Missä olette?

kirjar

Nyt muutaman kerran täällä poikettuani olen huomannut että joko nimet ovat muuttuneet, tai sitten He joita kaipailen, ovat menoon kyllästyneet, joskin muutamia tuttuja nimiä täällä huomaan.

Sinnikkäitä olette!

Missä on entinen Maalaismies, missä Tiialiinu, missä Rauha, missä Rituli, missä Helena..( tiedän sinusta sentään jotain ) ..ja monet, monet muut joiden kanssa täällä hauskoja hetkiä vietimme sanaisten arkkujen äärellä. Eikä MDK;nkaan persoonallista otetta näy.

Joskus ihan kaihoten lueskelen niitä meidän vanhoja juttuja. Taas on tulossa Halloween, joten naamarit esiin ja kummittelemaan, jos vaikka saisin minäkin taas kipinän ja nuotio syttyisi.

(Kai huomaatte kuinka suuni on hymyssä, vanhoja muistaessa on kiva odottaa uusia.)

23

2605

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaipailen niitä "vanhoja "nimimerkkiä .Oli tosi mukavia keskusteluja ,vaikka silloin esiinty myös enemmän mielestäni häiriköitä.
      Minä kanssa Maalaismiestä kaipailen joskus.

• Klara*

Ojennuksessa ollaan ja valmiina mukaviin juttuihin. Niitä vain niin harvoin enää näkyy.

Olen myös joskus katsellut niitä vanhoja viestiketjuja ja joidenkin kohdalla nauranut itseni uuvuksiin.

Lienevätkö "kynät" tylsistyneet...
      Toivotaan anteliaampia aikoja!

• Pitänee tunnustaa että kynä on tylsynyt, tylsyi jo kuukausia sitten ja eipä ole ollut paljon halua teroittaa kun tuttavat ovat palstan asioista kertoneet omia kokemuksiansa.

Silloin tällöin sanan säilällä sivaltanut olen minäkin, saanut tikareitakin takaisin, mutta vanha sanan virta asuu rinnassani ja välillä se tulvii ylitse. Sitä on turha silloin padota, virratkoon vuolas vesi kun puro ei ole kuiva.

Pitäisikö aloittaa taas, vai tyytä tähän laulukuoroon joka on taustalla ja katselee ihmetellen kun kuoronjohtaja heiluttaa puikkoansa ja pyytää soraäänellä laulajia sulkemaan suunsa.
        Minä kun en aina osaa olla omassa äänessäni, nuottikorva kyllä hyvä, mutta ääni heikko.

• a-woman1
        kirjar kirjoitti:

Pitänee tunnustaa että kynä on tylsynyt, tylsyi jo kuukausia sitten ja eipä ole ollut paljon halua teroittaa kun tuttavat ovat palstan asioista kertoneet omia kokemuksiansa.

Silloin tällöin sanan säilällä sivaltanut olen minäkin, saanut tikareitakin takaisin, mutta vanha sanan virta asuu rinnassani ja välillä se tulvii ylitse. Sitä on turha silloin padota, virratkoon vuolas vesi kun puro ei ole kuiva.

Pitäisikö aloittaa taas, vai tyytä tähän laulukuoroon joka on taustalla ja katselee ihmetellen kun kuoronjohtaja heiluttaa puikkoansa ja pyytää soraäänellä laulajia sulkemaan suunsa.
        Minä kun en aina osaa olla omassa äänessäni, nuottikorva kyllä hyvä, mutta ääni heikko.

Vaikka en taida vielä kuuluakaan 'vanhoihin mukaviin', rohkenen kuitenkin heittää omia kommenttejani sekaan. Joskus tulee sekoiteltua sellaistakin pataa, että perästä päin kaduttaa. Poikani sanoi kolmivuotiaana suututtuaan (kielsin syömästä koiran kupista!), että sinä äiti olet tempelamenttinen. Tarkkanäköinen poika; sitähän minä olen vieläkin, mutta koettakaa kestää...

• luettelo tässä:

Ns. poistuneiden kuoro on tuolta puskasta huudellut herjojaan, heidän "kuoroonsa" kuulemma kuuluu 20-30 entistä kirjoittajaa. Ovat kuitenkin "kuulemma" kuulolla ja sieltä käsin aikoivat tarkkailla kirjoittajia ja ilmoittaa johdolle sopimattomista viesteistä. Rupesi kiinnostamaan, keitä tähän vasta perustettuun ns. kuoroon mahtaisi kuulua, joten tein luettelon heinäkuun 1. päivän jälkeen tänne kirjoittaneistä rekisteröityjen nimmareiden aloituksista. Laitan nimimerkin perään heidän aloitustensa lukumäärän, mikä osittain kertoo heidän palsta-aktiivisuudestaan. Tottakai "kuoroon" kuuluu rekkaamattomiakin ja pelkkiä ketjuun kirjoittajia.

Tässä siis rekisteröityneet aloituksineen (mielivaltainen järjestys): Mdk-Mdk 10, ii-li 11, soilike 60, lea 4, a-woman 10, Olivia koo 10, sattuma5 5, optimisti-o 4, Atalja 8, SamPias 1, miitti 1, viidanhelmi 1, angi 15, Katriina 11, blondi42 1, Pelle1Peloton 6, mallaiitalle 1, ruutiukko 2, cida 1, marija60 1, helmiina 1, Teuvo.Hämäläinen 3, myrkkynainen 3, karavaanari 12, maisisko 5, vaarivaari 2, bellaviitta 1, kirjar 2, tinnun 3, satu 2, laiska-lasse 1, etsvä-amadeus 1, Tuoksuvattu 2, ruuneperi 1, Stiina04 1, wiiwidear 1, Anu 1 1, pikkumusta 13, capt. cöpenick 1, mimmo 2

Löytyisikö "kuoron"johtaja noista aktiivisimmista jäsenistä, mene ja tiedä.

Niin perin inhimillistä, että näin aina pakkaa repeämistä tulemaan, etenkin naisten kesken. Kirjoittajista valtaosa on naisia, joilla niin herkästi keskinäinen kateus kukkii. Kun palstalle ilmestyy uusia sanantaitajia, he hermostuvat...vai miten muut selittänevät nämä besserwisser- ja diktaattorikähinät?

• töppösen lesti

Vai että sanantaitajakin vielä ;)
        Eiköhän ne sanantaitajat nyt ole vainuamassa, että tulisi tilaisuus kaapata ikäihmisten palstat
        omiin tarkoituksiinsa?

• niinpä niin
        töppösen lesti kirjoitti:

Vai että sanantaitajakin vielä ;)
        Eiköhän ne sanantaitajat nyt ole vainuamassa, että tulisi tilaisuus kaapata ikäihmisten palstat
        omiin tarkoituksiinsa?

Älä projisoi tuohon kirjoittajaan omia tuntemuksiasi! Eihän hän itseään sanantaitajiin lukenut, ei puhunut siis itsestään. Vaihdapa paremmat silmälasit ettei tule noin pahoja näköharhoja. Hus hus klasien vaihtoon!

• näin on

Hyvien tapojen mukaista on kirjoittaa tilastolliset ja kirjoittajaa ahdistavat kysymykset rekatulla nikillä. Antaisi niinkuin varmaa tietoa, kyllähän kirjoittaja pitkälti haiskahtaa tekstiä lukiessa säikähtyneeltä urospuoliselta tapaukselta. Omapa on syysi jos kirjoittajat katoavat, katso peiliin.

• ii-li

...listasi nikeistä kirjoittaa yhä. Listasi ei taida olla vedenpitävä. Tällä hetkelläkin on useita aloituksia ja vastauksia listasi henkilöillä.

Syytät listasi kirjoittajia puskahuutelijoiksi. Entäs sinä sitten?

• vaan totean
        ii-li kirjoitti:

...listasi nikeistä kirjoittaa yhä. Listasi ei taida olla vedenpitävä. Tällä hetkelläkin on useita aloituksia ja vastauksia listasi henkilöillä.

Kasohan sie nyt. Mie kyll sanoin, ett ketjuiss ja rekkaamattomina on porukkaa. En sanont luetteloa suinkaan kattavaks. Oli vaan niinku jännä nähdä, ketkä ovat TYYSTIN vaienneet ja isse mielessään olettaa heist löytyvän esim. tämän yhä piilottelevan besserwisser-syyttäjän. Elä sie kuule arvuuttele siell syyttä suotta miuta yksinkertaseks.

• utelias
        vaan totean kirjoitti:

Kasohan sie nyt. Mie kyll sanoin, ett ketjuiss ja rekkaamattomina on porukkaa. En sanont luetteloa suinkaan kattavaks. Oli vaan niinku jännä nähdä, ketkä ovat TYYSTIN vaienneet ja isse mielessään olettaa heist löytyvän esim. tämän yhä piilottelevan besserwisser-syyttäjän. Elä sie kuule arvuuttele siell syyttä suotta miuta yksinkertaseks.

"Elä sie kuule arvuuttele siell syyttä suotta miuta yksinkertaseks."

Onko Iili "arvuutellut" sinua yksinkertaiseksi?
        Vastaus on EI, mutta nyt paljastit itse että taidat olla hyvinkin tomppeli!

• Likka 123
        ii-li kirjoitti:

Rekatun nikin hävitin, kun sain niin paljon mieltä pahoittavia vastauksia. Nyt vain joskus käyn lukemassa, mutta ehkä joskus taas kirjoitankin. Sinulle ii-li kiitos kaikesta.

• Yykaakoo
        Likka 123 kirjoitti:

Rekatun nikin hävitin, kun sain niin paljon mieltä pahoittavia vastauksia. Nyt vain joskus käyn lukemassa, mutta ehkä joskus taas kirjoitankin. Sinulle ii-li kiitos kaikesta.

Sattuipa somasti, sullahan on vähän saman tapainen nimmari kuin minulla. Kunhan meitä nyt ei sekoitettaisi!

• Nyt en pysynyt kyllä kyydissäsi.
      En ymmärrä mikä ja miksi moinen luettelo, sillä kaipasin vanhoja kirjoittajia, en mitään ketjujen aloittajia/ kuinka monta kukin.... tyyliin.

Olen ollut täällä nykyisin niin harvoin että uusia kirjoittajia en edes tunne. Kateutta, kuka kadehtii ja ketä, sekään ei viestistäsi minulle selvinnyt. Minulla ei ole syytä olle kateellinen kenellekään, mutta en paljon ole mukana täällä enää pyörinyt, enkä edes lukenut montakaan juttua.

Kuitenkin, vanhoja muistelen, kaiholla ja kaivaten, silloin oli kai vain yksi kirjoittaja jonka vuoksi tämä nykyinen tilanne täällä nytkin keskustelua aiheuttaa. Hänen vuokseen seriffi tänne tuli ja nyt kysytään tarvitaanko seriffiä, tai millaista seriffiä.

Sen asian suhteen tarvitaan yhteisten periaatteiden luomista ja ymmärtämystä molemmilta osapuolilta, ellei sitä löydy, on riita toisin ratkaistavissa tai ratkaistava.

• kutsu tuli

uuteen osoitteeseen on muutettu

• utelias
        kutsu tuli kirjoitti:

kutsun vastaan?

• isko11
        utelias kirjoitti:

kutsun vastaan?

ei minua ole kutsuttu

• angi
        kutsu tuli kirjoitti:

Minut myös kutsuttiin uudelle palstalle jonne menin vastaamaan. Mutta enhän minä sinne sopinut ollenkaan kun minulla ei ollutkaan mitään syytä olla serifille vihainen. Enhän minä voi haukkua puuta jossa ei ole oravaa... En voi puhua pahasti ihmisestä jota en tunne. En kyllä halua puhua pahaa vaikka tuntisinkin en edes vihakaveristani jos niitä sattuisi olemaan. Ei tietääkseni vielä ole jollen täältä saa niitä silmilleni. Mutta luultavasti sefu poistaa sellaiset listalta ennen kuin silmiini ennättävät.

• kutsu tuli kirjoitti:

haukkua seriffiä? Sellainen sivusto avattiin jo muutama viikko sitten ja jouduttiin sulkemaan ilmeisesti sen laittomuuden vuoksi.
        Kannattaa harkita minkälaisille sivustoille menee.

• Kukahan kuuluisuus se mahtoikaan sanoa, että tiedot
      ennenaikaisesta poismenostani ovat ennenaikaisia...

• isoäiti*

-Morsian katosi, mutta vainukoira pääsi vihille.

• Maalaismies*

Kiitos muistamisesta! Eipä ole tosinkaan tullut kirjoitelluksi tänne enää aikoihin. Luulen monen siirtyneen jollekin seesteisemmälle saitille.

Olen jatkanut elämäni kiertokoulua nollaten menneet ja yrittäen oppia vielä jotakin tässä vanhenemisen jalossa taidossa. Jos vaikka saisin hyväksyttävän arvosanan loppututkinnossa. Laudaturista en sentään haaveile.

• Olikohan tässä minullekin terveisiä, otan ne ainakin kiittäen vastaan.
      Tässä on vaellettu siellä ja täällä, enimmäkseen lukemassa.
      Totta se on, että 'vanhoja' nikkejä kaipaa, lähinnä jutustelujaan tietenkin. Ovatko kaikki ottaneet uuden hahmon, kyllähän sekin vaihtelua tuo. Itsellä joskus tunne kuin kaikki olisi jo sanottu, tai sitten on vain yksinkertaisesti vähän vieraantunut.
      Mukava yllätys, kun joku vielä muistaa.

Voikaa muikeasti, te kaikki nykykirjoittajat, ehkä se into joskus palaa meille 'entisillekin'.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      84
      3412
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      25
      2023
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      194
      1931
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      342
      1319
    5. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      84
      1289
    6. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      89
      1137
    7. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      82
      933
    8. Varoitus kyläläisille Suomussalmella

Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo
      Suomussalmi
      12
      925
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      23
      855
    10. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      61
      790
    Aihe