miten??

Ruokkisin..,,.

Kissaani.OLen vegaani ja kysyisin pystynkö ruokkimaan kissani ilman lihaa.Onko kokemuksia esim soijasta.

19

1210

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pihvieläin

Unohda soijat ja muut korvikkeet. Kissa tarvitsee lihaa pysyäkseen terveenä.

• lihansyöjälle

olen kasvissyöjä itsekin, mutta ei tulisi mieleenikään tarjota kissalle muuta kuin lihaa!

kissa kuolee nopeasti ilman lihaa.

täälläkin oli jokin aika sitten keskustelua, kun joku ruokki kissaansa lihatta. kissa jouduttiin eläinsuojeluvalvojan toimesta huostaanottamaan, koska ruokintaohjeet, eikä oikea eläimenpito mennyt perille. eli suoranaista eläinrääkkäystä.

jos ei kestä pitää petoa lemmikkinä oikealla tavalla, kannattaa harkita vaihtoa vaikkapa kaniin.. ;)

• et pysty

Kissa on lihansyöjä! Se tarvitsee eläinproteiinia, ei kasviksia.

• miten vastuutonta

edes kysyä tuollaista?! Haloo? Lihaa kissalle ehdottomasti.

• ..............

miten se kissaan vaikuttaa jos sä et syö lihaa? kehtaakin olla antamatta kissalle lihaa!! sairasta...

• ruoho....

Olen kuitekin nähnyt kissani syövän ruohoa.Eli kissanikin kyllä syö kasvisravintoa.On järkyttävää ajatella että kissani oikeasti haluaisi tappaa eläimiä ja syödä niitä.Otan kyllä selvää asiasta,olen varma että on olemassa joku kasvispohjainen kissanruoka.

• lihansyöjä
        ruoho.... kirjoitti:

Olen kuitekin nähnyt kissani syövän ruohoa.Eli kissanikin kyllä syö kasvisravintoa.On järkyttävää ajatella että kissani oikeasti haluaisi tappaa eläimiä ja syödä niitä.Otan kyllä selvää asiasta,olen varma että on olemassa joku kasvispohjainen kissanruoka.

Kissa syö ruohoa oksentaakseen karvapalloja, mutta kokonaan kasvispitoista ruokaa kissalle ei saa antaa. Kasvispitoinen ruoka nostaa kissan virtsan pH:ta, jonka seurauksena kissa saa virtsakiviä.

Ulkona oleva kissa syö kyllä hiiriä, rottia ja pikkulintuja eli se on täysi peto sinne vapaana päästessään. Jos tuo on niin järkyttävän kuuloista, niin taidat olla aika pahasti vieraantunut luonnosta ja luonnollisista asioista. Eläimet tappavat luonnossa toisiaan, jos ovat lihansyöjiä.

Kasvispohjaisia ruokia on markettien viljapitoiset kissanruuat. Niillä syöttämällä saadaan kissalle allergioita ja virtsakiviä.

Uskoisit nyt vaan, että kissalle tulee antaa eläinpitoista proteiinia. Esim. tauriinin puute aiheuttaa kissalle sokeuden.

• ruohoa
        ruoho.... kirjoitti:

nälkäänsä, vaan tietyn asian vuoksi (foolihappo). Vai oletko nähnyt kissan popsivan vain heinää eikä muuta. Tämä on taas niin selvä provo, että voisi poistaa koko ketjun.

Jokainen joka ymmärtää elämää, tajuaa lihansyöjän tarvitsevan lihaa eikä heinää tai kasviksia. Lehmä elää vähän eri ruokavaliolla kuin kissa, ja kissasta ei lehmää tule tekemälläkään. Kissalle kasviksia syöttävä syyllistyy eläinsuojelurikkomuksen kohtaan "on tarjottava lajityypillistä ravintoa" joka kissn kohdalla tarkoittaa lihaa siis eläinperäistä tavaraa.

Annatko siemensyöjälinnulle lihaa? Miksi et anna? Vastaus; sehän saisi lihasta vääriä ravinteita ja aminohappoja ja sairastuisi niistä. Luonnossa on ikävä kyllä olemassa tietynlainen tasapaino ja se tarkoittaa, että osa on kasvisyöjiä ja osa petoja siis lihansyöjiä jotka syövät kasvissyöjiä ravinnokseen. Näin säilyy tasapaino luonnossa, ihminen on sekasyöjä joka osaltaan tasapainottaa tilannetta, jota ei pidä mennä ronkkimaan tietämättä riittävästi asioista.

Kissa ei halua tappaa eläimiä vain koska haluaa tappaa, vaan koska sen luonto määrää tekemään niin selviytymisen vuoksi. Kissa ei ajattele rationaalisesti syitä ja seurauksia, sillä ei siihen tarvittavaa kykyä ole. Se tekee niin vain kun sen kuuluu niin tehdä, eikä ihmisen siihen tule puuttua. Osta kasvisyöjä lemmikiksi jos et kissasi tarpeita ymmärrä!

• Katso tuoteselostetta
        lihansyöjä kirjoitti:

Kissa syö ruohoa oksentaakseen karvapalloja, mutta kokonaan kasvispitoista ruokaa kissalle ei saa antaa. Kasvispitoinen ruoka nostaa kissan virtsan pH:ta, jonka seurauksena kissa saa virtsakiviä.

Ulkona oleva kissa syö kyllä hiiriä, rottia ja pikkulintuja eli se on täysi peto sinne vapaana päästessään. Jos tuo on niin järkyttävän kuuloista, niin taidat olla aika pahasti vieraantunut luonnosta ja luonnollisista asioista. Eläimet tappavat luonnossa toisiaan, jos ovat lihansyöjiä.

Kasvispohjaisia ruokia on markettien viljapitoiset kissanruuat. Niillä syöttämällä saadaan kissalle allergioita ja virtsakiviä.

Uskoisit nyt vaan, että kissalle tulee antaa eläinpitoista proteiinia. Esim. tauriinin puute aiheuttaa kissalle sokeuden.

Eivät ole mitään vegaaniravintoa. Jos luet tuoteselostetta, siinä on ensimmäisenä "liha ja eläinperäiset tuotteet", sen jälkeen yleensä "kala ja kalaperäiset tuotteet" ja vasta sitten vilja. Lihaa ja kalaa on siis vähintään 60%.

Tietenkään kissalle ei saa antaa vain kasvisruokaa, mutta tämä nyt vain off topic.

• cvvvvvvvv
        ruoho.... kirjoitti:

Et olis hankkinu kissaa jos et voi kuvitel sen tappavan eläimii=?!?!?!??!?! Ei se pelkällä ruoholla elä! Ruoho atuttaa sitä vaan oksentamaan. EIkä se elä pelkillä naksuillakaan. Kissa on lihansyöjä eikä siitä mihkää muutu.

• merkistäkin
        Katso tuoteselostetta kirjoitti:

Eivät ole mitään vegaaniravintoa. Jos luet tuoteselostetta, siinä on ensimmäisenä "liha ja eläinperäiset tuotteet", sen jälkeen yleensä "kala ja kalaperäiset tuotteet" ja vasta sitten vilja. Lihaa ja kalaa on siis vähintään 60%.

Tietenkään kissalle ei saa antaa vain kasvisruokaa, mutta tämä nyt vain off topic.

Oletkos raksujen tuoteselostuksia marketeissa tiiraillut? Ja mikäköhän niissä on ensimmäisenä ainesosana? ylläriylläri, VILJA.

Useissa purkkiruoissakin on vain se neljä prosenttia lihaa, ja loput näitä eläinperäisiä sivutuotteita, eli nokkia, höyheniä, rustoa ja teurasjätettä. Lihapitoisuus markettiruoissa on muutamaa poikkeusta lukuunottamatta aivan liian alhainen.

Osta kani, perkele.. Taidat olla tämä tyyppi joka ruokki kissaansa tofulla!!

• sama
        merkistäkin kirjoitti:

Oletkos raksujen tuoteselostuksia marketeissa tiiraillut? Ja mikäköhän niissä on ensimmäisenä ainesosana? ylläriylläri, VILJA.

Useissa purkkiruoissakin on vain se neljä prosenttia lihaa, ja loput näitä eläinperäisiä sivutuotteita, eli nokkia, höyheniä, rustoa ja teurasjätettä. Lihapitoisuus markettiruoissa on muutamaa poikkeusta lukuunottamatta aivan liian alhainen.

Osta kani, perkele.. Taidat olla tämä tyyppi joka ruokki kissaansa tofulla!!

En ole aloittaja. Omat kissani syövät enimmäkseen kaupan purkkiruokia ja joskus lihasuikaleita tai jauhelihaa Nutro-merkkisiä raksuja ja ovat aivan tyytyväisiä. Mm. Gummeruksen suuri kissakirja sanoo ruokinnasta näin:

"Teolliset kissanruoat riittävät hyvin kissalle perusruoaksi. Jos aikoo tarjota kissalle pelkkää tuoreruokaa, pitää erikseen huolehtia, että kissa saa tarvittavat ravintoaineet, kuten vitamiinit".

Kaltaisesi ruokintafasistit vain lietsovat huonoa ilmapiiriä kissaihmisten keskuudessa.

• ilmapiiriä
        sama kirjoitti:

En ole aloittaja. Omat kissani syövät enimmäkseen kaupan purkkiruokia ja joskus lihasuikaleita tai jauhelihaa Nutro-merkkisiä raksuja ja ovat aivan tyytyväisiä. Mm. Gummeruksen suuri kissakirja sanoo ruokinnasta näin:

"Teolliset kissanruoat riittävät hyvin kissalle perusruoaksi. Jos aikoo tarjota kissalle pelkkää tuoreruokaa, pitää erikseen huolehtia, että kissa saa tarvittavat ravintoaineet, kuten vitamiinit".

Kaltaisesi ruokintafasistit vain lietsovat huonoa ilmapiiriä kissaihmisten keskuudessa.

ne, jotka yrittävät tehdä kissasta kanin, sekä ne jotka pitävät kissoja ulkona, syöttävät puuroa, ja luovuttavat liian pieninä!

En nyt siis puhu sinusta, tuo ruokavalio kuulosti ainakin minun korvaani ihan hyvältä, kun on laadukkaat raksut pohjana ;)

• sama
        ilmapiiriä kirjoitti:

ne, jotka yrittävät tehdä kissasta kanin, sekä ne jotka pitävät kissoja ulkona, syöttävät puuroa, ja luovuttavat liian pieninä!

En nyt siis puhu sinusta, tuo ruokavalio kuulosti ainakin minun korvaani ihan hyvältä, kun on laadukkaat raksut pohjana ;)

ei auta -> eläinrääkkääjäksi haukkuminen ja ilkeily ei saa ketään muuttamaan kissansa ruokavaliota tai luovutustapoja. Asiallinen neuvominen ja perustelu on parempi tapa.

Tosin tämän ketjun aloittaja taitaa olla provo, ei kukaan voi luulla, että kissasta saa vegaanin... :D

• mennä hermot
        sama kirjoitti:

ei auta -> eläinrääkkääjäksi haukkuminen ja ilkeily ei saa ketään muuttamaan kissansa ruokavaliota tai luovutustapoja. Asiallinen neuvominen ja perustelu on parempi tapa.

Tosin tämän ketjun aloittaja taitaa olla provo, ei kukaan voi luulla, että kissasta saa vegaanin... :D

kun siitä asiallisesti neuvomisesta saa vain haukkuja. Monta kertaa olen yrittäny eri ihmisille kertoa, miksei kannata syöttää markettiraksuja, miksi kannattaa leikkauttaa kissat, ja miksi kissoja ei kannata ainakaa taajama-alueella päästää ulos, mutta säännönmukaisesti on tullut kommenteja tyyliin "eläinrääkkääjä, kissa kuuluu luontoon", "Meidän kissat on aina syöneet puuroa!", "kissan tulee kokea äitiyden ilot"

nyt alkaa vain keittää sen verran pahasti etten enää vain jaksa olla ystävällinen.

• Sae

tarvitsee ehdottomasti lihaa. Kissan ruokaa löytyy kyllä täysin kasviperäisenäkin mutta sillä saa takuuvarmasti kissan sairaaksi hyvinkin lyhyessä ajassa. Sitäkö haluat?

Olen itsekin vegaani mutta kissat (ja koira myös pääasiassa) syövät silti _pelkästään_ lihaa. Vaihtoehtoa ei ole. Olisi vastuutonta ruokkia eläin sille täysin sopimattomalla ruualla ja pahimmassa tapauksessa sairastuttaa se omaa tyhmyyttään. Kissa ei pysty hyödyntämään soijaa tai muita kasviperäisiä aineita, vaan ne tulevat sulamatta toisesta päästä ulos (seurauksena voi olla pahakin ripuli/suolistotulehdus ja "mukavat" hajut). Ihmisen tehtävä on omista päätöksistään huolimatta ruokkia ja hoitaa eläimensä niiden _lajille_ sopivalla tavalla, vaikka se sitten eroaisikin omista näkökulmista kovastikin.

"On järkyttävää ajatella että kissani oikeasti haluaisi tappaa eläimiä ja syödä niitä."
      Kyllä. Kissasi haluaa tappaa ja syödä eläimiä. Sitä se tekisi takuuvarmasti vapaudessa, kuten se tekee myös sisäkissana leluhiirille. Kissa toimii vaistojensa perusteella eikä niitä voi muuttaa edes kovasti haluamalla.

• ei ole idun purija.lihaa tarvii kissa muuten tulee noutaja.otappa kani se syö samaa ruokaa kuin sinä.Anna kisu pois,et tarvitse sitä.

• Päivän paras.

Uskooko joku nyt oikeasti tuota aloittajaa? Ihan selvä provo ja kaikille meni todesta.

"En usko että kissa haluaa tappaa"... voi jeesus! Kyllä tuli taas naurettua.

• Not

Se tarvii lihaa.¨

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5223
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5034
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4094
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3178
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2781
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2287
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1904
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      38
      1750
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1618
    Aihe