miloinkohan

iso-bertta

tyttäreni synnytti pienen pojan rv 35 5. pojalla kaikki hyvin mutta painoa vain 2430 grammaa. milloinkohan on toiveita kotiutumisesta?

6

1513

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lai-ne

      moi!

      itse sain pojan viikolla 36 0 ja painoa oli syntyessä 2840 mutta se laski siitä 2650 parissa päivässä. olimme sairaalassa silti vain viis päivää. oltaisiin päästy kotiin jo kahden päivän kuluttua synnytyksestä mutta minulta ei tullut maitoa niin en halunnut lähteä ennen kuin maito nousi. poikani ei jaksanut imeä kahteen viikkoon itse juuri mitään joten pumppasin ja syötin pullosta.

      jos tyttäresi pojalla toimii hengitys, jaksaa syödä itse joko rinnasta tai pullosta, ei kellastu jne. he pääsevät kyllä ihan pian kotiin. painoa on hänellä sen verran että se ei ole este kotiutumiselle. paino tuntuu ehkä sinusta vähältä mutta kyllä niitä pienempipainoisiakin kotiutetaan, lähinnä on merkitystä sillä että syntymäpainosta ei menetä liikaa ja syöminen sujuu. mekin päästiin kotiin vaikka paino oli vain 2650. on normaalia että paino laskee jonkinverran syntymän jälkeen. viikossa - kahdessa pitää syntymäpaino saada takaisin.

      onnea sinulle lapsenlapsesta!

      • poju..

        syntyi rv 34 5 painoa 2kg.kotiin kahden viikon ikäisenä.vaatimus oli vain et kun nenämaha letkusta pääsee ja itse jaksaa syödä!muita ongelmia ei onneksi ollut,keskoskaapissa oli viikon. mutta kaikki yksilöllistä.tiedän toisen näillä viikoilla syntyneen joka oli kauemmin kun ei ollut vielä keuhkot kehityneet!paino ei ole este!meillä poika painoi kotiin lähtiessä vain sen 2kg


    • ..........................

      kaksoset syntyivät viikoilla 36 4. Painot 2350g ja 2450g. Sairalassa oltiin 6 päivää, neljäntenä oltaisiin päästy kotiin lasten voinnin vuoksi, mutta olin itse vielä tarkkailussa muutaman päivän.

      Meidän toisella vauvalla oli hieman keltaisuutta ja hänen bilirubiiniarvoja seurailtiin pari päivää. Verensokereita seurasivat molemmista vaaveista muutaman päivän.

      Onnea!

    • keskosen äiti

      Poika painoi syntyessään 1780g, eli ihan pikkuinen kirppu. Mitään keskosuuden ongelmia ei hänellä ollut ja osasti syödäkin pullosta jo heti ekasta vuorokaudesta lähtien. Kotiuduimme 9 vrk:den päästä jolloin kotiinlähtöpaino oli 1790g. Hyvin kaikki meni, vaikka kovasti äitiä pelotti.
      Onnea mummille sinne :)

      • ap.

        Kiitos kaikille vastanneille.

        Tytär ja poika pääsi kotiin viikon sairaalassa olon jälkeen. Kaikki hyvin ja odotellaan vaan että pojan paino nousisi nyt ensteks 3 kg jotta voisi aloittaa ulkoilunkin.

        Mukavaa syksyä kaikille!


    • Tuplamami VM.-99

      Synnytin tytäreni rv:35 1.
      A-vauvan paino oli 2400
      B-vauvan paino = 2005
      Saimme heidät kotiin kolmen viikon päästä.
      Kaikki aikanaan, kuten varmasti elämäsi aikana olet huomannut.
      PALJON ONNEA MUMMULLE !!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10250
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4543
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3084
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2704
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1874
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe