Mistähän tuo alajuoksu kannattaisi tehdä? Kestopuun kanssa pitää olla ruostumattomasta tehdyt kiinnitysmateriaalit.
Onko kellään kokemuksia siperian lehtikuusesta?
alajuoksun materiaali
8
5067
Vastaukset
- oikein, mutta
onko kukaan oikeasti kiinnittänyt alajuoksua ruostumattomasta tehdyillä kiinnikkeillä? Pääsääntöisesti harkkosokkelin päällä näytetään käytettävän edelleen normaalia "mustaa" harjaterästä ja betonisokkelin päällä edellämainittua tai pikanauloja tai kiila-ankkureita.
- kädentaitaja
Jos talo rakennetaan niin että alajuoksu ei pääse kastumaan, siinä kestää kyllästämätön puu. Suomesta löytyy paljon taloja, joissa alajuoksu on tehty 50 vuotta sitten kyllästämättömästä puusta ja ne ovat edelleen aivan kunnossa.
Jos alajuoksu kastuu, kastuu kaikki siihen kiinnitetty puumateriaali.- materiaali
Siinähän se minusta onkin koko ajatuksen ristiriita laittaa alajuoksuun kestopuuta, jos ei se kastu niin tavallinen puu kyllä kestää. Eli herää kysymys, miksi siten alajuoksuun on laitettu kestopuuta?
Varmuudeksi? Huonoa rakentamista/suunnittelua paikkaamaan? - vasta rakentanut
materiaali kirjoitti:
Siinähän se minusta onkin koko ajatuksen ristiriita laittaa alajuoksuun kestopuuta, jos ei se kastu niin tavallinen puu kyllä kestää. Eli herää kysymys, miksi siten alajuoksuun on laitettu kestopuuta?
Varmuudeksi? Huonoa rakentamista/suunnittelua paikkaamaan?valvova mestari ei antanut laittaa kyllästettyä, koska vetosi samaan kuin edellisessä viestissä.
- pelti ja kivi
vasta rakentanut kirjoitti:
valvova mestari ei antanut laittaa kyllästettyä, koska vetosi samaan kuin edellisessä viestissä.
kattoihin pitää laittaa ne ns. muovit ruoteitten alle.
- siksi....
pelti ja kivi kirjoitti:
kattoihin pitää laittaa ne ns. muovit ruoteitten alle.
..että pelti- ja varsinkaan kivikaton eivät ole vesitiiviitä (Poislukien oikein tehty konesaumakatto). Eikä se aluskate niitä ruoteita suojaa vaan niitä villoja siellä yläpohjassa. Mineraalivilla kuivuu heikosto kastuttuaa ja alkaa homehtumaan.
ps. Suomesta löytyy pilvin pimein pientaloja joissa ei ole aluskatetta. - Anonyymi
50 vuotta sitten sai vielä puuta. Nyt saa höttöä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
50 vuotta sitten sai vielä puuta. Nyt saa höttöä.
Niin,lannoitteilla pikaisesti kasvatettua.
Karvasta ja kieroa sahatavaraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1015643
- 564261
- 472557
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282388Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161845- 151504
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹331352Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201210- 241111
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431081