Uusin GTi Magazine

Old School

Ostinpas tuossa ohimennen uusimman Getarin ja täytyypä sanoa, että olin positiivisesti yllättynyt!

Lehtihän oli lähes poikkeuksetta omistettu oikeasti viritetyille autoille, lukuunottamatta sitä vakio 1.6 Kadettia.

Onko nyt vihdoinkin niin, että auton teho ja suorituskyky ovat syrjäyttämssä tähän saakka valloillaan olleen ulkonäkökeskeisen tuningin? Mielipiteitä?

5

998

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotkut virittää tekniikkaa, enemmän tai vähemmän,
      jotkut muotoilee koria, enemmän tai vähemmän,
      jotkut molempia, enemmän tai vähemmän.

kaikki kumminkin lasketaan tuningiksi,

Olennaistahan on vaan se, että tehdään autosta persoonallisempi, ja enemmän itseä miellyttävämpi.

Poikkeuksena on lähes puhtaasti näyttelykäyttöön tehdyt autot.

• tärkeintä tuningissa

...on ne itseään peilaavat nätit poitsut, on meikkiä naamassa, korvikset ja söpösti kammatut hiukset.
      Lähes poikkeuksetta tuninkikotteron ratin takana istuu vähemmän miehekäs söpö sipsuttaja, ainakin pääkaupunkiseudulla.

• tuunaukseen

Voi sitä ulkonäköä muokata tyylilläkin ja ilman että ylikorostaa auton urheilullisuutta. Tuolla yksi esimerkki: http://carscoop.blogspot.com/2006/09/volga-v8-roadster-russians-overhaul.html

Aihio on kyllä tolkuttoman kallis, ja korin muokkaus Volgan tehtaalla tehty, mutta mikä estäisi tekemästä saman autotallissa vanhalle civikille. Eihän siihen tarvittaisi kun vähän työkaluja ja taito muokata peltiä.

Vai onko tuningia vain se muovilevikkeiden liimailu ja kaupasta ostettujen valmiiden palikoiden pulttailu autoon?

• Suomessa tommonen "korinvaihto" on lakisääteisistä syistä lähes mahdoton. selkokielellä muutosprosentit menee lähes poikkeuksetta yli sallitun 50%

totta on että nykynen "hillitön pullistelu" on hyvän maun rajoilla, toisaalta tämäkin on mielipide kysymys. Itse pidän tyylistä jossa on
        -tarpeeksi tehoa,
        -hyvät ajo-ominaisuudet,
        -riittävä äänentoisto,
        -korin muokkauksessa ei ole muutettu kaikkea vaan korostettu parhaita paikkoja, ja pyritty häivyttämään huonot

Esimerkiksi allaoleva linkki johtaa (mielestäni) hyvällä maulla tehtyyn autoon, jonka viimeiset muutokset tosin menevät aikalailla hyvän maun rajamaastoon. Aika näyttää mitä tästäkin tulee...
        http://www.mazdago.net/index.php?topic=545.0

• Pelkkiä pintapeltejä
        jannetin82 kirjoitti:

Suomessa tommonen "korinvaihto" on lakisääteisistä syistä lähes mahdoton. selkokielellä muutosprosentit menee lähes poikkeuksetta yli sallitun 50%

totta on että nykynen "hillitön pullistelu" on hyvän maun rajoilla, toisaalta tämäkin on mielipide kysymys. Itse pidän tyylistä jossa on
        -tarpeeksi tehoa,
        -hyvät ajo-ominaisuudet,
        -riittävä äänentoisto,
        -korin muokkauksessa ei ole muutettu kaikkea vaan korostettu parhaita paikkoja, ja pyritty häivyttämään huonot

Esimerkiksi allaoleva linkki johtaa (mielestäni) hyvällä maulla tehtyyn autoon, jonka viimeiset muutokset tosin menevät aikalailla hyvän maun rajamaastoon. Aika näyttää mitä tästäkin tulee...
        http://www.mazdago.net/index.php?topic=545.0

Ei tuo ole korinvaihto. Katsoppa tarkemmin, siinä on vaihdettu ainoastaan korin pintapeltejä, etulokasuojat, konepelti, takalokasuojat ja takaluukku. Ruostuneita peltiosiahan vaihdetaan aika paljon uusiin alkuperäistä vastaaviin. Ei tuo poikkea siitä työnä muuten, kuin että ovat tehneet itse uudet peltiosat ja vaihtaneet kerralla koko ulkokuoren ovia ja helmoja lukuunottamatta. Itse korikehikko on tuossa suoraan avomallisesta 650 bemarista, mutta ulkonäkö on muuttunut täysin. Tuollatavalla saadaan huomattavasti parempi lopputulos kuin liimailemalla alkuperäisten peltien päälle niitä lasikuitulevityksiä ja pullistuksia. Auton muotoja pääsee muokkaamaan vapaammin kun ne alkuperäiset pellit eivät ole alla häiritsemässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      36
      2679
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2363
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2074
    4. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      39
      1975
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1738
    6. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1309
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1047
    8. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      1005
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      972
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      914
    Aihe