Toyota Corollan jakopään ketjun pitää sellasta hiovaa ääntä???Autoni on 2004 vuoden malli ja ääni kuuluu selvästi,yks kaveri väitti että ketju on venynyt ja ääntelee sen takia mutta eikö ketju ääntele aina jonkin verran???Taitaa sittenkin olla parempi vaihtoehto se jakohihna mikä oli vanhassa corollassani!
Kuuluuko
11
2243
Vastaukset
- autossa
Ketjun pitäisi vielä äännellä.
Syy voi olla myös se kuuluisa toyota "laatu"- kuulua
Ainakin minun corollassani ( 05 ) on kuulunut tuo ääni ihan uudestalähtien.
- provo!
Volvo-palstalta löytyy lisää näitä ketju-hihna "keskusteluja".
- Wanna-Be
Sellaista se on kun on antiikkitekniikkaa käytössä, kihnuttaahan se. Premium-autoissa on moderni ja hiljainen hihna.
- haa
Joo, Ladassa, KIA:ssa ja Opelin vanhoissa moottoreissa on tosiaankin hihna. BMW, Mercedes, Toyota ja muut premiumit käyttävät ketjua!
- se hihna
haa kirjoitti:
Joo, Ladassa, KIA:ssa ja Opelin vanhoissa moottoreissa on tosiaankin hihna. BMW, Mercedes, Toyota ja muut premiumit käyttävät ketjua!
on sittenkin etevämpi. Yhdessä vaiheessa siirryttiin hihnasta ketjuun (vrt. polkupyörä), kun pelättiin katkeamisia. Nyt ollaan palaamassa takaisin hihnaan, kun se sittenkin kestää ja moottori hyrisee kuin kissa jouluna. Itselle sattui tänään niin, että kun piti laittaa auto käyntiin, vahingossa sammutin sen :)
- ketjuun
se hihna kirjoitti:
on sittenkin etevämpi. Yhdessä vaiheessa siirryttiin hihnasta ketjuun (vrt. polkupyörä), kun pelättiin katkeamisia. Nyt ollaan palaamassa takaisin hihnaan, kun se sittenkin kestää ja moottori hyrisee kuin kissa jouluna. Itselle sattui tänään niin, että kun piti laittaa auto käyntiin, vahingossa sammutin sen :)
Lada taitaa tulla pisimmällä viiveellä. Melkein kaikki muut ovat jo vaihneet.
- HuuuHaaa
On Corollassakin muistaakseni hihnaa käytetty. Olen noita 16v koneella olevia ostellut useita siitä asti kun ko. koneella oleva versio (olikohan vuonna -88) tuli myyntiin. Muistaakseni tuosta -88 mallista eteenpäin niissä oli hihna ja VVT-I -moottorin myötä palattiin ketjuun. Voikohan tuota VVT-I -tekniikkaa edes toteuttaa hihnalla? Luulisi sen ainakin rasittavan hihnaa huomattavasti.
http://fi.wikipedia.org/wiki/VVT-i - Ladoissa
HuuuHaaa kirjoitti:
On Corollassakin muistaakseni hihnaa käytetty. Olen noita 16v koneella olevia ostellut useita siitä asti kun ko. koneella oleva versio (olikohan vuonna -88) tuli myyntiin. Muistaakseni tuosta -88 mallista eteenpäin niissä oli hihna ja VVT-I -moottorin myötä palattiin ketjuun. Voikohan tuota VVT-I -tekniikkaa edes toteuttaa hihnalla? Luulisi sen ainakin rasittavan hihnaa huomattavasti.
http://fi.wikipedia.org/wiki/VVT-ioli kyllä aina jakoketju!!!
- muissakin
Ladoissa kirjoitti:
oli kyllä aina jakoketju!!!
70-luvulla. Sittemmin kaikki vaihtoivat hihnaan ja 90-luvulla taas ketjuun. Lada vaan tulee kaikessa pitkällä viiveellä perässä.
- ilmeisesti
muissakin kirjoitti:
70-luvulla. Sittemmin kaikki vaihtoivat hihnaan ja 90-luvulla taas ketjuun. Lada vaan tulee kaikessa pitkällä viiveellä perässä.
ollut aina ketju, ja nyt muut ovat tulleet perässä. Kyllä nykyaikainen ketju on hiljainen, riippuen tietysti autonmerkistä ja mallista. Halvemmassa autossa halvempi tekniikka jne.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243