heips

huuupsii

kertokaa kaikki mitä voitte kertoa linnun kesytyksestä.Kiitos jo etu käteen ..

2

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja kärsivällisyyttä

      Itse ostin undulaatin kerran pariksi toiselle kun edellinen kuoli...monta päivää oli häkin ulkopuolella ennen ku sisään meni häkkiin syömään. Siitä se pikkuhiljaa tottu ympäristöön. Viikkojen päästä jo tuli päähäni kävelemään ja kädellekin uskalsi nokkia.

    • Marlapää

      1. Hankit kaksi tai useampia undulaatteja

      2. Annat niiden olla rauhassa häkissä pari päivää. Sijoita häkki rauhallliseen paikkaan, mutta kuitenkin sellaiseen tilaan, missä elää ihmisiä, eli tottuvat ajan kanssa ihmisten läsnäoloon eivätkä hermostu siitä.

      3. Jos linnut ovat arkoja, lähesty häkkiä useita kertoja päivässä niin, etteivät ne enää hypi seinille, istu häkin vieressä lukemassa ja syömässä tms.

      4. Anna salaattia kaltereiden välistä, voi viedä aikaa ennen kuin uskaltavat tulla ottamaan.

      5. Vie käsi häkkiin ja anna salaattia- tämäkin vaihe voi kestää kauan.

      6. Anna salaattia häkissä siten, että niiden on uskaltauduttava kädellesi sitä hakemaan.

      6. Vie käsi häkkiin silloin tällöin ilman salaattia, ja koeta silittää undulaattia varovasti sormella kun salaattia on.

      7. Koeta silittää undulaattia ilman salaattia, lopeta aina jos se perääntyy tai pelkää, ja lopeta myös silloin kun menee hyvin.

      *Kun voit silittää ja pidellä undulaattia sen ollessa häkissä, voit yrittää seuraavaa:

      8. Koeta saada lintu houkuteltua hyppäämään häkistä ulos kädellesi salaatin avulla. Katso, että kätesi on sellaisella etäisyydellä häkistä, että hyppääminen ja takaisin pääsy on helppoa (eli lintu EI joudu LENTÄMÄÄN päästäkseen kädellesi), ja voit pidentää matkaa vähitellen.

      9. Kun saat linnun ulos häkistä niin, ettei se lennä heti huolestuneena takaisin häkkiinsä, voit yrittää silittää sitä.

      jne.

      Ja muutamia seikkoja:

      -Kahta lintua voi olla vaikeaa kesyttää yhtä aikaa, varsinkin jos toinen on ujompi. Katso kuitenkin että linnut saavat olla lähellä toisiaan, vaikka toinen tulisi mukanasi häkin ulkopuolelle toisen vasta yrittäisi olla pelkäämättä kättäsi. Jos linnut joutuvat kauas toisistaan, ne huolestuvat eikä kesytys onnistu.

      -Kaikki tämä vie AIKAA, sitä enemmän mitä vanhempia linnut ovat (ja luonteestakin riippuu.) Älä kesytä lintuja silmissäsi toive, miten ne pian jos istuvat olallasi ja syövät vesivärisi. Kesytä lintuja sillä ajatuksella, että ne tottuisivat ajan myötä sinuun eivätkä pelkäisi.

      -Kaikki linnut eivät kesyynny täysin koskaan. Täysin kesy lintu on myös jatkuvassa vaarassa pelottomuutensa vuoksi. Parhaiten linnut kesyyntyvät ihan poikasina, jolloin ne eivät vielä ymmärrä pelätä. Poikasia saa parhaiten kasvattajilta. Eläinkauppojen linnut ovat usein hermoheikkoja.

      -Puuhaile lintujesi kanssa paljon, useita kertoja päivässä mutta LYHYITÄ aikoja- älä uuvuta lintuja pitkillä harjoitussessioilla.

      -Linnut voi päästää huoneistoon lentämään, vaikkeivät ihan käsikesyjä olisikaan. Ne etsivät jonkun mukavan, korkean kohdan josta seurailevat (ja kommentoivat!) talon tapahtumia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      615
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe