Haaveena Egypti/Hurghada & Luxor

bitch63

Millainen hintataso Suomeen verrattuna on Hurghadassa? Vaatetuksesta ei ole mitään tietoa missään, voiko/saako nainen käyttää sortseja ja hihatonta toppia kadulla vai onko parempi peittää polvensa & olkapäänsä?? Onko vuokrattavana pyöriä? Pääseekö rannalle ratsastamaan hevosella?? Sinaillekin tekisi mieleni, mitähän maksanee retki sinne Hurghadasta käsin? Onko paljon taskuvarkaita?

8

8786

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en osaa

sanoa, sillä siellä käydessäni en paljon ostellut ja ruoat olivat valmiiksi maksettu.
      Vaatetuksesta löytyy tietoa monestakin paikasta. Usein matkatoimiston sivuilta. Hurghadassa pukeutuminen on vapaampaa kuin Luxorissa, sillä onhan Hurghada "turistirysä". Luxorissa kannattaa peittää polvet ja olkapäät. Luxor on aito Egyptiläinen kaupunki ja "vanhoillisempi". Katseita nainen varmasti saa peräänsä jos käyttää esim. hametta, mutta ei se mielestäni ole häiritsevän tyyppistä tai ahdistavaa. Vaikka olisi kuinka kuuma ei mielestäni muutama sentti lisää hihoissa ole liikaa, pelkästään kunnioittavaa toista kulttuuria kohtaan. Ja voihan hotellilla käydä uimassa. Tiedän että pyöriä voi vuokrata ainakin Luxorista ja varmaan myös Hurghadasta. Hevosillakin pääsee ratsastamaan. Egyptissä on käsittääkseni hyvin vähän taskuvarkauksia. Uskonto on aika vahva vaikuttaja. Tietysti kannattaa pitää tavaroitansa silmällä. Mulle se on ainakin aika vaistomaista sillä Suomessa ei mitään voi jättää vartioimatta. Likapyykitkin viedään

• isac

Vuosi sitten kävin Hurghadassa, Luxorissa ja Kairossa. Asuin Magawish hotellissa ja ratsastin pari kertaa rannalla aivan upeilla hevosilla. Kävin myös retkellä syvemmällä saharassa hevosen kanssa. Hevosella sai mennä omaan tahtiin yksinäänkin jos on kokemusta. Magawish hotellin kohdalla on yrittäjä joka vuokraa hevosia. Oikein mukava ja rehellinen kaveri.

• big b

oltiin hurghadassa viime vuonna ja todellakin nainen voi kulkea kaduilla hihattomassa ja shortseissa. monet kulki vain bikineissä. vaatteita ei ollut myynnissä mitenkään ihmeellisesti, vain sellaisia matkamuistopaitoja, ei juuri muuta löytynyt vaatteista.

kenkiä löytyi ja niitä sai noin 10 €, siis sandaaleita, laukkuja ostettiin myös, ihan matkalaukkuja lähti halvalla kuten merkkikäsilaukkujakin.

retkillä käytiin, luxorissa oltiin, mielee jäi oikeastaan vain se sietämätön kuumuus, asteita 42 eikä tuulen virettäkään. =)
      kameleilla ratsastettiin mikä oli aivan mahtavaa. käytiin myös uimassa koralleilla jne.. siellä siis riittää tekemistä aivan valtavasi.

ruoka eikä kljat ole kalliita, viina on kallista. känniläisiä siellä ei näkynyt, mutta kaljaa juoiin kyllä ja sitten mentiin nukkumaan.

ihana paikka, kannattaa mennä.

• paljon matkustanut

Mä en taas tykännyt ollenkaan, en ikinä enää menisi sinne!!! Kairon reissu pelasti sen loman, ihan upea paikka. Mutta Hurghada...ei,ei. Tuulee koko aikana, kylmä vesi(oltiin siellä tammikuussa). Liian paljon turisteja. Mutta halpaa siellä oli.

• #####

Halpaa on luonnollisesti Suomeen verrattuna. Itse olen sitä mieltä, että jos kuljet bikineissä kaupungilla vedät itseesi ihan turhaan huomiota. Varsinkin jos liikut yksin, saat kuulla kommentteja asustasi.

Pyöristä en tiedä... kameleita saattaa löytyä. Rannalle pääsee ratsastamaan hevosella. Paikalliset järjestävät retkiä todella edullisesti. Varkaita ei näkynyt, mutta tietysti kannattaa pitää silmällä tavaroitaan. Suurin osa kauppiaista on todella rasittavia, ainakin alkuun ennen kuin oppii olla välittämättä.

• lomailija

• Luxor King

Luxorissa oli köyhää mutta hienoja nähtävyyksiä, hyvää ja halpaa ruokaa jne...
      Koska tahansa uudelleen. Aitoa Egyptiläistä elämää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2447
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe