pukeutuminen?

uus alalla....

Oon tässä miettiny, mitä varten usein toimistoissa työntekijöiden pitäis pukeutua tyyliin hameisiin, sukkahousuihin ja korkokenkiin. Yleensä toimiston tädeillä on myös hirveesti hajusteita, naamassa hirveesti meikkiä ja tukkakin tosi timmisti. En oo tällänen, enkä haluukaan olla.
Ite oon parikymppinen mimmi, parhaillaan työelämää aloittelemassa ja nää "ulkoiset" asiat vähän mietityttää.. En osaa kunnolla kävellä korkkareissa kun ei oo koskaan tarvinnu, hameista en liiemmin pidä, meikata en tykkää, enkä osaa tukkaa laittaa. Yleensä aamulla pesen hampaat, naaman ja tukan pistän ponnarille ja suihkasen dödöö kainaloihin. Töihin meen pyörällä(pyöräilykypärä päässä tietty). Ite oon tyytyväinen. Mut silti saan aina hirveesti kysyviä katseita kun ajan nelisen kilsaa fillarilla vaikka sataa vettä.
Millaset asusteet olis nyt tarpeeks asialliset toimistotyöhön? Ja mahdollisimman nuorekkaat.. Mitä mieltä ootte siitä, että menee pyörällä töihin? Musta se on reippautta ja oon pirteempi kun oon alottanu päivän urheilemalla(joskus tulee vähän hiki fillaroidessa). Nyt käytän kauluspaitaa ja farkkuja tai "löysiä", mutta musta siistejä housuja(mukavan rennot). Jalassa joko lenkkarit tai kävelykengät(riippuu säästä). Kummatkaan ei erityisen siistejä oo, mut ei ihan hirveessä kunnossakaan, mut ei oo ollu nyt vaan varaa ostaa uusia.. Tykkään väreistä, mutta tuntuu ettei välillä sovi siihen mustavalkoiseen ympäristöön. Muotoja en haluu korostaa(oon niin hoikka, ettei niitä liioin oo ja mun muodot kuuluu vaan mun miehelle).
Niin, ja nykyisestä työpaikasta sen verran, että istun lähes koko päivän yksin, eikä työ oo ees asiakaspalvelutyötä.
Miten teidän toimistoissa pukeudutaan? Kommentoikaa ja kertokaa pukeutumisvinkkejä!:)

32

7095

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halua pukeutua

yli - mun mielestä tosi huoliteltu ja jakkupukutyyli amerikkalaiseen malliin kuuluu jollekin pomon sihteerille, joka ottaa vastaan vaikka ulkomaalaisia vieraita, yritysjohtoa yms. Tavallinen toimistoihminen pukeutuu siististi, ei tarvitse korkokenkiä, siistit pitkät housut käy siinä kuin hamekin. No, ilmeisesti t-paita ja farkut sopii vain tsupparille - heh, ja ne kun on mun mielivaatteet - heh. No joo, asiakaspalvelussa tietty kanssa kuuluu olla vähän semmoinen sihteerikkötyyppi, tiedän paikan jossa pomo lähettää lääkäriin tai sairaslomalle jos on naamassa pienikin "virhe".
      Ei, en minäkään jaksa näitä ulkonäköasioita ja pukeutumisia, mutta jos toimistotöissä meinaa olla, niin kait niihin pitäisi sopeutua.
      Jostain kumman syystä mulla on käsitys että kuntapuolella "virastopukeutuminen" on paljon vapaampaa.
      Onhan se tietty niinkin, että siististi pukeutuminen on kohteliaisuutta samoin kuin siisti ulkonäkökin. Mutta mikä sitten on siistiä ja mikä ylipukeutumista - kukas sen määrittelee.
      Toisaalta, jos edellytetään että työntekijä pukeutuu parhaimpiinsa työpäivinä ja käyttää rahaa meikkeihin, kampaamokäynteihin, ihon siloitteluihin ym., niin kyllä työnantajan pitää sitten jo maksaakin - antaisi sitten jotain erillistä ulkonäkörahaa - heh.

• ....

"Toisaalta, jos edellytetään että työntekijä pukeutuu parhaimpiinsa työpäivinä ja käyttää rahaa meikkeihin, kampaamokäynteihin, ihon siloitteluihin ym., niin kyllä työnantajan pitää sitten jo maksaakin - antaisi sitten jotain erillistä ulkonäkörahaa - heh."
        ---

Useinhan noi palkka-asiat sovitaan työsopparilla. Firman käytäntö sanelee pukeutumisen jos se on "business" niin sitten ei farkuissa mennä. Meillä kun ei voi edes perjantaina ottaa kravaattia pois. Avokonttori ja asiakkaita ravaa, minkäs teet.

• !!!!

Itse olen toimistossa töissä, tapaan myös asiakkaita silloin tällöin. En ole mikään jakkupukutyyppi enkä käytä hameita, sukkiksia enkä korkkareita. Yleensä minulla on suorat housut, mustat tai harmaat. Ihan Onlystä tai Vero Modasta ostettuja pöksyjä. Joskus käytän farkkuja. Paidatkin on ihan tavallisia. Kuitenkin, jos laitan farkut, valitsen puseroksi paitapuseron tms. joka vähän "hillitsee" farkkujen rentoa meininkiä. Meikkaan vain vähän, tukkaa en laita. Muilla meidän toimistolaisilla pukeutuminen vaihtelee. Jotkut tykkää laittautua, jotkut ei. Mielestäni ei töihin kuitenkaan lenkkareissa ja farkuissa kannata tulla. Kysy reippaasti pomolta, liittyykö työhön joku pukeutumiskoodi. Yleensä vastaus on siistit vaatteet.

Itse olen 26 vuotias ja ollut työelämässä parikymppisestä asti. Jo ikäni vuoksi en aio pukeutua tätityylillä, mutta löytyy nuorillekin hyviä ja siistejä työvaatteita. Usein nuoret kärsii uskottavuuspulasta, ja silloin liian rento ja nuorekas pukeutuminen korostaa tätä, varsinkin asiakaspalvelutyössä.

• Rento täti

Jep, nuoret pukeutukoot nuorekkaasti, kunhan ovat siistejä siellä, missä se kuuluu asiaan. Hielle ei kannata haista ja hiukset voi kammata, vaikkei niitä sen ihmeemmin "laittaisikaan". Tottakai ihminen ostaa vaatteita oman ikäryhmänsä liikkeistä ja kukkaronsa mukaan.

Joskus kyseiset "tädit" ovat kovin jämähtäneitä omaan sakkiinsa, että jaksavat ällistellä sitä ainoaa nuorempaa työntekijää, oli tämä tyyliltään mitä hyvänsä. Sama pätee toisinkin päin, tyttösten lauma saattaa naureskella joukolla vaikka sitä talon ainoaa papiljotinkäyttäjää..

Alkuperäiselle kysyjälle sen verran vinkkiä, että jos lenkkarisi tuntuvat häiritsevän ihmisiä, ota ihmeessä duuniin vaihtokengät, joita pidät sisällä. Jalatkin voivat paremmin, kun vaihdat kengät toisiin. Ei niitten tarvitse mitkään korkokengät olla, esimerkiksi litteät ballerinat käyvät hyvin, jos sellaisista tykkäät.

• toimistorotta 33v

Pyöräilen töihin joten jo se sulkee pois minit, korkkarit ja juhlafrisöörit.

Farkut tai suorat housut. Joku kauluspaita, ei mikään järin juhlava, joku värikäs. Kesällä ihan t-paita. Ei täällä kukaan muukaan sen kummemmin pukeudu, siis me, jotka emme ole asiakkaiden kanssa tekemisissä. Meikkiä nyt sen verran etten ihmisiä peljästytä :))
      Tukka vain sutaistuna ponnarille, en tupeeraa enkä föönaile sitä normaaliduunipäiväksi.

Mielestäni on hiukan koomillista että näillä palkoilla, tavalliset konttorirotat nyt jotenkin yrittäisi pukeutua kuin pankinjohtaja tai ministeri!

• vielä vähän:

Sen nyt sanoisin että mitään napapaitoja tai muuten erittäin paljastavia ei toimistossa pidetä.

Mitkään alushousut tai rintsikat eivät saa näkyä. Eikä liian avoinaisia paitoja.

• eikö saa näytellä
        vielä vähän: kirjoitti:

Sen nyt sanoisin että mitään napapaitoja tai muuten erittäin paljastavia ei toimistossa pidetä.

Mitkään alushousut tai rintsikat eivät saa näkyä. Eikä liian avoinaisia paitoja.

Mulla on vähän toinen mielipide - tai ehkä johtuu paikasta - mutta täällä, jopa asiakasluukulla, nuorehko isopovinen nuori rouva näyttelee hyvinkin avonaisissa puseroissa sulojaan. Asiakas saa hyvän näkyvyyden tiskin takaa kun tyttö istuu siinä hieman alempana puseron kaula-aukko olalta olalle avonaisena poveaan esittelemässä, ja mikä koomillisinta ko. nuori rouva eräitten kuolaajien takia painelee piiloon kun näkee heidän olevan tulossa tiskille.

No, onhan se totta ei saa olla liian kireät ja muodot ei saa näkyä. Siksipä mullekin, vaikka en edes samassa firmassa ollutkaan, mentiin vaan samalla junalla joinakin aamuina, kaksi vanhempaa (ilmeisesti) sihteeriä rupesi kettuilemaan. Itsellä kun oli riittävästi löysää tilaa "vaipoille" housuissa, meikäläisellä taas ilmeisesti liian kireät housut. No, toisaalta ihmisten kropatkin ovat eri mallisia - eli jos nämä sihteeriköt niitä löysiä housuja löytävät ja vielä sellaisia joissa sitten vyötärö on sopiva, niin ok - minä en sellaisia löydä. Ja muutenkin on ruvennut tuntumaan siltä, etten tosiaankaan osaa pukeutua, aina jollain jotain kommentoitavaa. Liian iso, liian pieni, liian kireä, väärä väri, liian vanhat ja kuluneet. No joo, nämä asiat ei välttämättä liittyneet alkuperäiseen kysymykseen, mutta silti, kaikenlaista paskaahan tänne muutenkin kirjoitellaan.
        Itse asiassa minusta olisi paljon mukavampi olla mies - kukas niitten lökäpöksyistä piittaa, vai nälviikö ne toisiaan vaatteista!

• ei saa
        eikö saa näytellä kirjoitti:

Mulla on vähän toinen mielipide - tai ehkä johtuu paikasta - mutta täällä, jopa asiakasluukulla, nuorehko isopovinen nuori rouva näyttelee hyvinkin avonaisissa puseroissa sulojaan. Asiakas saa hyvän näkyvyyden tiskin takaa kun tyttö istuu siinä hieman alempana puseron kaula-aukko olalta olalle avonaisena poveaan esittelemässä, ja mikä koomillisinta ko. nuori rouva eräitten kuolaajien takia painelee piiloon kun näkee heidän olevan tulossa tiskille.

No, onhan se totta ei saa olla liian kireät ja muodot ei saa näkyä. Siksipä mullekin, vaikka en edes samassa firmassa ollutkaan, mentiin vaan samalla junalla joinakin aamuina, kaksi vanhempaa (ilmeisesti) sihteeriä rupesi kettuilemaan. Itsellä kun oli riittävästi löysää tilaa "vaipoille" housuissa, meikäläisellä taas ilmeisesti liian kireät housut. No, toisaalta ihmisten kropatkin ovat eri mallisia - eli jos nämä sihteeriköt niitä löysiä housuja löytävät ja vielä sellaisia joissa sitten vyötärö on sopiva, niin ok - minä en sellaisia löydä. Ja muutenkin on ruvennut tuntumaan siltä, etten tosiaankaan osaa pukeutua, aina jollain jotain kommentoitavaa. Liian iso, liian pieni, liian kireä, väärä väri, liian vanhat ja kuluneet. No joo, nämä asiat ei välttämättä liittyneet alkuperäiseen kysymykseen, mutta silti, kaikenlaista paskaahan tänne muutenkin kirjoitellaan.
        Itse asiassa minusta olisi paljon mukavampi olla mies - kukas niitten lökäpöksyistä piittaa, vai nälviikö ne toisiaan vaatteista!

Meillä kyllä tuollainen tissivälin näyttelijä pantaisiin pois luukulta.

Kun tulin taloon, annettiin ymmärtää, että todellakin sitten siistit ja asialliset vaatteet, ei esim. mitään hihatonta, vaikka sitten olisi poolo. Eikä avonaista toppia tms.

Olen 26v ja kieltämättä hyvännäköinen, mutta sitä asiaa ei korosteta töissä, meillä ainakaan. Antaa nimittäin epäpätevän kuvan.

• tuota nuoruuttanne
        ei saa kirjoitti:

Kun tulin taloon, annettiin ymmärtää, että todellakin sitten siistit ja asialliset vaatteet, ei esim. mitään hihatonta, vaikka sitten olisi poolo. Eikä avonaista toppia tms.

Olen 26v ja kieltämättä hyvännäköinen, mutta sitä asiaa ei korosteta töissä, meillä ainakaan. Antaa nimittäin epäpätevän kuvan.

vai onko kyseessä sama ihminen - 26v ja hyvännäköinen.
        Kertoisitte vielä tehtävänne ja firman toiminta-alan. Vakuutusyhtiöt ainakin ovat sellaisia joissa vaatteista ollaan tarkkoja, vaikkei olisi asiakkaitten kanssa tekemisissä. Mutta entäpä jos kyseessä olisi vaikkapa sähkölaitos - onko siellä niin väliä istuuko laskuttaja tms. jakkupuvussa vai farkuissa? Pääjohtajan sihteeri on tietty eri asia.

Antaa epäpätevän kuvan. Ok, epäpäteväkin siis pukeutumalla voi antaa pätevän kuvan? Ja sitä pätevyyttäkö niillä vaatteilla osoitetaan! Onko sillä sitten väliä, onko ne vaatteet ostettu Tarjoustalosta vai ovatko ne Halosen ranskalaisen boutiquen mallistoa?

Sitten kun mennään maaseudulle päin - esim. paperitehtaan toimistossa, tarviiko sinne jakkupukua - joka päivä edes sihteeri?

• vielä asiasta
        ei saa kirjoitti:

Olin aikoina erään teleoperaattorin toimistossa töissä. Ja pukeutumista näin jälkikäteen miettien tuli mieleen seuraava asia: Mitä korkeammalla talossa toimipiste sijaitsi, sitä "fiinimmät" vaatteet. Ala-aulassa tietysti respat - jonkin sortin jakkupuvut niillä, mutta varsin koreaksi kävi vaateparsi kun oltiin toimitusjohtajan kerroksessa, etenkin jos oli jo siinä asemassa että oli oma työhuonekin. Avokonttorissa oleileville riitti vähempikin pröystäily.
        Aika rentoa oli sitten alimmissä kerroksissa sijaitsevien atk-ihmisten tyyli. Pomolla toki sielläkin vähän parempaa!
        Luulen, että aika usein on kyse juuri siitä omasta pätemisestä ja esittämisestä, joskus toki vaaditaan.

• inhotus!
        eikö saa näytellä kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään pukeutua omalle työpaikalle missään paljastavissa vaatteissa. Vapaa-aika eri asia, mutta jos toimistolleni pistäisin jotain joka erottaa mut seinätapetista, siellä mua 30v vanhemmat äijänkäppänät kuolaisi perään - no thanks!

Parempi pitää kulahtaneita harmaita vaatteita! :)

• pukeutumisoppia

Erään suuren yhtiön toimistosiivoojakin tulee aamukuudeksi töihin jakkupuvussa tyylikkäänä ja huoliteltuna, tosin siivoustyöhön vaihdetaan kyllä siivousfirman tarjoama työasu. Ja siivousfirmankin työasut ainakin esimiehiä varten ovat "tyylikkäitä".
      Niin, ei sitä kuulkaa suureen ja hienoon taloon siivoojakaan astu ellei ole kunnon kledjut päällä!

• rento täti

Eihän se ammattia katso, miten vapaa-aikana/työmatkalla pukeutuu? Eihän ammatiltaan siistijä ole automaattisesti verkkarityyppi, eikä ministeri bleiserityyppi.

• ja varsinkin
        rento täti kirjoitti:

Eihän se ammattia katso, miten vapaa-aikana/työmatkalla pukeutuu? Eihän ammatiltaan siistijä ole automaattisesti verkkarityyppi, eikä ministeri bleiserityyppi.

siistijän palkalla nyt hirveesti koreillaankin - heko heko heko. Fiinii pitää olla, vaik ei ois varaakaan.

• Markus

.. määrittää osaltaan töihin sitoutumisen asteen. Mitä sitoutuneempi ihminen on, sen tarkemmin hän noudattaa työpaikalla vallitsevaa käytös- ja pukeutumiskoodistoa. Ja toisinpäin, tietysti.

Ja sama vielä suomeksi: tuskin sinulle kukaan pukua pakottaa päälle laittamaan, mutta älä ihmettele, jos sinuun ei suhtauduta sitten kovin vakavasti.

• minä vain

hame,mustat stay up sukat ja paitapusero.sopii kaikille

• miks just

steiapit - eihän ne yläreunat sieltä hameen alta saa näkyä. Vai onko kyseessä yksi pikkurunkkari joka päiväunelmoi ei-paljastavissa vaatteissa työskenteleviä toimistonaisia katsoessaan. YÖK

• 15 den
        miks just kirjoitti:

steiapit - eihän ne yläreunat sieltä hameen alta saa näkyä. Vai onko kyseessä yksi pikkurunkkari joka päiväunelmoi ei-paljastavissa vaatteissa työskenteleviä toimistonaisia katsoessaan. YÖK

onhan se joskus kiva hiukan provosoida,ja antaa pitsin vilahtaa.mitä pahaa siinä on?itse ainakin pidän jos saan ihailevia katseita vastakkaiselta sukupuolelta.tuskin ainut olen,joka kehtaa säärensä näyttää.

• yök......
        15 den kirjoitti:

onhan se joskus kiva hiukan provosoida,ja antaa pitsin vilahtaa.mitä pahaa siinä on?itse ainakin pidän jos saan ihailevia katseita vastakkaiselta sukupuolelta.tuskin ainut olen,joka kehtaa säärensä näyttää.

Ei tulisi mieleenikään laittaa töihin mitään mustia pitsejä! Siellä nämä kuuskymppiset äijät kuolaisi vain perään. Eri asia olisi jos toimistomme vilisisi hyvännäkösiä 30-vee kundeja, mutta kun ei.... :)

Kirjoitin samasta aiheesta jo äskenkin.

• nykypäivänä

"En osaa kunnolla kävellä korkkareissa kun ei oo koskaan tarvinnu, hameista en liiemmin pidä, meikata en tykkää, enkä osaa tukkaa laittaa."

Ikävä kyllä monet miehet ovat lipsuneet ja kelpuuttavat naisen joka ei osaa/viitsi itseään laittaa! Kyllä pitäisi olla niin että miestä ei saa ellei ole korkkareita, stay uppia, naama täynnä pakkelia ja hiukset viimeisen päälle laitettu! Kyllä me miehetkin saadaan raataa tuntikausia salilla joka päivä sikspäkin eteen ja nykynaiset ei sitten jaksa edes ripsiväri puikkoa nostaa saadakseen miehen!

• onko siis

naisen tehtävänä työssäkin hakea miestä?

• nykypäivänä on se että
        onko siis kirjoitti:

naisen tehtävänä työssäkin hakea miestä?

se on naisen tehtävä?

• täällä..

Olen ollut usean vuoden eräässä isohkossa toimistotalossa työssä helsingissä, jossa työni puolesta olen tavannut ihmisiä ja kierrellyt suomea.. musta tuntuu että täällä helsingissä erityisesti korostuu tuo pukeutuminen esim. oulussa käydessäni oli ihmisillä melko normit vaatteet päällä, mikä tuntuikin rennolta.
      Mutta helsingissä tuntuu siltä, että jos käyt jossakin keskustan yrityksessä on toimistotyöntekijöillä siistit vaatteet päällä.
      Täällä se pukeutuminen merkkaa vähän statussymboliakin, kun on diorit, burberryt, luis vuittonit esillä arkipäivässä.
      Esim meillä ei voi ikinä kuvitella tekevänsä niin, että herätessäsi vedät vaatteet vaan niskaan ja lähdet fillarilal liikkeelle... ilman että käyt työ paikalla suihkussa ja vaihdat vaatteet jne.
      vaikka ihan tavallisia toimistotätejä ollaan.

Nuorempana saatoin harrastaa tuota 'vaatteet päälle ja menoksi' systeemiä, mutta pomoni ei sitä hyvällä katsonut ja pyysi puheilleen.
      Vaihtoehtona oli että käytän firman pukua tai pukeudun siististi.. ja minulla oli ihan tavallisia vaatteitä päällä.
      En tarkoita nyt että hän olisi ilkeyttään tehnyt tuon tms.. vaan täällä on vaan sellainen käytäntö..nyt yleistän: helsingissä.

• sanon minä!

Anteeksi nyt vain mutta mä en todellakaan ala mitään Dioreita vetään ylleni tällä 1600 egun kk-palkallani!

En mä nyt sentään mikään pelle halua olla.

• Fool for real

No joo, tullaanpas taas maanpäälle sieltä pilvilinnasta. Sama työvaatemeininki on täällä Helsingissä kuin muuallakin. Nettopalkka on vain asumiskulujen suhteessa pienempi muuhun Suomeen.

• duunari/

Millä neuvoisit mua tulemaan pyörän/jalkasin sijasta töihin? Duunimatka on 2,5 km/suunta ja mitkään bussit ei kulje tästä. Autoa mulla ei ole.

Tilaanko ambulanssin joka aamuksi??

• paikasta - eli

älä toimistotäti yleistä!

• rakas ystäväiseni
        duunari/ kirjoitti:

Millä neuvoisit mua tulemaan pyörän/jalkasin sijasta töihin? Duunimatka on 2,5 km/suunta ja mitkään bussit ei kulje tästä. Autoa mulla ei ole.

Tilaanko ambulanssin joka aamuksi??

ettei ne diorit likaannu ja rapaannu.

• oikein, onhan

se Helsingissä niinkin ettei eräät kehtaa edes roskista viedä ellei ole tyylitelty ulkoasu päällä ja meikit naamassa. Hehe, ulkoillessakin pitää olla juuri kaupasta haettu fiini puku päällä, "näkeeks kaikki, että mä oon reippailija" - no parin päivän päästä koko ämmää ei reippailemassa enää näykään - taisi puku mennä jo rispaantuneeksi ja kengät kuraantua. Sama juttu, kauppakeskukseen menoa vartenkin täytyy pukeutua - nii-i, city city city.

• just joo...
        rakas ystäväiseni kirjoitti:

ettei ne diorit likaannu ja rapaannu.

Mutta kuka maksaa ne taksit, mun palkalla ei takseilla paljoa ajella?

Mitähän alkuperäinen tarkoitti?

Hankala se on tosiaan pyöräillä tuolla - kyllä siinä rapaantuu ne diorit :(

• Toimistotäti=)

Ei keneltäkään vaadita useimmissa paikoissa muutakuin siistiä asiallista pukeutumista, ei siis risoja farkkuja ja napapaitaa...tai nutturaa...korkokenkiä....

Itse kylläkin tykkään hameista ja korkokengistä, mutta en kylläkään näytä toimistovirka-asuun pukeutuneelta, persoona tässäkin asiassa.

Meillä on pukeutumista laidasta laitaan, jotkut jopa rennosti kollegehousuissa(meillä ei ole suoraa asiakaskontaktia)vaan kyllä se niin on,että jos mielit päästä esim.edustusjuttuihin mukaan...kollege/risafarkkutyyppiä ei ensimmäisenä ajatella siihen hommaan.

Kyllä sun pukeutuminen kuulostaa ihan hyvältä.

• !!!!

Meillä monet tulee pyörällä tai kävellen töihin. Vaihtavat kengät ja ehkä housut töihin tullessa, kanpaavat hiukset ja kas, hyvä ja siisti työlook on valmis.

Pukeutuminen antaa asiakkaille ja työkavereille tietyn kuvan. Mielestäni siisti pukeutuminen viestii kunnioitusta asiakkaita ja työkavereita kohtaan ja kertoo myös asenteesta itse työhön. Olen nuori ja tällä hetkellä sijaisena yli 40 v todella pätevälle työntekijälle. Jotkut asiakkaat varmasti epäilevät ammattitaitoani, varsinkin jos olisin töissä farkuissa, lenkkareissa ja virttyneessä paidassa. Pukeutumisella voi osittain vaikuttaa myös tähän, ei silti tarvi olla jakkupuku, nuttura ja silmälasit vaikuttaakseen asialliselta.

Aikaisemmin joku mainitsi miehen metsästyksestä työpaikalla. Höpön löpön. Minä en pukeudu miesten takia, oma mies kotona, eikä minun tarvitse metsästää miehiä töissä eikä sen puoleen missään muuallakaan. Vaikka minulla onkin jo mies, ei se tarkoita sitä että voisin vapaasti pukeutua tyylittömiin ja epäsiisteihin vaatteisiin. Kyllä töissä keskitytään itse työasiaan ja metsästykset hoidetaan jossain muualla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      46
      3030
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2854
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2306
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1326
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1276
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1073
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      979
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      912
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      792
    Aihe