Uusin GTi Magazine

Old School

Ostinpas tuossa ohimennen uusimman Getarin ja täytyypä sanoa, että olin positiivisesti yllättynyt!

Lehtihän oli lähes poikkeuksetta omistettu oikeasti viritetyille autoille, lukuunottamatta sitä vakio 1.6 Kadettia.

Onko nyt vihdoinkin niin, että auton teho ja suorituskyky ovat syrjäyttämssä tähän saakka valloillaan olleen ulkonäkökeskeisen tuningin? Mielipiteitä?

5

972

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotkut virittää tekniikkaa, enemmän tai vähemmän,
      jotkut muotoilee koria, enemmän tai vähemmän,
      jotkut molempia, enemmän tai vähemmän.

kaikki kumminkin lasketaan tuningiksi,

Olennaistahan on vaan se, että tehdään autosta persoonallisempi, ja enemmän itseä miellyttävämpi.

Poikkeuksena on lähes puhtaasti näyttelykäyttöön tehdyt autot.

• tärkeintä tuningissa

...on ne itseään peilaavat nätit poitsut, on meikkiä naamassa, korvikset ja söpösti kammatut hiukset.
      Lähes poikkeuksetta tuninkikotteron ratin takana istuu vähemmän miehekäs söpö sipsuttaja, ainakin pääkaupunkiseudulla.

• tuunaukseen

Voi sitä ulkonäköä muokata tyylilläkin ja ilman että ylikorostaa auton urheilullisuutta. Tuolla yksi esimerkki: http://carscoop.blogspot.com/2006/09/volga-v8-roadster-russians-overhaul.html

Aihio on kyllä tolkuttoman kallis, ja korin muokkaus Volgan tehtaalla tehty, mutta mikä estäisi tekemästä saman autotallissa vanhalle civikille. Eihän siihen tarvittaisi kun vähän työkaluja ja taito muokata peltiä.

Vai onko tuningia vain se muovilevikkeiden liimailu ja kaupasta ostettujen valmiiden palikoiden pulttailu autoon?

• Suomessa tommonen "korinvaihto" on lakisääteisistä syistä lähes mahdoton. selkokielellä muutosprosentit menee lähes poikkeuksetta yli sallitun 50%

totta on että nykynen "hillitön pullistelu" on hyvän maun rajoilla, toisaalta tämäkin on mielipide kysymys. Itse pidän tyylistä jossa on
        -tarpeeksi tehoa,
        -hyvät ajo-ominaisuudet,
        -riittävä äänentoisto,
        -korin muokkauksessa ei ole muutettu kaikkea vaan korostettu parhaita paikkoja, ja pyritty häivyttämään huonot

Esimerkiksi allaoleva linkki johtaa (mielestäni) hyvällä maulla tehtyyn autoon, jonka viimeiset muutokset tosin menevät aikalailla hyvän maun rajamaastoon. Aika näyttää mitä tästäkin tulee...
        http://www.mazdago.net/index.php?topic=545.0

• Pelkkiä pintapeltejä
        jannetin82 kirjoitti:

Suomessa tommonen "korinvaihto" on lakisääteisistä syistä lähes mahdoton. selkokielellä muutosprosentit menee lähes poikkeuksetta yli sallitun 50%

totta on että nykynen "hillitön pullistelu" on hyvän maun rajoilla, toisaalta tämäkin on mielipide kysymys. Itse pidän tyylistä jossa on
        -tarpeeksi tehoa,
        -hyvät ajo-ominaisuudet,
        -riittävä äänentoisto,
        -korin muokkauksessa ei ole muutettu kaikkea vaan korostettu parhaita paikkoja, ja pyritty häivyttämään huonot

Esimerkiksi allaoleva linkki johtaa (mielestäni) hyvällä maulla tehtyyn autoon, jonka viimeiset muutokset tosin menevät aikalailla hyvän maun rajamaastoon. Aika näyttää mitä tästäkin tulee...
        http://www.mazdago.net/index.php?topic=545.0

Ei tuo ole korinvaihto. Katsoppa tarkemmin, siinä on vaihdettu ainoastaan korin pintapeltejä, etulokasuojat, konepelti, takalokasuojat ja takaluukku. Ruostuneita peltiosiahan vaihdetaan aika paljon uusiin alkuperäistä vastaaviin. Ei tuo poikkea siitä työnä muuten, kuin että ovat tehneet itse uudet peltiosat ja vaihtaneet kerralla koko ulkokuoren ovia ja helmoja lukuunottamatta. Itse korikehikko on tuossa suoraan avomallisesta 650 bemarista, mutta ulkonäkö on muuttunut täysin. Tuollatavalla saadaan huomattavasti parempi lopputulos kuin liimailemalla alkuperäisten peltien päälle niitä lasikuitulevityksiä ja pullistuksia. Auton muotoja pääsee muokkaamaan vapaammin kun ne alkuperäiset pellit eivät ole alla häiritsemässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      66
      6114
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3053
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      31
      2213
    4. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1827
    5. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      20
      1798
    6. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      19
      1783
    7. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      13
      1532
    8. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1529
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      50