Jenkkeihin shoppaamaan

Minni711

mikä olisi paras paikka mennä shoppaamaan? kiitos ASIALLISISTA vastauksista.

19

5314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...........

      New York tietysti! Manhattanilta löytyy kaikkea... ja kaikki kohtuuetäisyydellä. On isoja tavarataloja, kaikki luksusmerkit, mutta myös out-leteja ja edullisempia vaihtoehtoja sekä kivoja pikkupuoteja joista löytyy uniikkitavaraa ja uusien suunnittelijoiden tuotteita. Hotellien kovat hinnat tietysti miinuksena, ei kannata mennä pahimpaan sesonkiaikaan tai muuten eivät rahat riitä ostoksiin hotellilaskun jälkeen.

      • FL...

        Orlandon seudulla on ainakin paljon outlet keskuksia ja ihan tavallisia ostoskeskuksia (mall)


      • minni711

        onko jollain joku kohtuu hintainen hotelli tiedossa vai kannattaako ottaa suomesta pakettimatka? riittääkö viikko New Yorkissa?
        lähinnä olen ajatellut juuri vaatetta, laukkuja ja kenkiä ostaa.KIITOS


      • Saija
        minni711 kirjoitti:

        onko jollain joku kohtuu hintainen hotelli tiedossa vai kannattaako ottaa suomesta pakettimatka? riittääkö viikko New Yorkissa?
        lähinnä olen ajatellut juuri vaatetta, laukkuja ja kenkiä ostaa.KIITOS

        Minnesota on vaate- ja kenkäshoppaajan paratiisi. Ei veroja ! shoppaaminen suorastaan laulattaa. Minneapolisin lentokentän vieressä möllöttää USAn suurin ostelukeidas Mall of America. Jo siellä saa kulumaan vaikka viikon;) vaikka siksi ettei löydä ulos.Tai autoaan parkkihallista.


      • ...........
        minni711 kirjoitti:

        onko jollain joku kohtuu hintainen hotelli tiedossa vai kannattaako ottaa suomesta pakettimatka? riittääkö viikko New Yorkissa?
        lähinnä olen ajatellut juuri vaatetta, laukkuja ja kenkiä ostaa.KIITOS

        Moi,
        itse olin viikon shoppailemassa New Yorkissa, ja kyllä siinä ajassa ehtii ihan hyvin matkalaukkua täyttämään. Lyhyemmällä lomalla voi tulla se ongelma, ettei jää harkinta-aikaa ostosten suhteen - nyt oli aikaa katsastaa valikoimaa ja vertailla.

        Sanoisin, että ota ihmeessä lennot ja hotelli erikseen eikä mitään pakettia. Suomalaisilla matkanjärjestäjillä ei ole kovin hyvää hotellivalikoimaa Nykissä, ja halvemmalla pääset tilaamalla sekä hotellin että lennot netin kautta. Vertaile hotelleja esim. saitilla www.tripadvisor.com, hotellien omiin nettisivuihin ei ole luottamista... Kannattaa myös harkita, milloin matkalle lähtee, eli esim. joulun aikaan hinnat ovat pilvissä. Itse olin kuumimpaan kesäaikaan jolloin hotellista sai kivat alennukset. Olin itse aika kalliissa hotellissa, mutta onhan ne yhden tähden budjettihotellitkin aika hinnakkaita. Times Squaren tietämillä on paljon myös halpishotelleja, mutta siellä liikenteen melu on kova yömyöhään, taksit tööttäilevät jne. Jos tämä häiritsee, kannattaa valita hotelli jostain rauhallisemmalta asuinalueelta, ja pyytää huonetta yläkerroksista.

        Kannattaa muuten käydä sellaisessa tavaratalossa kuin Century 21, ihan Ground Zeron vieressä. Se on iso outlet-myymälä josta löytää kyllä edullisesti merkkikenkiä, laukkuja ja muita asusteita ja tietty vaatteita, jos vaan jaksaa penkoa. Sinne kannattaa suunnistaa aikaisin aamulla, koska jo yhdentoista maissa kaupassa on täysi hulina päällä ja sovituskoppiin on 30 metrin jono...

        Sitten hinnoista vielä: Macy's tavaratalosta ainakin (ehkä myös Bloomingdalesilta) saa passia näyttämällä Visitor's Centerista (2.krs) 11% alennuskupongin, joka on voimassa 1 vuorokauden, eikä ostosten määriä ei ole rajattu. Kosmetiikkaan ja hajuvesiin se ei käynyt, eikä päivittäistavaroihin.

        Ja toi tullineuvo on aiheellinen, eli laput pois vaatteista ja kamat pois paketeista.


      • minni711
        ........... kirjoitti:

        Moi,
        itse olin viikon shoppailemassa New Yorkissa, ja kyllä siinä ajassa ehtii ihan hyvin matkalaukkua täyttämään. Lyhyemmällä lomalla voi tulla se ongelma, ettei jää harkinta-aikaa ostosten suhteen - nyt oli aikaa katsastaa valikoimaa ja vertailla.

        Sanoisin, että ota ihmeessä lennot ja hotelli erikseen eikä mitään pakettia. Suomalaisilla matkanjärjestäjillä ei ole kovin hyvää hotellivalikoimaa Nykissä, ja halvemmalla pääset tilaamalla sekä hotellin että lennot netin kautta. Vertaile hotelleja esim. saitilla www.tripadvisor.com, hotellien omiin nettisivuihin ei ole luottamista... Kannattaa myös harkita, milloin matkalle lähtee, eli esim. joulun aikaan hinnat ovat pilvissä. Itse olin kuumimpaan kesäaikaan jolloin hotellista sai kivat alennukset. Olin itse aika kalliissa hotellissa, mutta onhan ne yhden tähden budjettihotellitkin aika hinnakkaita. Times Squaren tietämillä on paljon myös halpishotelleja, mutta siellä liikenteen melu on kova yömyöhään, taksit tööttäilevät jne. Jos tämä häiritsee, kannattaa valita hotelli jostain rauhallisemmalta asuinalueelta, ja pyytää huonetta yläkerroksista.

        Kannattaa muuten käydä sellaisessa tavaratalossa kuin Century 21, ihan Ground Zeron vieressä. Se on iso outlet-myymälä josta löytää kyllä edullisesti merkkikenkiä, laukkuja ja muita asusteita ja tietty vaatteita, jos vaan jaksaa penkoa. Sinne kannattaa suunnistaa aikaisin aamulla, koska jo yhdentoista maissa kaupassa on täysi hulina päällä ja sovituskoppiin on 30 metrin jono...

        Sitten hinnoista vielä: Macy's tavaratalosta ainakin (ehkä myös Bloomingdalesilta) saa passia näyttämällä Visitor's Centerista (2.krs) 11% alennuskupongin, joka on voimassa 1 vuorokauden, eikä ostosten määriä ei ole rajattu. Kosmetiikkaan ja hajuvesiin se ei käynyt, eikä päivittäistavaroihin.

        Ja toi tullineuvo on aiheellinen, eli laput pois vaatteista ja kamat pois paketeista.

        Kovasti kiitoksia näistä tiedoista!


      • kasilaukku
        Saija kirjoitti:

        Minnesota on vaate- ja kenkäshoppaajan paratiisi. Ei veroja ! shoppaaminen suorastaan laulattaa. Minneapolisin lentokentän vieressä möllöttää USAn suurin ostelukeidas Mall of America. Jo siellä saa kulumaan vaikka viikon;) vaikka siksi ettei löydä ulos.Tai autoaan parkkihallista.

        Sales tax puuttuu seuraavista osavaltioista: Oregon, Montana, Alaska, Delaware ja New Hampshire. Eli Minnesotassa taitaa olla vero sittenkin... Kaipa se on samanlainen shoppailuparatiisi kuin mika tahansa alue tassa maassa.


      • Saija
        kasilaukku kirjoitti:

        Sales tax puuttuu seuraavista osavaltioista: Oregon, Montana, Alaska, Delaware ja New Hampshire. Eli Minnesotassa taitaa olla vero sittenkin... Kaipa se on samanlainen shoppailuparatiisi kuin mika tahansa alue tassa maassa.

        Minnesotassa vallitsee silleen kumma olotila, että vero menee kaikesta muusta, paitsi vaatteista ja kengistä. Oon joskus yrittänyt tutkia, mistä moinen juontaa juurensa, mutten ole selistystä löytänyt. Vaan väliäkös tuolla. Sinne on menty sukuloimaan matkalaukut tyhjinä ja kotiin on palattu laukut pullollaan ;)


      • T
        minni711 kirjoitti:

        onko jollain joku kohtuu hintainen hotelli tiedossa vai kannattaako ottaa suomesta pakettimatka? riittääkö viikko New Yorkissa?
        lähinnä olen ajatellut juuri vaatetta, laukkuja ja kenkiä ostaa.KIITOS

        Kannattaa tsekata hostellit, puolet halvempia kuin hotellit jopa enemmän.
        http://www.hostelworld.com/hostels/New-York


    • kasilaukku

      Uskoisin etta olet lahdossa ostamaan vaatteita, kenkia, kosmetiikkaa yms, mita nyt ihmiset yleensa? Ja kohtuuhintaan?

      New York tosiaan on varmaan paras paikka valikoiman suhteen, muttei ehka halvin paikka. Mika tahansa suurempi kaupunki tassa maassa on aikamoinen ostosparatiisi, ei silla ole paljon valia minne menee. Ja jos haluat saastaa vahan ylimaraista, etsi osavaltio jossa ei ole sales taxia.

    • -H-
      • Wise Guy

        "EU:n ulkopuolelta matkustaja saa vain rajoitetusti tuoda Suomeen tullitta ja veroitta alkoholijuomia, tupakkatuotteita, hajuvesiä sekä teetä ja kahvia omaan tai perheensä käyttöön tai lahjaksi. Määrällisesti rajoitettujen tuotteiden lisäksi saa tuoda muita tuotteita tullitta ja veroitta enintään 175 euron arvosta.Tuontioikeus on henkilökohtainen. Kaupallinen tuonti on aina verollista."

        Eli ei kannata matkustaa koko maahan, KIITOS TULLILAITOKSEMME. Mitä muka saat tuolla summalla esim. NYC:stä? Minikokoisen Vapaudenpatsaan kirjahyllyyn, uuden matkalaukun varastetun tilalle, sekä muutaman hodarin ja pari tarraa.

        PISTÄKÄÄHÄN PALAUTETTA TULLIPIIRIINNE, JOTTA SAADAAN JOTAIN TOLKKUA TÄMÄN MAAN VEROTUKSEEN!!


      • ...........
        Wise Guy kirjoitti:

        "EU:n ulkopuolelta matkustaja saa vain rajoitetusti tuoda Suomeen tullitta ja veroitta alkoholijuomia, tupakkatuotteita, hajuvesiä sekä teetä ja kahvia omaan tai perheensä käyttöön tai lahjaksi. Määrällisesti rajoitettujen tuotteiden lisäksi saa tuoda muita tuotteita tullitta ja veroitta enintään 175 euron arvosta.Tuontioikeus on henkilökohtainen. Kaupallinen tuonti on aina verollista."

        Eli ei kannata matkustaa koko maahan, KIITOS TULLILAITOKSEMME. Mitä muka saat tuolla summalla esim. NYC:stä? Minikokoisen Vapaudenpatsaan kirjahyllyyn, uuden matkalaukun varastetun tilalle, sekä muutaman hodarin ja pari tarraa.

        PISTÄKÄÄHÄN PALAUTETTA TULLIPIIRIINNE, JOTTA SAADAAN JOTAIN TOLKKUA TÄMÄN MAAN VEROTUKSEEN!!

        Mutta jos ostat vaikka 300 dollarin takin, ja otat siitä laput pois, mistäs tullimiehet tietävät että se on Jenkeistä ostettu?


      • hooteehoo
        Wise Guy kirjoitti:

        "EU:n ulkopuolelta matkustaja saa vain rajoitetusti tuoda Suomeen tullitta ja veroitta alkoholijuomia, tupakkatuotteita, hajuvesiä sekä teetä ja kahvia omaan tai perheensä käyttöön tai lahjaksi. Määrällisesti rajoitettujen tuotteiden lisäksi saa tuoda muita tuotteita tullitta ja veroitta enintään 175 euron arvosta.Tuontioikeus on henkilökohtainen. Kaupallinen tuonti on aina verollista."

        Eli ei kannata matkustaa koko maahan, KIITOS TULLILAITOKSEMME. Mitä muka saat tuolla summalla esim. NYC:stä? Minikokoisen Vapaudenpatsaan kirjahyllyyn, uuden matkalaukun varastetun tilalle, sekä muutaman hodarin ja pari tarraa.

        PISTÄKÄÄHÄN PALAUTETTA TULLIPIIRIINNE, JOTTA SAADAAN JOTAIN TOLKKUA TÄMÄN MAAN VEROTUKSEEN!!

        Täysin väärä osoite verottoman tuonnin rajoille on Suomen tulli, sillä kyseiset määräykset ovat yhteneväiset koko EU:ssa.

        Mitä taas niiden hodareiden tuontiin tulee, niin sitä säätelevät eri määräykset, joita voit kysyä esim. maa- ja metsätalousministeriöstä.


    • aune

      Riippuu mitä etsii. Nykissä on isoja tavarataloja ja sitten ihan tavallisen ison kokoisia kauppoja. Kannattaa käydä katsomassa sellaiset ketjut kuin old navy, sieltä tekee hyviä löytöja todella huokeaan hintaan. Nykissä on myös pari outlettia ne ei ole ihan manhattanilla. Marshall's on kiva. Paljon merkkivaatteita lapsille poistoeriä.

      Feikkitavaraa löytyy ihan kaduilta ja olen ostanut ihan toimivia laitteita toki ihan takuuta ei ole. Canal street on täynna vieri vieressä olevaa matkalaukkua. Ihan hauska kokemus. Amerikkalainen kosmetiikka kannattaa ostaa ihan tavallisesta pikkukaupasta. Niissä on samat hyllyt kuin meidän sokoksessa ja hinnat tosi edulliset. Sama tavara bloomingdalessa on kalliimpi.Tässä muutama. En tiedä auttaako.

    • miepä

      los anglesiin tietty!

    • dfghdhgd

      Kuten tässä ketjussa on jo mainostettu, NY on hyvä shoppailukohde. Kohtuullisen matkan päässä citystä on useita ostoskeskuksiakin joista löytyy kaikkea saman katon alta, mm. Jersey Gardens ja Woodbury Common Outlet.

      Suosittelen myös Miamia shoppailupaikkana. Bonuksena lämmin sää (tosin kannattaa ottaa selvää mihin vuodenaikaan kannattaa matkustaa, on hurrikaanikausia ja syksyllä sateleekin aika paljon).

      • Shoippailu4ever

        Yhdysvalloissa on monia hyviä ostoskeskuksia. Outlet myymälät ovat parhaimpia, sillä siellä myydän aitoja merkki vaatteita todella halvalla. Tavallisista kaupoista löytää meikkejä todella halvalla. Itse suosittelisin New Yorkia tai Los Angelesia.


    • lomafloridassa

      Menna soppailemaan Orlandoon -Miamin ja lahialueelle, kymmenia outlet myymaloita jopa 75-85 % alennuksella.
      Kiitospaivan tienoilla on usein viikko kaupoissa taytta hullunmyllya alennukset ovat joa 80-90% viime marraskuussa kiitospaivaviikolla esim miesten brok brothers puku (kokojakin loytyy ) maksoi 129 usd ja mm 4 gigan muistikortit 8,99 usd kipale, digikamera hinta Suomessa 169,- siella 99 usd.
      Knnattaa muistaa etta hinnat ilmoitetaan ilman veroja, USA yleinen myyntivero on muistaaksen 6,5%
      Outlet myymaloissa se hyvapuoli etta aina on alennuksia minimissaan 50-60%.Orlando Kissimmee arealla majoittuminen on edullisat tallahetkella saa yhden yon jopa 22 usd tax
      **** tahden hotelleita saa jopa 69 usd yo .
      Katso majapaikkoja www.hotels.com
      www.booking.com
      www.howarjhonson.com ( loytynee myos hojo.com
      Itse yli kymmenen kertaa Floridassa kayneena voin suositella OrlandoKissimme seutua, ja jos pystyt lahtemaan akkilahdolla voit saada pelkat lennot ( ite maksoin 360 e) 2 viikkoa perilla pelkat kentoliput

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1194
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      52
      716
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      588
    Aihe