Mitä mieltä olette deutzin ilmajäähdytteisistä koneista? Ainakin atlaksissa taitaa olla sellaiset. Ilmeisesti aika paljon kannentiivisteitä on palanut, onko jotain muuta tyyppivikaa??? Ei ilmeisesti kuitenkaan mikään susi, kun niin innolla laittavat niitä veneisiinkin.
Deutzin kestävyys???
10
4393
Vastaukset
- kone...
kestävä!kevyt ym
- ei huolta
sitä ei ole lainkaan
- Foordi
Hämärä mielikuva, että ainakin sylinterit on jokainen erikseen, vesitilaa kun ei tarvita.
Konerempan voi tehä moottoria irrottamatta, ei kyllä taida kaikkia runkolaakereita saaha vaihettua.
Mutta jos toi sylinteri ois ilman kantta?? No kait ne venttiilitkin vois erikoisvehkeellä koneistaa ja vaikka istukat vaihtaa.
Ei hullummalta idealta kuulosta, mutta onko polttoaine taloudellinen kun ei lämpötila ole moottorissa optimaalinen tuolla ilmajäähdytyksellä?
Vaan kylmänäpä tuppaa käymään nämä nykydiesel henkilöautotkin talvella kun pakkasella kevyellä kuormalla ajaa. Huuhtoo lämmöt harakoille.
Mielenkiintoinen rakenne kyllä tamä Deuz, mutta eikös meluisa? - Foordi
Foordi kirjoitti:
Hämärä mielikuva, että ainakin sylinterit on jokainen erikseen, vesitilaa kun ei tarvita.
Konerempan voi tehä moottoria irrottamatta, ei kyllä taida kaikkia runkolaakereita saaha vaihettua.
Mutta jos toi sylinteri ois ilman kantta?? No kait ne venttiilitkin vois erikoisvehkeellä koneistaa ja vaikka istukat vaihtaa.
Ei hullummalta idealta kuulosta, mutta onko polttoaine taloudellinen kun ei lämpötila ole moottorissa optimaalinen tuolla ilmajäähdytyksellä?
Vaan kylmänäpä tuppaa käymään nämä nykydiesel henkilöautotkin talvella kun pakkasella kevyellä kuormalla ajaa. Huuhtoo lämmöt harakoille.
Mielenkiintoinen rakenne kyllä tamä Deuz, mutta eikös meluisa?Siis jos oikeassa olen ja sylinterit on kuin isoja mopon pyttyjä, niin ehkä se sylinterin alapään tiiviste sieltä menee.
Mutta onko siinäkin syynä liika kuumuminen? - Puimurikuski
Foordi kirjoitti:
Siis jos oikeassa olen ja sylinterit on kuin isoja mopon pyttyjä, niin ehkä se sylinterin alapään tiiviste sieltä menee.
Mutta onko siinäkin syynä liika kuumuminen?Puimurissa ainakin syö löpöä aika reippaasti verrattuna toisen samankokoisen ja samanikäisen puimurin Valmet-moottoriin verrattuna. Puimurin runneilla ei kestävyydestä tiedä, mutta värinätön on Deutzin käynti.
- ei huolta
Foordi kirjoitti:
Hämärä mielikuva, että ainakin sylinterit on jokainen erikseen, vesitilaa kun ei tarvita.
Konerempan voi tehä moottoria irrottamatta, ei kyllä taida kaikkia runkolaakereita saaha vaihettua.
Mutta jos toi sylinteri ois ilman kantta?? No kait ne venttiilitkin vois erikoisvehkeellä koneistaa ja vaikka istukat vaihtaa.
Ei hullummalta idealta kuulosta, mutta onko polttoaine taloudellinen kun ei lämpötila ole moottorissa optimaalinen tuolla ilmajäähdytyksellä?
Vaan kylmänäpä tuppaa käymään nämä nykydiesel henkilöautotkin talvella kun pakkasella kevyellä kuormalla ajaa. Huuhtoo lämmöt harakoille.
Mielenkiintoinen rakenne kyllä tamä Deuz, mutta eikös meluisa?kansi on erikseen jos kannen välistä vuotaa voidaan kansi ja sylinteri koneistaa esim. pyörittämällä niitä vastakkain hiomatahnaa välissä. en sano että kaikissa deuz moottoreissa on näin mutta vanhemmissa ainakin.
- Anaan
Maailman ennätys koneita nämä deutzin ilmajäähdytteiset! Todella pitkä ikaisiä kunhan vaan ei pääse ylikuumenemaan. Ylikuumeneminenkaan ei mikään ongelma koneessa kun ei aivan järkyttävän paskan peitossa jäähdytys rivat. Niinhän sitä sanotaan että kymppitonni on sisäänajoo...
- Jukk
Noissa diisselivolkkareissa on jotenkin ominaisuus se, että aina jostakin vuotaa öljyä rivoille, mikä taas johtaa pahimmassa tapauksessa männän sulamiseen. Lämpövahtihan on kannessa, eli ei ehdi mukaan jos itse pytty kuumenee. Toinen lämpöä hissunkissun muokkaava asia on salakavalasti kuluva jäähdytyspuhallin, joka saattaa näyttää ihan mainiolta, mutta puhallusteho on kadonnut maailman tuuliin. Vielä kun lisätään koneistuskelvoton kampiakseli ja veivit, niin ei se niin hurjan hyvä kone olekaan. Sopii kuitenkin Afrikkaan, Suomeen ja muihin kehitysmaihin. Kymppitonni on ainakin turbokoneilla utopiaa. Deutzin ominaisuuksiin kuuluu kylmäkäynnistyksissä kaikuva melkoinen pauke, varsinkin jos käyttää eetteriä. Kansihan on vain kolmella pitkällä ja ohuella pultilla kiinni, paikat vähän joustavat. Ei aiheuta mitään toimenpiteitä, mutta eetteristartissa on mukava laittaa joku äkkipoika ihan moottorin viereen ihmettelemään :-)
Etukammiokonehan on luontaisesti maailman taloudellisin malli. Se ei tarvitse oikeastaan muuta, kuin löpönhajuisen trasselin näköetäisyydelle ja taas jaksaa laulaa. Tehoa oli arviolta kolmannes vähemmän verrattuna suorasuihkuihin, mutta kone oli ja on erittäin suosittu kaivosolosuhteissa pienten päästöjensä takia. Sitä sai katillakin jo vuonna miekka ja kilpi.
- Deutz Fani
Kyllä ne Deutzin kannet on ihan neljällä pultilla kiinni, joten tiedoksi edelliselle viisaalle.
- komatsuikkelo
älä sekkaannu ennää vanhoihi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä762661Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721832Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2741528Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741504Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461487- 871341
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3981293Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3471253Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3821238- 1281195