En voi muuta kuin ihmetellä. Olin kylässä jossa oli kissan paskalaatikko keittiönpöydän vieressä, siinä emäntä sitten teki ruokaa laatikko jalkojen juuressa.
Kyllä on hygieeni huipussaan kun kissa kävi ensin laatikollaan, jonka jälkeen hyppäsi pöydälle jossa emäntä leikkasi juustoa. Ja kuten ("hyi helvetti) asiaan kuuluu niin juusto oli paljaalla pöydällä. Siinä se leikkas kaiken, tomaatit ja muut. Kissa kiehnäsi ja pyöritti takapuoltaan samaisella pöydällä millä kyseinen emäntä leikkasi leivät ja pullat jotka nosti sitten meille vieraille tarjottavaksi. Voitte vaan uskoa että söinkö mitään.
Tämä talo on muutenkin niin likainen ja pinttynyt että varmasti viimeinen paikka missä haluaisin olla yötä.
Kommentteja kissan omistajilta.
kissan hiekkalaatikko
25
2096
Vastaukset
- sillä on
onko se laatikko vaikka saunassa jos kissa hyppää pöydälle asioinnin jälkeen. Ei se varmaankaan käy pyyhkimässä anturoitaan mattoon ennen pöydälle hyppäämistään.
Liiallisesta hygieniasta on omat vaaransa, ihmiset alkavat sairastaa enemmän kun ympäristö on liian puhdas. Onhan sanottu, että lapsen tulisi nuolla vanhempiensa kenkien pohjat kerran päivässä jotta vastustuskyky olisi huippuluokkaa.
Meillä on laatikoita siellä täällä, eikä koskaan olla sairastettu flunssia vakavampia tauteja, vaikka kissat josku pöydillä hyppiikin. Vieraiden aikaan se on kiellettyä, ihan vain vieraiden mukavuuden vuoksi, ei muuten. Hyppiihän ne kissat pöydillä silloinkin kun et ole itse kotona niitä kieltämässä.
Liiallista hysteriaa turhanpäiväisestä asiasta, pöpöjä on joka paikassa ja joka asiassa, normaali hygienia riittää. - Sae
Yhtä lailla ne pöpöt kulkeutuvat hiekkalaatikosta pöydälle toisestakin huoneesta, että sinänsä ei ole mitään väliä missä vessa sijaitsee. Olisi tietysti ollut fiksua (ihan vieraiden mielenrauhan takia) käyttää esim leikkuulautaa ja pyyhkiä pöytä ennen tarjoilua.
Liika hygieniakaan ei ole kovin hyvä juttu. Eläinperheessä ei voi olla yhtä puhdasta kuin jonkun siivousintoilijan kotona ja vieraiden on siihen sopeuduttava tai jätettävä kyläilyt väliin. Aloittajalla ei ilmeisesti ole kissaa?
Meillä on silloin tällöin jopa kakkaraitoja ruokapöydällä, vaikka vessat ovat kaukana keittiöstä. Vieraat tosin eivät tästä tiedä mitään, kun pöytä pyyhitään etikalla heti kun huomataan. ;) Meillä hätistellään kissat pois pöydältä vasta kun kokoilen pöydälle astioita ja syömisiä. Pyyhkäisen pöydän kyllä ensin, jos joku vieraista on näkemässä, muutoin saa aiempi siivous riittää koska pöytä on puhdas vaikka siinä joku kissa olisikin tassutellut.- ja hyi!!!!!!!!!
siis uskomatonta sika-porukaa täällä pyörii.. "Meillä on usein kakkaraitoja ruokapöydällä.." Uskomatonta!! Ja ihmiset täällä tuntuu vielä puhuvan aiheesta, että no sehän on aivan normaalia eläinperheessä, että kissat hyppii pöydillä paskasissa tassuissaan ja kyllä vastustuskykyä pitää kasvattaa! Meillä on kaksi kissaa, hiekkalaatikko on saunassa ja IKINÄ eivät ole mitään kakkakikkanoita keittiöön kantaneet, saatika saa tepastella keittiön pöytätasoilla. Mikä idea on muutenkin laittaa se hyysi keittiöön, tulis mieleenkään.. Ihan sama, vaikka välillä sairasteltaiski, mut ei me silti aleta meidän vastustuskykyä kissanpaskalla kasvattamaan. Alkuperäinen kirjoittaja on täysin oikeassa, menisi itselläkin ruokahalut..
- pallokalanen
ja hyi!!!!!!!!! kirjoitti:
siis uskomatonta sika-porukaa täällä pyörii.. "Meillä on usein kakkaraitoja ruokapöydällä.." Uskomatonta!! Ja ihmiset täällä tuntuu vielä puhuvan aiheesta, että no sehän on aivan normaalia eläinperheessä, että kissat hyppii pöydillä paskasissa tassuissaan ja kyllä vastustuskykyä pitää kasvattaa! Meillä on kaksi kissaa, hiekkalaatikko on saunassa ja IKINÄ eivät ole mitään kakkakikkanoita keittiöön kantaneet, saatika saa tepastella keittiön pöytätasoilla. Mikä idea on muutenkin laittaa se hyysi keittiöön, tulis mieleenkään.. Ihan sama, vaikka välillä sairasteltaiski, mut ei me silti aleta meidän vastustuskykyä kissanpaskalla kasvattamaan. Alkuperäinen kirjoittaja on täysin oikeassa, menisi itselläkin ruokahalut..
Meilläkin 2 kisua eikä niillä ole todellakaan lupaa olla pöydillä ja tietävät sen kyllä..
Silti kuitenkin näkyy että mm. yön aikana ovat pojat käyneet kuitenki tarkistamassa paikat.. :( Äkkiä rätti käteen ja pyyhin kaikki keittiön pöydät!
Hyvin sanottu tuo "Ihan sama, vaikka välillä sairasteltaiski, mut ei me silti aleta meidän vastustuskykyä kissanpaskalla kasvattamaan" Olen kanssas aivan samaa mieltä tästä vaikka hauskalta kuulostaakin! :D - tähhhh???
ja hyi!!!!!!!!! kirjoitti:
Huh - nyt olen kaiken kuullut! Miltäs tuoksuu löylyjen tunnelmassa..... voi ei! Teillä ei kyllä ainakaan saunavieraita voi usein käydä!
- jestas....
tähhhh??? kirjoitti:
Huh - nyt olen kaiken kuullut! Miltäs tuoksuu löylyjen tunnelmassa..... voi ei! Teillä ei kyllä ainakaan saunavieraita voi usein käydä!
Siis se on saunan lattialla, mutta siirretään tietysti saunoessa pois pesuhuoneen nurkkaan. Laatikko EI haise, kun sen siivoaa joka päivä. Mukavampi se on siellä poissa vieraitten silmistä..
- saunassa
tähhhh??? kirjoitti:
mutten ikinä kyllä saunokaan, ihan turha huone.
- onpa järkyttävää
...meillä kanssa kissat hyppii pöydillä ja maistelevat joskus samalta lautaselta ruokaa.en kyllä itse kehtaisi kuitenkaan keittiöön laittaa hiekkalaatikkoa.meillä on kyllä leipälautaset jossa pidetään leipä ja pulla jne. eikä pöydänpinnalla leikata sitävarten on keksitty leikkuulaudat. parempi kun kierrät kaukaa tollaset kyläpaikat jos olet niin bakteerikammoinen. ;)
- aikoihin eletty
Olen täysin samoilla linjoilla kirjoittajan kanssa. Jotkut ihmiset eivät välitä sitten yhtään mistään mitään. Meillä on kaksi kissaa ja niiden hiekkalaatikot on vessassa.
Perheeseen kuuluu myös kaksivuotias lapsi noora, eikä tulisi mieleenkään säilyttää hänen pottaansa keittiössä.
Tuntuu että ihmiset nykyään väittävät sinun olevan bakteerikammoinen jos pidät siisteydestä.
Ja mitä tulee kissojen hyppimiseen pöydällä, niin kyllä kissakin oppii olemaan hyppimättä pöydille jos sille on laitettu virikkeitä muualle ja asetettu rajoja. että näin meillä!olen kyllä sekä aloittajan kanssa että sinun kanssasi samaa mieltä.
Minulla on nyt kolme kissaa, joista yhdelläkään ei ole lupa olla pöydällä, ja en tykkää itsekään siitä että löydän kissan jälkiä pöydiltä. Haluan syödä sentään ruokani sen verran puhtaasti, ja ymmärrän että varsinkin vieraat kenellä ei itsellään ole mitään eläimiä, kauhistelisivat jos kissat istuisivat pöydällä vieressä katsomassa kun juo kahvia.
Kyllä se nyt on tullut jo noiden kanssa eläessä ihan taatusti selväksi, ettei kissaperheessä VOI olla yhtä siistiä kuin eläimettömässä perheessä, ellei sitten tuuleta kaikkia tekstiilejä ainakin kerran päivässä ja imuroi lattiat. Mutta jos vieras alkaa nyrpistellä nenäänsä sille että sohvalla on kissankarvoja, niin olkoon tulematta sitten...
Liika hygieenisyys on pahasta, ja varmasti se että ei ole kotona kaiken aikaa niin kliinistä, ehkäisee sairastumista kun on parempi vastustuskyky. Mutta en ala sivellä kissankakkaa pöydälle vastustuskyvyn parantamiseksi!- nyt..
Santtumaaru kirjoitti:
olen kyllä sekä aloittajan kanssa että sinun kanssasi samaa mieltä.
Minulla on nyt kolme kissaa, joista yhdelläkään ei ole lupa olla pöydällä, ja en tykkää itsekään siitä että löydän kissan jälkiä pöydiltä. Haluan syödä sentään ruokani sen verran puhtaasti, ja ymmärrän että varsinkin vieraat kenellä ei itsellään ole mitään eläimiä, kauhistelisivat jos kissat istuisivat pöydällä vieressä katsomassa kun juo kahvia.
Kyllä se nyt on tullut jo noiden kanssa eläessä ihan taatusti selväksi, ettei kissaperheessä VOI olla yhtä siistiä kuin eläimettömässä perheessä, ellei sitten tuuleta kaikkia tekstiilejä ainakin kerran päivässä ja imuroi lattiat. Mutta jos vieras alkaa nyrpistellä nenäänsä sille että sohvalla on kissankarvoja, niin olkoon tulematta sitten...
Liika hygieenisyys on pahasta, ja varmasti se että ei ole kotona kaiken aikaa niin kliinistä, ehkäisee sairastumista kun on parempi vastustuskyky. Mutta en ala sivellä kissankakkaa pöydälle vastustuskyvyn parantamiseksi!kuitenkin vähän vääristelyksi..
- ...
Santtumaaru kirjoitti:
meni mielestäsi vääristelyksi??
"en ala sivellä kissankakkaa pöydälle vastustuskyvyn parantamiseksi"... höh, no kyllä mä vaan.. :D
- sentään
Ei se tee kissasta yhtään puhtaampaa jos hiekkalaatikko on eri huoneessa kuin keittiön pöytä. Kyllä ne pöpöt tarpeen tullen kulkeutuu kissan mukana huoneesta toiseen.. Ja kissa on kyllä monessa asiassa siistempi kuin ihminen joten ihan rauhassa vaan. Ei sulla itsellä taida kissaa olla, tai jos on niin et taida niistä juuri mitään ymmärtää? Ja mikäs siinäkin on ettei juustoa saa pöydällä leikata? Ei ne leikkuualustatkaan sen puhtaampia ole! Hei pientä rajaa vähän ja yritä päästä tuosta bakteerikammostasi eroon tai osta kumihanskat ja hengityssuoja. Bakteereita saat ihan joka paikasta, eikä kissa ole se suurin levittäjä vaan kyllä se on ihan ihminen itse.
- Kissan omistaja
Kyllä minä uskon kuule että on pikkasen hygenisempää pitää kissan kakkalaatikkoa vessassa. Mietitään vaikka niin, miksi keittiössä ei ole ihmisen vessa, ja miksi muovihanskat on keksitty... yhtä lailla kissan kakka on "likaa" kun ihmisenkin kakka. Muutenkin on aika kiusaallista pitää haisevaa laatikkoa keittiössä...!Jos minä tuntisin henkilöä jolla on hiekkalaatikko keittiössä, niin kertoisi mielipidettäni!
- tassut
Kissan omistaja kirjoitti:
Kyllä minä uskon kuule että on pikkasen hygenisempää pitää kissan kakkalaatikkoa vessassa. Mietitään vaikka niin, miksi keittiössä ei ole ihmisen vessa, ja miksi muovihanskat on keksitty... yhtä lailla kissan kakka on "likaa" kun ihmisenkin kakka. Muutenkin on aika kiusaallista pitää haisevaa laatikkoa keittiössä...!Jos minä tuntisin henkilöä jolla on hiekkalaatikko keittiössä, niin kertoisi mielipidettäni!
Ja kissan tassut puhdistuvat matkalla keittiöön?
Sillä onko laatikko vessassa, keittiössä vai sängyssä ei ole mitään merkitystä sen asian suhteen missä kissa kävelee asiointinsa jälkeen.
Miksi keittiössä ei voisi olla vessaa?
Keksitkö yhtään oikeaa syytä?
Yleisestihän syy on se, että vessa ei sinne kuulu, mutta miksi se ei voisi myös keittiössä olla?
Yleensä ihmiset pesevät kätensä vessassa käynnin jälkeen, joten hygieenisuudesta ei pitäisi olla kyse?
Ja miksi muovihanskat on keksitty... ehkä kissan laatikoiden siivoomista varten? Vai mitä ihmettä tuolla tarkoitit!
Mitä varten kuulosuojaimet on kehitetty? Ehkä kissojen maukumista varten??? - ............
Kissan omistaja kirjoitti:
Oikeasti ne kissan tassut ei puhdistu siinä matkalla vessasta keittiöön yhtään sen enempää. Ja kyllä ihmisten vessa voisi olla keittiössä, ei olisi mikään hygieniariski koska vesi on puhdasta, vessa vedetään käytön jälkeen ja kädet (yleensä) pestään lopuksi ja pönttö muutenkin pidetään puhtaana bakteereja tappavilla kemikaaleilla. Suurin osa ihmisistä nyt vain haluaa olla pieruineen ja lorinoineen omassa rauhassaan vessan suojissa eikä keskellä keittiötä. Ja jos ihmisen vessa on saastainen, niin ihan yhtä suuri hygieniariski se on silloin vaikka pönttö olisi kilsan päässä. Sama pätee kissaan.
Hajuhaitat on asia erikseen, niistä ei kai nyt kyse ollut vaan hygieniasta ja bakteereista. - hyvin
............ kirjoitti:
Oikeasti ne kissan tassut ei puhdistu siinä matkalla vessasta keittiöön yhtään sen enempää. Ja kyllä ihmisten vessa voisi olla keittiössä, ei olisi mikään hygieniariski koska vesi on puhdasta, vessa vedetään käytön jälkeen ja kädet (yleensä) pestään lopuksi ja pönttö muutenkin pidetään puhtaana bakteereja tappavilla kemikaaleilla. Suurin osa ihmisistä nyt vain haluaa olla pieruineen ja lorinoineen omassa rauhassaan vessan suojissa eikä keskellä keittiötä. Ja jos ihmisen vessa on saastainen, niin ihan yhtä suuri hygieniariski se on silloin vaikka pönttö olisi kilsan päässä. Sama pätee kissaan.
Hajuhaitat on asia erikseen, niistä ei kai nyt kyse ollut vaan hygieniasta ja bakteereista.pidetty kissanlaatikko ei haise.
- Kukeros
Olen viime aikoina ollut jonkin verran tekemisissä kissatalouksien kanssa. Edellisen tyttöystäväni talossa kissat oleilivat paljonkin keittiön pöydillä (ruokapöydällä ja työpöydällä), joiden pintoja sitten puhdistelin kissanhiekanmuruista.
Nykyisellä tyttöystävälläni on kissojen wc keittiössä, ja kieltämättä keittiössä on välillä kissanpaskan haju.
Kun olin eräässä kissalassa kylässä, tuli yksi talon kissoista syömään samaa kalavoileipäkakkupalaa kanssani. Minulta jäi kyllä osa syömättä. Olenkohan liian hygieeninen?
Itselläni on kolme kissaa. Niiden vessa on eteisessä. Kissoilta on kielletty meneminen keittiön pöydille, mutta kyllä sieltä vain aamuisin kissankarvoja löytyy... - löytyy
viisi kissaa ja muutama koira vipeltämässä. Kissat saavat olla ihan millä pöydällä vain. Silloin kun tehdään ruokaa ei kissat tasoilla ole, mutta muuten kyllä. Keittiön ruokapöytä on kissojen valtaama, koska me emme siinä syö ja jos tulee vieraita niin se pyyhitään hyvin. Ja pöydän tasoilla ei leikata mitään, koska siihen tarkoitukseen on erilliset leikkuu alustat.
Tällä hetkellä meillä on keittiössä kaksi hiekkalaatikkoa vessassa olevien laatikoiden lisäksi. Mutta ne ovat kyllä vain väliaikaisesti keittiössä, koska pentumme on ottanut kaksi keittiön nurkkaa vessakseen, joten pidän niissä nurkissa laatikot, kunnes pentu oppii kunnolla laatikolle.
En itse ajattele niitä kaikkia bakteereita, mitä kissojen jaloissa kulkeutuu, joten ne eivät haittaa. Muutenkaan meillä ei ole aina maailman puhtainta, mutta kun vieraita tulee niin siivotaan kyllä hyvin. Sen takia meillä käykin kerran viikossa vieraita, niin tulee siivottua perusteellisesti :D - hunajaa
Itselläni on kolme kissaa ja kissanhiekkalaatikko on vessassa! Ei tulisi mieleenikään pitää sitä keittiössä, missä syödään!
Olisi varmaan todella mukavaa, kun syöt keittiössä lämmintä ruokaa pöydässä ja sit kissa tulee vaa muinamiehinä kakalle siihen viereen lattialle...hyi!!! Kiva haju varmaa tulis ja pystyisitköhän enää syömään ruokaas!!En usko!
Itse en tule ikinä pitämään keittiössä hiekkalaatikkoa. Meijän kissat saa kyllä olkkarin pöydillä kävellä(putsataan kuitenkin päivittäni), mutta ovat jo oppineet siihen, etteivät saa olla keittiön pöydällä ollenkaan! Siitä alussa sanottiin monta kertaa ja ovat sen nyt oppineet.(paitsi mitä nyt sen verran varmaan ovat aina siinä kun ketään ei ole näkemässä) mutta ruokapöytä pyyhitään joka päivä! Paskaviiruja meillä on joskus löytynyt olohuoneenlattialta! Ei ikinä keittiönpöydältä!! - kommentti.....
No en tiä... mutta ollessani eräässä lapsiperheessä ruokahalu katosi totaalisesti kun äiti pyyhki piltin perseen kakillakäynnin jälkeen ja riensi leikkaamaan kakkua sitten keittiöön.
Pesemättä käsiään. Tarkkailin kyllä. Yök!! - synttäreillä
huomasin tunti ennen vieraiden tuloa että kissat ovat nuolleet osan kakun kermoista ja muutenkin järsineet kakkua,no ei muuta kuin lisää kermaa pintaan,hyvin tuntui vieraille maistuvan. Tosin kakkupohjakin oli tehty margariinista jota kissat olivat paketista jo nuolleet.
- ainoa vaihtoehto
Meillä on ainoa vaihtoehto kissan hiekkalaatikolle keittiössä tiskipöydän vieressä. Kissat eivät tosin siinä juurikaan käy, käyvät pääasiassa metsässä tarpeillaan.
Kissat voi opettaa helposti pois pöydiltä. Kissankarvat ovat sen verran kevyitä, että ne leijailevat ilmavirran mukana pöydille jne vaikka ei kissa olisi ollut lähelläkään.
Sinun ei ole mikään pakko käydä tuollaisessa paikassa kylässä, kun se oli mielestäsi noin kammottavaa. - niin....
urpo että pitää kissan hiekkalaatikkoa keittiössä. En voi ymmärtää ihmisiä jotka ei tunnu piittaavan yhtään mistään. todella oksettavaa!!!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941739
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401533- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9884- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829