Tiet kuivia, ilma pirteä, näkyvyys erinomainen (valaistuilla teillä), itikat tiessään ... mutta missä kaikki ovat?
En ole päiviin nähnyt muita motoristeja, ainoastaan päivisin näkee joitain kevarikuskeja ja nekin yleensä vaan parkissa.
Miksi pyöräsi on tallissa ja miksi istut sohvallasi vain haaveillen kesästä?
Tulin ilta-ajelulta - missä kaikki ovat?
25
2571
Vastaukset
- olen yrittäjä
valmistelen huomista päivää..
Kesä on ohi ja pitkät työpäivät alkaneet.
Taitaa ajot olla ajettu, kun ei ole kahtena seuraavana viikonloppunakaan aikaa! - uusi motoristi
Minä ainakin ajelen vielä työmatkojani hesaan maalta päin, motareita pitkin ja muutenkin kruisailen. Kivaa hommaa tosiaan, kun hyvät varusteet ja paremman puoleinen kate, pleksi suojana. Ei edes rankkasade heilauttele vaikka on pilottilasilla varustettu puolikypärä.
Aijon ajella pakkasille asti ja joskushan ne vasta tulevat vasta joulukuun puolella ja taas joskus jo lokakuun puolenvälin jälkeen tänne etelä-suomeenkin. Lämmin syksy taitaa vain jatkua.
Pyöränkin vaihdoin vastikään sellaiseen mukavempaan jokasään (kevät, kesä, syys, ei siis talviajoon) maantiepyörään.
Missäs päin Suomea sinä ajelet?- Ilta-kaakaota sitten illall...
Katsellaan nyt miten pitkälle näillä kamoilla tulee ajeltua. Itselläni on vaan kevyet kesäkamat, ja hyvin oon pärjännyt näilläkin tänne asti. Katsellaan nyt miten pitkään sitten..
Nykypyörä ei ihan talvimenoon sovellu, joku kevyt enska voisi sopia tarkoitukseen mainiosti.
- mankelix
Kyllä täällä kymenlaaksossa ainakin vielä ajellaan. Eilenkin tuli sellaset 200 km. Hauskaa puuhaa kun ei hiki virtaa...toivottavasti menee pitkälle marraskuun puolelle. :-)
- lopettaa
ajot yhdeksällä kymmenestä. Kylmyys ja kosteus tunkeutuu niveliin. Pyörä likaantuu. Suurin into on jo mennyt ohi. Rahat on loppu. Ryyppykokkareita ei enään ole. Vain pystymettäkävijät jatkavat.
- 749
Ei sinuakaan Toijala-Kylmäkoski-Viiala-Vesilahti-Narva-Punkalaidun-Humppila-Nuutajärvi-Urjala-Toijala välillä näkynyt? Missäs olit.
- Hondatar
Ai se olit sinä joka eilen tuli vastaan! ;) Jonain iltana ei tule ketään vastaan, toisena ehkä pari tai kolme. Vain sissit ovat enää liikkeellä. Kunnon varusteilla ei palele, pimeällä vaan ei ole niin kivaa ajella ja meillä "maalla" hirvivaara on nyt todellinen.
- T.Urpo
on havainnot. Sunnuntaina ellei tänään taas 100-200 km:ä.
- Ukkometso
Minä ajelen vielä työmatkoja ja muutenkin. Kyllä eilenkin tuli pari pyörää vastaan. tosi kiva nähdä muitakin. kelkallakin tarkenee ja sillä ajetaan vain pakkasella, niin miksei sitten nyt kun on vielä lämmintä. Asenne-ja pukeutumiskysymys. On kiva kun ei heti hikoile pysähtyessä.
Lämpömittari on alkanut näyttään uhkaavasti hellelukemia siis yli 5 astetta että on varmaan aika näin vapaapäivän kunniaksi vetäistä goreteksit ylle ja lähteä heittään pieni lenkki.
Muuten on ajot olleet työkiireiden vuoksi viimeaikoina hiukka vähissä.
- ryynäri
...nuo etelän tissipojat ovat niitä joilla on pyörä jo tallissa. Keski-Suomessa ajellaan vielä ja lapissa pojat vetelee turistimönkkäreillä!
- Etelan tizipoikka nr. 1
Äläs nyt pohjolan jannu meidän etelän tissipoikien pyöriä vielä ala tallin nurkkiin manaamaan.
Täällä vielä ajellaan ja varmasi pidempään kuin teikäläinen - mä nimittäin ainakin ajan koko vuoden ympäri, jo neljättä vuotta. Tunne pari muutakin hemmoa jotka näin tekevät.
Nyt vielä on muovikuula käytössä, sit joskus joulukuussa se vaihtuu katuenduroon johon nastarekaat sit lumen tultua.
Tosin oon mä sen verran tissipoika että nyt taas tulee iltaisin tisseä enemmän hiplattua kuin prätkällä ajettua - oma vuodenaika joka viihteelle.
Niih, ja talvellahan voi myös taas mukavasti alkoholisoitua ja kitata kaljaa, jekkua ja kossua heti duunipäivän päätteeksi ilman että tulee paha mieli kun pyörä seisoo tallissa.
Täytyy tosin myöntää että kun on oikein kunnon myräkkä ja lumimyrsky niin työmatkat taittuu mönkijällä. Autolla en aja vaikka sellaisen omistan - jätän sen tissinkantotelineen käytettäväksi että pysyy paikat lämpiminä. Onpahan missä kohmeisia sormia lämmitellä.
Sitäpaitsi vielä tulee kauniita ja lämpimiä päiviä, ehkä jo viikon kuluttua... - Mika_
Keski-Suomessa kolataan kohta lunta. Täällä etelän auringossa ajellaan vielä avokypärällä ja ilman tuulisuojaa.
- supermotard
ajellaan ja varmaan läpi talven, joskin vähän vähemmän.
- 13.päivä
Moi,
Mulla ei ole viellä kävässytkään pyörän talliin vieminen. Eilen 13. päivä meni 550km lenkki tosi upeassa ajokelissä. Ja mitä panin merkille - autoilijoiden suhtautumisen; tietä annettiin ja oltiin ystävällisiä kuin ihka saksanmaalla olis ajellu. Kait ovat oppineet kesän aikana huomioimaan prätkät ja kunnioittavat meitä sisukkaita, ketkä viellä tähän aaikaan vuodesta nauttivat vapaudesta.
Kuukausi talvilomaan ja seniihen asti ainakin mun gigseri on tienpäällä. - gsx1400
renkaat alle.Eiköhän vielä pari-kolme viikkoa pysty ajamaan.
- ajetaan
Lauantaina (eilen) ajoin runsaan 100 kilometrin lenkin ja olihan siellä maantiellä muitakin. Yhden käden sormet kyllä riittivät laskemiseen nippa nappa.
Tänään sunnuntaina ajoin edes takaisin kaverin luo. Matkaa kertyi yhteensä hiukan yli 50 kilometriä, ja taas näin noin 5 kpl muita motoristeja. - Hondatar
Saman huomion tein tässä eräänä päivänä.Vielä on hyvää keliä ollut.
- Hondatar
Olet sitten ominut nickini... senkin hyväkäs. Kunhan kirjoittelet asiallista tekstiä niin olkoon. Terveisin Aito Oikea Hondatar. Se Ensimmäinen tällä palstalla.
- viime kesältä
Hondatar kirjoitti:
Olet sitten ominut nickini... senkin hyväkäs. Kunhan kirjoittelet asiallista tekstiä niin olkoon. Terveisin Aito Oikea Hondatar. Se Ensimmäinen tällä palstalla.
muistuupa mieleen elävästi kun tittelit-pois otti luulot pois parilta OUDOLTA...ja lopputuloksenhan jokainen tietää..!!
- Nimetön
kävin sadan kilsan lenkillä. tämän parempi ei voisi keli olla. Yksi pyörä tuli matkalla vastaan. toisethan on töissä, eikä ajele keskipäivällä niinkuin me lomalaiset. ;)
- lomalla
ja pyörä ajossa.Ei muuta kun villavaateita lisää,niin hyvin tarkenee.
- mankelix
lomalla kirjoitti:
ja pyörä ajossa.Ei muuta kun villavaateita lisää,niin hyvin tarkenee.
Joo. Tänään alkoi Talviloma ja nyt ootellaan niitä ajokelejä :-) Toivottavasti menee toi viikonlopun sääennuste perseelleen. Tai tuurini tietäen, pitänee näin loppukesästä paikkansa :-/
- gsx1400
mankelix kirjoitti:
Joo. Tänään alkoi Talviloma ja nyt ootellaan niitä ajokelejä :-) Toivottavasti menee toi viikonlopun sääennuste perseelleen. Tai tuurini tietäen, pitänee näin loppukesästä paikkansa :-/
heitin n.220km lenkin.Nakupyörällä kun ajan,niin rinnassa tuntui vilposalta.Ajotakin alla oli lämpökerrasto ja t-paita.Villapaita olisi auttanut asiaan.No sormissa tuntui hieman kylmä,mutta sekin helpotti,kun pääsin mutkatielle.
Tosi hienoa kuvailla ja kuiva keli,niin ei mitään ongelmia.Näin yhden ison kustomin,eikä muita kuin pari oikeeta mopoa.
- enää talvella ajeta
Odotellaan lämpimiä kesäpäiviä, itse ainakin mieluummin kesäkelillä ajelen kuin syyskolealla. mukava tallilla tehdä kaikkea pientä remppaa ja muistella kavereiden kanssa kesän ajeluita,ehkä napsaista parit bissetkin....-vaatimattomat 17 000 km pyörähti mittariin tänä suvena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645626Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204277Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172916- 1702237
- 171936
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1261792- 951377
- 681164
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171136Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77998