Deutzin kestävyys???

diiselmies

Mitä mieltä olette deutzin ilmajäähdytteisistä koneista? Ainakin atlaksissa taitaa olla sellaiset. Ilmeisesti aika paljon kannentiivisteitä on palanut, onko jotain muuta tyyppivikaa??? Ei ilmeisesti kuitenkaan mikään susi, kun niin innolla laittavat niitä veneisiinkin.

10

4520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kone...

      kestävä!kevyt ym

    • ei huolta

      sitä ei ole lainkaan

      • Foordi

        Hämärä mielikuva, että ainakin sylinterit on jokainen erikseen, vesitilaa kun ei tarvita.

        Konerempan voi tehä moottoria irrottamatta, ei kyllä taida kaikkia runkolaakereita saaha vaihettua.

        Mutta jos toi sylinteri ois ilman kantta?? No kait ne venttiilitkin vois erikoisvehkeellä koneistaa ja vaikka istukat vaihtaa.

        Ei hullummalta idealta kuulosta, mutta onko polttoaine taloudellinen kun ei lämpötila ole moottorissa optimaalinen tuolla ilmajäähdytyksellä?

        Vaan kylmänäpä tuppaa käymään nämä nykydiesel henkilöautotkin talvella kun pakkasella kevyellä kuormalla ajaa. Huuhtoo lämmöt harakoille.

        Mielenkiintoinen rakenne kyllä tamä Deuz, mutta eikös meluisa?


      • Foordi
        Foordi kirjoitti:

        Hämärä mielikuva, että ainakin sylinterit on jokainen erikseen, vesitilaa kun ei tarvita.

        Konerempan voi tehä moottoria irrottamatta, ei kyllä taida kaikkia runkolaakereita saaha vaihettua.

        Mutta jos toi sylinteri ois ilman kantta?? No kait ne venttiilitkin vois erikoisvehkeellä koneistaa ja vaikka istukat vaihtaa.

        Ei hullummalta idealta kuulosta, mutta onko polttoaine taloudellinen kun ei lämpötila ole moottorissa optimaalinen tuolla ilmajäähdytyksellä?

        Vaan kylmänäpä tuppaa käymään nämä nykydiesel henkilöautotkin talvella kun pakkasella kevyellä kuormalla ajaa. Huuhtoo lämmöt harakoille.

        Mielenkiintoinen rakenne kyllä tamä Deuz, mutta eikös meluisa?

        Siis jos oikeassa olen ja sylinterit on kuin isoja mopon pyttyjä, niin ehkä se sylinterin alapään tiiviste sieltä menee.

        Mutta onko siinäkin syynä liika kuumuminen?


      • Puimurikuski
        Foordi kirjoitti:

        Siis jos oikeassa olen ja sylinterit on kuin isoja mopon pyttyjä, niin ehkä se sylinterin alapään tiiviste sieltä menee.

        Mutta onko siinäkin syynä liika kuumuminen?

        Puimurissa ainakin syö löpöä aika reippaasti verrattuna toisen samankokoisen ja samanikäisen puimurin Valmet-moottoriin verrattuna. Puimurin runneilla ei kestävyydestä tiedä, mutta värinätön on Deutzin käynti.


      • ei huolta
        Foordi kirjoitti:

        Hämärä mielikuva, että ainakin sylinterit on jokainen erikseen, vesitilaa kun ei tarvita.

        Konerempan voi tehä moottoria irrottamatta, ei kyllä taida kaikkia runkolaakereita saaha vaihettua.

        Mutta jos toi sylinteri ois ilman kantta?? No kait ne venttiilitkin vois erikoisvehkeellä koneistaa ja vaikka istukat vaihtaa.

        Ei hullummalta idealta kuulosta, mutta onko polttoaine taloudellinen kun ei lämpötila ole moottorissa optimaalinen tuolla ilmajäähdytyksellä?

        Vaan kylmänäpä tuppaa käymään nämä nykydiesel henkilöautotkin talvella kun pakkasella kevyellä kuormalla ajaa. Huuhtoo lämmöt harakoille.

        Mielenkiintoinen rakenne kyllä tamä Deuz, mutta eikös meluisa?

        kansi on erikseen jos kannen välistä vuotaa voidaan kansi ja sylinteri koneistaa esim. pyörittämällä niitä vastakkain hiomatahnaa välissä. en sano että kaikissa deuz moottoreissa on näin mutta vanhemmissa ainakin.


    • Anaan

      Maailman ennätys koneita nämä deutzin ilmajäähdytteiset! Todella pitkä ikaisiä kunhan vaan ei pääse ylikuumenemaan. Ylikuumeneminenkaan ei mikään ongelma koneessa kun ei aivan järkyttävän paskan peitossa jäähdytys rivat. Niinhän sitä sanotaan että kymppitonni on sisäänajoo...

      • Jukk

        Noissa diisselivolkkareissa on jotenkin ominaisuus se, että aina jostakin vuotaa öljyä rivoille, mikä taas johtaa pahimmassa tapauksessa männän sulamiseen. Lämpövahtihan on kannessa, eli ei ehdi mukaan jos itse pytty kuumenee. Toinen lämpöä hissunkissun muokkaava asia on salakavalasti kuluva jäähdytyspuhallin, joka saattaa näyttää ihan mainiolta, mutta puhallusteho on kadonnut maailman tuuliin. Vielä kun lisätään koneistuskelvoton kampiakseli ja veivit, niin ei se niin hurjan hyvä kone olekaan. Sopii kuitenkin Afrikkaan, Suomeen ja muihin kehitysmaihin. Kymppitonni on ainakin turbokoneilla utopiaa. Deutzin ominaisuuksiin kuuluu kylmäkäynnistyksissä kaikuva melkoinen pauke, varsinkin jos käyttää eetteriä. Kansihan on vain kolmella pitkällä ja ohuella pultilla kiinni, paikat vähän joustavat. Ei aiheuta mitään toimenpiteitä, mutta eetteristartissa on mukava laittaa joku äkkipoika ihan moottorin viereen ihmettelemään :-)

        Etukammiokonehan on luontaisesti maailman taloudellisin malli. Se ei tarvitse oikeastaan muuta, kuin löpönhajuisen trasselin näköetäisyydelle ja taas jaksaa laulaa. Tehoa oli arviolta kolmannes vähemmän verrattuna suorasuihkuihin, mutta kone oli ja on erittäin suosittu kaivosolosuhteissa pienten päästöjensä takia. Sitä sai katillakin jo vuonna miekka ja kilpi.


    • Deutz Fani

      Kyllä ne Deutzin kannet on ihan neljällä pultilla kiinni, joten tiedoksi edelliselle viisaalle.

      • komatsuikkelo

        älä sekkaannu ennää vanhoihi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1826
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    8. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    9. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe