Mitä mieltä olette deutzin ilmajäähdytteisistä koneista? Ainakin atlaksissa taitaa olla sellaiset. Ilmeisesti aika paljon kannentiivisteitä on palanut, onko jotain muuta tyyppivikaa??? Ei ilmeisesti kuitenkaan mikään susi, kun niin innolla laittavat niitä veneisiinkin.
Deutzin kestävyys???
10
4312
Vastaukset
- kone...
kestävä!kevyt ym
- ei huolta
sitä ei ole lainkaan
- Foordi
Hämärä mielikuva, että ainakin sylinterit on jokainen erikseen, vesitilaa kun ei tarvita.
Konerempan voi tehä moottoria irrottamatta, ei kyllä taida kaikkia runkolaakereita saaha vaihettua.
Mutta jos toi sylinteri ois ilman kantta?? No kait ne venttiilitkin vois erikoisvehkeellä koneistaa ja vaikka istukat vaihtaa.
Ei hullummalta idealta kuulosta, mutta onko polttoaine taloudellinen kun ei lämpötila ole moottorissa optimaalinen tuolla ilmajäähdytyksellä?
Vaan kylmänäpä tuppaa käymään nämä nykydiesel henkilöautotkin talvella kun pakkasella kevyellä kuormalla ajaa. Huuhtoo lämmöt harakoille.
Mielenkiintoinen rakenne kyllä tamä Deuz, mutta eikös meluisa? - Foordi
Foordi kirjoitti:
Hämärä mielikuva, että ainakin sylinterit on jokainen erikseen, vesitilaa kun ei tarvita.
Konerempan voi tehä moottoria irrottamatta, ei kyllä taida kaikkia runkolaakereita saaha vaihettua.
Mutta jos toi sylinteri ois ilman kantta?? No kait ne venttiilitkin vois erikoisvehkeellä koneistaa ja vaikka istukat vaihtaa.
Ei hullummalta idealta kuulosta, mutta onko polttoaine taloudellinen kun ei lämpötila ole moottorissa optimaalinen tuolla ilmajäähdytyksellä?
Vaan kylmänäpä tuppaa käymään nämä nykydiesel henkilöautotkin talvella kun pakkasella kevyellä kuormalla ajaa. Huuhtoo lämmöt harakoille.
Mielenkiintoinen rakenne kyllä tamä Deuz, mutta eikös meluisa?Siis jos oikeassa olen ja sylinterit on kuin isoja mopon pyttyjä, niin ehkä se sylinterin alapään tiiviste sieltä menee.
Mutta onko siinäkin syynä liika kuumuminen? - Puimurikuski
Foordi kirjoitti:
Siis jos oikeassa olen ja sylinterit on kuin isoja mopon pyttyjä, niin ehkä se sylinterin alapään tiiviste sieltä menee.
Mutta onko siinäkin syynä liika kuumuminen?Puimurissa ainakin syö löpöä aika reippaasti verrattuna toisen samankokoisen ja samanikäisen puimurin Valmet-moottoriin verrattuna. Puimurin runneilla ei kestävyydestä tiedä, mutta värinätön on Deutzin käynti.
- ei huolta
Foordi kirjoitti:
Hämärä mielikuva, että ainakin sylinterit on jokainen erikseen, vesitilaa kun ei tarvita.
Konerempan voi tehä moottoria irrottamatta, ei kyllä taida kaikkia runkolaakereita saaha vaihettua.
Mutta jos toi sylinteri ois ilman kantta?? No kait ne venttiilitkin vois erikoisvehkeellä koneistaa ja vaikka istukat vaihtaa.
Ei hullummalta idealta kuulosta, mutta onko polttoaine taloudellinen kun ei lämpötila ole moottorissa optimaalinen tuolla ilmajäähdytyksellä?
Vaan kylmänäpä tuppaa käymään nämä nykydiesel henkilöautotkin talvella kun pakkasella kevyellä kuormalla ajaa. Huuhtoo lämmöt harakoille.
Mielenkiintoinen rakenne kyllä tamä Deuz, mutta eikös meluisa?kansi on erikseen jos kannen välistä vuotaa voidaan kansi ja sylinteri koneistaa esim. pyörittämällä niitä vastakkain hiomatahnaa välissä. en sano että kaikissa deuz moottoreissa on näin mutta vanhemmissa ainakin.
- Anaan
Maailman ennätys koneita nämä deutzin ilmajäähdytteiset! Todella pitkä ikaisiä kunhan vaan ei pääse ylikuumenemaan. Ylikuumeneminenkaan ei mikään ongelma koneessa kun ei aivan järkyttävän paskan peitossa jäähdytys rivat. Niinhän sitä sanotaan että kymppitonni on sisäänajoo...
- Jukk
Noissa diisselivolkkareissa on jotenkin ominaisuus se, että aina jostakin vuotaa öljyä rivoille, mikä taas johtaa pahimmassa tapauksessa männän sulamiseen. Lämpövahtihan on kannessa, eli ei ehdi mukaan jos itse pytty kuumenee. Toinen lämpöä hissunkissun muokkaava asia on salakavalasti kuluva jäähdytyspuhallin, joka saattaa näyttää ihan mainiolta, mutta puhallusteho on kadonnut maailman tuuliin. Vielä kun lisätään koneistuskelvoton kampiakseli ja veivit, niin ei se niin hurjan hyvä kone olekaan. Sopii kuitenkin Afrikkaan, Suomeen ja muihin kehitysmaihin. Kymppitonni on ainakin turbokoneilla utopiaa. Deutzin ominaisuuksiin kuuluu kylmäkäynnistyksissä kaikuva melkoinen pauke, varsinkin jos käyttää eetteriä. Kansihan on vain kolmella pitkällä ja ohuella pultilla kiinni, paikat vähän joustavat. Ei aiheuta mitään toimenpiteitä, mutta eetteristartissa on mukava laittaa joku äkkipoika ihan moottorin viereen ihmettelemään :-)
Etukammiokonehan on luontaisesti maailman taloudellisin malli. Se ei tarvitse oikeastaan muuta, kuin löpönhajuisen trasselin näköetäisyydelle ja taas jaksaa laulaa. Tehoa oli arviolta kolmannes vähemmän verrattuna suorasuihkuihin, mutta kone oli ja on erittäin suosittu kaivosolosuhteissa pienten päästöjensä takia. Sitä sai katillakin jo vuonna miekka ja kilpi.
- Deutz Fani
Kyllä ne Deutzin kannet on ihan neljällä pultilla kiinni, joten tiedoksi edelliselle viisaalle.
- komatsuikkelo
älä sekkaannu ennää vanhoihi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."
Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi1305065- 323187
Haluan jutella kanssasi Nainen
Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O161827Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa
Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak221790Onko mies niin,
että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.191655Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta711511Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt111305Armi Aavikko Malmin hautausmaa
Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?111276Miksi näin?
Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi191267Haluisin suudella ja huokailla
ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni161257