Mun pitäisi tehdä esimerkkiohjelma seuraavan ohjeen mukaan:
Laadi ARM-prosessorille assembly-kielinen ohjelma, joka lukee rekisterin r0 osoittamasta muistiosoitteesta alkaen kaksi 32-bittistä lukua ja järjestää ne se samoihin muistiosoitteisiin suuruusjärjestykseen siten, että ensimmäisessä muistiosoitteessa on suurempi luvuista. Lopuksi ohjelma asettaa rekisterin r0 arvoksi nollan, mikäli luvut olivat oikeassa järjestyksessä ja ykkösen mikäli lukujen paikkoja piti vaihtaa.
Ikinä en ole ohjelmoinut assenblyllä, joten pystyisikö joku ystävällinen sielu auttamaan tämän kanssa niin pääsisin alkuun?
Apua ohjelmaan...
5
1764
Vastaukset
- dgsdfg
Ehkä tästä on apua
; offsetit
LUKU1 = 0
LUKU2 = 4
; siirrä registeriin r1 luku1
r1 - Jaaaaaaaaaaarm
En kyllä mene takamaan toimivuutta, vaikka kääntyykin gnuarm:lla.
--- ESIMERKKI ALKAA ---
.data
.text
_start: .global _start
.global main
b main
#
# Luvut jotka järjestetään
#
luvut: .word 12, 14
#
# Pää ohjelma joka kiertää silmukkaa kutsuen järjestä alirutiinia
#
main:
ldr r0, =luvut
bl jarjesta
b main
#
# Järjestä alirutiini
#
jarjesta:
stmia sp, {r1, r2}
ldr r1, [r0]
ldr r2, [r0, #4]
cmp r1, r2
bhi oikea
str r1, [r0, #4]
str r2, [r0]
mov r0, #1
b loppu
oikea:
mov r0, #0
loppu:
ldmia sp, {r1, r2}
mov pc, lr
.end
--- ESIMERKKI LOPPUU ---- sdsfkishjsl
Pari bugi fixia ja vahan optimointia
jarjesta:
stmia sp!,{r1,r2,lr}
ldmia r0,{r1-r2}
cmp r1,r2
movls r0,#0
ldmlsia sp!,{r1,r2,pc}
str r1,[r0,#4]
str r2,[r0]
mov r0,#1
ldmia sp!,{r1,r2,pc)
Eli tuon sp:n jalkeen on oltava !. - Jaaaaaaaaaaarm
sdsfkishjsl kirjoitti:
Pari bugi fixia ja vahan optimointia
jarjesta:
stmia sp!,{r1,r2,lr}
ldmia r0,{r1-r2}
cmp r1,r2
movls r0,#0
ldmlsia sp!,{r1,r2,pc}
str r1,[r0,#4]
str r2,[r0]
mov r0,#1
ldmia sp!,{r1,r2,pc)
Eli tuon sp:n jalkeen on oltava !.En tosiaan ole ARM:ia varsinaisesta kokeillut kuin kerran harrastus mielestä, noin vuosi sitten.
- PerttiTT
ARMI käskykanta on vähän erilainen ja monipuolisempi kuin 'normaali' assembly.
käskyn malli yleensä:
KÄSKYehtoSetliput kohdeRek , 1lähdeRek, 2lähdeRek, käsky2lähdeRek:lle käskynparametri !tallennetaanko2lähdeRek
Esim.
LDR r6, [r4] ;lataa muistista ==( r6 = *r4;)
LDR r4, [r0 , r2 , LSL #2] ;== ( r4 = *(r0 (r2
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338556Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5367824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72203Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1601184Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17816Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40754Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57732Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68716- 46705
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36647