pienoiskivääri teerelle

ujoghuvglo

pitäisikö teidän mielestä teeren metsästys sallia pienois kiväärillä??
minun mielestä pitäisi jos ampuma matka olisi 50 metriä niin ei teerikyllä kitumaan jäisi!!

13

5773

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sonnimies

      Vaikka ite poikasena ammuin pienarilla satoja teeriä.

      • 22 lr

        mun mielestä pitää.
        miksi tuhlata norsu pyssyn paukkuja kun saa halvemmallakin elukoilta nirrin pois


      • ml,ö NÖN
        22 lr kirjoitti:

        mun mielestä pitää.
        miksi tuhlata norsu pyssyn paukkuja kun saa halvemmallakin elukoilta nirrin pois

        nii nii

        mutta viestissäni tarkoitin että onko teidän mielestänne pienois kivääri kyllin tehokas


    • joukoko?

      eiiii pitäisi sallia. pöljää puhettakin jo tuommoinen. ajatteleppa kun maailmassa on mahoton määrä erilaisia immeisiä jotka ei sitten välittämättä käyttäisikään kyseistä 50 m matkaa kyseisellä aseella. ongelman ydin on se että lainkirjan noudattaminen tulee tällaisessa tapauksessa äärimäisen hankalaksi kiistanalaisissa jutuissa. on hyvä että raja vedetään tiukasti kahden matkan välille: läheltä ammuttavat ja kaukaa. sonnimies mölisöö mitä mölisöö

      • hyrpo

        ASIA PUHETTA!!!!!!!!


    • dfdfdfdf

      Ehdottomasti pitäisi. Teeri jää piekkarilla 100m jos osaa ampua. Hulluutta ammuskella pyssyillä joissa vaarallinen kantama jopa 5km... kun keveemmilläkin vehkeillä pärjää.

      Joo ja jos ei muka pärjää niin saapi siihen hirvikivääriinkin laittaa puolvaippaa jotta tipahtaa.

      • kuulesjuippi

        lintuja ammutaan noin 90 % latvaan. tällöin ei tarvitse pelätä 5 km matkaa ellei finnairi satu työntää just taustalla. lisäksi peitotaan minimiin vaihtoehto että lintu haavoittuu, mutta kuitenkin siten ettei lihahävikki ole suurta. tribe is spoken


      • dfdfdfdf
        kuulesjuippi kirjoitti:

        lintuja ammutaan noin 90 % latvaan. tällöin ei tarvitse pelätä 5 km matkaa ellei finnairi satu työntää just taustalla. lisäksi peitotaan minimiin vaihtoehto että lintu haavoittuu, mutta kuitenkin siten ettei lihahävikki ole suurta. tribe is spoken

        Kovin huonosti noita teeriä latvoista löytyy näillä metsästys ajoilla...

        Mikäs siinä paukuttaa .222 jos tilaa on. Meillä ei ole...


    • mike74

      Olen ampunut pienoiskiväärillä jonkun verran variksia ja todennut, että pienoiskivääri ei ole kauhean tappava peli. Varis kyllä tuppaa kellahtamaan, mutta nousee usein pystyyn. Uusintalaukauksen jälkeen kellahtaa jälleen, mutta nousee pystyyn. Vasta kun kävelee lähelle lähelle henki lähtee taatusti. Jos sillä ampuu läheltä niin sitten se sopinee, mutta silloin kannattaa ehdottomasti ottaa haulikko, vaikka pamaus onkin melkoinen.

      Eli mielestäni ase ei oikeutetusti ole laillinen esim. teerelle, jänikselle, ketulle jne. Hullut jenkithän saavat ampua piekkarilla kojoottiakin vissiin.

      • dfdfdfdfd

        minä taasen olen todennut tappavaksi peliksi. Eihän se mikään kuole silläkään jos huonosti ampuu... vaikka metrin päästä.


      • kokemusta on

        pistä reikä pää niin takuulla tippuu


    • ..tolla on kuollu kaikki 100m:iin asti,ase cz 453 varmint..ja tulee hyvät lihat.Ihmiset luulee piekkaria tehottomaksi kun eivät ammu nopeilla reikäpäillä, joka laajenee 9.5-10mm halkaisijaan,jolloin pinta-ala n.4 kertaistuu tavalliseen luotiin nähden.Siinä taas lainsäätäjillä oppimista.Mutta typeryksethän ne lait säätää, ei metsästäjät.

    • ukkoteeri

      3g luoti piekkariin ja ei muuta kun ampumaan.täysin luvallista hommaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2027
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1480
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      107
      1463
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1327
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1164
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      480
      1094
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      56
      1037
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      943
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      902
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      866
    Aihe