Hoi miehet!

kiusallistako?

Tällainen asia on hetken askarruttanut minua. Taustaa hieman. Olen 21 vuotias isätön nainen. Isäni jätti perheeni ollessani aivan vauva enkä siis ole koskaan voinut kutsua ketään isäkseni. Miessuhteitani on aikaisemmin leimannut vahva hoivaviettini, olen ollut oikeastaan äitihahmo miehilleni. Nyt kuitenkin olen tapaillut noin 10 vuotta itseäni vanhempia miehiä ja huomannut, että juuri turvallisuutta ja isällisyyttä mieheltä tahdon. Ja jostain kumman syystä minulle on herännyt ihan hillitön tarve kutsua jotain miestä isäkseni.

Nyt siis minua askarruttavaan kysymykseen. Olisiko sinusta mies kovinkin kummallista, jos naisesi haluaisi olla joskus "isin tyttö", tulla kainaloosi ja kutsua sinua isiksi? Itselleni olisi melkoisen vastenmielistä, jos mies haluaisi kutsua minua äidiksi. Toivoisin vastauksia 30 miehiltä. Olenko kenties mielestäsi vakavasti terapian tarpeessa?

13

997

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Filosohvi"
      • nainen.

LOISTAVAA!

• Olenko kenties mielestäsi vakavasti terapian tarpeessa?
      - Sanoisin, että olet. Toisaalta, jos löydät miehen jolla on jotain taipumuksia insestin suuntaan niin teistä voisi tulla hyvä pari..."järjelläkin saa ajatella, jopa viikonloppuna"

• enpä tiedä, kyllähän näkee, tai siis kuulee, parin kutsuvan toisiaan mammaksi ja papaksi tai isukiksi ja äidiksi, mut näillä on jo yleensä jälkikasvua tiedossa.

Ja tiedän ton tunteen. Tosin miehelle joka tahtoo tasavertaisen parisuhteen, tuollainen tuottaa ongelmia. Kyllähän siihen isän rooliin pystyy asettumaan mut jotenki sit parisuhde tuntuu kääntyvän vähän vinksalleen. Meneehän se aikansa, etenki jos toinen vielä sulautuu siihen.

Eiks kaikki naiset kaipaa turvallisuutta ja läheisyyttä?

• nainen.

"Eiks kaikki naiset kaipaa turvallisuutta ja läheisyyttä?"

Just huomasin, että punkku on päässyt loppumaan ja sitä kaipaan nyt ihan TOSISSANI!

• pareja ...

näkee silloin tällöin ...

• M35___

Ei kukaan tervejärkinen mies suostu isähahmoksi.
      Normaali parisuhde kyllä kelpaa tietysti nuoren naisen kanssa jos henkisellä tsolla sujuu..

• mies kommentoi

on toistepäin että nainen on vanhempi niin tota tuntuu löytyvän. Moni nainen saattaa sanoa esim "oli niin söpö poika silitellä" , ihan kuin puhuisivat jostain lapsesta. haluavatkin olla vähän äitihahmona. Mies ei isähahmoksi suostu! Läheisyyden ja turvallisuuden tunne tietysti kuuluu parisuhteeseen. Mitään isähahmoa ei kukaan suostu esittämään!.

Mene terapiaan!

• muuten

Taidat vaan olla tyypillinen yli kolmekypänen sinkkunainen, joka pe iltana istuu kotona yksin ja juo punaviiniä ja kirjoittelee vaikka suomi24:ään..

Ethän tuonikäistä miestä edes voisi kutsua isäksesi...Jos sellaista hakisit, hakisit sitä varmasti isäsi ikäisistä.

Joka tapauksessa mene terapiaan.

• Kolli_Kellinen

On aika tavallista, että nainen etsii miehestä jonkinlaista isähahmoa, ainakin hädän hetkellä: Suurta, turvallista syliä johon käpertyä. Monen suomalaistytönkin lapsuutta on leimannut etäinen suhde isään (vaikka isä olisikin ollut perheen arjessa mukana), ja siksi turvallisen miehen malli on jäänyt sisäistymättä. Eikö silloin ole ihan luonnollista että nainen hakee turvaa ja isän mallia miehestään? Ei siinä ole sinänsä mitään outoa.

Terapiasta voi kuitenkin olla apua, sillä se auttaisi sinua kohtaamaan tunteitasi ja lisäisi itseymmärrystäsi. Varsinkin jos tunnet olosi (ilman miestä) usein turvattomaksi, avuttomaksi tai hyvin yksinäiseksi, kannattaa harkita terapiaa.

• HT...

Kyllä tuo oudolta tuntuisi, ja vaikuttaa siltä että itsekkin taidat pitää hyvänä vaihtoehtona puhua asiasta jonkun kolmannen kanssa, jolla voisi olla ihan ammattinsa puolesta ymmärrystä asiassa.

Kun olet tuon asian käsitellyt niin uskon että voit paremmin itsekkin löytää todellista turvallisuuden tunnetta elämääsi..

Kaikkean hyvää sinulle !

Ps. Ehkäpä kannattaa hieman varoa niitä setiä jos joku alkaa innostumaan isä-leikeistä...

• EinariPP

Ei tuo nyt mitään hirveää ole. On tullut aiemmallekin tyttöystävälle leperreltyä, kun se on ollut perheensä nuorimmaisin tyttö ja tykkää sellaisesta. Mieluummin olen kyllä härski setä ;).

• Kärmestys

En usko, että olet vakavasti terapian tarpeessa, mutta jos asia itseäsi häiritsee liikaa, niin sitten sitä kannattaa varmaankin kokeilla.

En nyt osaa oikein ajatella itseäni sellaiseen tilanteeseen, mutta luulisin ymmärtäväni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      66
      6391
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      71
      5818
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      134
      5045
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      62
      4035
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3895
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      38
      3309
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      71
      3093
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      64