Missä mättää?
1. Jos nauhoitan digiboxin kovalevylle ohjelmaa esim. MTV3:lta, niin en voi katsoa YLE1:stä tai YlE2:sta. Teksti: Ei signaalia
2. TV-kanavia ei pysty katsomaan analogisina.
Topfield TF5100PVR -ongelmia ym.
9
1899
Vastaukset
- ainakin
se tumppikaapeli sinne boxin taakse (ks.ohjekirja), niin pääset tuosta "ei signaalia" herjasta. Jos olet jo kytkenyt sen johdon, niin se on ilmeisesti rikki.
Miksi pitäisi analogisia katsoa ????
Kytke antennikaapeli Toppyn ja telkun välille, niin pitäisi analogiset näkyä.- Muska
Kiitti! Tumppikaapeli auttoi ja nyt näkyy muutkin kanavat tallennettaessa. Koska mulla on nyt toi tallennus käynnissä, en rupea veivaamaan antennipiuhoja. Testaan sen myöhemmin.
Mulla tulee nyt antennipiuha videolaitteesta, enkä ole onnistunut saamaan videokanavia näkymään enkä ole voinut nauhoittaa videoille. Vielä pitäisi ratkaista sekin ongelma.
Kaksi iltaa pyöritin piuhoja ja yritin saada selkoa laitteiden ohjekirjoista, mutta en ole viisaammaksi tullut. :) - Terrieri68
Muska kirjoitti:
Kiitti! Tumppikaapeli auttoi ja nyt näkyy muutkin kanavat tallennettaessa. Koska mulla on nyt toi tallennus käynnissä, en rupea veivaamaan antennipiuhoja. Testaan sen myöhemmin.
Mulla tulee nyt antennipiuha videolaitteesta, enkä ole onnistunut saamaan videokanavia näkymään enkä ole voinut nauhoittaa videoille. Vielä pitäisi ratkaista sekin ongelma.
Kaksi iltaa pyöritin piuhoja ja yritin saada selkoa laitteiden ohjekirjoista, mutta en ole viisaammaksi tullut. :)antennikaapeli seinästä boxiin, sitten se tumppikaapeli, sitten antennikaapeli videoon tai tallentavaan dvd-laitteeseen ja scartit väliin. Videolla pystyt nauhoittamaan normaalit analogiset kanavat, sekä sitten ulkoisesta lähteestä digisignaalia (av1 tai ext1 tai scart1 - miten se nyt videossasi onkaan merkitty), mutta käsittääkseni videolla vain sitä kanavaa joka boxissa on päällä eli näkyy telkkarissa.
Korjatkaa jos olen väärässä... - lööb
Terrieri68 kirjoitti:
antennikaapeli seinästä boxiin, sitten se tumppikaapeli, sitten antennikaapeli videoon tai tallentavaan dvd-laitteeseen ja scartit väliin. Videolla pystyt nauhoittamaan normaalit analogiset kanavat, sekä sitten ulkoisesta lähteestä digisignaalia (av1 tai ext1 tai scart1 - miten se nyt videossasi onkaan merkitty), mutta käsittääkseni videolla vain sitä kanavaa joka boxissa on päällä eli näkyy telkkarissa.
Korjatkaa jos olen väärässä...Noinhan se suunnilleen menee. Kokeilemallahan se lopulta selviää. Uusille Topfieldin omistajilla käymisen arvoinen sivusto on Wikin Topfield-sivusto. Siellä on nää kytkentäjutut ja paljo paljon muuta hyödyllistä tietoa. Sieltä löyty kyllä ratkaisut moniin ongelmiin! http://fi.wikibooks.org/wiki/Topfield_TF5X00
- saanut antennipiuhan
Muska kirjoitti:
Kaksi iltaa pyöritin piuhoja ja yritin saada selkoa laitteiden ohjekirjoista, mutta en ole viisaammaksi tullut. :)toppyn kakkosvirittimen ext 2/ ant out tms. liittimestä telkkariin, niin analogisia voit katsoa painamalla sitä kaukosäätimen satelliittiantennin näköistä nappia, joka majailee numero 2 yläpuolella. Toppyn näytössä syttyy tällöin keltainen valo. Painamalla nappia uudestaan pääset digiaikaan.
- Muska
saanut antennipiuhan kirjoitti:
toppyn kakkosvirittimen ext 2/ ant out tms. liittimestä telkkariin, niin analogisia voit katsoa painamalla sitä kaukosäätimen satelliittiantennin näköistä nappia, joka majailee numero 2 yläpuolella. Toppyn näytössä syttyy tällöin keltainen valo. Painamalla nappia uudestaan pääset digiaikaan.
Mutta telkkariinhan tulee johto videoista. Eikö? Nyt olen taas veivannut noita johtoja ja itku on jo lähellä. Nyt näkyy videokanavat, mutta digiboxi on kadonnut. En tajua tästä enää yhtään mitään. Tein kytkennät tämän ohjeen mukaan:
Jos televisiossa on kaksi SCART-paikkaa:
1. Kytke SCART-kaapeli TV:n ja videoiden välille
Kytke yksi SCART-kaapeli TV:n SCART-liittimestä videoiden TV-SCART-liittimeen.
2. Kytke SCART-kaapeli videon ja digiboksin välille
Kytke toinen SCART-kaapeli videoiden AV2-SCART-liittimestä digiboksin TV-SCART-liittimeen.
3. Kytke kolmas SCART-kaapeli TV:n ja DVD-soittimen välille
Kytke kolmas SCART-kaapeli DVD-soittimen TV-SCART-liittimestä television toiseen SCART-paikkaan. - Muska
Muska kirjoitti:
Mutta telkkariinhan tulee johto videoista. Eikö? Nyt olen taas veivannut noita johtoja ja itku on jo lähellä. Nyt näkyy videokanavat, mutta digiboxi on kadonnut. En tajua tästä enää yhtään mitään. Tein kytkennät tämän ohjeen mukaan:
Kytke toinen SCART-kaapeli videoiden AV2-SCART-liittimestä digiboksin TV-SCART-liittimeen.
Kytke kolmas SCART-kaapeli DVD-soittimen TV-SCART-liittimestä television toiseen SCART-paikkaan.Jos televisiossa on kaksi SCART-paikkaa:
Kytke kolmas SCART-kaapeli DVD-soittimen TV-SCART-liittimestä television toiseen SCART-paikkaan.
4. Kytke antennijohto laitteiden välille
Kytke seinärasiasta tuleva antennijohto digiboxin "Antenna IN" -liitäntään ja edelleen "Antenna OUT" -liitännästä toinen antennijohto videon "Antenna IN" -liitäntään. Kytke videon "Antenna OUT" -liitännästä kolmas antennijohto TV:n antenniliittimeen.
5. Kytke virtajohdot seinään ja laita laitteet päälle
Kytke laitteet sähköjohdolla pistorasiaan ja laita laitteet virtakytkimistä päälle. Tarkasta myös, että kaukosäätimiin on laitettu toimivat paristot. - ihan sama
Muska kirjoitti:
Kytke kolmas SCART-kaapeli DVD-soittimen TV-SCART-liittimestä television toiseen SCART-paikkaan.mistä se johto sinne tulee, signaali kulkee yleensä laitteen läpi. Jotkut laitteet pitää olla päällä, että signaali menee läpi. Antennista kannattaa laittaa piuha mahd. suoraan boksiin, koska laitteiden läpi mennessään signaali heikentyy.
- antennijohdot
Muska kirjoitti:
Kytke kolmas SCART-kaapeli DVD-soittimen TV-SCART-liittimestä television toiseen SCART-paikkaan.Seinästä boxiin, boxista videoon ja videosta telkkuun (tuo sinulla jo olikin).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043065Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391580Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 881332
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461294Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481196Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121158Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze119989Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793