Mitä mieltä olette deutzin ilmajäähdytteisistä koneista? Ainakin atlaksissa taitaa olla sellaiset. Ilmeisesti aika paljon kannentiivisteitä on palanut, onko jotain muuta tyyppivikaa??? Ei ilmeisesti kuitenkaan mikään susi, kun niin innolla laittavat niitä veneisiinkin.
Deutzin kestävyys???
10
4339
Vastaukset
- kone...
kestävä!kevyt ym
- ei huolta
sitä ei ole lainkaan
- Foordi
Hämärä mielikuva, että ainakin sylinterit on jokainen erikseen, vesitilaa kun ei tarvita.
Konerempan voi tehä moottoria irrottamatta, ei kyllä taida kaikkia runkolaakereita saaha vaihettua.
Mutta jos toi sylinteri ois ilman kantta?? No kait ne venttiilitkin vois erikoisvehkeellä koneistaa ja vaikka istukat vaihtaa.
Ei hullummalta idealta kuulosta, mutta onko polttoaine taloudellinen kun ei lämpötila ole moottorissa optimaalinen tuolla ilmajäähdytyksellä?
Vaan kylmänäpä tuppaa käymään nämä nykydiesel henkilöautotkin talvella kun pakkasella kevyellä kuormalla ajaa. Huuhtoo lämmöt harakoille.
Mielenkiintoinen rakenne kyllä tamä Deuz, mutta eikös meluisa? - Foordi
Foordi kirjoitti:
Hämärä mielikuva, että ainakin sylinterit on jokainen erikseen, vesitilaa kun ei tarvita.
Konerempan voi tehä moottoria irrottamatta, ei kyllä taida kaikkia runkolaakereita saaha vaihettua.
Mutta jos toi sylinteri ois ilman kantta?? No kait ne venttiilitkin vois erikoisvehkeellä koneistaa ja vaikka istukat vaihtaa.
Ei hullummalta idealta kuulosta, mutta onko polttoaine taloudellinen kun ei lämpötila ole moottorissa optimaalinen tuolla ilmajäähdytyksellä?
Vaan kylmänäpä tuppaa käymään nämä nykydiesel henkilöautotkin talvella kun pakkasella kevyellä kuormalla ajaa. Huuhtoo lämmöt harakoille.
Mielenkiintoinen rakenne kyllä tamä Deuz, mutta eikös meluisa?Siis jos oikeassa olen ja sylinterit on kuin isoja mopon pyttyjä, niin ehkä se sylinterin alapään tiiviste sieltä menee.
Mutta onko siinäkin syynä liika kuumuminen? - Puimurikuski
Foordi kirjoitti:
Siis jos oikeassa olen ja sylinterit on kuin isoja mopon pyttyjä, niin ehkä se sylinterin alapään tiiviste sieltä menee.
Mutta onko siinäkin syynä liika kuumuminen?Puimurissa ainakin syö löpöä aika reippaasti verrattuna toisen samankokoisen ja samanikäisen puimurin Valmet-moottoriin verrattuna. Puimurin runneilla ei kestävyydestä tiedä, mutta värinätön on Deutzin käynti.
- ei huolta
Foordi kirjoitti:
Hämärä mielikuva, että ainakin sylinterit on jokainen erikseen, vesitilaa kun ei tarvita.
Konerempan voi tehä moottoria irrottamatta, ei kyllä taida kaikkia runkolaakereita saaha vaihettua.
Mutta jos toi sylinteri ois ilman kantta?? No kait ne venttiilitkin vois erikoisvehkeellä koneistaa ja vaikka istukat vaihtaa.
Ei hullummalta idealta kuulosta, mutta onko polttoaine taloudellinen kun ei lämpötila ole moottorissa optimaalinen tuolla ilmajäähdytyksellä?
Vaan kylmänäpä tuppaa käymään nämä nykydiesel henkilöautotkin talvella kun pakkasella kevyellä kuormalla ajaa. Huuhtoo lämmöt harakoille.
Mielenkiintoinen rakenne kyllä tamä Deuz, mutta eikös meluisa?kansi on erikseen jos kannen välistä vuotaa voidaan kansi ja sylinteri koneistaa esim. pyörittämällä niitä vastakkain hiomatahnaa välissä. en sano että kaikissa deuz moottoreissa on näin mutta vanhemmissa ainakin.
- Anaan
Maailman ennätys koneita nämä deutzin ilmajäähdytteiset! Todella pitkä ikaisiä kunhan vaan ei pääse ylikuumenemaan. Ylikuumeneminenkaan ei mikään ongelma koneessa kun ei aivan järkyttävän paskan peitossa jäähdytys rivat. Niinhän sitä sanotaan että kymppitonni on sisäänajoo...
- Jukk
Noissa diisselivolkkareissa on jotenkin ominaisuus se, että aina jostakin vuotaa öljyä rivoille, mikä taas johtaa pahimmassa tapauksessa männän sulamiseen. Lämpövahtihan on kannessa, eli ei ehdi mukaan jos itse pytty kuumenee. Toinen lämpöä hissunkissun muokkaava asia on salakavalasti kuluva jäähdytyspuhallin, joka saattaa näyttää ihan mainiolta, mutta puhallusteho on kadonnut maailman tuuliin. Vielä kun lisätään koneistuskelvoton kampiakseli ja veivit, niin ei se niin hurjan hyvä kone olekaan. Sopii kuitenkin Afrikkaan, Suomeen ja muihin kehitysmaihin. Kymppitonni on ainakin turbokoneilla utopiaa. Deutzin ominaisuuksiin kuuluu kylmäkäynnistyksissä kaikuva melkoinen pauke, varsinkin jos käyttää eetteriä. Kansihan on vain kolmella pitkällä ja ohuella pultilla kiinni, paikat vähän joustavat. Ei aiheuta mitään toimenpiteitä, mutta eetteristartissa on mukava laittaa joku äkkipoika ihan moottorin viereen ihmettelemään :-)
Etukammiokonehan on luontaisesti maailman taloudellisin malli. Se ei tarvitse oikeastaan muuta, kuin löpönhajuisen trasselin näköetäisyydelle ja taas jaksaa laulaa. Tehoa oli arviolta kolmannes vähemmän verrattuna suorasuihkuihin, mutta kone oli ja on erittäin suosittu kaivosolosuhteissa pienten päästöjensä takia. Sitä sai katillakin jo vuonna miekka ja kilpi.
- Deutz Fani
Kyllä ne Deutzin kannet on ihan neljällä pultilla kiinni, joten tiedoksi edelliselle viisaalle.
- komatsuikkelo
älä sekkaannu ennää vanhoihi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle
"voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On7049139Suomi on täysin sekaisin
Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-20000103863799Sano vain suoraan, että nyt riittää
ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh432795Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.
Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja862665Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)
Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "1752505Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."
Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb552494- 1521773
Luokatonta toimintaa
Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista681602Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka
minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa141560Maailmankuulu homopingviini on kuollut
Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k61393