallisuutta ja kasvua ydinperheen huomassa."

Korkean statuksen? Miksi korkean statuksen mies sekaantuisi sitten alemman statuksen naiseen- vieläpä niin, että menisi hankkimaan alemman statuksen jälkeläisiä, jos ne biologiset seikat tässä olivat pohjalla?

Käsitän keskustelun lähtökohtaisesti väärin, kun en määrittele ihmisille statuksia näiden -minkä?- ominaisuuksien mukaan?

Mies voi lisääntyä käytännössä rajattomasti, joten hänen ei tarvitse olla niin tarkka siitä, kehen sekaantuu.

• Tyrannian tyttö
        mohammedolipedofiili kirjoitti:

"nainen itse tietää 100% varmasti olevansa lapsen biologinen äiti. Mies ei ikinä voi tietää olevansa lapsen biologinen isä. "

Ei liene nykyisellä DNA ym. tekniikalla kovin vaikeaa tai kallista selvittää onko "isä" isä lähes 100% varmuudella. Itse asiassa asian todistamisen taakka pitäisi olla naisella ja kai onkin(?) ellei mies ole erehtynyt avioliittoon naisen kanssa. Ilman todisteita lapset olkoon vain äidin ja äiti vastatkoon myös lapsen hoidosta, kustannuksista ja kaikesta muusta lapseen liittyvästä riesasta.

Biologisestihan mies ei tarvi naista itselleen kuin hetkeksi. Riittää että kylvää siementä tarpeeksi moneen koloon. Joissain tapauksissa miehen tulee roikkua naisen mukana niin kauan, että abortin tekeminen on myöhäistä. Tämän jälkeen miehen on turha haaskata aikaa ja energiaa jälkeläiseen. Naiset on kuitenkin parempia kasvattajia.

"Ei liene nykyisellä DNA ym. tekniikalla kovin vaikeaa tai kallista selvittää onko "isä" isä lähes 100% varmuudella."

Eipä ole, ei. Mutta kuinkakohan moni avio- tai avopuoliso näin tekee?

"Ilman todisteita lapset olkoon vain äidin ja äiti vastatkoon myös lapsen hoidosta, kustannuksista ja kaikesta muusta lapseen liittyvästä riesasta."

Todisteet on helppo hankkia, kuten jo itse totesit. Siitä huolimatta alkukantaisissa yhteisöissä näin ei ole ja useimmat miehet eivät parisuhteessa eläessään todellakaan isyyttä selvitä. Se on vähän niinkun win-win situation naiselle. Jos totuus paljastuu, lasten biologinen isä on korkean statuksen mies ja sitten rahaa suorastaan tulvii tilille tai sitten eletään perheidyllissä. Jompikumpi. Molempi parempi.

"Biologisestihan mies ei tarvi naista itselleen kuin hetkeksi. Riittää että kylvää siementä tarpeeksi moneen koloon. Joissain tapauksissa miehen tulee roikkua naisen mukana niin kauan, että abortin tekeminen on myöhäistä."

Niin, paitsi että pidempi suhde takaa suuremman todennäköisyyden sille, että on jonkun naisen lapsen oikea biologinen isä. Mikäli miehet kylvävät siementä moneen koloon, on todennäköistä, että naiset ottavat myös monen siementä vastaan. Tästä seuraa se, että yhden miehen todennäköisyys olla lapsen isä pienenee entisestään. Todennäköisyys voi olla esim. 1/40. Ei kuulosta kovin hyvältä.

"Tämän jälkeen miehen on turha haaskata aikaa ja energiaa jälkeläiseen. Naiset on kuitenkin parempia kasvattajia."

Periaatteessa lisääntymisen onnistuneisuutta ei mittaa lasten vaan lastenlasten määrä. Tämän vuoksi useimmat miehetkin ovat kiinnostuneita tarjoamaan lapsilleen sekä taloudelliset että sosiaaliset edellytykset tasapainoiseen aikuisuuteen ja lasten hankintaan.

• mohemmadolipedofiili

"Ei liene nykyisellä DNA ym. tekniikalla kovin vaikeaa tai kallista selvittää onko "isä" isä lähes 100% varmuudella."

Eipä ole, ei. Mutta kuinkakohan moni avio- tai avopuoliso näin tekee?

"Ilman todisteita lapset olkoon vain äidin ja äiti vastatkoon myös lapsen hoidosta, kustannuksista ja kaikesta muusta lapseen liittyvästä riesasta."

Todisteet on helppo hankkia, kuten jo itse totesit. Siitä huolimatta alkukantaisissa yhteisöissä näin ei ole ja useimmat miehet eivät parisuhteessa eläessään todellakaan isyyttä selvitä. Se on vähän niinkun win-win situation naiselle. Jos totuus paljastuu, lasten biologinen isä on korkean statuksen mies ja sitten rahaa suorastaan tulvii tilille tai sitten eletään perheidyllissä. Jompikumpi. Molempi parempi.

"Biologisestihan mies ei tarvi naista itselleen kuin hetkeksi. Riittää että kylvää siementä tarpeeksi moneen koloon. Joissain tapauksissa miehen tulee roikkua naisen mukana niin kauan, että abortin tekeminen on myöhäistä."

Niin, paitsi että pidempi suhde takaa suuremman todennäköisyyden sille, että on jonkun naisen lapsen oikea biologinen isä. Mikäli miehet kylvävät siementä moneen koloon, on todennäköistä, että naiset ottavat myös monen siementä vastaan. Tästä seuraa se, että yhden miehen todennäköisyys olla lapsen isä pienenee entisestään. Todennäköisyys voi olla esim. 1/40. Ei kuulosta kovin hyvältä.

"Tämän jälkeen miehen on turha haaskata aikaa ja energiaa jälkeläiseen. Naiset on kuitenkin parempia kasvattajia."

Periaatteessa lisääntymisen onnistuneisuutta ei mittaa lasten vaan lastenlasten määrä. Tämän vuoksi useimmat miehetkin ovat kiinnostuneita tarjoamaan lapsilleen sekä taloudelliset että sosiaaliset edellytykset tasapainoiseen aikuisuuteen ja lasten hankintaan.

"korkean statuksen mies ja sitten rahaa suorastaan tulvii" ...

Suomessa korkean statuksen siemenenkylväjät voi olla ihan persaukisiakin, joten voi jäädä musta pekka käteen.

Yleensäkin olisi sukupuolten tasa-arvon kannalta reilua, että lapsella olisi aina vain yksi huoltaja ja tämä valittaisiin äidistä ja isästä rehellisellä tarjouskilpailulla. Kumpikin esittäisi kuinka suurilla elatusmaksuilla suostuu lapsesta vastaamaan ja halvemman tarjouksen esittänyt saa pitää kakaran.

"edellytykset tasapainoiseen aikuisuuteen ja lasten hankintaan. "

Mielestöni näyttää siltä, että tasapainoisuus ei ole mikään edellytys lisääntymiselle. Yhteiskunta kyllä hoitaa lapset ja lapsenlapsetkin.

• Tyrannian tyttö
        mohemmadolipedofiili kirjoitti:

"korkean statuksen mies ja sitten rahaa suorastaan tulvii" ...

Suomessa korkean statuksen siemenenkylväjät voi olla ihan persaukisiakin, joten voi jäädä musta pekka käteen.

Yleensäkin olisi sukupuolten tasa-arvon kannalta reilua, että lapsella olisi aina vain yksi huoltaja ja tämä valittaisiin äidistä ja isästä rehellisellä tarjouskilpailulla. Kumpikin esittäisi kuinka suurilla elatusmaksuilla suostuu lapsesta vastaamaan ja halvemman tarjouksen esittänyt saa pitää kakaran.

"edellytykset tasapainoiseen aikuisuuteen ja lasten hankintaan. "

Mielestöni näyttää siltä, että tasapainoisuus ei ole mikään edellytys lisääntymiselle. Yhteiskunta kyllä hoitaa lapset ja lapsenlapsetkin.

"Suomessa korkean statuksen siemenenkylväjät voi olla ihan persaukisiakin, joten voi jäädä musta pekka käteen."

No, se on sitten oma valinta, mitä pitää "korkean statuksen miehenä", mutta harva sossunpummi täyttää suomalaisen naisen käsitystä korkean tason miehistä.

"Kumpikin esittäisi kuinka suurilla elatusmaksuilla suostuu lapsesta vastaamaan ja halvemman tarjouksen esittänyt saa pitää kakaran."

Ei tule tapahtumaan.

"Mielestöni näyttää siltä, että tasapainoisuus ei ole mikään edellytys lisääntymiselle. Yhteiskunta kyllä hoitaa lapset ja lapsenlapsetkin."

No, tuo taas riippuu siitä, mistä kulmasta asiaa tarkastelee. Useimmat ihmiset haluavat biologisille jälkeläisilleen parempaa kun numerolipun sossuun ja tämä kyllä lisää myös todennäköisyyttä hankkia tuottavia, hyödykkäitä jälkeläisiä. Tässä huoltamisasiassa vaikuttaa biologia. Ennen ei ollut mitään sossua ja siksi lapsista tuli huolehtia hyvin. Ei se miljoonien vuosien takaa periytyvä hoivavietti omia biologisia jälkeläisiä kohtaan ole minnekään hävinnyt. Edes miehiltä.

• hyvä kysymys

"Suomessa korkean statuksen siemenenkylväjät voi olla ihan persaukisiakin, joten voi jäädä musta pekka käteen."

No, se on sitten oma valinta, mitä pitää "korkean statuksen miehenä", mutta harva sossunpummi täyttää suomalaisen naisen käsitystä korkean tason miehistä.

"Kumpikin esittäisi kuinka suurilla elatusmaksuilla suostuu lapsesta vastaamaan ja halvemman tarjouksen esittänyt saa pitää kakaran."

Ei tule tapahtumaan.

"Mielestöni näyttää siltä, että tasapainoisuus ei ole mikään edellytys lisääntymiselle. Yhteiskunta kyllä hoitaa lapset ja lapsenlapsetkin."

No, tuo taas riippuu siitä, mistä kulmasta asiaa tarkastelee. Useimmat ihmiset haluavat biologisille jälkeläisilleen parempaa kun numerolipun sossuun ja tämä kyllä lisää myös todennäköisyyttä hankkia tuottavia, hyödykkäitä jälkeläisiä. Tässä huoltamisasiassa vaikuttaa biologia. Ennen ei ollut mitään sossua ja siksi lapsista tuli huolehtia hyvin. Ei se miljoonien vuosien takaa periytyvä hoivavietti omia biologisia jälkeläisiä kohtaan ole minnekään hävinnyt. Edes miehiltä.

>No, se on sitten oma valinta, mitä pitää "korkean statuksen miehenä", mutta harva sossunpummi täyttää suomalaisen naisen käsitystä korkean tason miehistä.

..dumdum-dii-dum...miksi naiset aina rakastuvat renttuihin...dumdum-dii-dum...

• mohammedinäitiolihuora

Ei tule tapahtumaan.

"...naisen käsitystä korkean tason miehistä"

Mielestäni tyypillisiä "korkean statuksen miehiä" on yh-äitien lasten isät. Eli lajin parhaimmisto, jolta halutaan geenit lapsille, mutta jotka ovat liian hyviä sitoutettavaksi harmaaseen arkeen.

"Ei tule tapahtumaan. "

Elatusmaksut saataisiin tarjouskilpailluiksi, jos miehistä vain löytyisi riittävästi ryhtiä olla maksamatta femakkolinnakkeiden määräämiä elatusmaksuja. Naisilla on oikeus päättää abortista/lapsen syntymästä ja nainen käytännössä aina saa lapsen huoltajuuden erotessa. Miksi miehillä pitäisi olla mitään velvollisuuksia lapsen suhteen, kun ei kerran ole oikeuksiakaan?

• MMies

Mies voi lisääntyä käytännössä rajattomasti, joten hänen ei tarvitse olla niin tarkka siitä, kehen sekaantuu.

Korkean Statuksen Miehen, sinun termiäsi käyttäen, tulee erityisesti olla tarkkana kenen kanssa lisääntyy. Alemman Statuksen Naisen kanssa lisääntyminen ei kannata, koska Alemman Statuksen Nainen vetää Korkean Statuksen Miestä alaspäin. Toki naisen kannalta Korkean Statuksen Miehen kanssa lisääntyminen nostaa (naisen silmissä) naisen statusta, mutta se on vain näennäistä.

Tympii joku status/taso ajattelu.

• Tyrannian tyttö
        mohammedinäitiolihuora kirjoitti:

"...naisen käsitystä korkean tason miehistä"

Mielestäni tyypillisiä "korkean statuksen miehiä" on yh-äitien lasten isät. Eli lajin parhaimmisto, jolta halutaan geenit lapsille, mutta jotka ovat liian hyviä sitoutettavaksi harmaaseen arkeen.

"Ei tule tapahtumaan. "

Elatusmaksut saataisiin tarjouskilpailluiksi, jos miehistä vain löytyisi riittävästi ryhtiä olla maksamatta femakkolinnakkeiden määräämiä elatusmaksuja. Naisilla on oikeus päättää abortista/lapsen syntymästä ja nainen käytännössä aina saa lapsen huoltajuuden erotessa. Miksi miehillä pitäisi olla mitään velvollisuuksia lapsen suhteen, kun ei kerran ole oikeuksiakaan?

"Mielestäni tyypillisiä "korkean statuksen miehiä" on yh-äitien lasten isät. Eli lajin parhaimmisto, jolta halutaan geenit lapsille, mutta jotka ovat liian hyviä sitoutettavaksi harmaaseen arkeen."

Kuten vaikka Donald Trump ja Hjallis Harkimo.

"Elatusmaksut saataisiin tarjouskilpailluiksi, jos miehistä vain löytyisi riittävästi ryhtiä olla maksamatta femakkolinnakkeiden määräämiä elatusmaksuja."

Elarit menevät lapsen elätykseen. Lisääntymispakkoa ei ole, sillä selibaatissa voi elää.

"Naisilla on oikeus päättää abortista/lapsen syntymästä ja nainen käytännössä aina saa lapsen huoltajuuden erotessa."

Niin kauan kun miehet eivät tule raskaaksi eivätkä synnytä, tästä on aivan turha keskustella.

"Miksi miehillä pitäisi olla mitään velvollisuuksia lapsen suhteen, kun ei kerran ole oikeuksiakaan?"

On tapaamisoikeus. Ja elarit koskevat myös niitä naisia, joiden lapsi on huollossa isällä.

• mohammedsekaantuisikoihinkin

"Mielestäni tyypillisiä "korkean statuksen miehiä" on yh-äitien lasten isät. Eli lajin parhaimmisto, jolta halutaan geenit lapsille, mutta jotka ovat liian hyviä sitoutettavaksi harmaaseen arkeen."

Kuten vaikka Donald Trump ja Hjallis Harkimo.

"Elatusmaksut saataisiin tarjouskilpailluiksi, jos miehistä vain löytyisi riittävästi ryhtiä olla maksamatta femakkolinnakkeiden määräämiä elatusmaksuja."

Elarit menevät lapsen elätykseen. Lisääntymispakkoa ei ole, sillä selibaatissa voi elää.

"Naisilla on oikeus päättää abortista/lapsen syntymästä ja nainen käytännössä aina saa lapsen huoltajuuden erotessa."

Niin kauan kun miehet eivät tule raskaaksi eivätkä synnytä, tästä on aivan turha keskustella.

"Miksi miehillä pitäisi olla mitään velvollisuuksia lapsen suhteen, kun ei kerran ole oikeuksiakaan?"

On tapaamisoikeus. Ja elarit koskevat myös niitä naisia, joiden lapsi on huollossa isällä.

"Kuten vaikka Donald Trump ja Hjallis Harkimo."

Esim. nämä kaksi. Tietääkseni on myös hieman köyhempiä alfauroksia, koska kaikilla naisilla ei ole laskupäätä tai muuten arvostavat jotain muita ominaisuuksia.

"Lisääntymispakkoa ei ole, sillä selibaatissa voi elää. "

Koskee myös naisia. Jos lehmä ei pysty yksin huolehtimaan vasikastaan, niin ei ole pakko poikia. Niin kauan kun miehet eivät tule raskaaksi eivätkä synnytä, ei ole myöskään miehen vastuu huolehtia ehkäisystä. Eikä mahdollisesta lapsesta.

Jos lapsesta huolehtiminen ilman elatusmaksuja ei äitiä kiinnosta, niin tarjottakoon mahdollisuutta sitten isälle. Jos ei isääkään kiinnosta, tai vanhemmat saa sovittua kumpi vastuun ottaa ja millä hinnalla, niin annettakoon lapsi sitten adoptoitavaksi.

• Tyrannian tyttö
        MMies kirjoitti:

Korkean Statuksen Miehen, sinun termiäsi käyttäen, tulee erityisesti olla tarkkana kenen kanssa lisääntyy. Alemman Statuksen Naisen kanssa lisääntyminen ei kannata, koska Alemman Statuksen Nainen vetää Korkean Statuksen Miestä alaspäin. Toki naisen kannalta Korkean Statuksen Miehen kanssa lisääntyminen nostaa (naisen silmissä) naisen statusta, mutta se on vain näennäistä.

Tympii joku status/taso ajattelu.

"Alemman Statuksen Naisen kanssa lisääntyminen ei kannata, koska Alemman Statuksen Nainen vetää Korkean Statuksen Miestä alaspäin."

Millä perusteella?

• Tyrannian tyttö
        mohammedsekaantuisikoihinkin kirjoitti:

"Kuten vaikka Donald Trump ja Hjallis Harkimo."

Esim. nämä kaksi. Tietääkseni on myös hieman köyhempiä alfauroksia, koska kaikilla naisilla ei ole laskupäätä tai muuten arvostavat jotain muita ominaisuuksia.

"Lisääntymispakkoa ei ole, sillä selibaatissa voi elää. "

Koskee myös naisia. Jos lehmä ei pysty yksin huolehtimaan vasikastaan, niin ei ole pakko poikia. Niin kauan kun miehet eivät tule raskaaksi eivätkä synnytä, ei ole myöskään miehen vastuu huolehtia ehkäisystä. Eikä mahdollisesta lapsesta.

Jos lapsesta huolehtiminen ilman elatusmaksuja ei äitiä kiinnosta, niin tarjottakoon mahdollisuutta sitten isälle. Jos ei isääkään kiinnosta, tai vanhemmat saa sovittua kumpi vastuun ottaa ja millä hinnalla, niin annettakoon lapsi sitten adoptoitavaksi.

"Koskee myös naisia. Jos lehmä ei pysty yksin huolehtimaan vasikastaan, niin ei ole pakko poikia. Niin kauan kun miehet eivät tule raskaaksi eivätkä synnytä, ei ole myöskään miehen vastuu huolehtia ehkäisystä. Eikä mahdollisesta lapsesta."

Laki on tässä aivan yksiselitteisesti naisen puolella, joten miksi ihmeessä nainen olisi vastuussa ehkäisystä? Mies voi valita ottaako riskin lisääntyä vai ei. Naisella lisääntymiseen liittyvää riskiä ei ole. Mies voi joutua maksumieheksi, vaikkei olisi biologinen isä jos äiti on kova kusettamaan. Toisaalta biologista isää voi lypsää jos niin tahtoo. Tässähän ei ajatella äidin eikä isän vaan lapsen etua.

Ja pointti tässä nyt ei ole se, pystyykö äiti huolehtimaan yksin lapsesta. Kyllä pystyy. Monet naiset eivät ole edes vaivautuneet haastamaan elatusvelvollista isää oikeuteen. Järkevää on kuitenkin haastaa, sillä miksi ihmeessä pitäisi luopua ilmaisen rahan lähteestä? Ei sitä kukaan jätä palkkaakaan nostamatta.

"Jos lapsesta huolehtiminen ilman elatusmaksuja ei äitiä kiinnosta, niin tarjottakoon mahdollisuutta sitten isälle."

Esim. kehityspsykologiset tutkimukset ovat osoittaneet, että juuri syntynyt lapsi tai siis vauva on kiintynyt äitiin, tunnistaa äidin hajun ja äänen. Isään tunneside syntyy myöhemmin, jos syntyy. Eli näillä perusteilla lapset äidille. Sitäpaitsi äiti kantaa ja synnyttää lapsen. Ja ruokkii lapsen. Mikään äidinmaidonkorvike ei korvaa rintamaitoa.

"Jos ei isääkään kiinnosta, tai vanhemmat saa sovittua kumpi vastuun ottaa ja millä hinnalla, niin annettakoon lapsi sitten adoptoitavaksi."

Aivan turhaa jossittelua. Ei lasta voida ottaa biologisilta vanhemmilta pois ilman hyvää syytä eikä näin tulla tekemäänkään.

• mohammedinsiskomyipersettäj...

"Koskee myös naisia. Jos lehmä ei pysty yksin huolehtimaan vasikastaan, niin ei ole pakko poikia. Niin kauan kun miehet eivät tule raskaaksi eivätkä synnytä, ei ole myöskään miehen vastuu huolehtia ehkäisystä. Eikä mahdollisesta lapsesta."

Laki on tässä aivan yksiselitteisesti naisen puolella, joten miksi ihmeessä nainen olisi vastuussa ehkäisystä? Mies voi valita ottaako riskin lisääntyä vai ei. Naisella lisääntymiseen liittyvää riskiä ei ole. Mies voi joutua maksumieheksi, vaikkei olisi biologinen isä jos äiti on kova kusettamaan. Toisaalta biologista isää voi lypsää jos niin tahtoo. Tässähän ei ajatella äidin eikä isän vaan lapsen etua.

Ja pointti tässä nyt ei ole se, pystyykö äiti huolehtimaan yksin lapsesta. Kyllä pystyy. Monet naiset eivät ole edes vaivautuneet haastamaan elatusvelvollista isää oikeuteen. Järkevää on kuitenkin haastaa, sillä miksi ihmeessä pitäisi luopua ilmaisen rahan lähteestä? Ei sitä kukaan jätä palkkaakaan nostamatta.

"Jos lapsesta huolehtiminen ilman elatusmaksuja ei äitiä kiinnosta, niin tarjottakoon mahdollisuutta sitten isälle."

Esim. kehityspsykologiset tutkimukset ovat osoittaneet, että juuri syntynyt lapsi tai siis vauva on kiintynyt äitiin, tunnistaa äidin hajun ja äänen. Isään tunneside syntyy myöhemmin, jos syntyy. Eli näillä perusteilla lapset äidille. Sitäpaitsi äiti kantaa ja synnyttää lapsen. Ja ruokkii lapsen. Mikään äidinmaidonkorvike ei korvaa rintamaitoa.

"Jos ei isääkään kiinnosta, tai vanhemmat saa sovittua kumpi vastuun ottaa ja millä hinnalla, niin annettakoon lapsi sitten adoptoitavaksi."

Aivan turhaa jossittelua. Ei lasta voida ottaa biologisilta vanhemmilta pois ilman hyvää syytä eikä näin tulla tekemäänkään.

"Laki on tässä aivan yksiselitteisesti naisen puolella, ..."

Mä olenkin tällainen idealisti ja uskon että lait on tehty muutettaviksi! Kunhan tämä väliaikainen naisten äänioikeuskokeilu päättyy, saadaan joku roti näihin touhuihin.

"Mies voi joutua maksumieheksi, vaikkei olisi biologinen isä jos äiti on kova kusettamaan. "

Vain tyhmä mies antaa naisen kusettaa itseään ja silloin se onkin niille hölmöille ihan oikein:)

Minä en ainakaan laita senttiäkään enkä tikkua ristiin yhdenkään lapsen elatukseen, ennen kuin väh. kaksi riippumatonta laboratoriota, lapsen äiti ja se telkkarista tuttu Bertie Woosterin näköinen heppu on todistanut minut lapsen isäksi sekä lisäksi Paavi todistanut, että lapsia ei enää tällä vuosituhannella synny neitseellisesti. Jos syntyy kaksoset, niin kummastakin pitää olla omat todisteet. Jos lapsella on tumma iho tai vinot silmät, niin kaikki edellä mainittukaan ei riitä!

"Monet naiset eivät ole edes vaivautuneet haastamaan elatusvelvollista isää oikeuteen. "

Monet miehet tekee sen virheen, että solmivat avioliiton naisen kanssa. Tällöinhän lapsi kai juridisesti on automaattisesti aviomiehen? Sä varmaan tiedät kun olet meistä fiksumpi?

• MMies

"Alemman Statuksen Naisen kanssa lisääntyminen ei kannata, koska Alemman Statuksen Nainen vetää Korkean Statuksen Miestä alaspäin."

Millä perusteella?

Luonnollisesesti, jos noudattaa sinun ajatuskaavasi ihmisten statuksista, oman Statuksen alapuolelta naiminen alentaa itseä. Perustunee yleiseen markina-arvoteoriaan?

"Koska "alempitasoinen" (AT) henkilö miellyttää vain harvoja potentiaalisia kumppaneita, AT:lla on vähemmän valinnanvaraa kuin YT:llä. Näin ollen vain ylempitasoiset (YT) henkilöt voivat valita kumppaninsa esimerkiksi yhteisten harrastusten, samanlaisen elämäntavan tms. kriteerien perusteella, kun taas alempitasoiset (AT) henkilöt joutuvat olemaan tyytyväisiä, jos ylipäätään voivat sitouttaa ketään itseensä edes tilapäisesti. Niin sanottuihin yhden yön suhteisiin tavoiteltaville henkilöille ei aseteta niin suuria markkina-arvovaatimuksia kuin vakituisiin suhteisiin, mutta parisuhde- ja tilapäissuhdemarkkinat toimivat pääpiirteissään samojen yleisten lainalaisuuksien mukaan."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Markkina-arvoteoria

Itse en kyseiseen teoriaan usko, mutta sinulla näyttää olevan luja usko Statuksen merkitykseen lisääntymisessä/pariutumisessa?

• Tyrannian tyttö
        MMies kirjoitti:

Luonnollisesesti, jos noudattaa sinun ajatuskaavasi ihmisten statuksista, oman Statuksen alapuolelta naiminen alentaa itseä. Perustunee yleiseen markina-arvoteoriaan?

"Koska "alempitasoinen" (AT) henkilö miellyttää vain harvoja potentiaalisia kumppaneita, AT:lla on vähemmän valinnanvaraa kuin YT:llä. Näin ollen vain ylempitasoiset (YT) henkilöt voivat valita kumppaninsa esimerkiksi yhteisten harrastusten, samanlaisen elämäntavan tms. kriteerien perusteella, kun taas alempitasoiset (AT) henkilöt joutuvat olemaan tyytyväisiä, jos ylipäätään voivat sitouttaa ketään itseensä edes tilapäisesti. Niin sanottuihin yhden yön suhteisiin tavoiteltaville henkilöille ei aseteta niin suuria markkina-arvovaatimuksia kuin vakituisiin suhteisiin, mutta parisuhde- ja tilapäissuhdemarkkinat toimivat pääpiirteissään samojen yleisten lainalaisuuksien mukaan."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Markkina-arvoteoria

Itse en kyseiseen teoriaan usko, mutta sinulla näyttää olevan luja usko Statuksen merkitykseen lisääntymisessä/pariutumisessa?

Lisääntyä voi myös yhden yön jutusta tai panosuhteesta, joka ei sinällään vie kenenkään statusta alaspäin. Status alenee vain, jos kysyntä vastakkaisen sukupuolen parissa himmenee. Näin ei käy, jos mies hässii alemman tason naista. Sen sijaan nainen voi ja usein ehkä tahtookin hankkiutua tästä suhteesta raskaaksi. Tämäkään ei teorian mukaan alenna miehen statusta, sillä jälkeläisten määrä itse asiassa on omiaan kohottamaan YTM:n statusta.

• Tyrannian tyttö
        mohammedinsiskomyipersettäj... kirjoitti:

"Laki on tässä aivan yksiselitteisesti naisen puolella, ..."

Mä olenkin tällainen idealisti ja uskon että lait on tehty muutettaviksi! Kunhan tämä väliaikainen naisten äänioikeuskokeilu päättyy, saadaan joku roti näihin touhuihin.

"Mies voi joutua maksumieheksi, vaikkei olisi biologinen isä jos äiti on kova kusettamaan. "

Vain tyhmä mies antaa naisen kusettaa itseään ja silloin se onkin niille hölmöille ihan oikein:)

Minä en ainakaan laita senttiäkään enkä tikkua ristiin yhdenkään lapsen elatukseen, ennen kuin väh. kaksi riippumatonta laboratoriota, lapsen äiti ja se telkkarista tuttu Bertie Woosterin näköinen heppu on todistanut minut lapsen isäksi sekä lisäksi Paavi todistanut, että lapsia ei enää tällä vuosituhannella synny neitseellisesti. Jos syntyy kaksoset, niin kummastakin pitää olla omat todisteet. Jos lapsella on tumma iho tai vinot silmät, niin kaikki edellä mainittukaan ei riitä!

"Monet naiset eivät ole edes vaivautuneet haastamaan elatusvelvollista isää oikeuteen. "

Monet miehet tekee sen virheen, että solmivat avioliiton naisen kanssa. Tällöinhän lapsi kai juridisesti on automaattisesti aviomiehen? Sä varmaan tiedät kun olet meistä fiksumpi?

"Mä olenkin tällainen idealisti ja uskon että lait on tehty muutettaviksi! Kunhan tämä väliaikainen naisten äänioikeuskokeilu päättyy, saadaan joku roti näihin touhuihin."

Mitenkä naisten äänioikeus tähän vaikuttaa? Varsinkaan, kun politiikassa edelleen idioottimaisimmista päätöksistä ovat olleet vastuussa miesten tehtäviin äänestämät miehet.

Sitäpaitsi laki puoltaa myös lasta.

"Minä en ainakaan laita senttiäkään enkä tikkua ristiin yhdenkään lapsen elatukseen,"

Sinähän et sitä päätä. Sinut voidaan "tuomita" elatusvelvolliseksi ihan vaan yhden pikkupikku DNA-näytteen perusteella ja jos sen kieltäydyt antamasta, saat todennäköisesti elatusvelvollisuuden jokatapauksessa.

"Tällöinhän lapsi kai juridisesti on automaattisesti aviomiehen?"

Näin on marjat. Tosin mies voi hakea isyyden purkamista jos hänellä on syytä epäillä asiaa. Testiin ei nyt tarvita edes kummoista syytä. Jos on isot perinnöt tulossa, järkevä mies teettää testin joka tapauksessa.

• jeesusolipaskajätkä

"En ymmärrä tätä jeesustelua siitä että nuoruutta ei saa elää, sillä silloin on huono nainen - ei kelpaa elämänkumppaniksi. "

Miehellä on vapaus päättää kuka kelpaa hänelle elämänkumppaniksi. Tähän ei tarvita naisen lupaa tai ymmärrystä!

Sama vapaus on myös naisella. Ei miehetkään voi täysin ymmärtää niitä kriteereitä, joilla naiset kumppaneitaan valitsevat.

• nyt ottaa, melkein kaikki mahdolliset paheet täs on kyl tullu jo testattua ja hyviksi todettua jo monta monta monituista vuotta sitten mut jotenki tuo flaksi ei vaan koskaan oo ollu meikäläisen juttu (ylläri ylläri), eli sillä saralla tuntuu et jtn. vois olla vielä kokematta :-( Siks täs kait pitääkin jatkaa tätä 'nuoruuden' elämistä katkeraan loppuun asti.

• Sama koulutusaste

että minusta ylenmääräiset seksisekoilut osoittavat naiselta itsekkyyttä, epäluotettavuutta sekä sitoutumiskyvyttömyyttä. En ota. Enkä perustele tämän enempää. Enkä ole mitenkään erityisen kokematon, mutta olen kylläkin harkitsevainen teoissani.

• Jalfo

Hieman hankala on moista tuomita suuntaan tai toiseen kun samaistuminen on hankalaa. Itseltäni on jäänyt tuommoinen "nuoruus" elämättä useidenkin syiden vuoksi (nörttiys, syrjäseudulla asuminen, syrjityksi joutuminen, huono itsetunto jne).

Kyllä mielestäni elämästä kannattaa nauttia jos vastaan tulee hyviä tilaisuuksia. Toisille vaan nämä asiat tulevat helpommalla. Minkäs sille teet; tämmöisen elämän sattuma järjestää itse kullekin.

• Eräs heteromies

Sun on pakko olla bi-seksuaali tai ainakin bi-henkinen, koska käyttäytymisesi ja suhtautumisesi miehiin poikkeaa täysin heteronaisten vinkkelistä.

• .........

"elää nuoruuttaan" = harrastaa mahdollisimman paljon seksiä miesten kanssa? Tunnustan etten jaksanut lukea loppuun kirjoitusta, mutta siltä tuo kuulosti.

• taisto taas

kyrpää huoraan.

• Laskehan ..

taisto raapahousut alas, täältä tulee 30 senttiä sitä itteensä.

• eletty on

Taas tuli osoitetuksi, että nykyään kaikki saavat "akateemisen tutkinnon", jos sitä haluavat. Huvittavaa, että se pitää mainita. Tekeekö se seksistä jotenkin fiksumpaa? Tekeekö se sinusta jotenkin fiksumman? Mieti sitä.

• ikävää

kun joidenkin mielestä eläminen = panemista ja bailaamista.on se kuule vähän muutakin.onko kuolema = panemisen ja bailaamisen loppu? mitä luulet jääväsi kaipaamaan eniten?ja miehenä voin sanoa että tuleva miehesi ei ilahdu noista luvuista.se menee nnäet niin että jakorasia naiset mielletään usein luusereiksi,aivan samalla tavalla kuin saamattomat miehet.tuskimpa itsekkään ottaisit kokematonta miestä.samoin miehet ajattelevat jakorasioista.

• Demandrean

Kovin tuntuu olevan nuorilla nykyään, että se seksi on kaikki mitä tässä maailmassa on... Monet varmaan vaihtaisivat ihmiskunnan suuria saavutuksiakin tai teknologian suomia etuja siihen, että saisivat elämänsä aikana naida mahdollisimman monien kanssa... Säälittävää! Maailmassa on paljon ihmeellisempiäkin asioita ja saavutuksia kuin seksi!

Itse miellän itseni näihin kiltteihin. Olen elänyt nuoruuttani ihan tarpeeksi omasta mielestäni. On läträtty viinan kanssa ja läträtään vieläkin (tosin huomattavasti vähemmän). On ollut kaksi suhdetta, muutama yhden yön juttu (tosin ei aina seksiin asti) ja yksi seksisuhteen poikanen... Eli kumppaneita on ollut neljä - mikä on itselleni ihan riittävästi tähän ikään mennessä. On tullut aivan tarpeeksi kokemusta ja täten tiedän, että se ruoho ei ole vihreämpää siellä aidan toisella puolella. Kai se sitten vain muka toisilla vaatii kumppaneita huomattavasti suuremman määrän oivaltaa sama asia tai sitten sitä ei muka haluta niin helposti oivaltaa...

Minua naurattaa aina kun joku kavereistani tulee kerskumaan kuinka hän sai eilen piparia joltain tuntemattomalta tytöltä tms... Sitten siitä selitetään niin innoissaan sylki suusta lentäen kuin olisi jotain todella ihmeellistä tapahtunut. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, että kuinka yksinkertaisia tekin olette... Minä en ole ikinä mainostanut kavereilleni seksikokemuksiani. Ei ole ollut mitään tarvetta - ei se mitään miehisyyttä todista, idioottimaisuutta se vain todistaa! Ei edes vaikka sain 18v:nä kuulla vittuilua oikein kunnolla siitä kuinka olin kaveriporukan viimeinen jätkä jolla oli poikuus tallella (ainakin muiden puheiden mukaan, tiedä olivatko itsekkään edes saaneet). Tämäkään ei minua haitannut sillä olen aina etsinyt jotain suurempaa kuin pelkkää panoa, tämä on jotain mitä kaverini eivät ole ikinä pystyneet ymmärtämään!

Mutta niin monet haluavat naida niin montaa kuin vain kykenevät ja täten olla onnellisia ja tuntea eläneensä! Minua ei sellainen kiinnosta - on vähän erilainen arvomaailma itsellä. En niitä jotka näin tekevät tuomitse julkisesti, omassa mielessäni kyllä, mutta pyrin suvaitsemaan muita sellaisina kuin he ovat ja niin kauan kuin asia ei minua henkilökohtaisesti kosketa ei sillä ole minulle niin paljon merkitystäkään... Kukin elää miten elää!

Mutta sitten tämä paha kysymys, eli mitä jos tuleva kumppanini olisi viettänyt tätä railakasta nuoruutta!? Tietenkin haluan tietää kumppanistani kaiken, kuten kerron myös itsestäni kaiken. Minusta on tärkeää tietää myös toisen menneisyys, jotta voin sanoa todellani tuntevan rakkaani läpikotaisin! Hyväksyn, että hänellä on ollut muita ennen minua, mutta kohtuuden rajoissa mielellään (mieluummin haluan naisen jolla on sopivasti kokemusta seurustelusta ja seksistä (esim. pari suhdetta ja muutama yhden yön juttu) kuin neitsyen).
      Noh, toinen seurustelukumppanini olikin näin tehnyt (eli "elänyt" nuoruuttaan) ja kyllähän se vähän laittoi miettimään, koska kyseinen tyttö ei ollut edes aina pakottanut jätkää käyttämään kumia (esim. ihan paljaaltaan baarin vessassa tuntemattoman jätkän kanssa)! Tämä suhde ei kauaa kestänyt...

• NUORUUS = ALLE 25V

Pitäisi vain osata ymmärtää kun sitä pesuetta alkaa syntyä, että nuoruus on mennyt ja pitäisi ottaa vastuuta asioista. Ikävä kyllä nykyään näkee yli kolmikymppisiä ihmisiä, joilla ei ole mitään vastuuta omasta tekemisestään. Mitähän noidenkin lapsista tulee..

• MMies

Toisaalta on järkevämpää, että "elää elämänsä" vasta myöhemmällä iällä, koska silloin tietää mitä on tekemässä. Jos siis tahtoo heittäytyä viettiensä/päihteiden/rikosten/tms vietäväksi, niin se on turvallisinta tehdä kypsällä iällä. Silloin osaa kantaa vastuunsa paremmin kuin teininä ja tietää tekojensa seuraukset. Eli se on silloin oma valinta eikä hormonien vaikutusta tai jotain itsetuhoista "kapinointia". Toki usein siten toimimalla saa asiansa lopullisesti vituiks, mutta jos se on oma harkittu valinta, niin siitä vain.

• juuri näin
        MMies kirjoitti:

Toisaalta on järkevämpää, että "elää elämänsä" vasta myöhemmällä iällä, koska silloin tietää mitä on tekemässä. Jos siis tahtoo heittäytyä viettiensä/päihteiden/rikosten/tms vietäväksi, niin se on turvallisinta tehdä kypsällä iällä. Silloin osaa kantaa vastuunsa paremmin kuin teininä ja tietää tekojensa seuraukset. Eli se on silloin oma valinta eikä hormonien vaikutusta tai jotain itsetuhoista "kapinointia". Toki usein siten toimimalla saa asiansa lopullisesti vituiks, mutta jos se on oma harkittu valinta, niin siitä vain.

Todellakin näin.

• scale

railakasta menoa, aikanaan. Mutta sitten kohtasin hyvän naisen, oikean helmen. Yhdessä naisessa on mulle nykyään tarpeeksi.
      Jos sanon, että mitään en katuisi, valehtelisin. Joskus tuli loukattua joitakin ihmisiä sillä koheltamisella.
      Mutta en niitä suhteita kadu.
      Täysillä mentiin ja joskus elämä kolhi, mutta kyllä niistä mies selviää.

• ....mutta täysillä olemme eläneet ja PALJON kokeneet. Minä ja vaimoni olemme olleet yhdessä nuoresta asti. Ei se ole meitä estänyt elämästä täysillä missään vaiheessa. Monenlaista on yhdessä (ja erikseenkin) nähty, tehty ja kokeiltu. Nyt ehtii jo keskittymään täysin perheeseen.

Kaveripiiriini kuuluu toki pari kaveria, jotka elävät ns. villiä nuoruuttaan vieläkin. Baarista naisen luo ja aamulla krapuloissaan taksilla kotiin (eikä yön tapahtumista mitään tietoa). Kumpikin heistä on kyllä tehnyt vuosien mittaan selväksi, että vaihtaisivat osia kanssani milloin vain.

• kirja.

"Seksiä olen harrastanut useamman kuin kymmenen miehen kanssa (tarkkaa kirjaa en ole pitänyt), korkeintaan 15 miehen kanssa."

PIDÄ IHMEESSÄ KIRJAA NAIMAKOKEMUKSISTASI! On sitten jotain hienoa kauhisteltavaa "mummon seksiseikkailuista sen nuoruudessa" jälkipolvilla!:):)

• taas niin

selkeästi esiin se totuus, että miehet pelkäävät naisen seksuaalisuutta. He eivät kestä sitä ajatusta, että naiselle seksi onkin jotakin todella tärkeää ja mieluista, luultavasti tärkeämpää kuin miehille.

Syy: suorituspaineet.

• Hard Talk..

Et murehtisi mitä ihmiset ajattelevat sinusta, jos tietäisit miten harvoin he todellisuudessa ajattelevat sinua.

Jos vielä muiden höpinät vaivaa tämän jälkeen niin, totea heille ainakin edes "mielessäsi" että tehkää perässä ja tulkaa sitten hämmästelemään.

Kun tulet vanhemmaksi huomaat että elämä on tosi lyhyt siihen että antasit toisten päättää siitä. Tietty toisia voi kuunnella mutta...

It is your Life - Go for it !

• harkintaa

Ja eriaksen kannattaa tarkoin harkita tekojansa, sillä vaikka muille niillä ei olisi merkitystä, niin Sille Oikealle saattaa olla...

• erias

Alan kutsumaan kaikkia miehiä huoriksi, jotka ovat useamman naisen kanssa maanneet - sillä olen ilmeisesti itsekin huora :P

Hassua.

Ketjusta on poistettu 39 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      66
      6381
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      69
      5787
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      134
      5025
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      62
      4025
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3885
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      37
      3304
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      71
      3093
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      64