Venäjä - rikkaus vai häpeä

Anton_Keltosta

Tästä ei paljon puhuta, mutta ajattelin nostaa tätä puheenaiheeksi. Miten inkeriläisten on suhtauduttava Venäjään? Se on monen synnyinmaa ja tuo rakkaat muistot. Toiset käyvät inkerinmaalla joka viikonloppu, toiset eivät uskalla lähteä kotiseudulleen eden päiväksi. Toiset ovat ylpeitä inkeriläisyydestään, toisen haluavat olla "tavallisia suomalaisia". Itse ajattelen, että se venäjän matkailu on vaarallista ja tarpeetonta. Jokaista matkaa on perustettavaa. Ei sinne noin vain huviksi kannattaa lähteä. Liian vaarallista. Joudun työn takia käydä Pietarissa monesti.. ja aina tapahtuu. Välillä henki on lähellä lähteä isoisien luo, välillä viedään tavaraa.. Se ei pahoita mieltä jos pystyy heti palaamaan Suomeen.. Oletteko samaa mieltä??

16

1114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terveisin!
      Suomen elämä tee meitä "sinisilmäiseksi",koska Suomen jälkeen venäläisten luonnollinen varovaisuus häipyy täysi,ja aina jotain tapahtuu.Häpeyttä meitä pakottavat tunetea suomalaiset.Monta kertaa olen kuulut kysymys:"Ethän sä oot aitoa suomalainen?",ja kun vastat kielteisesti keskustelukaverin suhtauttuminen sinut heti kylmenee. Onneksi ei kaikki suomalaiset käyttäytyvät sillä tavalla,mutta hyvin usein joudun pitämääm historian oppitunti-Ketä me ollaan?Mitä kieltä puhumme?Kenen puolella taistlimme Talvi-jatkosodan aikana.Olen kyllästynyt tästä,mutta en kerta kaikkia haluan,että meidät sekoittaisi venäläisten kanssa!Olen omasta juuresta ylpeä ja haluaisin ,että minun lapset muistaisi missä on Inkerinmaa,ja ketä me ollaan!

      • Mustilan Murahdus

        Inkerinmaalla on symbolinen merkitys inkeriläisten "kotimaana". Sitä ei pidä väheksyä.

        Inkerinmaa on tänä päivänä mitä on mutta pääsehän sinne sentään käymään.

        Vaikka itse maisemat ovat muuttuneet niin ei se inkeriläisten historiaa muuta.

        Ityse olisin halukas pitämään yhteyttä enemmän. Nythän on niin että Suomesta voi lähteä pistäytymään Ruotsiin aina kun sille tuulelle sattuu. Sama pitäisi olla itään päin. Inkeriinhän ei autolla kauaa Suomen rajalta aja (tai sitten Kotkasta Sillamäkeen). Matka ottaa muutaman tunnin ja riippuen mihin mittaa.

        Lisäksi ajta muuttuvat. Suomessa ehkä karsastetaan venäjänkielentatoiisia inkeriläisiä mutta eikös se entinen äijäkin sanonut että "kauppa se on mikä kannattaa". Työikäisillä inkeriläisillä olisi kenties mahdoliista edistää kontakteillaan Suomen je Venäjän välistä toimintaa. Tarvitaan luovuutta, rohkeutta, itsepäisyyttä ja vähän hulluuttakin.

        Inkeriläiset yhdstyklset voisivat lisäksi edistää näitä yhteyksiä.

        Ehkä Inkerin kulttuuriseurakin tai Inkerin Liittokin pitäisi muuttaa Suomen ja Inkerinmaan ystävysseuraksi ?


      • Inkerinkulttuuri
        Mustilan Murahdus kirjoitti:

        Inkerinmaalla on symbolinen merkitys inkeriläisten "kotimaana". Sitä ei pidä väheksyä.

        Inkerinmaa on tänä päivänä mitä on mutta pääsehän sinne sentään käymään.

        Vaikka itse maisemat ovat muuttuneet niin ei se inkeriläisten historiaa muuta.

        Ityse olisin halukas pitämään yhteyttä enemmän. Nythän on niin että Suomesta voi lähteä pistäytymään Ruotsiin aina kun sille tuulelle sattuu. Sama pitäisi olla itään päin. Inkeriinhän ei autolla kauaa Suomen rajalta aja (tai sitten Kotkasta Sillamäkeen). Matka ottaa muutaman tunnin ja riippuen mihin mittaa.

        Lisäksi ajta muuttuvat. Suomessa ehkä karsastetaan venäjänkielentatoiisia inkeriläisiä mutta eikös se entinen äijäkin sanonut että "kauppa se on mikä kannattaa". Työikäisillä inkeriläisillä olisi kenties mahdoliista edistää kontakteillaan Suomen je Venäjän välistä toimintaa. Tarvitaan luovuutta, rohkeutta, itsepäisyyttä ja vähän hulluuttakin.

        Inkeriläiset yhdstyklset voisivat lisäksi edistää näitä yhteyksiä.

        Ehkä Inkerin kulttuuriseurakin tai Inkerin Liittokin pitäisi muuttaa Suomen ja Inkerinmaan ystävysseuraksi ?

        Ystävyysseuroilla on oma tärkeä funktionsa. Mutta Inkerin kulttuuriseuran rooli poikkeaa esim. Suomi-Albania-seurasta tai muusta vastaavasta kahden maan välisestä ystävyysseurasta. Nehän on rakennettu jostakin maasta ja sen kulttuurista kiinnostuneiden aloitteesta. Mutta Inkerin kulttuuriseura on osa hajallaan elävää inkeriläisväestöä, vaikka fyysinen toimintapaikka on Suomessa. Toiminnallaan se tuottaa itse myös inkeriläistä kulttuuria.


      • Anton_Keltosta
        Mustilan Murahdus kirjoitti:

        Inkerinmaalla on symbolinen merkitys inkeriläisten "kotimaana". Sitä ei pidä väheksyä.

        Inkerinmaa on tänä päivänä mitä on mutta pääsehän sinne sentään käymään.

        Vaikka itse maisemat ovat muuttuneet niin ei se inkeriläisten historiaa muuta.

        Ityse olisin halukas pitämään yhteyttä enemmän. Nythän on niin että Suomesta voi lähteä pistäytymään Ruotsiin aina kun sille tuulelle sattuu. Sama pitäisi olla itään päin. Inkeriinhän ei autolla kauaa Suomen rajalta aja (tai sitten Kotkasta Sillamäkeen). Matka ottaa muutaman tunnin ja riippuen mihin mittaa.

        Lisäksi ajta muuttuvat. Suomessa ehkä karsastetaan venäjänkielentatoiisia inkeriläisiä mutta eikös se entinen äijäkin sanonut että "kauppa se on mikä kannattaa". Työikäisillä inkeriläisillä olisi kenties mahdoliista edistää kontakteillaan Suomen je Venäjän välistä toimintaa. Tarvitaan luovuutta, rohkeutta, itsepäisyyttä ja vähän hulluuttakin.

        Inkeriläiset yhdstyklset voisivat lisäksi edistää näitä yhteyksiä.

        Ehkä Inkerin kulttuuriseurakin tai Inkerin Liittokin pitäisi muuttaa Suomen ja Inkerinmaan ystävysseuraksi ?

        Kun olin jossain symposiumissa jossa käsiteltiin venäjän kauppa esitin ajatusta, että Suomessa on tuhansia työntekijöitä jotka osaavat venäjää ja tuntevat paikat, ihmiset jne. Kerroin arvoisille rehtoreille ja politikoille, että kannattaa käyttää tätä hyväksi. Heidän mielestä inkeriläiset ovat laiskoja kotona istujia ja koko ajatus on hullu. Ok. Opetetaan muita kieltä, kun maassa on jo osaajia. Itse järjestäisin koulutuksia joissa opetettaisiin yrittäjyyttä ja tätä ajatusta.. että kannattaa käyttää suhteita ja perustaa yrityksiä tämän pohjalle. Ne jotka eivät uskaltaa yrittäjiksi voisivat olla työntekijöinä sellaisissa paikoissa joissa kielitaitoa tarvitaan. Itse kun tiedän Suomen ja Pietarin markkinat näen, että suomalaiset ovat liian varovaisia lähtemään venäjän markkinoille. Monelle pelkkä venäjänkielinen nettisivu toisi tuhansia euroja voittoja. Mutt kun ovat haluttomia ei voi mitään. Monessa tapauksessa työnnän asiakkaita ja ei tarvita kun palvella.. mutta ei... En tiedä mitä tässä mättää. Itse toimin yrittäjänä, kaikki asiakkaani on venäläisiä ja veroja tulee mukavasti Suomeen. Toisaalta mietin 100kertaa ennen kun lähden työmatkalle Pietariin.. kun se on vaarallista meikäläiselle.


      • Mustilan Murre
        Inkerinkulttuuri kirjoitti:

        Ystävyysseuroilla on oma tärkeä funktionsa. Mutta Inkerin kulttuuriseuran rooli poikkeaa esim. Suomi-Albania-seurasta tai muusta vastaavasta kahden maan välisestä ystävyysseurasta. Nehän on rakennettu jostakin maasta ja sen kulttuurista kiinnostuneiden aloitteesta. Mutta Inkerin kulttuuriseura on osa hajallaan elävää inkeriläisväestöä, vaikka fyysinen toimintapaikka on Suomessa. Toiminnallaan se tuottaa itse myös inkeriläistä kulttuuria.

        Totta puhut kuomaseni.

        Mutta hajallaan olevan kansankin symboliikassa suhde/muistot Inkerinmaahan ovat nähdäkseni keskeisellä sijalla. Vähän kuin "luvattu maa joka otettiin pois".

        Toisaalta hajanaisen kansan symboliikassa on muitakin elementtejä. Toiset näkevät ihmisten välisen verkoston ryhmää yhdistävänä tekijänä.
        (Samalla tavalla perustellaan esim. osakeyhtiön tosiasiallista olemassaoloa oikeusteoriassa - sopimusverkostona). Näkemys on varmasti oikean suuntainen.

        Mutta tässä tapauksessa lopulta verkoston taustalla lienee jokin kaukainen (peritty?) suhde "kotiseutuun" johon verkoston synty ja olemassaolo myös nojautunee (on tosin yhteisiä kärsimyksäkin jne).


      • Mustilan Murre
        Anton_Keltosta kirjoitti:

        Kun olin jossain symposiumissa jossa käsiteltiin venäjän kauppa esitin ajatusta, että Suomessa on tuhansia työntekijöitä jotka osaavat venäjää ja tuntevat paikat, ihmiset jne. Kerroin arvoisille rehtoreille ja politikoille, että kannattaa käyttää tätä hyväksi. Heidän mielestä inkeriläiset ovat laiskoja kotona istujia ja koko ajatus on hullu. Ok. Opetetaan muita kieltä, kun maassa on jo osaajia. Itse järjestäisin koulutuksia joissa opetettaisiin yrittäjyyttä ja tätä ajatusta.. että kannattaa käyttää suhteita ja perustaa yrityksiä tämän pohjalle. Ne jotka eivät uskaltaa yrittäjiksi voisivat olla työntekijöinä sellaisissa paikoissa joissa kielitaitoa tarvitaan. Itse kun tiedän Suomen ja Pietarin markkinat näen, että suomalaiset ovat liian varovaisia lähtemään venäjän markkinoille. Monelle pelkkä venäjänkielinen nettisivu toisi tuhansia euroja voittoja. Mutt kun ovat haluttomia ei voi mitään. Monessa tapauksessa työnnän asiakkaita ja ei tarvita kun palvella.. mutta ei... En tiedä mitä tässä mättää. Itse toimin yrittäjänä, kaikki asiakkaani on venäläisiä ja veroja tulee mukavasti Suomeen. Toisaalta mietin 100kertaa ennen kun lähden työmatkalle Pietariin.. kun se on vaarallista meikäläiselle.

        Saanko udella millä alalla toimit yrittäjänä? Kysyn ihan vain yleisesti.

        Itse olen ollut tekemisissä venäläisten(-kin) yritysten kanssa ja kokeukset ovat olleet vaihtelevia. Mutta mitään tosi huonoja kokemuksia ei ole.

        Hurjia juttuja olen kuitenkin kuullut.
        Mitä vaaroja Pietarissa mielestäsi voi olla?


      • inkerinkulttuuri
        Anton_Keltosta kirjoitti:

        Kun olin jossain symposiumissa jossa käsiteltiin venäjän kauppa esitin ajatusta, että Suomessa on tuhansia työntekijöitä jotka osaavat venäjää ja tuntevat paikat, ihmiset jne. Kerroin arvoisille rehtoreille ja politikoille, että kannattaa käyttää tätä hyväksi. Heidän mielestä inkeriläiset ovat laiskoja kotona istujia ja koko ajatus on hullu. Ok. Opetetaan muita kieltä, kun maassa on jo osaajia. Itse järjestäisin koulutuksia joissa opetettaisiin yrittäjyyttä ja tätä ajatusta.. että kannattaa käyttää suhteita ja perustaa yrityksiä tämän pohjalle. Ne jotka eivät uskaltaa yrittäjiksi voisivat olla työntekijöinä sellaisissa paikoissa joissa kielitaitoa tarvitaan. Itse kun tiedän Suomen ja Pietarin markkinat näen, että suomalaiset ovat liian varovaisia lähtemään venäjän markkinoille. Monelle pelkkä venäjänkielinen nettisivu toisi tuhansia euroja voittoja. Mutt kun ovat haluttomia ei voi mitään. Monessa tapauksessa työnnän asiakkaita ja ei tarvita kun palvella.. mutta ei... En tiedä mitä tässä mättää. Itse toimin yrittäjänä, kaikki asiakkaani on venäläisiä ja veroja tulee mukavasti Suomeen. Toisaalta mietin 100kertaa ennen kun lähden työmatkalle Pietariin.. kun se on vaarallista meikäläiselle.

        Jos päättäjien asenteet ovat käytännössä tuollaisia, niin kyllähän juhlapuheet ja arki poikkeavat toisistaan. Itse olen osallistunut seminaareihin, joissa inkeriläisiä kehutaan hyviksi ja ahkeriksi työntekijöiksi, joita työnantajat mielellään palkkaavat.

        Totuus tietty on, ettei míkään ryhmä ole samasta muotista valettuja, vaan mukaan mahtuu niin kotona istujoita kuin yrittelijäitä puurtajia, kuten esimerkiksi Anton.

        Mutta siitä olen samaa mieltä, että kielen ja kulttuurin osaamista pitäisi entistä enemmän hyödyntää ja kannustaa yritteliäisyyteen.


      • Anton_Keltosta
        Mustilan Murre kirjoitti:

        Saanko udella millä alalla toimit yrittäjänä? Kysyn ihan vain yleisesti.

        Itse olen ollut tekemisissä venäläisten(-kin) yritysten kanssa ja kokeukset ovat olleet vaihtelevia. Mutta mitään tosi huonoja kokemuksia ei ole.

        Hurjia juttuja olen kuitenkin kuullut.
        Mitä vaaroja Pietarissa mielestäsi voi olla?

        Toimin matkailu-alalla. Pietarissa on vaarallista liikkua. Voi olla, että mitään ei tapahdu ja voi olla että sinua ryöstetään. Minulle ei tapahtunut mitään pahaa koskaan ennen kuin pari vuotta sitten vietiin tavaraa ja asiapaperit. Sen jälkeen minua on ryöstetty, varastettu tavaraa, yritetty viedä autoni useamman kerran. Nytkin olen ollut yli kuukauden Pietarissa, kun on varastettu passi ja paljon muuta keskellä päivää eräässä kahvilassa, suoraan jalkoen alta.


      • Mustilan Murre
        Anton_Keltosta kirjoitti:

        Toimin matkailu-alalla. Pietarissa on vaarallista liikkua. Voi olla, että mitään ei tapahdu ja voi olla että sinua ryöstetään. Minulle ei tapahtunut mitään pahaa koskaan ennen kuin pari vuotta sitten vietiin tavaraa ja asiapaperit. Sen jälkeen minua on ryöstetty, varastettu tavaraa, yritetty viedä autoni useamman kerran. Nytkin olen ollut yli kuukauden Pietarissa, kun on varastettu passi ja paljon muuta keskellä päivää eräässä kahvilassa, suoraan jalkoen alta.

        Miten varkaat valitsevat uhrinsa ? Pelkästään sen perusteella että näyttää varakkaalta vai esim sen perusteella että auto on länsirekisterissä tms?


        Puhutko hyvää venäjää joten puheestasi ei ehkä kuule että tulet Suomesta ?

        Miten vakuutus toimii ? Oletko ottanut vakuutuksen ja oletko saanut korvauksia Venäjällä sattuneista ongelmista?


      • Anton_Keltosta
        Mustilan Murre kirjoitti:

        Miten varkaat valitsevat uhrinsa ? Pelkästään sen perusteella että näyttää varakkaalta vai esim sen perusteella että auto on länsirekisterissä tms?


        Puhutko hyvää venäjää joten puheestasi ei ehkä kuule että tulet Suomesta ?

        Miten vakuutus toimii ? Oletko ottanut vakuutuksen ja oletko saanut korvauksia Venäjällä sattuneista ongelmista?

        Suomalaiset rekkarit on ylivoimainen veto varkaille. Kun äidinkieleni on pietarin venäjä ei minua puheen perusteella ryöstetä tai sen takia varastetaan jotain. Näytän luotettavalta... ihmiset koko ajan kyselevät tietä tai kelloa, kun näkee että en anna turppaan sen takia. On näössäkin vaikutusta. Suomalainen on helppo uhri... unelma oikeastaan. Toistan, että varsinaista vaara ei ole.. ja saattaa olla, että käyt 100 kertaa Pietarissa eikä tapahdu mitään. Minulla on vaan sellainen tuuri, että en uskalla lähteä sinne enää kovin useasti. Viime talvena kävin vakuutusyhtiössä ottamassa sitä yrittäjän vakuutusta.. samalla.. tietenkin minulle on tyrkytty muita vakuutuksia.. En ottanut yhtään.. ja kuvittele! Parin päivän kuluttua sain vakavia vammoja kun ryöstäjät iskivät rappukäytävässä.. Oikeastaan olin lähellä kuolla sinne. Sitten muistin sen vakuutusyhtiöllä käymisen. Joten....


      • Mustilan Murre
        inkerinkulttuuri kirjoitti:

        Jos päättäjien asenteet ovat käytännössä tuollaisia, niin kyllähän juhlapuheet ja arki poikkeavat toisistaan. Itse olen osallistunut seminaareihin, joissa inkeriläisiä kehutaan hyviksi ja ahkeriksi työntekijöiksi, joita työnantajat mielellään palkkaavat.

        Totuus tietty on, ettei míkään ryhmä ole samasta muotista valettuja, vaan mukaan mahtuu niin kotona istujoita kuin yrittelijäitä puurtajia, kuten esimerkiksi Anton.

        Mutta siitä olen samaa mieltä, että kielen ja kulttuurin osaamista pitäisi entistä enemmän hyödyntää ja kannustaa yritteliäisyyteen.

        Yrittäjäksi ryhtymisen kynnys on Suomessa korkea.
        Vähän pelkistän ja kärjistänkin seuraavassa.

        Luulen että ns. "lopppupeleissä" kielitaito on hyvä mutta asiassa on monta muuta mutkaa.

        Toimentuulo on usein yrityksen alkutapaleella epävarmaa ja henkilö joutuu useimmissa tapauksissa uhraamaan jonkin verran rahaa toiminnan käynnistämiseen. Pahimmassa tapauksessa riskeeraamaan kaiken.

        Hyvä bisnesidea ei ole sama ajatus kuin myynnin kehitys. Ja myynnin kehitys on puolestaan eri asia kuin kassavirta.

        Yrittämiseen liittyy lisäksi jonkin verran paperisotaa (kirjanpitoa, erilaisia ilmoituksia yms) ja jotain olisi hyvä tietää juridiikastakin sekä riskienhallinnasta. Konsultteja kyllä on mutta esim. pätevien ja luotettavien asianajajien hinnat ovat pilvissä.


        Yksi ratkaisu olisi se että maahanmuuttajia varten olisi oma osittain julkisesti rahoitettu kirjanpito ja tilitoimisto , joka kykeisi huolehtimaan käytännön tarpeista ja paperisodan järjestelystä. Samalla vert ja maksut tulisivat hoidettua mallikkaasti.

        Kun uusi yritys olisi saanut "siivet alleen", se irtautuisi ja joutuis järjestämään asiat itse.

        Vähän niin kuin julkinen tilitoimisto.

        Tällaisen järjestelyn etuna olisi se että uusi yrittäjä voisi keskittyä bisnekseensä kehittämiseen sen sijaan että istuu täyttämässä kaavakkeita. Uudet yritysideat kaipaavat lähes aina paljonkin kehittelyä yksitysikohtien osalta ennen kuin ne toimivat markkinoilla joten yrittäjä tarvitsisi tukea juuri alkutaipaleella ettei hän uuvu jo lähtöruutuun.

        Lisäksi henkinen tuki ja asiantuteva keskustelukuppmani on tärkeä liiketoiminassa - jopa suuryrityksten johtajille. Tässä kohtaa yrittäminen eroaa "päivätöistä".

        Onhan Suomessa TE-kesuksia jne. mutta nämäkään eivät auta uutta pienyrittäjää käytännön asioiden hoitamisessa. Nythän on hyviä NEUVOJA on tarjolla (usein kalliseen hintaan) mutta ei kohtuuhintaista KÄYTÄNNÖN APUA. Usein neuvonantajat eivät ole samalla tavalla vastuunlaisessa asemassa kuin yrittäjä, joka riskeeraa kaiken.


        Kielitaitoisten yrittäjien ohella olen miettinyt miksi työnhakupalstoja ei vida luokitella myös kielitaitovaatimusten mukaan. Siten että työnhakija voisi hakea tehtäviä myös esim. pelkästään kielitaitotvaatimuksella esim. "venäjä" tai "Venäjä - suomi".

        Sen lisäksi inkerikeskuksen toimesta voitaisiin järjestää rekrytointimessuja joihin osallistuisi esim. työnantajia ati heidän edustajiaan joilla on tarvetta saada venäjänkieliseen työntekijöihin tai palveluihin (Venäjän kieltä hallitseviin pienyrityksiin).


        Inkerikeskuksessa pityäsi kenties olla pienyrittäjyys / työllistämis -neuvottelukunta joka kehittelsi uusia idoita ja jossa olisi edustettuna sekä asiantuntijoita että jo toimivia yrittäjiä.

        Myönnän että tähän kaikkeen tarvitaan varojen kohdentamista jostakin.

        Ajataukseni ovat varmaankin utopistisia mutta se on tarkoituskin.


        Luovuutta tarvitaan nimittäin lisää !

        Kommenttia saa laittaa.


      • M Mur
        Anton_Keltosta kirjoitti:

        Suomalaiset rekkarit on ylivoimainen veto varkaille. Kun äidinkieleni on pietarin venäjä ei minua puheen perusteella ryöstetä tai sen takia varastetaan jotain. Näytän luotettavalta... ihmiset koko ajan kyselevät tietä tai kelloa, kun näkee että en anna turppaan sen takia. On näössäkin vaikutusta. Suomalainen on helppo uhri... unelma oikeastaan. Toistan, että varsinaista vaara ei ole.. ja saattaa olla, että käyt 100 kertaa Pietarissa eikä tapahdu mitään. Minulla on vaan sellainen tuuri, että en uskalla lähteä sinne enää kovin useasti. Viime talvena kävin vakuutusyhtiössä ottamassa sitä yrittäjän vakuutusta.. samalla.. tietenkin minulle on tyrkytty muita vakuutuksia.. En ottanut yhtään.. ja kuvittele! Parin päivän kuluttua sain vakavia vammoja kun ryöstäjät iskivät rappukäytävässä.. Oikeastaan olin lähellä kuolla sinne. Sitten muistin sen vakuutusyhtiöllä käymisen. Joten....

        Ok. Ymmärrän.

        Olet siis matkatoimistoalalla ja tunnet Pietaria?

        Järjestätkö myös matkoja venäjälle ? Välitätkö kontakteja ? Pystyisitkö esim. järjestämään pienelle porukalle majoituksen jostain
        Lempaalasta ? halusimme asua muutaman päivän siellä ja saada jonkin kontaktin mysö paikallisiin suomea puhuviin jos heitä vielä siellä ?

        Pystyistkö järjestämään myös tapaamisen Kelton vanhainkotiin ? Entä KGB:n päämajaan Pietarissa ? haluain mennä tutkimaan sukulaisteni kohtaloa sieltä. Onmko NKVD:llä arkstoa pietarissa?

        Olisi mielenkiintoista mennä haastattelamaan sinne suomea puhuvia asukkaita.

        Maksasimme tietenkin välityspalkkion sinulle ja muut asiaan kuuluvat kulusi. Minkälaisista hinnoista keskimäärin puhutaan? Viisumin hoidamme itse.

        Pystysitkö järjestämään taksin Lempaalan / Toksovan seudulta ? Mitä taksi maksaisi keskim.?

        Tämä on vasta tiedustelu.

        Mutta voiko tällaisia asioita (KGB/ NKVD) mennä sinne Pietariin yli päätään kyselemään ?

        Olisiko hyvä olla opas? Vai Tuleeko seinä vastaan?

        Vai miten luulet että siihen suhtaudutaan.

        Tausta on joka tapauksessa seuraava:
        Olen tutkinut mm. mmemoral sivustoja ja siellä esiintyy sukumme nimi useassa kohdassa mutta muut tiedot eivät täsmää. Kertomusten mukaan lähisukulaiseni saivat useita vankeustuomioita (kärsivät niitä ainakin mm. Novgorodissa vankilassa) , monia karkoitettiin kulakeiksi (osa Hiipinä Korskiin, osa siperiaan, osa aasiaan) , joten jossain heitä koskevia papereita luulisi olevan. Yksi kaukaisempi setä (sama nimi samasta kylästä) samasta kylästä on virallisesti "ammuttu syyttömänä", "todistus" on kai KGB:n antama.


      • M Mur kirjoitti:

        Ok. Ymmärrän.

        Olet siis matkatoimistoalalla ja tunnet Pietaria?

        Järjestätkö myös matkoja venäjälle ? Välitätkö kontakteja ? Pystyisitkö esim. järjestämään pienelle porukalle majoituksen jostain
        Lempaalasta ? halusimme asua muutaman päivän siellä ja saada jonkin kontaktin mysö paikallisiin suomea puhuviin jos heitä vielä siellä ?

        Pystyistkö järjestämään myös tapaamisen Kelton vanhainkotiin ? Entä KGB:n päämajaan Pietarissa ? haluain mennä tutkimaan sukulaisteni kohtaloa sieltä. Onmko NKVD:llä arkstoa pietarissa?

        Olisi mielenkiintoista mennä haastattelamaan sinne suomea puhuvia asukkaita.

        Maksasimme tietenkin välityspalkkion sinulle ja muut asiaan kuuluvat kulusi. Minkälaisista hinnoista keskimäärin puhutaan? Viisumin hoidamme itse.

        Pystysitkö järjestämään taksin Lempaalan / Toksovan seudulta ? Mitä taksi maksaisi keskim.?

        Tämä on vasta tiedustelu.

        Mutta voiko tällaisia asioita (KGB/ NKVD) mennä sinne Pietariin yli päätään kyselemään ?

        Olisiko hyvä olla opas? Vai Tuleeko seinä vastaan?

        Vai miten luulet että siihen suhtaudutaan.

        Tausta on joka tapauksessa seuraava:
        Olen tutkinut mm. mmemoral sivustoja ja siellä esiintyy sukumme nimi useassa kohdassa mutta muut tiedot eivät täsmää. Kertomusten mukaan lähisukulaiseni saivat useita vankeustuomioita (kärsivät niitä ainakin mm. Novgorodissa vankilassa) , monia karkoitettiin kulakeiksi (osa Hiipinä Korskiin, osa siperiaan, osa aasiaan) , joten jossain heitä koskevia papereita luulisi olevan. Yksi kaukaisempi setä (sama nimi samasta kylästä) samasta kylästä on virallisesti "ammuttu syyttömänä", "todistus" on kai KGB:n antama.

        Diakoni Toivo Ariakinen pn 79217880346.
        Terveisin hänelle.


      • M Mur kirjoitti:

        Ok. Ymmärrän.

        Olet siis matkatoimistoalalla ja tunnet Pietaria?

        Järjestätkö myös matkoja venäjälle ? Välitätkö kontakteja ? Pystyisitkö esim. järjestämään pienelle porukalle majoituksen jostain
        Lempaalasta ? halusimme asua muutaman päivän siellä ja saada jonkin kontaktin mysö paikallisiin suomea puhuviin jos heitä vielä siellä ?

        Pystyistkö järjestämään myös tapaamisen Kelton vanhainkotiin ? Entä KGB:n päämajaan Pietarissa ? haluain mennä tutkimaan sukulaisteni kohtaloa sieltä. Onmko NKVD:llä arkstoa pietarissa?

        Olisi mielenkiintoista mennä haastattelamaan sinne suomea puhuvia asukkaita.

        Maksasimme tietenkin välityspalkkion sinulle ja muut asiaan kuuluvat kulusi. Minkälaisista hinnoista keskimäärin puhutaan? Viisumin hoidamme itse.

        Pystysitkö järjestämään taksin Lempaalan / Toksovan seudulta ? Mitä taksi maksaisi keskim.?

        Tämä on vasta tiedustelu.

        Mutta voiko tällaisia asioita (KGB/ NKVD) mennä sinne Pietariin yli päätään kyselemään ?

        Olisiko hyvä olla opas? Vai Tuleeko seinä vastaan?

        Vai miten luulet että siihen suhtaudutaan.

        Tausta on joka tapauksessa seuraava:
        Olen tutkinut mm. mmemoral sivustoja ja siellä esiintyy sukumme nimi useassa kohdassa mutta muut tiedot eivät täsmää. Kertomusten mukaan lähisukulaiseni saivat useita vankeustuomioita (kärsivät niitä ainakin mm. Novgorodissa vankilassa) , monia karkoitettiin kulakeiksi (osa Hiipinä Korskiin, osa siperiaan, osa aasiaan) , joten jossain heitä koskevia papereita luulisi olevan. Yksi kaukaisempi setä (sama nimi samasta kylästä) samasta kylästä on virallisesti "ammuttu syyttömänä", "todistus" on kai KGB:n antama.

        Diakoni Toivo Ariakinen pn 79217880346.
        Terveisin hänelle.Hän puhuu suomea.


      • adhdpoika1985
        Inkeriläinen kirjoitti:

        Diakoni Toivo Ariakinen pn 79217880346.
        Terveisin hänelle.

        Synnyin Inkerinmaalla..Haapakankaan kylässä..josta ei kovin pitkää matkaa Toksovaan ole=)


    • 545

      Se rippuu, missä seurassa sinä liikut Pietarissa. Minä asuin Pietarissa koko elämäni, eikä ollut varasrettu koskaan mitään. Pari vuotta Suomessa ja on varastettu polkupyörä suljetusta varastosta ja postilatikon sisältö. Se kaikki tapahtui alueella, jossa asuvat vain suomalaiset.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2048
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1942
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      147
      1544
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1207
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe