kova ikävä...

mie20...

kaipaan israelia niin paljon...siel asustelin ja sydän jäi sinne ja pakko ois päästä uudestaan pian..tel aviv ja yerushalaim, rakastan

7

1063

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täällä

on vaan odotettava vuoden verran työesteiden takia, ensi syksynä sitten kuukaudeksi...

• Shalom&Ahava

On kuin omasta suustani kirjoituksesi. Israelissa on taikaa. Kaipaan myös suunnattomasti rakkaita ystäviäni, joita en ole nähnyt kohta 4 vuoteen. Työ ja asuminen maailman toisella laidalla on pitänyt poissa Israelista liian kauan! Ehkä ensi vuonna Jerusalemissa...

• mie20...

ois vallan ihana kun ens vuonna pääsis käymään, rahatilanne vaan on nyt mitä on. Eihän se eläminen siel mitn maksais mut noit halpalentoi ku ei kauheesti sinne ole...on rankkaa kyllä kun joka päivä on israel ajatuksissa, valokuvien kattominen saa ikävöimään vaan enemmän. jospa jonku keinon keksisin sinne taas päästä.

• isiris1
        mie20... kirjoitti:

ois vallan ihana kun ens vuonna pääsis käymään, rahatilanne vaan on nyt mitä on. Eihän se eläminen siel mitn maksais mut noit halpalentoi ku ei kauheesti sinne ole...on rankkaa kyllä kun joka päivä on israel ajatuksissa, valokuvien kattominen saa ikävöimään vaan enemmän. jospa jonku keinon keksisin sinne taas päästä.

Heippa mie20 !
        ota yhteyttä osoite [email protected]

• אtäällä asuva
        mie20... kirjoitti:

Matkoista kyseen ollen. Kato lentoja esim. suoraan Turkish airways tai muiden lentoyhtiöiden omilta palstoilta. Läysin itse lennon Istanbulin kautta vain 421 dollaria
        ja lentoajatkin kohtalaisen hyvät, kun olen tulossa sinne suomen kylmääm jouluun.

• no minä viel
        אtäällä asuva kirjoitti:

Matkoista kyseen ollen. Kato lentoja esim. suoraan Turkish airways tai muiden lentoyhtiöiden omilta palstoilta. Läysin itse lennon Istanbulin kautta vain 421 dollaria
        ja lentoajatkin kohtalaisen hyvät, kun olen tulossa sinne suomen kylmääm jouluun.

kiitti vinkistä! kyl esim toi austrian tekee kans kohtuuhintasia lentoja amsterdamin kautta, sillä viimeks matkustin....ja kun oon netist selaillu ni myös Malev ei kauheesti ryöstä (420 euroo jotain)..mut no, opiskelijal seki on jo tarpeeks..nooo kyl mie sinne viel pääsen kun maltan ootella vähän ^^

• moni muukin

kaipailee Israeliin. Tuntuu, että suurinpiirtein kaikki, jotka siellä kerran ovat käyneet, menevät sinne uudestaan, siis kaipailevat, kuten minäkin. No, ei ole mahdollisuuksia tällä hetkellä sinne. - No, kuuntelen ikävissäni sitten erilaisia ohjelmia, joissa kerrotaan Israelista. Esim.: www.nokiamissio.fi, www.patmos.fi sekä messiaaninen radiokanava englanniksi lähinnä: http://radio.ctomc.com/ Kun vain seuraan kohdasta, ekalta sivulta kuvasta painamalla, toiselta sivulta oikealta ylhäältä: radio ja seuraavalta sivulta: play... viivalta painamalla siitä pääsee kuulolle. Hyvää musiikkia ja uutisia. Samalla oppii hepreaa, jota kuulee mm. lauluista ja tietenkin englantia. - Itse olen käynyt viisi kertaa Israelissa, kerran mm. kibbutsissa, Jerusalemin lähellä. - Olin joskus sitten turistina sillä tavalla, että yövyttiin mm. Nasaretissa jossain luostarissa. Oli oikein kaunis, siisti paikka ja ystävällinen palvelu sekä edullinen. Eilatissa yövyimme youthostellissa jne. Kannattaa kaikkien käydä, jos vain on mahdollisuuksia. Siunausta Israelille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3611
    2. Kukka ampu taas Kokkolassa?

T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs
      Kokkola
      9
      1668
    3. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1493
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      1310
    5. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      965
    6. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      913
    7. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      243
      905
    8. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      60
      889
    9. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      67
      872
    10. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      98
      839
    Aihe