Ostinpas tuossa ohimennen uusimman Getarin ja täytyypä sanoa, että olin positiivisesti yllättynyt!
Lehtihän oli lähes poikkeuksetta omistettu oikeasti viritetyille autoille, lukuunottamatta sitä vakio 1.6 Kadettia.
Onko nyt vihdoinkin niin, että auton teho ja suorituskyky ovat syrjäyttämssä tähän saakka valloillaan olleen ulkonäkökeskeisen tuningin? Mielipiteitä?
Uusin GTi Magazine
5
1016
Vastaukset
jotkut virittää tekniikkaa, enemmän tai vähemmän,
jotkut muotoilee koria, enemmän tai vähemmän,
jotkut molempia, enemmän tai vähemmän.
kaikki kumminkin lasketaan tuningiksi,
Olennaistahan on vaan se, että tehdään autosta persoonallisempi, ja enemmän itseä miellyttävämpi.
Poikkeuksena on lähes puhtaasti näyttelykäyttöön tehdyt autot.- tärkeintä tuningissa
...on ne itseään peilaavat nätit poitsut, on meikkiä naamassa, korvikset ja söpösti kammatut hiukset.
Lähes poikkeuksetta tuninkikotteron ratin takana istuu vähemmän miehekäs söpö sipsuttaja, ainakin pääkaupunkiseudulla. - tuunaukseen
Voi sitä ulkonäköä muokata tyylilläkin ja ilman että ylikorostaa auton urheilullisuutta. Tuolla yksi esimerkki: http://carscoop.blogspot.com/2006/09/volga-v8-roadster-russians-overhaul.html
Aihio on kyllä tolkuttoman kallis, ja korin muokkaus Volgan tehtaalla tehty, mutta mikä estäisi tekemästä saman autotallissa vanhalle civikille. Eihän siihen tarvittaisi kun vähän työkaluja ja taito muokata peltiä.
Vai onko tuningia vain se muovilevikkeiden liimailu ja kaupasta ostettujen valmiiden palikoiden pulttailu autoon?Suomessa tommonen "korinvaihto" on lakisääteisistä syistä lähes mahdoton. selkokielellä muutosprosentit menee lähes poikkeuksetta yli sallitun 50%
totta on että nykynen "hillitön pullistelu" on hyvän maun rajoilla, toisaalta tämäkin on mielipide kysymys. Itse pidän tyylistä jossa on
-tarpeeksi tehoa,
-hyvät ajo-ominaisuudet,
-riittävä äänentoisto,
-korin muokkauksessa ei ole muutettu kaikkea vaan korostettu parhaita paikkoja, ja pyritty häivyttämään huonot
Esimerkiksi allaoleva linkki johtaa (mielestäni) hyvällä maulla tehtyyn autoon, jonka viimeiset muutokset tosin menevät aikalailla hyvän maun rajamaastoon. Aika näyttää mitä tästäkin tulee...
http://www.mazdago.net/index.php?topic=545.0- Pelkkiä pintapeltejä
jannetin82 kirjoitti:
Suomessa tommonen "korinvaihto" on lakisääteisistä syistä lähes mahdoton. selkokielellä muutosprosentit menee lähes poikkeuksetta yli sallitun 50%
totta on että nykynen "hillitön pullistelu" on hyvän maun rajoilla, toisaalta tämäkin on mielipide kysymys. Itse pidän tyylistä jossa on
-tarpeeksi tehoa,
-hyvät ajo-ominaisuudet,
-riittävä äänentoisto,
-korin muokkauksessa ei ole muutettu kaikkea vaan korostettu parhaita paikkoja, ja pyritty häivyttämään huonot
Esimerkiksi allaoleva linkki johtaa (mielestäni) hyvällä maulla tehtyyn autoon, jonka viimeiset muutokset tosin menevät aikalailla hyvän maun rajamaastoon. Aika näyttää mitä tästäkin tulee...
http://www.mazdago.net/index.php?topic=545.0Ei tuo ole korinvaihto. Katsoppa tarkemmin, siinä on vaihdettu ainoastaan korin pintapeltejä, etulokasuojat, konepelti, takalokasuojat ja takaluukku. Ruostuneita peltiosiahan vaihdetaan aika paljon uusiin alkuperäistä vastaaviin. Ei tuo poikkea siitä työnä muuten, kuin että ovat tehneet itse uudet peltiosat ja vaihtaneet kerralla koko ulkokuoren ovia ja helmoja lukuunottamatta. Itse korikehikko on tuossa suoraan avomallisesta 650 bemarista, mutta ulkonäkö on muuttunut täysin. Tuollatavalla saadaan huomattavasti parempi lopputulos kuin liimailemalla alkuperäisten peltien päälle niitä lasikuitulevityksiä ja pullistuksia. Auton muotoja pääsee muokkaamaan vapaammin kun ne alkuperäiset pellit eivät ole alla häiritsemässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201091- 136979
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten305782Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48589- 75514