Kellekään tällä palstalla seikkaileville tehty sisäkorvaistute/implanttileikkausta? Ootteko olleet tyytyväisiä? Itse olen 18 v tyttö, ja implanttia käyttänyt kohta 6vuotta. Todella tyytyväinen kyllä olen ja kuulo parantunut huomattavasti siitä kun oli vielä ne vanhat kojeet ja silloin kun kuulo huononi jatkuvasti.
Ehkä enemmän nyt kaipaan muita kanssasisaria, olisi kiva tutustua muihin kokleaimplantin käyttäjiin ja vaihtaa kokemuksia, ettei tunne olevan täysin yksin tän kanssa :)
Lisäksi: Miksi moni kuuro tuntuu vastustavan implanttia? Tosin ymmärrän sen et he haluavat säilyttää oman kulttuurinsa ja viittomakielen.
Ennen tarvitsin viittomakieltä enemmän apuna mut nykyään en juuri ollenkaan. Mielummin kuulen kuin olen kuuro. En sit tiedä auttaako implantti täysin kuuroja?
Implantti
1
523
Vastaukset
- mapettaja
Lapsellani 7v.syntymäkuuro, on ollut implantti nyt yli 4v. ja hän käy normaalia koulua ja ystävinä vain kuulevia ja muutama tuttu implantisti lapsi. Jossain vaiheessa toivon hänen tutustuvan juuri sinunlasiin nuoriin implantisteihin jotta voi kysellä miten nuoret pärjää implantin kanssa ja onko jotakin erityis juttuja mitä kannattaa ottaa huomioon esim. koulussa!
Olen onnellinen että annoin lapselleni mahdollisuuden kuulla koska nyt hänen kuulonsa on ikätasoista ja kaikki voivat kommentoida hänen kanssaan normaalilla puheella. Implantti ei tee hänestä kuulevaa mutta, auttaa paljon!
Toivottavasti löydät kaltaisiasi ja voit vaihtaa kokemuksia. Menepä Cisäpiirin sivuille ja koita löytyykö sieltä seuraa ja juttukavereita!Käypä vielä myös Lapci ry:n sivuilla sielläkin on mukana nuoria joilla implantti! T. Mapettaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1522545Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131101Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849