Lasten kanssa Gambiaan?

nessu

Ennen lapsia tuli matkustelutua paljonkin, mutta lasten kanssa sitä pitää miettiä tarkemmin mihin matkaa. Olen miettinyt Gambian matkaa kevät talveksi 4 ja 5½ vuotiaiden lasten kanssa, mutta hiukan arveluttaa. Mielipiteitä?

8

3729

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heheheheh

hihih oho hoh ohoh huhuh huh u
      mosambikissa asunut.
      HAHAHAHA
      HHIHIHIHEHEH
      HOHOHOHO

• haloo?!*???

Sitähän tässä juuri aloittaja kysyikin. Ei kai sillä ole väliä vaikka olisit asunut missä vaan tassä on kyse lomamatkassa. Juuri kaltaisesi idiootit pilaavat normaalit aloitukset, hyvä kun sait naurut.

• tarkkaan

olen itse kerran käynyt siellä en todella suosittele lapsiperheille.hygienia on todella alkeellista siellä

• ja malariaa

Kyllä taitaa olla hiukan eriasia matkustaa lasten kanssa maahan jossa A-hepattiitti rokotus ja malarialääkkitys sietää olla kunnossa kuin johkin turistirysään Kanarialla.

• valtsuta

... matkaan!!! rokottee vain täytyy hommata. me mennään gambiaan 14.12.06 minä oon 10wee ja sit mukaan tulee iskä äiti 2wee 10wee ja 13wee poikia.

• voit matkata

Olin viime jouluna Gambiassa ja matkaseuruessa oli myös lapsiperheitä. Lapset olivat saaneet paljon uusia ystäviä rannalla jalkapallosta pitävistä gambialaislapsista. Jos lähdette matkaan, viekää lapsille vanhoja leluja. Heillä kun ei siellä ole paljon mitään.

• rai-Ca

Matkaan vaan. Lapsetkin näkee vähän maailmaa muulta kun omalta pihaltaan. Viekää paikallisille lapsille kyniä,terottimia ,pieniä vihkoja...niistä he ilahtuvat. Rokotukset tietenkin kuntoon ja nauttimaan Gambian ystävällisistä ihmisistä ja tunnelmasta.Matkustaminen avartaa...

• Tjäreborg

Gambiaan voi aivan hyvin lähteä matkalle pienienkin lasten kanssa, riittä kun muistaa huolehtia tarkkaan käsihygieniasta, nestetasapainosta ja suojata lapset liialliselta auringonpaisteelta.

Gambian loma-alueet ovat turvallisia, paikalliset ihmiset ystävällisiä, iloisia ja lapsirakkaita.

Retket ovat mielenkiintoisia myös lapsille mm. maaseuturetki ja Roots-retki laivalla jokea pitkin.

Hotellien siisteystaso on hyvä. Ilmastoituun huoneeseen kannattaa ehkä kuitenkin "satsata".

Ruoka Gambiassa on hyvää ja varsinkin hotelleissa on hyvinkin 'tavallista' ns.kansainvälistä ruokaa tarjolla.

Kaikki tarvittavat rokotukset tulee hoitaa hyvissä ajoin kuntoon, niin lasten kuin aikuistenkin, sekä aloittaa malarianestolääkitys ennen matkaa.

Terveydenhoitoon liittyviä asioita kannattaa kysyä omalta työpaikkalääkäriltä, terveyskeskuksista sekä neuvoloista tai vierailla Kansanterveyslaitoksen sivuilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      202
      2774
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      158
      2465
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1152
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      951
    5. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      870
    6. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      869
    7. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      299
      854
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      95
      846
    9. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      738
    10. Onneksi tapasin sut

Ilman sua olisin jatkanut pään lyömistä seinään eli samanlaisten miesten etsimistä. Tajusin, mikä menee pieleen vasta ku
      Ikävä
      93
      729
    Aihe